Kanuni Kanuni Caracal 200 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
1 Eyl 2005
Mesajlar
108
Can_caracal

bende seninle aynı ikilemdeydim. Mondial'i de Kanuniyi de çok sıkı araştırdım. Hatta mondiali peşin sıfır 2.550'e veren adam bile oldu. Gittim yine de tercihimi caracal'dan yana yaptım 200 cc olsa da...

Şuanda 750km'deyim ve sadece fren müşürüyle ilgili bir sıkıntım oldu zaten oda ufacık bir tel biraz gerdirdim ve kendim hallettim (hiç anlamam mekanikten). Halen öneriyorum...

LASTİKLERİ HARİÇ ! Direk üzerinde NYLON yazıyor ! :(
 
Katılım
22 Tem 2010
Mesajlar
26
Teşekkür ederim zaten her türlü kanuni markası bana mondialden avantajlı geliyor fakat nexagon üretimi durdu demiş caracal ın yani sıfır satılmıyormu ikinci el bulamazsam diye soruyorum... bide bana bunun siyah rengi daha güzel görünüyor gerçekten :D
 
Katılım
10 Tem 2009
Mesajlar
25
Çok teşekkür ederim gerçekten beni çok aydınlattınız. Ama ben artık sıfır almayı düşünmeye başladım zaten seneye eylülde alabilirim. nexagon kardeş sende başka bir başlıkta caracal'ın üretimi durdu demişsin o zaman ben başka bir model bakmaya başladım ve mondial 250 mct yi gördüm daha ekonomik daha yüksek cc li bilmiyorum siz ne düşünüyorsunuz kanuni gibimidir onların serviside nasıldır?

---------- Mesaj ekleme zamanı: 15:12 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 14:43 ----------

Gerçekten çok kararsız kaldım o kadar ki yukarıdaki cevabımı benmi yazdım diye merak ediyorum çünkü forumlarda mondial e sövenlermi ararsınız ben memnunum diyenlerimi ararsınız... artık cc sinde gösterişindede değilim sağlıklı olsun yeter tabiki sorun çıkarsın sorunlar tuzu biberidir ama halledemeyeceğim bir şey olursa diye korkuyorum ama 2. el bir motor bulabilirsem güzel bakımlı sağlıklı ne mutlu bana neyse daha çok kararlarım değişecek benim ama kanuniden şaşmayım diye düşünüyorum. :)

mondial 250 alanda bence hiç akıl yok yani motorda 2 silindir var benim caracal ile aynı kalkıyor benim motora hiçbir şekilde uymaz mondial 250 cc nin hakkını vermiyor ibresinde 140 yazıyor :D yokuş yukarı tek kişi mondial 250 yi kaç kere solladım her seferinde 1 direk fark atıyorum eğer caracal alırsan bakımını iyi yaparsan mükemmel motor orjinal dişlilerini değiştir sadece yeter önü 1 büyült arkayı 1 küçült al sana makina :D bşka söze gerek yok walla ben motorumdan çok memnunum kesinlikle tavsiye ederim motorun üstüne binince zaten anlıcaksın dmek istediklerimi :D
 
Katılım
25 Tem 2010
Mesajlar
4
Caracal 200 Almak İstiyorum Sıfır Kilometre Caracal Bulabilirmiyim Üretimin Durduğuna Dair Bazı Söylemler Duydum Ne Kadar Doğrudur...Yardımcı Cevaplarınız İçin Şimdiden Teşekkür Ederim
 
Katılım
23 Eki 2006
Mesajlar
672
caracal'ın üretimi katalitik konvertör olmadığı için durmuştur. yani egzosttan yanmayan gazı karbüratöre yeniden aktaran bir mekanizma. bunun olmaması da hem çevre kirliğine hem de çok yakmaya neden oluyor. (100 km'de 3,5 litre şehir içi) ayrıca ab standartlarına uygun değil.
 
Katılım
25 Tem 2010
Mesajlar
4
motorsiklet için ayırabildiğim para 2000 euro..caracal üretilmiyor bayilerde yoksa eğer bana tavsiye edebileceğiniz motorsikletler nelerdir.. tarzı cruiser olmak üzere...
 
Katılım
23 Eki 2006
Mesajlar
672
Cruiser zevk meselesidir ve maalesef bu ülkede kanuni ve bir iki marka dışında birçok markanın yedek parça sıkıntısı vardır.

İkinci el temiz, garantisi devam eden bir caracal öneririm.

Performans önemli diyorsanız da Hyosung gv 250 ve Regal öneririm ama bence caracal her ikisinden de güzel bir motor.
 
Katılım
1 Eyl 2005
Mesajlar
108
Arkadaşlar 500km'de bakıma gittim.
Şimdi 1000'de tekrar gideceğim değil mi? Yağ değişecek mi?
Güzel bir yağ alayımda gideyim Castrol 15W uygun mu sizce?

Bu arada vibrasyonlar azaldı motor pek bi rahatladı 920km'de. Ama yine 60'ın üzerine çıkmaya çalıştığınızda titremeler başlıyor biraz...
 
Katılım
23 Eki 2006
Mesajlar
672
garanti belgenin üzerinde yazması lazım hangi periyodlarla gitmen gerektiğin.

bir sonraki bakım 2500-3000 km arası.

ben castrol 10-40 yağ koydurdum.

hız değil de devire bak, 6000'ın üzerine çıkmamaya çalış.
 
Katılım
1 Eyl 2005
Mesajlar
108
Tabii tabii benim dediğim 5. viteste 60km hız idi... Yalnız iki kişi binince şangur şungur zincir ötüyor çarpıyor biryerlere. Onu da ayarlatmak gerekiyor.

Ayrıca üzerindeki lastiklerle yazı çıkarmayı düşünüyorum ama virajlarda su tabakasını gördüğümde bir anda geriliyorum... :)

@Nexagon
493km'de yağ değişimi oldu. Şimdi tekrar kaçta değiştirmemi tavsiye edersiniz?
Kitapçıkta baktım bana 15W 40 daha uygun gibi çünkü Bodrum'dayım ve burası Ankara'ya göre sıcaklığın daha fazla hissedildiği bir bölge. Sıcaklığa göre seçmek gerekiyormuş yağ tipini diye okumuştum.
 
Katılım
23 Eki 2006
Mesajlar
672
sıcaklık arttıkça iki değer arasındaki fark artar diye biliyprum, mesela harleyler yaz aylarında 10-50 kamyon yağı kullanır.

elinizde garanti belgesi yok mu?

varsa orada yazıyor sıradaki bakımın kaç km'de yapılacağı.

ben de 600 km'de değiştirmiştim ilk, sonra 2500'de değiştirdim.
 
Katılım
2 Haz 2007
Mesajlar
5,075
eray daha bitmedimi olm askerlik gelde biraz yol yapalım caracal, masai kapışması görsün millet

Abi 88 günüm kaldı sabır etmek kaldı geriye , bursa yolu boyunca kapışacağız . . .

şu askerlık bıtsın bastan sonra yazıları okuuyp yorumlayacagım . soke taka her haltını ogrendım

---------- Mesaj ekleme zamanı: 14:42 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 14:35 ----------

1000 km de bir degıstırın , motorun omru uzasın
 
Katılım
1 Eyl 2005
Mesajlar
108
mterayes26 dostum sen beklediğim kişisin forumda cidden ilk sayfalardan itibaren okuyorum yazdıklarını, bir an önce teskerene kavuşman dileğiyle...

Kolay gelsin...
 
Katılım
1 Eyl 2005
Mesajlar
108
T5 High power led ile sis farı

Alıntıdır:
" Merhaba; nihayet tasarladığım sis farlarını yapmaya başladım ve sizlerle paylaşmak istedim. Umarım güzel bir dizayn olur. Öncelikle kullandığım malzemeler ve üretimin bir kaç aşaması..."

Bu high power ledler
img0170akw4.jpg



Bu ledlerin yerleştirileceği plaket
img0169ahi6.jpg


Bu led lensi (10 derce)
img0171amc2.jpg


Led sürücüsü 12v
img0172abw9.jpg


Alüminyum soğutucu
img0173auq2.jpg


Plakete lehimlenmiş ledler
img0174afu3.jpg


Lenslerin montajlı hali
img0175asp1.jpg


Ve yanışı
img0177ajm0.jpg


Sis farlarına uygun diziliş
img0179ava7.jpg


img0181acn2.jpg


Arkadaşlar,
Caracal'a sis farı koymayı düşünüyorum ama farların haznelerinin büyük olmasını istiyorum. Baktığım fotoğraflarda biraz daha heybetli olmuş o tip hazneler. Diğer yandan bildiğiniz gibi aküye yüklenmeden bu işi dengelemek lazım. Yukarıda fotoğraflarını gördüğünüz sistemde 6 LED ile 18WATT güç tüketimi var. Bunlar araba için tasarlanmış. Biz motosiklette 4 adet LED kullansak yeterli olur gibime geliyor. Her biri (power led) 3 WATT alıyor. 4x3 = 12 WATT desek çift sis farıyla 24 WATT aküye yüklenmiş oluruz...

Sis farı olarak çok işlevini gösterir mi bilmiyorum üzerinde bir mercek bulunuyor ayrıca fotoğraflarda gördüğünüz gibi ama uzaktan görünüşünün hoş olacağını düşünüyorum.

Sizin fikirleriniz nelerdir?





Orjinal hali burada alıntı yaptığım sayfanın....​
 
Katılım
1 Eyl 2005
Mesajlar
108
evet motorun ilk sahibi benim ayrıca faydasını şurda farkedersin ilk kalkış biraz daha seridir birde çift tırnak buji olacak tabi birde motor muhteşem tork üretiyor hafif yokuş aşağı giderken farkedersin zaten
ama seriyi bozmayacaksın ben tam 1.5 ayboyunca sürekli 100 oktan kullandım mparam olmadığında almadım ama yinede 100 den vazgeçmedim birde ben 7000 devirde vites değiştiriyorum biraz bağırıyor onunda etkisi olabilir çünki orjinali 6000

Ben vitesleri genelde 4binde falan atıyorum. Yalnız bir kaç kere benzin aldığımda başıma bir şey geldi. Gazı veriyorum 3.vitesten sonra devir 3.5 geçiyor motor ileri ataklar yapıp vırın vırın ediyor ve 4bin üzerine öyle çıkıyor 4.bin üstünde rahatlıyor tekrar atıyorum vitesi o ara devirde yine bir atağa giriyor.

Bir ustaya sordum dedi ki benzin katkısı koy depoyu temizlesin aldığın benzin kirlidir. Yaptım ama o ara 100km sonra falan yine oldu aynı şey. Sanırım yakıttan yine.

İkinci bir ihtimal, motoru yıkadığımda depoya su mu giriyor acaba?
Arada motorun benzin kapağından çok hafif bir çizgi benzin sızıntısı görüyorum. Depoyu çok doldurduğumdan olabilir mi? Gerçi çok benzin yokkende oluyor bu sızıntı, çok güneş alırsa motor oluyor.

(Bu sorunu Shell ve Petrol Ofisinde yaşadım) Şimdi Opet'i deniyorum...
 
Katılım
19 Eyl 2009
Mesajlar
4
arkadaşlar merhabalar uzun zamandır aranızda bulunamıyordum, işim gereği fırsat bulamıyorum, benimde siyah bir caracalım var en yakın zamanda fotoları yüklerim, sizlerden öğrenmek istediğim şu dişli değiştirme mevzuları bazı arkadaşlar ön ve arka dişlileri değiştirdiklerinden söz etmişler hangi dişlileri kullanıyorlar yani parçacıya gidip ben şu dişliden mi istiyorum diyorsunuz.birde dişli değiştirmek bir avantaj sağlıyormu, bu konuda tecrubesi olanlardan yardım bekliyorum, birde arka fren balatamı değiştirmem gerekiyor caracala uyan bir model varmı, yoksa illa caracal balatasımı getirteğim,bizim burada parça siparişle geliyor,sevgiler vede saygılar.
 
Katılım
1 Eyl 2005
Mesajlar
108
sıcaklık arttıkça iki değer arasındaki fark artar diye biliyprum, mesela harleyler yaz aylarında 10-50 kamyon yağı kullanır.

elinizde garanti belgesi yok mu?

varsa orada yazıyor sıradaki bakımın kaç km'de yapılacağı.

ben de 600 km'de değiştirmiştim ilk, sonra 2500'de değiştirdim.

Merhaba Nexagon,
Kitapçığa tekrar baktım da şimdi Woger WTX 15/40 yağ kullanımını tavsiye etmişler. Acaba buna eşdeğer Castrol yağ mı alsam, yoksa sizin tecrübelerinize göre 10/40 yağ mı kullanmalıyım?

Tşkler...
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst