çok basit büyük motor insanı gaza getiriyor. olup olmadık yerde bastırıyorsun. insan genetiginde var hız yapmak ani ivmelenmek. teker ler çabuk eskiyor. 700 tl den başıyor lastik fiyatları. sadece lastik olsa neyse debriyaj balatası eksantirik zinciri normal dişli ve zincir aksamaları da çabucak takip ediyor. hiç bir şey eskimese bujinin biri ölüyor. teklerken öksürürken motorcuya gidiyorsun senkron ayarı bujiler ve hava filitresi derken masraf çıkarıyor. bu arada motorlarım hep sıfır yada sıfır ayarındadır. eski olsa en basiti sibop lastigi dahi euro ile geliyor. motorcu da sadece işcilik 1000 tl istiyor.
en büyük ızdırabımda büyük motorda dag yollarında viraj çekmek çok zor oluyordu. şehir içi ayı gibi motor trafik işkence şehir dışı gezilerinde her su birikintisini benzin sanıp duracak mubarek okadar çok yakıyor. kesin arkama bir insan buluyorum benzin masrafını paylaşıyoruz. fakat bir daha o kişi gelmiyor artık. hatta bir pazar günü artcı bulamadım da arkadaşın 125 cc motoruna artcı olarak bindim. şimdilerde yakıt fiyatları böyle oldugu sürece motor keyfi o senin dedigin gibi motora gazı verdim uçuyordu zevkin kalmaz davulun sesi uzaktan kulaga hoş gelirmiş. 3 tane büyük motor sahibi oldum ben denedim elim yandı . EVİNİZE eş diye manken almak gibi birşey bu büyük motor sevdası
herkesin bir kere ulaşmak istedigi bir şey zamanında bende çok hayal ettim mevla 3 tane birden verdi.
şimdi ise orta yolu buldum. hem karizmatik az yakan hızıda yeterli araç arasından sıyrılacak gücü var. düşmedigin sürece masrafsız bir motor oldugu için 12 bine 600 f imi satıp 10 bine bu motoru aldım. şimdi paşa gibi biniyorum. geçen günlerde akhisar drak yarışlarına seyir için gittik yolumuz dağ yollarından geçiyordu. arkadaşlarda er 6 n, gsr 600,gsf 600 s, 1000 rr vardı. ben 1000 rr ile beraber akhisara girdim. 160 ile girilen virajlar dan bahsediyorum. yakıt olarak hepsinden az yaktım. ve pist alanına geldigimizde okadar motor arasından insanların ninja 250 ye bakmaları ilgi gösterip fotograf çekilmek için izin istemeleri gögsümü kabartmadı degil yani.
işte böyle
@cem36: doğru söylüyorsun aslında, balatalar iyi kötü bir depo benzin fiyatında. bende kitapçık olmadığı için hangi kilometrelerde neler değişecek bilmiyorum ama 10bin olunca bujileride direk değiştiricem. cbr125'te 13binde değiştirmiştim kömür rengi olmuştu buji.
@volkanix: böyle dingillerde hep seni buluyo. alarmı tavsiye ederim. darbe hassasiyeti ayarlanabildiği için çok kullanışlı oluyor. ninja'yı alır almaz kadköy uğurlu motor'da taktırdım hemen.
artçı selesinin oraya bi file taktım (ahtapot mu deniyordu örümcek mi neyse işte) brandayı orda arkamda taşıyorum sürekli. iş yerim bahariyede, bazen çıkıp sinemaya fln gidiyorum. bu şartlar altında ya brandalıyacağım yada kapalı otoparka çekicem motoru, yoksa işimiz var insanlarla. direk arıza çıkartırım valla birisini üzerinde görürsem.
ayrıca şunu unutmayın ki tam korumalı ve kasklı bi motosiklet sürücüsü, motosikletinin yanında 10 insan gücündedir!! :queen:
bu arada kadıkoy'de de her yeri kazmaya başladılar, motoru park ettiğim kaldırımıda kazmışlar
brandaya dünyanın parasını vermek istemiyorsanız, lastikli yatak çarşafıda iş görüyor (yağışlı havalar hariç tabiki), geniş yatak için olanından alırsanız ninja'ya tam olur. ben cbr125 için ufak çarşaf almıştım, tam oluyordu. ninja'ya takınca ön tekerlek ve ön çamurluk açıkta kalıyor ama kafa grenajının altından plakalığın altındaki kedi gözüne kadar kapatıyor
unutmadan, bende kitapçık yokta.. ön ve arka lastiklerin basınçlarının kaç olması gerekiyor?
ben de uzun bir aradan sonra bir soru sorayım
umarım gereksiz görmezsiniz ve tek bir doğrusu olur sorunun
motorum 1000km yaptı sonunda şimdi ben istanbula ankaraya felan uzağım o yüzden servise çıkmam biraz zaman alacak
acaba bu 1000km'den sonra toplam kaç km daha yapabilirim
çünkü 200-300 kmlik daha son bir gezim olacak sanırım
ayrıca samsun'a gitmem de yine 300 km felan tutar herhalde
yani 1500km felan yapsam ve daha sonra servise götürsem motorumu riske atmış olur muyum acaba?
saygılar
var mı egzos satan![]()
konusmak lazım mert cemi tanıyosun egsoz sesınıde duydun...
kardeş çok para vermişsin balatalara, ben ön arka 40a aldım.dün vites pedalını ayağıma göre ayarlatmak için kadköy'de her zaman gittiğim ustaya uğradım, vites büyütürken biraz zorlanıyordum. neyse ayar yaptık tabi ayar yaparken pedaldaki çizilen yerleri sprey boya ile fln boyadık, usta motora şöyle bir göz gezdirirken fren balataların bitmiş olduğunu farkedip beni uyardı.
benim 15bine kadar idare eder diye düşündüğüm (motorun frenajına dayanarak böyle düşünüyordum) balatalardan geriye neredeyse hiçbir şey kalmamış. gidip hemen yenilerini aldım (serviste ne kadar bilmiyorum ama motoaksta ön ve arka için toplam 110tl verdim balatalara), eskilerle yenileri yan yana koyup karşılaştırdığımda durumun ne kadarda vahim olduğunu gördüm.
daha öğrenecek çooook şey var dedim kendime
o arada bi tane bmw 650gs geldi serviste. sahibiyle baya lafladık. yanlış hatırlamıyorsam ismi teoman idi. bunlara golf benzin filtresi oluyormuş diye lafa girdim ben adam hemen oracıkta gösterdi, golflere takılan benzin filtresini kullanıyormuş kendiside. 37bin'deydi motoru.
650gs'nin motorunda oluşan kurumları atması için bir kimyasalı benzinle karıştırıp sürekli gaz veriyordu usta. kimyasalı ekledikçe egzostan simsiyah kurum attı motor, kurum attıkça çok daha rahat çalışmaya başladı. 15 dakika içinde motorun çalışmasında şaşırtıcı derecede bir fark ve rahatlama meydana gelmişti. sonra daha fazla oyalanmadan ayrıldım.
yeni balata takıldıktan sonra motor çok pis oluyor. balataların alışma sürecinde fren neredeyse hiç tutmuyor, ön freni neredeyse tüm gücümle sıkmama rağmen motor çok isteksiz bir şekilde yavaşlıyordu, sanki dağ bisikletlerindeki eskitip fren pabuçlarına yağ bulaşınca frenin tutmaması gibiydi. akşama doğru arka fren kendine geldi ama ön fren halen kaçırıyor, bir süre daha dikkatli kullanmaya devam :cat:
şu kurum temizleyen kimyasal neymiş acaba bizde yaptırsak.
Bu benzinliklerde satılan benzine karıştırılıp motorun karburatorunu fln temizleyen bişey varmış kullanan oldu mu acaba ?
bakıldığında kas gücü olarak çokta bişey yapmıyormuş gibi duruyor ama saatlerce aynı şekilde oturmak ve zorunlu olarak beyninizde yoruluyor.konularla alakasız olacak olacak ancak yine de paylaşmak istiyorum
çarşamba günü 1.000km bakımını yaptırmaya Samsun'a gidiyorum
motorum 1.000km'yi 150 km kadar aştı Samsun'a gittiğimde de 1450km'yi bulacağını ve hatta aşacağını düşünüyorum
servisle konuştuğumda bunun çok sıkıntı yaratmayacağını söylediler
umarım Samsun'daki servis telefondaki ilgi alakayı gittiğimde de gösterir
bu benim ilk uzun yol tecrübem olacak yaklaşık 240km kadar bir yol yapacağım
3:30 saat gibi bir zaman dilimi içinde gitmeyi planlıyorum ancak bu 4 saati de bulabilir
çünkü yoruluyorum nedense bedenen değil de kafa olarak yoruyor beni
bu yorgunluk da 1 saat hiç durmadan sürdüğüm zamanlar oluyor
ancak motoru kullandıktan sonra şunu keşfettim
özellikle gün içerisinde bir gezi yapmışsam 2-3 saatlik bir yol hiç farketmez bu 2 saati geçmiş ise eğer
akşam eve geldiğimde inanılmaz tatlı bir uyku hasıl oluyor kişide
sanırım motorun üstünde sarfettiğim efordan dolayı ki ne efor sarfediyorsunuz diye sorabilirsiniz, ben 3-4 aylık bir motorcuyum hala ilk başlardaki gibi olmasa da el bileklerim ağrır çok fazla olmasa da tabi
kafada gürültüden bir yoğunluk oluşur ağrımasa da
vücud sürekli dikkat halinde olduğu için malesef sürekli dikkat halinde oluyorum bu elimde değil
bir yorgunluk oluyor işte bu yorgunluk sonrası uyku çok tatlı oluyor
fazla uzattım kusuruma bakmayın
servisteki ilgiyi ve tecrübelerimi ilerki günlerde sizlerle paylaşacağım
umarım kazık yemem
sağlıcakla kalın..
konularla alakasız olacak olacak ancak yine de paylaşmak istiyorum
çarşamba günü 1.000km bakımını yaptırmaya Samsun'a gidiyorum
motorum 1.000km'yi 150 km kadar aştı Samsun'a gittiğimde de 1450km'yi bulacağını ve hatta aşacağını düşünüyorum
servisle konuştuğumda bunun çok sıkıntı yaratmayacağını söylediler
umarım Samsun'daki servis telefondaki ilgi alakayı gittiğimde de gösterir
bu benim ilk uzun yol tecrübem olacak yaklaşık 240km kadar bir yol yapacağım
3:30 saat gibi bir zaman dilimi içinde gitmeyi planlıyorum ancak bu 4 saati de bulabilir
çünkü yoruluyorum nedense bedenen değil de kafa olarak yoruyor beni
bu yorgunluk da 1 saat hiç durmadan sürdüğüm zamanlar oluyor
ancak motoru kullandıktan sonra şunu keşfettim
özellikle gün içerisinde bir gezi yapmışsam 2-3 saatlik bir yol hiç farketmez bu 2 saati geçmiş ise eğer
akşam eve geldiğimde inanılmaz tatlı bir uyku hasıl oluyor kişide
sanırım motorun üstünde sarfettiğim efordan dolayı ki ne efor sarfediyorsunuz diye sorabilirsiniz, ben 3-4 aylık bir motorcuyum hala ilk başlardaki gibi olmasa da el bileklerim ağrır çok fazla olmasa da tabi
kafada gürültüden bir yoğunluk oluşur ağrımasa da
vücud sürekli dikkat halinde olduğu için malesef sürekli dikkat halinde oluyorum bu elimde değil
bir yorgunluk oluyor işte bu yorgunluk sonrası uyku çok tatlı oluyor
fazla uzattım kusuruma bakmayın
servisteki ilgiyi ve tecrübelerimi ilerki günlerde sizlerle paylaşacağım
umarım kazık yemem
sağlıcakla kalın..