Kawasaki Kawasaki Z300 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
30 Haz 2011
Mesajlar
2,819
Her turlu 170 yapabilecek bir motoru var ninjada. Sizin pozisyon gereği 160ds kalması normal arkadaşlar

En tatlı hızı 140 bence
 
Katılım
4 Ocak 2014
Mesajlar
1,462
Ben bugun istanbul - izmit - istanbul yaptim. Tabiri caiz ise tapagaz gittim devamli yolda. En dusuk hizim 130-140 di. 160 km yi 9 lt ile aldim. Basinca biraz iciyor. Onu anlamis olduk:)
Bu arada son hiz 160 dan yukari cikmiyor diyen arkadaslar. Bugun duz yolda deneme yaptim. Depoya yattiginiz gibi motor bir anda 170 in uzerine cikiveriyor. Ben 175 e kadar gittim. Sonra dikiz aynasini goremedigim icin yeniden dogrulmak zorunda kaldim. O sekilde kullanmaya devam etseydim artmaya devam edecekti. Kisaca bizim motorun dogasi geregi son hiz 160-165 arasi :)

Cenk, 9 lt/1,6= 5,625lt/100km. 5,6 lt. diyelim.

o hızlar için 100km de 5,6 lt. bence kabul edilebilir bir rakam.. demek ki 120-130 km/sa bandında 100kmde 5 lt.nin altında kalır gibi?..
yarın öbür gün benim rodaj bitiyor. Serviste eğer bundan sonra kırbacı acımadan vurabilirsin derlerse ::whip::::whip:: bendeki kameranın GPS'si ile kadranda görünenin karşılaştırmasını yapacağım. Benim içimde kıpır kıpır bakalım nasıl neticeler çıkacak. :) hatta becerebilirsem telefonu da gidona takıp onun da GPS sini karşılaştırmayı düşünüyorum. ama AEA nın başına gelen benimde başıma gelir diye korkuyorum. hiç yoktan masraf açmamayım başıma. :)
 
Katılım
8 Ara 2014
Mesajlar
1,274
Bende tasarım,yeşil,abs ve kaydırmalı debriyaj faktörleri nedenleriyle z300'ü düşünmekteyim yalnız fiyatı biraz fazla geliyor.Bakalım...
 
Katılım
8 Mar 2015
Mesajlar
107
Aslında mevcut vergi sisteminde bence olabilecek en uygun fiyata satılıyor motor. Ama sorun vergi sisteminin adaletsizliği. Kendi klasmanında motor olmayınca ve "işte ben böyle bir motor istiyorum" dediğinde Z300 en uygunu. Çünkü alternatif seçeneği yok :)
 
Katılım
8 Ara 2014
Mesajlar
1,274
Ya Avrupada zaten 5100 euroya satılıyor Türkiye'de 5750 euro Abs olmayanı.Çok fark yok aslında.Abs li olanı 6200 euro.Uzun yolda yapacağım aslında ama naked istiyorum.Rüzgara bir şekil alışacağız.Z250 ye baktım ama benim boyutlara uymuyor.1.81 boy 90 kiloyum.Bi de iriyim az.En mantıklı z300 gibi duruyor ama o fiyatlara çıkınca göz başka modellere kayıyor ama yüksek cc de istemiyorum.
pff aslında yanımda bir kişi daha olsa gözü kapalı girecem de.....
 
Katılım
4 Ocak 2014
Mesajlar
1,462
Bende tasarım,yeşil,abs ve kaydırmalı debriyaj faktörleri nedenleriyle z300'ü düşünmekteyim yalnız fiyatı biraz fazla geliyor.Bakalım...

KTM, duke serisini bir test edin. Sonra Z300'ü test edin. Sonra karar verin. Ben " ne yazık ki " beklediğimi bulamadım. Fiyat işi biraz sıkınıtılı ancak KTM de sanırım hala kampanya var..
 
Katılım
8 Ara 2014
Mesajlar
1,274
Sdirer siz hangisinde beklediğinizi bulamadınız? Ktm mi z300 mü?
 
Katılım
4 Ocak 2014
Mesajlar
1,462
ne yazık ki Z300'de duke'lerdeki sürüş hissini bulamadım. Tabii bunu Z300'ü teslim aldıktan sonra anlayabildim. :(
Tavsiyem, imkanınız varsa ikisini de bir test edin. Çünkü, hepimizin farklı beklentileri var ama; ben duke'lerde sürüşü/yolu daha iyi hissettim. Motor size değil siz motora hükmediyorsunuz gibi geldi. İkisinin de üstün olduğu taraflar var. Ktm, motoru veriyor istersen 1 saat bin birşey demiyorlar. ben 45'şer dk kadar bindim, açık yolda, sıkışık trafikte, virajda deneme imkanım oldu. Hız benim için hiç önemli değil, genelde oldukça ağırbaşlı süren birisiyim. Benim için 60-100 arası esneklik ve trafikteki rahatlığı daha önemli.
Z300ün depo büyük bir kere. menizli 400 km'yi buluyor, 450km denenebilir. Dukede depo küçük. zırt pırt benzinci.
Duke'ler titriyor( göreceli bir kavram sonuçta) Z300de pek birşey yok( var elbet ama dukelerdeki gibi elimde kolumda hissetmiyorum )
z300 5-6. viteslerde 4000dd nin altında çok canlı değil, gidiyor ama duke kadar değil.( üst devirleri istiyoronları da ben henüz bilmiyorum hala rodajdayım ve uymaya çalışıyorum). Duke daha canlı gibi; ya da öyle hissettiriyor. ( çünkü bu iş sadece rakamlarla değil; vites oranları da çok önemli!..) düşük viteslerdeki gaz tepkileri benzer..
Z300 de kaydırmalı debriyaj var iyi çalışıyor, hata affettiriyor( 2-3 sıkışık trafikte çok işe yaradı. :cat:) Ktmde yok ne duke200'de ne de duke 390'da) belki yenisine koyarlar ama onlarında fiyatı uçmuş vaziyette. ( herkesin bütçesi farklı o kısmı ben bilemem)
Z300de ayaklarım yere rahat basıyor ileri geri daha rahat itebiliyorum, Dukelerin sele daha yüksek benim için sıkıntı. boyum 1,73
Z300ün selesi daha rahat. ( herkesin kaba eti farklı tabi. :) )yani aslında benim için trafikteki rahatlığı bakımından Z300 daha avantajlı.

Ben bunları düşünüyorum ancak motorların siza ne hissettirdiği ve sizin ne beklediğinizde önemli; imkanınız varsa mutlaka test edin derim. :)
 
Katılım
8 Ara 2014
Mesajlar
1,274
Çok teşekkür ederim.Dediklerinizi göz önünde bulunduracağım.Aea son videosunda ktm'nin kaydırmalı debriyaj koyduğundan bahsetmiş 2015 modellerinde.Bende sizin gibi hız aramıyorum.Kıvrak olsun ve de güvenli olsun.Abs vs.İşte bende dukelerin şu renk olayına takığım.Rengarenk motor.Düz renk yapsalar alacağım.Bir de boyutları benim gibi iri biri için fazla.Z300 daha tok ve şık duruyor.Bu da benim için bir etki aslında.Yoksa mt 125 e veya yeni çıkacak mt-25 e abs koysunlar gerekirse 1 sene beklerim.Yaşadığım olay sonrası benim için abs mecburi.
 
Katılım
8 Mar 2015
Mesajlar
107
Arkadaşlar selamlar

KTM ve Z300 karşılaştırması için bende birkaç yorumda bulunayım. Z300, ninja300 üzerine inşa edilmiş bir spor naked. Ancak Duke ler tam tersi kendileri naked olarak üretilmiş makinalar. O yüzden naked makinada bence duke lerin yeri ayrı. Ancak eldeki veriler ile bakacak olursak;
Bence Z300 kesinlikle daha oturaklı ve dolgun duruyor. Sadece şehiriçinde değil dışında da avantajlı bir durum bu. Keza TEM de giderken sizi tedirgin etmemesi gerek motorun. @sdirer e katılıyorum. Öncesinde motora oturup mutlaka deneyin. Aksi taktirde hayal kırıklığına uğrayabilirsiniz.

@sdirer kardeşim rodaj döneminde z300 gerçekten sıkıcı bir motor. Çünkü asıl gücü 7000-8000 devir sonrası veren bir motordan bahsediyoruz. Rodaj bitsin sonrasında yeniden görüşlerini alalım derim. Çünkü 155-160 hızlarına çok hızlı bir şekilde çıkıyor. Bu seni gayet tatmin edecektir. Virajlarda kontrol etmesi kolay bir makina. Bunun dışında deposunun büyük olmasının bir avantajı da baçaklarınla çok kolay sıkıştırabiliyorsun motoru.

Kısaca ben Z300 için hiç pişman değilim. Gayet oturaklı ve isteklerimi karşılayan bir motor. Ancak renkler ve zevkler değişir. O yüzden z300 almak isteyen arkadaşlar en azından bayiye gidip bir otursunlar, iyice incelesinler derim.
 
Katılım
4 Ocak 2014
Mesajlar
1,462
Cenk ben de pişman değilim, yazdıklarına da katılırım. sonuçta 13000dd çevirecek bir motoru var ve ben 7000dd daha geçmedim. Ben ben beklediğim sürüş hissiyatını bulamadım. Makina rahat gidiyor kolay dönüyor ama bana fazla bi rahat geliyor yahu? :silent: yani bu kadar rahat olmaması lazım. dün rodaj (850km) yağ değişimi için gittim servisteki eleman lastiklere bakıp bu kadar yatma bu lastiklerle düşersin dedi. yatma derken hızdan değil mahalle arası köşe dönmece mesela.. :) Yani yatmada gitmede sorun yok ama beklediğim idare hissini alamadım aletten yav? ::igne::
Senin bildiğin bu arka amortisörü sertleştiren var mı acaba? Bir bilene sorsak Hissiyatı etkiler diye düşünüyorum?
 
Katılım
8 Mar 2015
Mesajlar
107
Cenk ben de pişman değilim, yazdıklarına da katılırım. sonuçta 13000dd çevirecek bir motoru var ve ben 7000dd daha geçmedim. Ben ben beklediğim sürüş hissiyatını bulamadım. Makina rahat gidiyor kolay dönüyor ama bana fazla bi rahat geliyor yahu? :silent: yani bu kadar rahat olmaması lazım. dün rodaj (850km) yağ değişimi için gittim servisteki eleman lastiklere bakıp bu kadar yatma bu lastiklerle düşersin dedi. yatma derken hızdan değil mahalle arası köşe dönmece mesela.. :) Yani yatmada gitmede sorun yok ama beklediğim idare hissini alamadım aletten yav? ::igne::
Senin bildiğin bu arka amortisörü sertleştiren var mı acaba? Bir bilene sorsak Hissiyatı etkiler diye düşünüyorum?
Dostum arka amortisörü kendinde sertleştirebilirsin. Anahtarı motor ile birlikte gelmiştir. Onunla ayarı değiştirip bir dene bakalım.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
9 Haz 2015
Mesajlar
291
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
bu z300 çok agreswif makina tasarıma bak be
 
Katılım
23 Nis 2011
Mesajlar
2,214
ne yazık ki Z300'de duke'lerdeki sürüş hissini bulamadım. Tabii bunu Z300'ü teslim aldıktan sonra anlayabildim. :(
Tavsiyem, imkanınız varsa ikisini de bir test edin. Çünkü, hepimizin farklı beklentileri var ama; ben duke'lerde sürüşü/yolu daha iyi hissettim. Motor size değil siz motora hükmediyorsunuz gibi geldi. İkisinin de üstün olduğu taraflar var. Ktm, motoru veriyor istersen 1 saat bin birşey demiyorlar. ben 45'şer dk kadar bindim, açık yolda, sıkışık trafikte, virajda deneme imkanım oldu. Hız benim için hiç önemli değil, genelde oldukça ağırbaşlı süren birisiyim. Benim için 60-100 arası esneklik ve trafikteki rahatlığı daha önemli.
Z300ün depo büyük bir kere. menizli 400 km'yi buluyor, 450km denenebilir. Dukede depo küçük. zırt pırt benzinci.
Duke'ler titriyor( göreceli bir kavram sonuçta) Z300de pek birşey yok( var elbet ama dukelerdeki gibi elimde kolumda hissetmiyorum )
z300 5-6. viteslerde 4000dd nin altında çok canlı değil, gidiyor ama duke kadar değil.( üst devirleri istiyoronları da ben henüz bilmiyorum hala rodajdayım ve uymaya çalışıyorum). Duke daha canlı gibi; ya da öyle hissettiriyor. ( çünkü bu iş sadece rakamlarla değil; vites oranları da çok önemli!..) düşük viteslerdeki gaz tepkileri benzer..
Z300 de kaydırmalı debriyaj var iyi çalışıyor, hata affettiriyor( 2-3 sıkışık trafikte çok işe yaradı. :cat:) Ktmde yok ne duke200'de ne de duke 390'da) belki yenisine koyarlar ama onlarında fiyatı uçmuş vaziyette. ( herkesin bütçesi farklı o kısmı ben bilemem)
Z300de ayaklarım yere rahat basıyor ileri geri daha rahat itebiliyorum, Dukelerin sele daha yüksek benim için sıkıntı. boyum 1,73
Z300ün selesi daha rahat. ( herkesin kaba eti farklı tabi. :) )yani aslında benim için trafikteki rahatlığı bakımından Z300 daha avantajlı.

Ben bunları düşünüyorum ancak motorların siza ne hissettirdiği ve sizin ne beklediğinizde önemli; imkanınız varsa mutlaka test edin derim. :)

Bi düzeltme yapayım.....
2015 Duke 390'da kaydırmalı debriyaj (slipper clutch) var+Pirelli Diablo Rosso 2 lastikle geliyor...:wiinkk:
 
Katılım
4 Haz 2014
Mesajlar
174
Benim 2000 km. oldu. Şimdiye kadar memnun kaldım motordan.
Ön cam olmadığı için rüzgar alması biraz rahatsız ediyor bir de arka çamurluk olsa süper olacak :)
Dur kalk trafikte kontrol etmesi çok rahat, son hızı yüksek olmasa da hızlanması ve virajı çok zevkli.
Başlangıç motoru olarak güzel bir motor.

Bu da benim ufaklık..

MEMZmk.jpg
 
Katılım
4 Ocak 2014
Mesajlar
1,462
Benim 2000 km. oldu. Şimdiye kadar memnun kaldım motordan.
Ön cam olmadığı için rüzgar alması biraz rahatsız ediyor bir de arka çamurluk olsa süper olacak :)
Dur kalk trafikte kontrol etmesi çok rahat, son hızı yüksek olmasa da hızlanması ve virajı çok zevkli.
Başlangıç motoru olarak güzel bir motor.

Bu da benim ufaklık..

http://i.hizliresim.com/MEMZmk.jpg

maaşallah maaşallah, Allah kaza, bela vermesin. :)
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
9 Haz 2015
Mesajlar
291
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
z300 ün asaletine bak
 
Katılım
5 Şub 2009
Mesajlar
195
Arkadaşlar Ktm 390 ile kawasaki z300 arasındayım daha önce arkadaşımın 390 ını kullandım inanılmaz keyifli bir makine ama bana nedense tek kişilik gibi geldi arkasına artçıda oldum 6-7 km lik yol bitse diye hayıflanıyordum.
Bu bakımdan z300 dahamı iyi.Eşim arada artçım olabilir.
Teşekkürler.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst