Kawasaki Kawasaki Ninja 250R Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
21 Nis 2009
Mesajlar
441
@ overcloud
bende kitapçık var
ön 200 kPa (2.00 kgf/cm2) 28 psi
arka 225 kPa (2.25 kgf/cm2) 32 psi
yani ön 28 ve arka 32
 
Katılım
3 Şub 2010
Mesajlar
471
çok basit büyük motor insanı gaza getiriyor. olup olmadık yerde bastırıyorsun. insan genetiginde var hız yapmak ani ivmelenmek. teker ler çabuk eskiyor. 700 tl den başıyor lastik fiyatları. sadece lastik olsa neyse debriyaj balatası eksantirik zinciri normal dişli ve zincir aksamaları da çabucak takip ediyor. hiç bir şey eskimese bujinin biri ölüyor. teklerken öksürürken motorcuya gidiyorsun senkron ayarı bujiler ve hava filitresi derken masraf çıkarıyor. bu arada motorlarım hep sıfır yada sıfır ayarındadır. eski olsa en basiti sibop lastigi dahi euro ile geliyor. motorcu da sadece işcilik 1000 tl istiyor.

en büyük ızdırabımda büyük motorda dag yollarında viraj çekmek çok zor oluyordu. şehir içi ayı gibi motor trafik işkence şehir dışı gezilerinde her su birikintisini benzin sanıp duracak mubarek okadar çok yakıyor. kesin arkama bir insan buluyorum benzin masrafını paylaşıyoruz. fakat bir daha o kişi gelmiyor artık. hatta bir pazar günü artcı bulamadım da arkadaşın 125 cc motoruna artcı olarak bindim. şimdilerde yakıt fiyatları böyle oldugu sürece motor keyfi o senin dedigin gibi motora gazı verdim uçuyordu zevkin kalmaz davulun sesi uzaktan kulaga hoş gelirmiş. 3 tane büyük motor sahibi oldum ben denedim elim yandı . EVİNİZE eş diye manken almak gibi birşey bu büyük motor sevdası
herkesin bir kere ulaşmak istedigi bir şey zamanında bende çok hayal ettim mevla 3 tane birden verdi.
şimdi ise orta yolu buldum. hem karizmatik az yakan hızıda yeterli araç arasından sıyrılacak gücü var. düşmedigin sürece masrafsız bir motor oldugu için 12 bine 600 f imi satıp 10 bine bu motoru aldım. şimdi paşa gibi biniyorum. geçen günlerde akhisar drak yarışlarına seyir için gittik yolumuz dağ yollarından geçiyordu. arkadaşlarda er 6 n, gsr 600,gsf 600 s, 1000 rr vardı. ben 1000 rr ile beraber akhisara girdim. 160 ile girilen virajlar dan bahsediyorum. yakıt olarak hepsinden az yaktım. ve pist alanına geldigimizde okadar motor arasından insanların ninja 250 ye bakmaları ilgi gösterip fotograf çekilmek için izin istemeleri gögsümü kabartmadı degil yani.
işte böyle

sanırım dogru secım yapmışım artcılı cok uzun yollar yaptım bıraz sıkıcı oluyo er6f düşünmeye başladım suan sadece düşünüyorum...

---------- Mesaj ekleme zamanı: 21:34 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 21:30 ----------

@cem36: doğru söylüyorsun aslında, balatalar iyi kötü bir depo benzin fiyatında. bende kitapçık olmadığı için hangi kilometrelerde neler değişecek bilmiyorum ama 10bin olunca bujileride direk değiştiricem. cbr125'te 13binde değiştirmiştim kömür rengi olmuştu buji.

@volkanix: böyle dingillerde hep seni buluyo. alarmı tavsiye ederim. darbe hassasiyeti ayarlanabildiği için çok kullanışlı oluyor. ninja'yı alır almaz kadköy uğurlu motor'da taktırdım hemen.

artçı selesinin oraya bi file taktım (ahtapot mu deniyordu örümcek mi neyse işte) brandayı orda arkamda taşıyorum sürekli. iş yerim bahariyede, bazen çıkıp sinemaya fln gidiyorum. bu şartlar altında ya brandalıyacağım yada kapalı otoparka çekicem motoru, yoksa işimiz var insanlarla. direk arıza çıkartırım valla birisini üzerinde görürsem.

ayrıca şunu unutmayın ki tam korumalı ve kasklı bi motosiklet sürücüsü, motosikletinin yanında 10 insan gücündedir!! :queen:

bu arada kadıkoy'de de her yeri kazmaya başladılar, motoru park ettiğim kaldırımıda kazmışlar :)

brandaya dünyanın parasını vermek istemiyorsanız, lastikli yatak çarşafıda iş görüyor (yağışlı havalar hariç tabiki :) ), geniş yatak için olanından alırsanız ninja'ya tam olur. ben cbr125 için ufak çarşaf almıştım, tam oluyordu. ninja'ya takınca ön tekerlek ve ön çamurluk açıkta kalıyor ama kafa grenajının altından plakalığın altındaki kedi gözüne kadar kapatıyor :)

unutmadan, bende kitapçık yokta.. ön ve arka lastiklerin basınçlarının kaç olması gerekiyor?

kardeşim sanırım sen ömer cakkalın motorunu almışın sinyallerden tanıdım orjınallerde sinyaller beyaz senınkı sarı sebebi varmı dıkkatını cekmedımı...
 
Katılım
15 May 2010
Mesajlar
2,118
evet ömer çakkal'ın motorunu aldım. motoru sağa ve sola yatırmış birer kere. sağ yan grenajın değiştiğini biliyorum. bide arkada ufak bir çatlak var çamurluğun içinde görünmeyen bir yerde. alırken bunların farkındaydım zaten :)
 
Katılım
27 Kas 2008
Mesajlar
1,771
ben de uzun bir aradan sonra bir soru sorayım
umarım gereksiz görmezsiniz ve tek bir doğrusu olur sorunun
motorum 1000km yaptı sonunda şimdi ben istanbula ankaraya felan uzağım o yüzden servise çıkmam biraz zaman alacak
acaba bu 1000km'den sonra toplam kaç km daha yapabilirim
çünkü 200-300 kmlik daha son bir gezim olacak sanırım
ayrıca samsun'a gitmem de yine 300 km felan tutar herhalde
yani 1500km felan yapsam ve daha sonra servise götürsem motorumu riske atmış olur muyum acaba?
saygılar

bunu bakımını yaptırmayı düşündügün servis ile konuşmanda yarar var. yoksa motora bir şey olmaz. sonuçta ufak tefek kontrol ve yag değişimi, civata sıkmaktan başka önemli bir bakımı yok. ama servis illa 1000 km gelmeliydin der mi der. garantiye motoru sokmamak için ugraşan çok servis var malesef.
 
Katılım
27 Kas 2008
Mesajlar
1,771
aslına bakarsan cem 36 nikli arkadaş motoru satışa çıkarmış ondan eksozu alabilirsin oda daha uygun fiyata orjinal eksozu ile motorunu satar. nede olsa eksoz takmış diye 300 tl fazla vermiycekler.

bu bir görüştür cem 36 nında fikrini almak lazım
 
Katılım
12 Eyl 2010
Mesajlar
33
Valla benım ılk amacım egzoslu vermek. Hanı alıcı arkadasa o rakamlar uymazsa egzosu çıkarıp bir ikramıye yaparım dedım. Şuan görüştüğüm bir kaç kişi var ciddi bir arkadas egzossuzda olur diyor eger kı ona verirsek motoru egzosu yaptırdıgım ara boruyla sana verırım direk kesme biçme yapmadan takarsın motoruna

---------- Mesaj ekleme zamanı: 14:59 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 14:54 ----------

Ayrıca belirtmek isterim zxr250 için üretilmiş şuan tr de satılan 3 egzos var. Two Brothers, Mivv ve Muzzy... Ben bu egzosu almadan önce two brothers takmıstım sesi hiç hoşuma gitmedi chopper gibi geldı bana söktüm. İlk hedefim Mivv di aradık bulduk pendikte bayiisi var bizim motora uygunda iki tip mivv var bir fiyat al derim eğer ki sıfır almak ıstersen.
 
Katılım
12 Eyl 2010
Mesajlar
33
Arkadaşlar selam. Motor buldugum için ninjamın fiyatını düşürdüm. Egzosu ayrı verebilirim. İsteyen arkadaşlar bana ulaşabılır.. Telefonunuzu pm ile atarsanız size geri dönüş yaparım.
 
Katılım
15 May 2010
Mesajlar
2,118
dün vites pedalını ayağıma göre ayarlatmak için kadköy'de her zaman gittiğim ustaya uğradım, vites büyütürken biraz zorlanıyordum. neyse ayar yaptık tabi ayar yaparken pedaldaki çizilen yerleri sprey boya ile fln boyadık, usta motora şöyle bir göz gezdirirken fren balataların bitmiş olduğunu farkedip beni uyardı.

benim 15bine kadar idare eder diye düşündüğüm (motorun frenajına dayanarak böyle düşünüyordum) balatalardan geriye neredeyse hiçbir şey kalmamış. gidip hemen yenilerini aldım (serviste ne kadar bilmiyorum ama motoaksta ön ve arka için toplam 110tl verdim balatalara), eskilerle yenileri yan yana koyup karşılaştırdığımda durumun ne kadarda vahim olduğunu gördüm.

daha öğrenecek çooook şey var dedim kendime :)

o arada bi tane bmw 650gs geldi serviste. sahibiyle baya lafladık. yanlış hatırlamıyorsam ismi teoman idi. bunlara golf benzin filtresi oluyormuş diye lafa girdim ben adam hemen oracıkta gösterdi, golflere takılan benzin filtresini kullanıyormuş kendiside. 37bin'deydi motoru.

650gs'nin motorunda oluşan kurumları atması için bir kimyasalı benzinle karıştırıp sürekli gaz veriyordu usta. kimyasalı ekledikçe egzostan simsiyah kurum attı motor, kurum attıkça çok daha rahat çalışmaya başladı. 15 dakika içinde motorun çalışmasında şaşırtıcı derecede bir fark ve rahatlama meydana gelmişti. sonra daha fazla oyalanmadan ayrıldım.

yeni balata takıldıktan sonra motor çok pis oluyor. balataların alışma sürecinde fren neredeyse hiç tutmuyor, ön freni neredeyse tüm gücümle sıkmama rağmen motor çok isteksiz bir şekilde yavaşlıyordu, sanki dağ bisikletlerindeki eskitip fren pabuçlarına yağ bulaşınca frenin tutmaması gibiydi. akşama doğru arka fren kendine geldi ama ön fren halen kaçırıyor, bir süre daha dikkatli kullanmaya devam :cat:
 
Katılım
26 May 2010
Mesajlar
103
dün vites pedalını ayağıma göre ayarlatmak için kadköy'de her zaman gittiğim ustaya uğradım, vites büyütürken biraz zorlanıyordum. neyse ayar yaptık tabi ayar yaparken pedaldaki çizilen yerleri sprey boya ile fln boyadık, usta motora şöyle bir göz gezdirirken fren balataların bitmiş olduğunu farkedip beni uyardı.

benim 15bine kadar idare eder diye düşündüğüm (motorun frenajına dayanarak böyle düşünüyordum) balatalardan geriye neredeyse hiçbir şey kalmamış. gidip hemen yenilerini aldım (serviste ne kadar bilmiyorum ama motoaksta ön ve arka için toplam 110tl verdim balatalara), eskilerle yenileri yan yana koyup karşılaştırdığımda durumun ne kadarda vahim olduğunu gördüm.

daha öğrenecek çooook şey var dedim kendime :)

o arada bi tane bmw 650gs geldi serviste. sahibiyle baya lafladık. yanlış hatırlamıyorsam ismi teoman idi. bunlara golf benzin filtresi oluyormuş diye lafa girdim ben adam hemen oracıkta gösterdi, golflere takılan benzin filtresini kullanıyormuş kendiside. 37bin'deydi motoru.

650gs'nin motorunda oluşan kurumları atması için bir kimyasalı benzinle karıştırıp sürekli gaz veriyordu usta. kimyasalı ekledikçe egzostan simsiyah kurum attı motor, kurum attıkça çok daha rahat çalışmaya başladı. 15 dakika içinde motorun çalışmasında şaşırtıcı derecede bir fark ve rahatlama meydana gelmişti. sonra daha fazla oyalanmadan ayrıldım.

yeni balata takıldıktan sonra motor çok pis oluyor. balataların alışma sürecinde fren neredeyse hiç tutmuyor, ön freni neredeyse tüm gücümle sıkmama rağmen motor çok isteksiz bir şekilde yavaşlıyordu, sanki dağ bisikletlerindeki eskitip fren pabuçlarına yağ bulaşınca frenin tutmaması gibiydi. akşama doğru arka fren kendine geldi ama ön fren halen kaçırıyor, bir süre daha dikkatli kullanmaya devam :cat:
kardeş çok para vermişsin balatalara, ben ön arka 40a aldım.
 
Katılım
15 May 2010
Mesajlar
2,118
biraz çaresizlikten oldu, motoru orda bırakmak zorunda kalcaktım yoksa. :pale: bakalım bunlar kaç km gidecek..
 
Katılım
7 Şub 2010
Mesajlar
2,875
şu kurum temizleyen kimyasal neymiş acaba bizde yaptırsak.
Bu benzinliklerde satılan benzine karıştırılıp motorun karburatorunu fln temizleyen bişey varmış kullanan oldu mu acaba ?
 
Katılım
15 May 2010
Mesajlar
2,118
fren balatalarının özelliklerine baktım.

goldfren marka s3 racing fren balatasıymış, altın - bakır rengi bir görünüşü var..

http://www.motoplus.com.tr/urun/30004653001/Gold-Fren-Balatasi-002-AD

web-sitesinde özelliklerini yazmış ama ne anlama geliyor hiçbir fikrim yok doğrusu. :silent:

Specific pressure: p < 3.0 Mpa
Sliding speed: V < 45 m.s-1
Constant maximum temp.: 450°C
Short time maximum temp.: 800°C

---------- Mesaj ekleme zamanı: 13:28 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 13:23 ----------

şu kurum temizleyen kimyasal neymiş acaba bizde yaptırsak.
Bu benzinliklerde satılan benzine karıştırılıp motorun karburatorunu fln temizleyen bişey varmış kullanan oldu mu acaba ?

motorun çalışmasında bi sıkıntı yoksa gerekli olmayabilir, o adamın motoru ilk geldiğinde belirgin bir şekilde tekliyordu.

KM ilerledikçe rutin olarak yapılması gereken bir şeydir belki
 
Son düzenleme:
Katılım
21 Nis 2009
Mesajlar
441
konularla alakasız olacak olacak ancak yine de paylaşmak istiyorum
çarşamba günü 1.000km bakımını yaptırmaya Samsun'a gidiyorum
motorum 1.000km'yi 150 km kadar aştı Samsun'a gittiğimde de 1450km'yi bulacağını ve hatta aşacağını düşünüyorum
servisle konuştuğumda bunun çok sıkıntı yaratmayacağını söylediler
umarım Samsun'daki servis telefondaki ilgi alakayı gittiğimde de gösterir
bu benim ilk uzun yol tecrübem olacak yaklaşık 240km kadar bir yol yapacağım
3:30 saat gibi bir zaman dilimi içinde gitmeyi planlıyorum ancak bu 4 saati de bulabilir
çünkü yoruluyorum nedense bedenen değil de kafa olarak yoruyor beni
bu yorgunluk da 1 saat hiç durmadan sürdüğüm zamanlar oluyor
ancak motoru kullandıktan sonra şunu keşfettim
özellikle gün içerisinde bir gezi yapmışsam 2-3 saatlik bir yol hiç farketmez bu 2 saati geçmiş ise eğer
akşam eve geldiğimde inanılmaz tatlı bir uyku hasıl oluyor kişide
sanırım motorun üstünde sarfettiğim efordan dolayı ki ne efor sarfediyorsunuz diye sorabilirsiniz, ben 3-4 aylık bir motorcuyum hala ilk başlardaki gibi olmasa da el bileklerim ağrır çok fazla olmasa da tabi
kafada gürültüden bir yoğunluk oluşur ağrımasa da
vücud sürekli dikkat halinde olduğu için malesef sürekli dikkat halinde oluyorum bu elimde değil
bir yorgunluk oluyor işte bu yorgunluk sonrası uyku çok tatlı oluyor
fazla uzattım kusuruma bakmayın
servisteki ilgiyi ve tecrübelerimi ilerki günlerde sizlerle paylaşacağım
umarım kazık yemem:)
sağlıcakla kalın..
 
Katılım
7 Şub 2010
Mesajlar
2,875
konularla alakasız olacak olacak ancak yine de paylaşmak istiyorum
çarşamba günü 1.000km bakımını yaptırmaya Samsun'a gidiyorum
motorum 1.000km'yi 150 km kadar aştı Samsun'a gittiğimde de 1450km'yi bulacağını ve hatta aşacağını düşünüyorum
servisle konuştuğumda bunun çok sıkıntı yaratmayacağını söylediler
umarım Samsun'daki servis telefondaki ilgi alakayı gittiğimde de gösterir
bu benim ilk uzun yol tecrübem olacak yaklaşık 240km kadar bir yol yapacağım
3:30 saat gibi bir zaman dilimi içinde gitmeyi planlıyorum ancak bu 4 saati de bulabilir
çünkü yoruluyorum nedense bedenen değil de kafa olarak yoruyor beni
bu yorgunluk da 1 saat hiç durmadan sürdüğüm zamanlar oluyor
ancak motoru kullandıktan sonra şunu keşfettim
özellikle gün içerisinde bir gezi yapmışsam 2-3 saatlik bir yol hiç farketmez bu 2 saati geçmiş ise eğer
akşam eve geldiğimde inanılmaz tatlı bir uyku hasıl oluyor kişide
sanırım motorun üstünde sarfettiğim efordan dolayı ki ne efor sarfediyorsunuz diye sorabilirsiniz, ben 3-4 aylık bir motorcuyum hala ilk başlardaki gibi olmasa da el bileklerim ağrır çok fazla olmasa da tabi
kafada gürültüden bir yoğunluk oluşur ağrımasa da
vücud sürekli dikkat halinde olduğu için malesef sürekli dikkat halinde oluyorum bu elimde değil
bir yorgunluk oluyor işte bu yorgunluk sonrası uyku çok tatlı oluyor
fazla uzattım kusuruma bakmayın
servisteki ilgiyi ve tecrübelerimi ilerki günlerde sizlerle paylaşacağım
umarım kazık yemem:)
sağlıcakla kalın..
bakıldığında kas gücü olarak çokta bişey yapmıyormuş gibi duruyor ama saatlerce aynı şekilde oturmak ve zorunlu olarak beyninizde yoruluyor.

Yarışcılar yarış başına 5 kılo kaybettiklerini söylüyordu.
Tabi saatlerce o tulumun ıcınde ter atmanında çok etkisi oluyodur.
Bende 1-2 kilo verdim motora binmeye başlıyalı yazın totoma kadar terlemekten :mrgreen::mrgreen:
 
Katılım
21 Nis 2009
Mesajlar
441
ben zayıflamaya razıyım
motora bindiğimden beri veriyorum güzel bir şey 4-5 kilo verdim
şu uzun yolda da 2-3 kilo verirsem çok güzel olacak
samsun'a haftaya tekrar gidicem bakalım bu hafta servise götüreyim haftaya işim nedeniyle tekrar gidicem
bir de şu var ben motorla bazen bugün gibi hava güneşli olduğunda ilçeye duruşmaya gidiyorum, tabi duruşma olması şartıyla :)
adliyenin önüne park ediyorum
polis bir an için şaşırıyor eğer barobirliğin amblemini farketmediyse, farkettiyse ''avukatım'' lafını bekliyor, farketmediyse hayırdır hemşerim gibi bir tavırla yaklaşmaya geliyor
tabi vizörümü kaldırıp ''avukatım'' diye bağırınca şaşkınlık sakinliğe bırakıyor kendini
ama motordan inene kadar polisin gözü hep üzerimde ve motorumda süzüyor:)
yavaş yavaş hazırlanıyorum inmek için çantamı kaskımı korumalıklarımı felan filan
sonra gidiyorum sıramı beklemeye duruşmaya giriyorum çıktıktan sonra duruşmayla ilgili aklımda hiçbir şey kalmıyor :)
aklım motorumda, biniyorum ve gidiyorum
motorize av. oldum tabiri caizse
bilmiyorum istanbulda yaşam nasıl olurdu bu motorla ancak küçük memlekette çok zevkli oluyor
 
Katılım
15 May 2010
Mesajlar
2,118
konularla alakasız olacak olacak ancak yine de paylaşmak istiyorum
çarşamba günü 1.000km bakımını yaptırmaya Samsun'a gidiyorum
motorum 1.000km'yi 150 km kadar aştı Samsun'a gittiğimde de 1450km'yi bulacağını ve hatta aşacağını düşünüyorum
servisle konuştuğumda bunun çok sıkıntı yaratmayacağını söylediler
umarım Samsun'daki servis telefondaki ilgi alakayı gittiğimde de gösterir
bu benim ilk uzun yol tecrübem olacak yaklaşık 240km kadar bir yol yapacağım
3:30 saat gibi bir zaman dilimi içinde gitmeyi planlıyorum ancak bu 4 saati de bulabilir
çünkü yoruluyorum nedense bedenen değil de kafa olarak yoruyor beni
bu yorgunluk da 1 saat hiç durmadan sürdüğüm zamanlar oluyor
ancak motoru kullandıktan sonra şunu keşfettim
özellikle gün içerisinde bir gezi yapmışsam 2-3 saatlik bir yol hiç farketmez bu 2 saati geçmiş ise eğer
akşam eve geldiğimde inanılmaz tatlı bir uyku hasıl oluyor kişide
sanırım motorun üstünde sarfettiğim efordan dolayı ki ne efor sarfediyorsunuz diye sorabilirsiniz, ben 3-4 aylık bir motorcuyum hala ilk başlardaki gibi olmasa da el bileklerim ağrır çok fazla olmasa da tabi
kafada gürültüden bir yoğunluk oluşur ağrımasa da
vücud sürekli dikkat halinde olduğu için malesef sürekli dikkat halinde oluyorum bu elimde değil
bir yorgunluk oluyor işte bu yorgunluk sonrası uyku çok tatlı oluyor
fazla uzattım kusuruma bakmayın
servisteki ilgiyi ve tecrübelerimi ilerki günlerde sizlerle paylaşacağım
umarım kazık yemem:)
sağlıcakla kalın..

240km'lik yol seni çok ta fazla yormayacaktır. yolu ikiye bölerek her 120km'de 20dk'lık mola verirsen vücudun dinç olur ve sürüş sırasında yorgunluk hissetmezsin.

uzun yolda kullanmak ile şehir içinde kullanmak çok farklı. şehir içinde sürekli önüne çıkan seni sıkıştıran ve deyim yerindeyse acaba ne zaman b.ku yiyecem şeklinde pür dikkat bir şekilde kullanırken uzun yolda ise araçların hepsi bir düzen ve hemen hemen aynı hızda yol aldığı için kullanım daha rahat oluyor.

her zamanki gibi yolun yüzeyine çok dikkat etmek gerekiyor, bir beldeden diğerine geçerken farklı belediyelerin onardığı yollar yüzünden asfalt kalitesi bir anda değişebiliyor.

el bileklerinin yorulmaması için arada bir selede ileri geri hareket ederek vücudunun ağırlığını bacaklarınla taşımaya çalış. cbr125'te aynı sıkıntıyı bende çok çekiyordum fakat ninja bana bu konuda çok rahat geldi.

ayrıca mola vermek için yorulmayı bekleme, her mola verdiğindede enerji verecek şeyler içmeye özen göster (meyve suyu vs..)

iyi yolculuklar :cat:

unutmadan, hava ister güneşli ister yağışlı olsun mutlaka yanında bir yağmurluk götür. yağmur yağmasa bile eğer üşürsen yağmurluğu giyebilirsin, rüzgarı keseceğinden üşümeyi kesecektir.
 
Son düzenleme:

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst