Kawasaki Kawasaki Ninja 250R Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
15 May 2010
Mesajlar
2,118
servis çok ters bir yerde..

honda servis yönünden bnim için çok avantajlıydı, sabah işe giderken esengul'e bırakıyordum motoru akşam eve dönerken alıp eve gidiyordum, yada öğle arasında uğrayıp alıyordum motoru..

yağ filtresini başka bir yerden temin etme şansımız var mı acep..

hemen başliyim araştırmaya :)
 
Katılım
26 May 2010
Mesajlar
103
servis çok ters bir yerde..

honda servis yönünden bnim için çok avantajlıydı, sabah işe giderken esengul'e bırakıyordum motoru akşam eve dönerken alıp eve gidiyordum, yada öğle arasında uğrayıp alıyordum motoru..

yağ filtresini başka bir yerden temin etme şansımız var mı acep..

hemen başliyim araştırmaya :)

ebay ya da yetkili servislerden alabiliyorsun, 25 tl, ebaydeki de http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Kawa...rcycles_Parts_Accessories&hash=item255d0e2836

yakın bir fiyat
 
Katılım
21 Nis 2009
Mesajlar
441
bu arada ben yazmayı unutmuşum bu 1.000km bakımda usta hava filtresini çıkarıp onu da bir güzel temizledi
değiştirmedi sadece temizledi
gerçi çok fazla kir yoktu
yağ filtresinde usta bana kazığı atmış desenize..
 
Katılım
3 Şub 2010
Mesajlar
471
bu arada ben yazmayı unutmuşum bu 1.000km bakımda usta hava filtresini çıkarıp onu da bir güzel temizledi
değiştirmedi sadece temizledi
gerçi çok fazla kir yoktu
yağ filtresinde usta bana kazığı atmış desenize..

selamlar kusura bakma ama tamamen kazık atmış sana..rolantın 1500 olmalı...motor 2 litre yag alıyo yag fıltresi degiştirmezsen 1,7 lıtre alıyo...bunu bi an önce hallet...saygılar
 
Katılım
15 May 2010
Mesajlar
2,118
bende az önce eski sahibinin bana verdiği servis faturasına baktım, yağ filtresi 25tl olarak görünüyor.

anlamadığım şey faturaya göre 15/50 yağ koymuşlar motora.

bunlara 10/40 koyulmuyor mu :silent:
 
Katılım
26 May 2010
Mesajlar
103
selamlar kusura bakma ama tamamen kazık atmış sana..rolantın 1500 olmalı...motor 2 litre yag alıyo yag fıltresi degiştirmezsen 1,7 lıtre alıyo...bunu bi an önce hallet...saygılar

yok öyle değil, yağ filtresini değişirsen 1.7 litre

Viscosity: SAE 10W-40
Capacity: 1.3 L (1.4 US qt) (when filter is not
removed)
1.6 L (1.7 US qt) (when filter is removed)
1.7 L (1.8 US qt) (when engine is
completely dry)

demiş kawasaki amca
 
Katılım
21 Nis 2009
Mesajlar
441
işte bu yüzden seviyorum bu forumu
farklı farklı tecrübelerden fikir edinebiliyorsunuz
şimdi bu usta bana kazık atarak ben mi kaybettim?
hayır tabiki
bir daha ne beni görebilir ne de diğer kawasaki motorcuları
yarın ben telefonla dile getireceğim bu yazılanları ve bana ne cevap verecek acaba merak ediyorum
hadi benim samsuna geri gelmem biraz zor ama bunun bir de 2.bakımı var e bu bakımı ben samsuna mı giderim
memlekette başka servis yok mu? var tabiki
uzak yakın bir şekilde giderim
ki o gün usta bana nutuk atıyodu ben hak gözetirim felan filan diye
neyse
Dodo Motor- İbrahim Dodo
burdan da dile getiriyorum
50,00TL-100,00TL ne kadar kazık atarsa atsın
sonuçta ustalığın da bir şerefi var değil mi? her mesleğin olduğu gibi
neyse bir kaç arkadaşın yazısına göre de tamamen olayı dramatize etmeyeceğim ancak verilen linklerde de bana söylenen miktarlarda da karşılaştırınca ortaya çıkan sonuç belli
bu bir tecrübe malesef bu şekilde oluyor..
bu arada motor yağını 10-40 olarak koydu..
teşekkürler
saygılar
 
Son düzenleme:
Katılım
3 May 2006
Mesajlar
758
10000 bakımı 5000 ile aynı, yağ,yağ filtresi değişiyor, hava filtresini çıkartıp temizliyorlar.
bakımı ben kendim yaptım, balata da değiştirdim, bujileri ebayden aldım pazar geliyor onları da değiştireceğim.

gerçi motor 12000 e dayandı ama. ben 14000 gibi takarım heralde bujileri yeni bir bakımla beraber.

Bence hiç bekletme gelince hemen değiştir.
 
Katılım
26 May 2010
Mesajlar
103
Bence hiç bekletme gelince hemen değiştir.

ya onda da kafam karışık, bi an dalgınlıkla cr7e aldım,
kitapta cr7e ve cr8e yazıyordu

şimdi hangisini takacam bilemedim. ama genel olarak diğer sitelerde cr8e yazıyor falan filan.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 00:05 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 00:03 ----------

işte bu yüzden seviyorum bu forumu
farklı farklı tecrübelerden fikir edinebiliyorsunuz
şimdi bu usta bana kazık atarak ben mi kaybettim?
hayır tabiki
bir daha ne beni görebilir ne de diğer kawasaki motorcuları
yarın ben telefonla dile getireceğim bu yazılanları ve bana ne cevap verecek acaba merak ediyorum
hadi benim samsuna geri gelmem biraz zor ama bunun bir de 2.bakımı var e bu bakımı ben samsuna mı giderim
memlekette başka servis yok mu? var tabiki
uzak yakın bir şekilde giderim
ki o gün usta bana nutuk atıyodu ben hak gözetirim felan filan diye
neyse
Dodo Motor- İbrahim Dodo
burdan da dile getiriyorum
50,00TL-100,00TL ne kadar kazık atarsa atsın
sonuçta ustalığın da bir şerefi var değil mi? her mesleğin olduğu gibi
neyse bir kaç arkadaşın yazısına göre de tamamen olayı dramatize etmeyeceğim ancak verilen linklerde de bana söylenen miktarlarda da karşılaştırınca ortaya çıkan sonuç belli
bu bir tecrübe malesef bu şekilde oluyor..
bu arada motor yağını 10-40 olarak koydu..
teşekkürler
saygılar

garanti sıkıntın geçerse kendin değiştir olur biter. usta çok, hepsi farklı işler yapıyor. overcloud un dediği vites ayarlatma olayını ilk defa duydum mesela, z-moto öyle birşey yok dedi bana.

koskoca z-moto daki usta da bana kazık atmıştı. aslında bana değil, orda tamirde motoru duran adama atmıştı ama hiçbirşey değişmedi.
 
Katılım
15 May 2010
Mesajlar
2,118
vites ayarlatma olayı bnim şu şekilde oldu:

vites pedalını boru anahtarıyla dışa doğru biraz büktük (bu yüzden servis yok öyle bir şey demiş olabilir), çizilen yerleri sprey boya ile boyadıktan sonra vites pedalının gövdeye bağlandığı merkezdeki vidasını gevşetip pedalı bir diş aşağı aldık.

bu şekilde pedalın ucu eskisine göre biraz daha aşağı bakar oldu. önceden vites büyütmek için komple sol bacağımı yukarı çekmek zorunda kalıyordum, şimdi bilek hareketiyle vites atabiliyorum. tekniğim çok pistir :queen:

şaka bir yana, dikkatli bakınca zaten pedalın gövdeye bağlandığı merkezdeki dişler görünüyor, artık servis bunu bilmiyorsa ben ustayım demesin yaw.. :silent:

eğer aynı sıkıntıyı yaşıyorsan yakından fotoğrafını çekip gösterebilirim ayarlanması için
 
Son düzenleme:
Katılım
26 May 2010
Mesajlar
103
benim de vites pedalı içeri doğru girdi bir gün,

bir yaz gecesi tişörtle yazlık montla bursaya gittim, o kadar üşüdüm ki ilk sığındığım benzinlikte ayağı açmayı unutup içeri koştum tabi motor betonu öptü

acaba geri çekince kırılır mı bu döküm falan mı acaba diye düşünüp ellemedim.
 
Katılım
10 Eyl 2007
Mesajlar
1,015
internetten motosikletin videolarını takip ediyorum da
bana sanki aşırı gürültülü çalışıyomuş gibi geldi
hyo falan öyle değil mesela
bana öyle gelen bi durum mu yoksa hakikaten öyle mi ?
kullanıcı arkadaşların yorumlarını beklerim..
 
Katılım
15 May 2010
Mesajlar
2,118
ilk çaıştığı anda otomatik jikle devrede oluyor, bu yüzden biraz gürültülü çalışıyo. 5 - 10dk sonra motor ısınınca rolanti normal seviyeye inio ve gurultude bitiyor haliyle :)

sürüş videolarını izliyorsan guzel bir sesi var ama gürültülü diyemem belkide alıştığımdandır :)
 
Katılım
10 Eyl 2007
Mesajlar
1,015
olabilir ne desem bilemedim.gerçi kullanıcı olarak sen daha iyi bilirsin ama.
o zaman izlediğim videolarda ses kalitesi düşüktü sanırım.böyle teselli ediyim kendimi :p
 
Katılım
10 Eyl 2007
Mesajlar
1,015
teşekkürler linkler için.
hakkaten 1. video herşeyi ortaya koydu =)
demekki dış seslerin + egzoz değişikliklerinin vs çok büyük etkisi oluyomuş videoda..
 
Katılım
3 May 2006
Mesajlar
758
teşekkürler linkler için.
hakkaten 1. video herşeyi ortaya koydu =)
demekki dış seslerin + egzoz değişikliklerinin vs çok büyük etkisi oluyomuş videoda..

Ninjada yapılan yeniliklerin birisi de sesin azaltılmasıdır zaten. Bi önceki kasaya göre daha sessiz motoru var gerçekten.

Reduced Mechanical Noise
• Self-adjusting cam chain tensioner eliminates mechanical noise caused by a loose cam chain and reduces power-robbing friction loss
• Minimizing mechanical noise allows the use of a freer flowing exhaust for better performance
• Complex construction with reinforcing ribs helps eliminate airbox reverberation and reduces intake noise

http://www.kawasaki.com/Products/product-details-features.aspx?autoplay=false&id=505&scid=6#

Bu arada 2011 ninjanın gösterge zemini rengi beyaz. Daha iyi olmuş öncekine göre.
 
Son düzenleme:

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst