Kawasaki Kawasaki Ninja 250R Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
3 Tem 2010
Mesajlar
453
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Rica ederim güzel insan istediğin zaman yardımcı olurum.
zzr karbüratörlüdür, yakıtı biraz daha fazla ninjaya oranla. Motoru ninjaya göre daha hassas bence, ama daha sportif.(Bence nedeni de 12.4:1 sıkıştırma oranı) Ninja kullanmadım ama ciddi bir fark olduğunu gözlemlemedim açıkcası. Kalıbı on numara onu belirteyim kesinlikle 600 lük sanıyorlar ninjadan geniş. Ninja enjeksiyonlu olduğundan daha verimli tabi ve revize edilmiş motor parçaları ve indirgenmiş kompresyon oranı ile de daha dayanıklı motora sahip.

Peki çoğu yerde görüyorum. Diyorlarki son hızı 180-190 km/h buna ne diyebilirsin? Zxr250 170-180 max görüyo oda baya zorlamak gerekiyo. Zzr modifiyesiz 180-190 görüyo nasıl oluyo? Baya kafam karıştı bg farkımı var arada yada bu kadar fark eden ne?
(Tabi ben bunların hızında değilim sadece farkı merak ettim.)
 
Katılım
3 May 2006
Mesajlar
758
Peki çoğu yerde görüyorum. Diyorlarki son hızı 180-190 km/h buna ne diyebilirsin? Zxr250 170-180 max görüyo oda baya zorlamak gerekiyo. Zzr modifiyesiz 180-190 görüyo nasıl oluyo? Baya kafam karıştı bg farkımı var arada yada bu kadar fark eden ne?

ZZR250 36 ps @ 12500 rpm redline 14000rpm
21,6 nm @ 9000 rpm

Ninja 250 33 ps @ 11000 rpm
22 nm @ 8200 rpm

=> Fazla fark yok, en fazla %4-5 oynar maksimum hızda. Ama dediğim gibi alt ve orta devirlerde ninja daha iyidir.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 21:30 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 21:11 ----------

Yalnız 2001 den sonrakiler de 33ps, euro 3 normlarına uymak için düşürmüşler sanırım.
 
Katılım
26 May 2010
Mesajlar
103
teknik konuların arasına 2 tane resim eklemek istiyorum
sizce güzel durmuş mu tank pad:

bnb3y5whp74w2pdgx.jpg


bnb3yc6n3o1la48kx.jpg


normalde orjinalliktir benim tercihim bozulana kadar hiç dokunmam
ancak insan böyle şeylerle de uğraşası geliyor nedense
imkanım ve zamanım oldukça ekleme yapıyorum ancak tank padin dışında sadece lastiklere kırmızı jant şeridi çekeceğim ve başka da bi şey eklemeyeceğim o da görününürlüğü biraz daha artsın diye

kusura bakmayın araya girdiğim için
saygılar

tank padin çok güzel olmuş güle güle kullan, Allah kaza bela vermesin.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:38 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:35 ----------

Tam tersi dostum, rakam küçüldükçe buji sıcak oluyor. Enjeksiyonlu ninja 250 bujisi (ex250K8F) NGK CR8E'dir. (CR8EIX de iridyum olanı) 7 olanı sıcak bujilerdir, kışın çok soğuk havalarda kullanılabilir.

tamam da servis cr8e dedi (motopar armutlu)
ngk nın sitesinde ve kitabında aynı zamanda da kawiforums.com da Ninja 250 R (EX250K8F) 2008 - C8HSA diyor ne alacağım anlamadım gitti.

ama 10.000 km de buji değişmiyorsa kalsın o kafamı bir sonraki bakımda kurcalarım.

p.s: cem, sürekli yağını filtresini dğeiştirmek de pek iyi değil. motor yeni ekipmanlara uyum sağlayana kadar yakıt dengesini ayarlayamıyor bu da motorun parçalarının daha çabuk eskimesine neden oluyor. performans da ancak 1000 km sonra kendine gelmiş oluyor herşeyi değiştirirsen.
 
Katılım
3 Şub 2010
Mesajlar
471
tank padin çok güzel olmuş güle güle kullan, Allah kaza bela vermesin.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:38 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:35 ----------



tamam da servis cr8e dedi (motopar armutlu)
ngk nın sitesinde ve kitabında aynı zamanda da kawiforums.com da Ninja 250 R (EX250K8F) 2008 - C8HSA diyor ne alacağım anlamadım gitti.

ama 10.000 km de buji değişmiyorsa kalsın o kafamı bir sonraki bakımda kurcalarım.

p.s: cem, sürekli yağını filtresini dğeiştirmek de pek iyi değil. motor yeni ekipmanlara uyum sağlayana kadar yakıt dengesini ayarlayamıyor bu da motorun parçalarının daha çabuk eskimesine neden oluyor. performans da ancak 1000 km sonra kendine gelmiş oluyor herşeyi değiştirirsen.

arkadaslar 5bınde yada 10bınde degişmeyen bujiler ne zaman degişiyo???
 
Katılım
3 Şub 2010
Mesajlar
471
Selam... Benım 5.000 bakım 130tl idi. Z-moto faturasına baktım suan.
2litre yag ve yag filtresi + işçilik...



Dediğiniz gibi bende bugun 10.000 bakım için götürdüm daha 10.000 olmadı gerçide kılım bıraz ne kadar erken olursa o kadar iyi hemde öğreniyim dedim neler değişcek...

Tabiki yağ ve yağ filtresi (gerçi ben genel bakımlar haricinde her 2.500 km de değiştiriyorum) bununla birlikte dediğiniz gibi balatalar kontrol edilicek. Benim bildiğim 10.000 km de buji değişmiyor öğrendiğimde yazarım. Hava filtresinin ömrü 20.000 değişmeye gerek yok dedi 30 tl imiş onuda değiştiririm herşeyi tam olsun.
Genel olarak benim kendi isteklerim dışındaki 10.000 bakımı işçilik dahil 200tl imiş. Yaklaşan arkadaşlara duyrulur.
bılgılerden dolayı tesekurler
 
Katılım
12 Eyl 2010
Mesajlar
33
10.000 bakımına götürücem haftaiçi musait olursam o zaman tekrar yazarımda. Ben her 2.500 km de yağ ve filtreyi değiştirmeye devam ederim devamlı temiz bir sürkilasyon yağdan zarar gelmez :) Arabamda da yağı 6.000 - 7.000km kullanırım en fazla.

Bu arada ben kendim yağ değişiminde ipone yağ kullanıyorum serviste hep shell koyuyolar. ipone u alıp gitsem orda koymıcaklar biliyorum bakalım bu sefer ikna edebilicekmiyim
 
Katılım
27 Kas 2008
Mesajlar
1,771
bu gün güzelce zinciri gaz yagı ile temizleyip zincir spreyi ile yagladım. ve havaların biraz düzelmesiyle tekrar yola hazır halde garajına koydum.
zincir bakımı çok önemli toz ile karışan yag aktarma organlarını zımpara yapar ve aşındırır. yenisi ise çok pahalı korumak gerekli
 
Katılım
3 Şub 2010
Mesajlar
471
Sanırım sezon bitti:silent:herkes kabuguna cekılsın edirne aklımda kaldı:pr:güneşin acmasını beklıycem....
 
Katılım
15 May 2010
Mesajlar
2,118
tamam da servis cr8e dedi (motopar armutlu)
ngk nın sitesinde ve kitabında aynı zamanda da kawiforums.com da Ninja 250 R (EX250K8F) 2008 - C8HSA diyor ne alacağım anlamadım gitti.

ama 10.000 km de buji değişmiyorsa kalsın o kafamı bir sonraki bakımda kurcalarım.

p.s: cem, sürekli yağını filtresini dğeiştirmek de pek iyi değil. motor yeni ekipmanlara uyum sağlayana kadar yakıt dengesini ayarlayamıyor bu da motorun parçalarının daha çabuk eskimesine neden oluyor. performans da ancak 1000 km sonra kendine gelmiş oluyor herşeyi değiştirirsen.

bujiyi değiştirmek için servise gittiğinde motorun üzerinden çıkan bujilerin aynısını al böylece aklında soru işareti kalmaz :) üzerlerinde kodları yazıyor olması lazım
 
Katılım
3 May 2006
Mesajlar
758
peki neler var içinde biraz paylaş birde ben denedim indiremedim nasıl indiriliyor

Linke tıklayın sonra normal indirme seçeneğini tıklayın (önce 60 sn. bekletebilir) gerisi gelir zaten.(Bi kutucuk çıkar içindeki harfleri yazarsınız sonra link görünür basarsınız iner falan fıstık:) )İçindekilere gelince;
Bu dökümanı normalde yetkili servisler kullanır. Yani içine yok yok, en küçük civatasına kadar detaylar vardır. Ne nerdedir, özellikleri nedir, bakımı nasıl yapılır vs. vs. vs. Tekrar söylüyorum yani herşey :) Diğer bir anlatışla bu kullanım kitapçığı değil servis kitapçığıdır.Ninja 250R hakkında 525 sayfalık dev döküman.(Çok daha kapsamlıdır) Z-Moto 100$ den aşağı vermez zannımca. Bunu bilgisayarınıza indirip saklarsanız motosikletimin bujisi neydi falandı gibi şeyleri artık kimseye sormazsınız.
 
Son düzenleme:
Katılım
21 Nis 2009
Mesajlar
441
kitapçık ingilizce
internette neden 60$'a satıldığını bilmiyorum
istanbuldaki distrübitörden bedava verdiler bana
almanca fransızca ve ingilizce olarak
ancak bu kadar ayrıntısına kadar teknik şeyler yazmıyordu

bndgjoatxm7vz1qtl.jpg


bndgjvkk56iqw2b61.gif


bndgk1zjnwebs4xzd.gif


bndgk7w5mje06kky1.gif
 
Katılım
4 Ağu 2010
Mesajlar
261
zxr 250 gerçekten merak ettiğim makina gpr 125ten sonrada zxr almak az gelir belki bi gün bineriz :)
 
Katılım
6 Tem 2009
Mesajlar
2
Merhaba arkadaşlar,
Ben 2 sezondur cbf 150 kullanıyorum 20.000 km kdar yol yaptım bu kış yeni bir motor alıcam aslında cbf 600 düşünüyordum fakat paramın yetmiyeceğeni anlayınca zxr 250 de karar kıldım öncelikle lütfen bana ikiside çok farklı makinalar önce tarzını belirle gibisinden yaklaşmasın zxr 250 çok hoşuma gidiyo ve paramın yeteceği bir motor olay budur iki motor arasındaki farkı çok iyi biliyorum fakat olay şu bu makina için hep başlangıç motoru yakıştırması yapılıyor iyi bir binici olduğumu düşünüyorum daha öncede 2 sene kadar scooter kullandım başlangıç olayının çok ilerisinde olduğumu düşünüyorum sorun şu bu akina sadece başlangış seviyesi içinmi kullanıma uygun ? ben şehir içinde takılmak işe gidip gelmek vs. için yeterli diye düşünmüştüm ama açıkçası bu yorumlar beni biraz soğuttu,bu makinayı kullanan siz rkadaşların ilk motorumu bu alet hepiniz geçiş içinmi düşünüyorsunuz ?
 
Katılım
30 Eyl 2010
Mesajlar
106
Merhaba arkadaşlar,
Ben 2 sezondur cbf 150 kullanıyorum 20.000 km kdar yol yaptım bu kış yeni bir motor alıcam aslında cbf 600 düşünüyordum fakat paramın yetmiyeceğeni anlayınca zxr 250 de karar kıldım öncelikle lütfen bana ikiside çok farklı makinalar önce tarzını belirle gibisinden yaklaşmasın zxr 250 çok hoşuma gidiyo ve paramın yeteceği bir motor olay budur iki motor arasındaki farkı çok iyi biliyorum fakat olay şu bu makina için hep başlangıç motoru yakıştırması yapılıyor iyi bir binici olduğumu düşünüyorum daha öncede 2 sene kadar scooter kullandım başlangıç olayının çok ilerisinde olduğumu düşünüyorum sorun şu bu akina sadece başlangış seviyesi içinmi kullanıma uygun ? ben şehir içinde takılmak işe gidip gelmek vs. için yeterli diye düşünmüştüm ama açıkçası bu yorumlar beni biraz soğuttu,bu makinayı kullanan siz rkadaşların ilk motorumu bu alet hepiniz geçiş içinmi düşünüyorsunuz ?


bnde cbr 125 kullanııorum daha öncesinde mondıalım wardı ben cbrla 160a kadar cıkıorum bu enjeksıyonlu 2011 lerden ninja 250 almayı düşünüorum yaza arasındaki fark boyutlardan belli ama hızı son kaca cıkıo bırde yakıtı nasıl gidiyyor yazarsanız aklımdaki sorular cewap bbulcak saygılarımla:)
 
Katılım
7 Şub 2010
Mesajlar
2,875
bnde cbr 125 kullanııorum daha öncesinde mondıalım wardı ben cbrla 160a kadar cıkıorum bu enjeksıyonlu 2011 lerden ninja 250 almayı düşünüorum yaza arasındaki fark boyutlardan belli ama hızı son kaca cıkıo bırde yakıtı nasıl gidiyyor yazarsanız aklımdaki sorular cewap bbulcak saygılarımla:)

Cıbır ve 160 :queen:
Ya bizdeki cbr125 değil yada sizinki cbr125 değil :bounce:
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst