Kawasaki Kawasaki Ninja 250R Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
27 Kas 2008
Mesajlar
1,771
selam bandit 600f cbf 250 den sonra neden ninja aldın merak ediyorum dogrusu???:bounce:

çok basit büyük motor insanı gaza getiriyor. olup olmadık yerde bastırıyorsun. insan genetiginde var hız yapmak ani ivmelenmek. teker ler çabuk eskiyor. 700 tl den başıyor lastik fiyatları. sadece lastik olsa neyse debriyaj balatası eksantirik zinciri normal dişli ve zincir aksamaları da çabucak takip ediyor. hiç bir şey eskimese bujinin biri ölüyor. teklerken öksürürken motorcuya gidiyorsun senkron ayarı bujiler ve hava filitresi derken masraf çıkarıyor. bu arada motorlarım hep sıfır yada sıfır ayarındadır. eski olsa en basiti sibop lastigi dahi euro ile geliyor. motorcu da sadece işcilik 1000 tl istiyor.

en büyük ızdırabımda büyük motorda dag yollarında viraj çekmek çok zor oluyordu. şehir içi ayı gibi motor trafik işkence şehir dışı gezilerinde her su birikintisini benzin sanıp duracak mubarek okadar çok yakıyor. kesin arkama bir insan buluyorum benzin masrafını paylaşıyoruz. fakat bir daha o kişi gelmiyor artık. hatta bir pazar günü artcı bulamadım da arkadaşın 125 cc motoruna artcı olarak bindim. şimdilerde yakıt fiyatları böyle oldugu sürece motor keyfi o senin dedigin gibi motora gazı verdim uçuyordu zevkin kalmaz davulun sesi uzaktan kulaga hoş gelirmiş. 3 tane büyük motor sahibi oldum ben denedim elim yandı . EVİNİZE eş diye manken almak gibi birşey bu büyük motor sevdası
herkesin bir kere ulaşmak istedigi bir şey zamanında bende çok hayal ettim mevla 3 tane birden verdi.
şimdi ise orta yolu buldum. hem karizmatik az yakan hızıda yeterli araç arasından sıyrılacak gücü var. düşmedigin sürece masrafsız bir motor oldugu için 12 bine 600 f imi satıp 10 bine bu motoru aldım. şimdi paşa gibi biniyorum. geçen günlerde akhisar drak yarışlarına seyir için gittik yolumuz dağ yollarından geçiyordu. arkadaşlarda er 6 n, gsr 600,gsf 600 s, 1000 rr vardı. ben 1000 rr ile beraber akhisara girdim. 160 ile girilen virajlar dan bahsediyorum. yakıt olarak hepsinden az yaktım. ve pist alanına geldigimizde okadar motor arasından insanların ninja 250 ye bakmaları ilgi gösterip fotograf çekilmek için izin istemeleri gögsümü kabartmadı degil yani.
işte böyle
 
Katılım
7 Şub 2010
Mesajlar
2,875
çok basit büyük motor insanı gaza getiriyor. olup olmadık yerde bastırıyorsun. insan genetiginde var hız yapmak ani ivmelenmek. teker ler çabuk eskiyor. 700 tl den başıyor lastik fiyatları. sadece lastik olsa neyse debriyaj balatası eksantirik zinciri normal dişli ve zincir aksamaları da çabucak takip ediyor. hiç bir şey eskimese bujinin biri ölüyor. teklerken öksürürken motorcuya gidiyorsun senkron ayarı bujiler ve hava filitresi derken masraf çıkarıyor. bu arada motorlarım hep sıfır yada sıfır ayarındadır. eski olsa en basiti sibop lastigi dahi euro ile geliyor. motorcu da sadece işcilik 1000 tl istiyor.

en büyük ızdırabımda büyük motorda dag yollarında viraj çekmek çok zor oluyordu. şehir içi ayı gibi motor trafik işkence şehir dışı gezilerinde her su birikintisini benzin sanıp duracak mubarek okadar çok yakıyor. kesin arkama bir insan buluyorum benzin masrafını paylaşıyoruz. fakat bir daha o kişi gelmiyor artık. hatta bir pazar günü artcı bulamadım da arkadaşın 125 cc motoruna artcı olarak bindim. şimdilerde yakıt fiyatları böyle oldugu sürece motor keyfi o senin dedigin gibi motora gazı verdim uçuyordu zevkin kalmaz davulun sesi uzaktan kulaga hoş gelirmiş. 3 tane büyük motor sahibi oldum ben denedim elim yandı . EVİNİZE eş diye manken almak gibi birşey bu büyük motor sevdası
herkesin bir kere ulaşmak istedigi bir şey zamanında bende çok hayal ettim mevla 3 tane birden verdi.
şimdi ise orta yolu buldum. hem karizmatik az yakan hızıda yeterli araç arasından sıyrılacak gücü var. düşmedigin sürece masrafsız bir motor oldugu için 12 bine 600 f imi satıp 10 bine bu motoru aldım. şimdi paşa gibi biniyorum. geçen günlerde akhisar drak yarışlarına seyir için gittik yolumuz dağ yollarından geçiyordu. arkadaşlarda er 6 n, gsr 600,gsf 600 s, 1000 rr vardı. ben 1000 rr ile beraber akhisara girdim. 160 ile girilen virajlar dan bahsediyorum. yakıt olarak hepsinden az yaktım. ve pist alanına geldigimizde okadar motor arasından insanların ninja 250 ye bakmaları ilgi gösterip fotograf çekilmek için izin istemeleri gögsümü kabartmadı degil yani.
işte böyle

Büyük aletin büyük masrafları sen çok doluymuşşun :)
 
Katılım
15 May 2010
Mesajlar
2,118
o zaman bütçeye göre motor :) bu örnektende anlaşılacağı gibi ben daha çooook uzun süre binerim bu motora :)

pazartesi z motor'un servisine giderken yanyolda bir benzinlikte yol tarifi almak için durdum. pompacıyla konuşurken bıyıklı, hafif kilolu iğrenç insan tiplemesi biri geldi. üzerindeki üniformadan benzilikte çalıştığını anladım.

arkadaşına seslendi Hamza (ismi şu an sallıyorum) bi fotoğrafımı çek bakıyım şu motor üzerinde diye. tabi ben o an arkasındaydım beni görmedi elimde kask motora binip gidecektim.

elini gidona attı ve;

hayırdır nooluyor dedim.

senin miydi motor?

evet benim hayırdır?

yok bi şey, sen daha motorun m sini bilmezken biz kawasakilerle geziyorduk.

iyi iyi doğrudur diyip gazı açtığım gibi kaçtım hemen benzinlikten.

soracaktım orda sen müşterilerin arabasına da binip fotoğraf çektiriyor musun diye, ama iğrenç insan tiplemesi siklet olarak benden baya bir üstün olduğundan dolayı bulaşmadan gideyim dedim :p

motor rengi sayesinde çok ilgi çekiyor. trafikte sinyal verdiğimde arkamda bana yol veren araçlar, dört yolda geçiş hakkından vaz geçip bana yol veren otomobiller ama en son bu benzinlikte yaşadığım olay beni çok düşündürdü.

ilk kez ciddi ciddi motosiklet için kapalı otoparka para ödemeyi düşünmeye başladım.

alet park halindeyken de çok ilgi çektiği için kurcalanma ihtimali çok yüksek.

bu arada pazartesi günü 120km yol yaptım istanbul'da. bir kaç gözlemim oldu onlarıda hemen aktarayım :)

lastikler bana biraz çabuk kitliyor gibi geldi (belki hava ve kirli yollar yüzündendir diye düşündüm). frenler ise genel olarak çok iyi. balataların 10bin'de değişecek olması beni çok şaşırtıyor doğrusu, servisle konuşup 15bin'e kadar değiştirmek istemediğimi söyleyeceğim. gerçi şu an 7bin km'de motor 10bin'e gelene kadar ne değişir bilinmez ama bana biraz erken bir değişim gibi geldi.

ayrıca oturma pozisyonu cbr125'e göre daha rahat. cbr'da uzun süre kullandıktan sonra sağ elim uyuşmaya başlıyordu, ninja'da ise ağırlık merkezinin ayak ve bacaklar oluşu uzun süreli sürüşlerde konforu arttırıyor. seleyede diyecek laf bulamıyorum :) maşallah koltuk gibin :p
 
Katılım
7 Şub 2010
Mesajlar
2,875
o zaman bütçeye göre motor :) bu örnektende anlaşılacağı gibi ben daha çooook uzun süre binerim bu motora :)

pazartesi z motor'un servisine giderken yanyolda bir benzinlikte yol tarifi almak için durdum. pompacıyla konuşurken bıyıklı, hafif kilolu iğrenç insan tiplemesi biri geldi. üzerindeki üniformadan benzilikte çalıştığını anladım.

arkadaşına seslendi Hamza (ismi şu an sallıyorum) bi fotoğrafımı çek bakıyım şu motor üzerinde diye. tabi ben o an arkasındaydım beni görmedi elimde kask motora binip gidecektim.

elini gidona attı ve;

hayırdır nooluyor dedim.

senin miydi motor?

evet benim hayırdır?

yok bi şey, sen daha motorun m sini bilmezken biz kawasakilerle geziyorduk.

iyi iyi doğrudur diyip gazı açtığım gibi kaçtım hemen benzinlikten.

soracaktım orda sen müşterilerin arabasına da binip fotoğraf çektiriyor musun diye, ama iğrenç insan tiplemesi siklet olarak benden baya bir üstün olduğundan dolayı bulaşmadan gideyim dedim :p

motor rengi sayesinde çok ilgi çekiyor. trafikte sinyal verdiğimde arkamda bana yol veren araçlar, dört yolda geçiş hakkından vaz geçip bana yol veren otomobiller ama en son bu benzinlikte yaşadığım olay beni çok düşündürdü.

ilk kez ciddi ciddi motosiklet için kapalı otoparka para ödemeyi düşünmeye başladım.

alet park halindeyken de çok ilgi çektiği için kurcalanma ihtimali çok yüksek.

bu arada pazartesi günü 120km yol yaptım istanbul'da. bir kaç gözlemim oldu onlarıda hemen aktarayım :)

lastikler bana biraz çabuk kitliyor gibi geldi (belki hava ve kirli yollar yüzündendir diye düşündüm). frenler ise genel olarak çok iyi. balataların 10bin'de değişecek olması beni çok şaşırtıyor doğrusu, servisle konuşup 15bin'e kadar değiştirmek istemediğimi söyleyeceğim. gerçi şu an 7bin km'de motor 10bin'e gelene kadar ne değişir bilinmez ama bana biraz erken bir değişim gibi geldi.

ayrıca oturma pozisyonu cbr125'e göre daha rahat. cbr'da uzun süre kullandıktan sonra sağ elim uyuşmaya başlıyordu, ninja'da ise ağırlık merkezinin ayak ve bacaklar oluşu uzun süreli sürüşlerde konforu arttırıyor. seleyede diyecek laf bulamıyorum :) maşallah koltuk gibin :p

Adama bak ya hergün ballı ballı anlatıyor.:p:p

Öle krolar çok geçen gün banada bu motor sana küçük büyüklerden al bisiklet fln bu diyordu.
Dedim sen emeklemeden koşmayı mı ögrendin yoo diyo .
O zaman sus dedim.

Dingil çok :queen:
 
Katılım
21 Nis 2009
Mesajlar
441
dün bana da böyle bir olay oldu
motorumu uygun bir yere park ettim müvekkilimle görüşecem
5dk bilemedin 10dk
neyse geri döndüm kısa bir süre sonra baktım adamın biri oturmuş motorumun üstüne nerdeyse sürüp gidecek
dedim hayırdır ?
dedi ben de motorcuyum
madem motorcusun senin bu yaptığın çok saygısızca bir hareket dedim
dedi niye
yav niyesi mi var işte motoruma binmişsin
sorna dedi dükkanın önüne çekmeseydin o zaman
ya tam hıyar dicem kendimi zor tutuyom
sanki dükkanın önü kendi malı
dedim ben senin arabanın kapısını açsam içine binsem kurcalasam nasıl olur?
mal mal bakıyor bana
tabirlerimi mazur görün ama çok sinirlenmiştim dün akşam
motor çok ilgi çekiyor
uzaktan resim çekmeler felan anlarım
ama kendinin olmadığı bir motora neden binesin ki arkadaş?
neyse söyleyecek çok sözüm var ama burda kesicem


ek: bu arada kaskım motorumun üstündeydi o kaskı almış kenara bir yere koymuş
bir de tehdit ediyordu beni kaskını alıp götürselerdi ne yapacaksın
800-900tldir şimdi o kask diyor
ne yaparsın şimdi böyle mal mal konuşan adama
neyse işte üstünde hiç durmadım çektim gittim
kafam çok karışıktı bir ton iş
zaten canım çok sıkkın
hayırlısı olur inşallah
 
Son düzenleme:
Katılım
7 Şub 2010
Mesajlar
2,875
dün bana da böyle bir olay oldu
motorumu uygun bir yere park ettim müvekkilimle görüşecem
5dk bilemedin 10dk
neyse geri döndüm kısa bir süre sonra baktım adamın biri oturmuş motorumun üstüne nerdeyse sürüp gidecek
dedim hayırdır ?
dedi ben de motorcuyum
madem motorcusun senin bu yaptığın çok saygısızca bir hareket dedim
dedi niye
yav niyesi mi var işte motoruma binmişsin
sorna dedi dükkanın önüne çekmeseydin o zaman
ya tam hıyar dicem kendimi zor tutuyom
sanki dükkanın önü kendi malı
dedim ben senin arabanın kapısını açsam içine binsem kurcalasam nasıl olur?
mal mal bakıyor bana
tabirlerimi mazur görün ama çok sinirlenmiştim dün akşam
motor çok ilgi çekiyor
uzaktan resim çekmeler felan anlarım
ama kendinin olmadığı bir motora neden binesin ki arkadaş?
neyse söyleyecek çok sözüm var ama burda kesicem


ek: bu arada kaskım motorumun üstündeydi o kaskı almış kenara bir yere koymuş
bir de tehdit ediyordu beni kaskını alıp götürselerdi ne yapacaksın
800-900tldir şimdi o kask diyor
ne yaparsın şimdi böyle mal mal konuşan adama
neyse işte üstünde hiç durmadım çektim gittim
kafam çok karışıktı bir ton iş
zaten canım çok sıkkın
hayırlısı olur inşallah

Biber gazı taşıyalım dingillerin gözüne gözüne vericen bak bidaha yapıyo mu :queen:
 
Katılım
13 Nis 2010
Mesajlar
5,448
anlattığınız olaylar komedi yahu ne tipler var ş memlekette :mrgreen: yanlız bu olaylar hep motorun güzel olması nedeniyle başınıza geliyo sele altına falan bi nazar boncuğu koyun :p
 
Katılım
21 Şub 2010
Mesajlar
779
Benim taktiği uygulayın park ettiğiniz yere motosikleti brandalayın. Uzun süre işiniz varsa:)
 
Katılım
21 Nis 2009
Mesajlar
441
aslında bi not yazacam ''uzaktan sev'' diye en iyisi o..
ya da şu disk kilidini yanımda taşicam
dokundukları zaman alarmı ötsün
 
Katılım
26 May 2010
Mesajlar
103
bilgisayarım bozulduğundan hikayelerinize yeni hikayeler katamadan bir soru soracağım,
kışın hangi bujiyi takmam lazım şimdi?

cr8E,cr7E,cr9E ???

hatta başka yerlerde diyor ki
NGK CR8HSA - Cold weather plug, runs hotter
(Engine damage may result if used in hotter weather)

NGK CR7HSA - Regular recommended plug
 
Son düzenleme:
Katılım
7 Şub 2010
Mesajlar
2,875
bilgisayarım bozulduğundan hikayelerinize yeni hikayeler katamadan bir soru soracağım,
kışın hangi bujiyi takmam lazım şimdi?

cr8E,cr7E,cr9E ???

hatta başka yerlerde diyor ki
NGK CR8HSA - Cold weather plug, runs hotter
(Engine damage may result if used in hotter weather)

NGK CR7HSA - Regular recommended plug

sıcak çalışan cr9 muydu ne :)
 
Katılım
27 Kas 2008
Mesajlar
1,771
aynı bujini kullan hiç bir sorun yaşamazsın çok kurcalamaya gelmez her denileni yapma

---------- Mesaj ekleme zamanı: 15:43 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 15:20 ----------

[Q

Uploaded with ImageShack.usUOTE=Shrieker;2186195]2011 Honda CBR 250R'yi duydunuz mu :)[/QUOTE]
 
Katılım
17 Eki 2010
Mesajlar
105
Vay be demekki herkeste bir / birkaç ilginç anı mevcut :)

Bende geçen gün caddebostan ışıklarda duruyorum. Yanıma bir S2000 yanaştı sağ aynadan görüyorum yanıma geldiğinde ara gazı veriyor ben bakmıyordum o tarafa seslendi birader bakarmısın diye. Döndüm kafamda kask var salladım sağa sola kaskı buyur gibisiden. Ya bunlar kaç para diyo. Dedim ordan bakınca kaç para gibi duruyor. Cevap aynen şu 30 - 40 varmı. Yuh dedim ya bu kadarda olmaz. Yeşil yandıda bastım gittim :)
 
Son düzenleme:
Katılım
12 Eyl 2010
Mesajlar
33
o zaman bütçeye göre motor :).........
lastikler bana biraz çabuk kitliyor gibi geldi (belki hava ve kirli yollar yüzündendir diye düşündüm). frenler ise genel olarak çok iyi. balataların 10bin'de değişecek olması beni çok şaşırtıyor doğrusu, servisle konuşup 15bin'e kadar değiştirmek istemediğimi söyleyeceğim. gerçi şu an 7bin km'de motor 10bin'e gelene kadar ne değişir bilinmez ama bana biraz erken bir değişim gibi geldi.

Benım balatalarım 9 bınde çok aşınmıştı bin km daha yol gitsem diski çizmeye başlardı eminim ki. Hem zaten risk Allah korusun bir sıkıntıda ön fren olmadan duramazsınız motor keyif işi oldugu kadarda çok tehlikeli ufak tefek masraflardan kaçmamak gerek. 10 bın bakıma gırmışken kesinlikle ön fren balatalarınıda degıstırın çok bişey tutmaz en fazla bir depo benzin parasıdır.

aslında bi not yazacam ''uzaktan sev'' diye en iyisi o..
ya da şu disk kilidini yanımda taşicam
dokundukları zaman alarmı ötsün

Disk kilidi daha sakat:farao: Anlamayan biri gelir çekmeye kalkar motoru basar debriyaja iter diski bile kırabılır hiç gerek yok.. Alarm taktırın zaten koltugun altından hassasiyet ayarını yapabılıyosunuz ayarlarsınız en hassasını kedi bile çıkınca öter :mrgreen:
 
Katılım
21 Nis 2009
Mesajlar
441
ben de uzun bir aradan sonra bir soru sorayım
umarım gereksiz görmezsiniz ve tek bir doğrusu olur sorunun
motorum 1000km yaptı sonunda şimdi ben istanbula ankaraya felan uzağım o yüzden servise çıkmam biraz zaman alacak
acaba bu 1000km'den sonra toplam kaç km daha yapabilirim
çünkü 200-300 kmlik daha son bir gezim olacak sanırım
ayrıca samsun'a gitmem de yine 300 km felan tutar herhalde
yani 1500km felan yapsam ve daha sonra servise götürsem motorumu riske atmış olur muyum acaba?
saygılar
 
Katılım
15 May 2010
Mesajlar
2,118
@cem36: doğru söylüyorsun aslında, balatalar iyi kötü bir depo benzin fiyatında. bende kitapçık olmadığı için hangi kilometrelerde neler değişecek bilmiyorum ama 10bin olunca bujileride direk değiştiricem. cbr125'te 13binde değiştirmiştim kömür rengi olmuştu buji.

@volkanix: böyle dingillerde hep seni buluyo. alarmı tavsiye ederim. darbe hassasiyeti ayarlanabildiği için çok kullanışlı oluyor. ninja'yı alır almaz kadköy uğurlu motor'da taktırdım hemen.

artçı selesinin oraya bi file taktım (ahtapot mu deniyordu örümcek mi neyse işte) brandayı orda arkamda taşıyorum sürekli. iş yerim bahariyede, bazen çıkıp sinemaya fln gidiyorum. bu şartlar altında ya brandalıyacağım yada kapalı otoparka çekicem motoru, yoksa işimiz var insanlarla. direk arıza çıkartırım valla birisini üzerinde görürsem.

ayrıca şunu unutmayın ki tam korumalı ve kasklı bi motosiklet sürücüsü, motosikletinin yanında 10 insan gücündedir!! :queen:

bu arada kadıkoy'de de her yeri kazmaya başladılar, motoru park ettiğim kaldırımıda kazmışlar :)

brandaya dünyanın parasını vermek istemiyorsanız, lastikli yatak çarşafıda iş görüyor (yağışlı havalar hariç tabiki :) ), geniş yatak için olanından alırsanız ninja'ya tam olur. ben cbr125 için ufak çarşaf almıştım, tam oluyordu. ninja'ya takınca ön tekerlek ve ön çamurluk açıkta kalıyor ama kafa grenajının altından plakalığın altındaki kedi gözüne kadar kapatıyor :)

unutmadan, bende kitapçık yokta.. ön ve arka lastiklerin basınçlarının kaç olması gerekiyor?
 
Son düzenleme:

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst