Kanuni Kanuni Caracal 200 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
15 Ağu 2008
Mesajlar
166
@ferotr 'e katılmakla birlike zincir temizliğinde WD40'ı öneriyorum.. 2-3 tur sıkın, bekleyin! Sonrada zincir yağı ile spreylemek suretiyle iyice yağlayın. iyi bir sonuç verecektir.

@efeoktay; Zincir boşluğunu alırkende tekerleğin akustuğine dikkat etmek gerek. iki tarafta aynı çentikte olacak şekilde germek gerekli zinciri. Ve 1,5 cm kadar bir esneme payı olmalı. Zincirdeki paslar bir noktaya kadar sorun çıkarmaz. Zaten WD40'ı sıktığında o pasların büyük kısmı kaybolacaktır. Ama eğer zincirin heryeri pas içindeyse değiştirmen doğru olacaktır çünkü Allah korusun; yolda kopabilir..

Bu arada 1,1 lite oldukça az geldi bana. 150cc'lik Zealsun 1,3lt alıyordu; 250'lik MCT 1,8 litre alıyor. Şaşırdım 1.1lt yağ almasına.

@MaRaNtZz, şu switch'i açık bırakarak akü performansını denedinmi dostum? merak ediyorum onun olayını..?

======

Arkadaşlar, sticker iptali yapan varmı..? Özellikle deponun üstündeki Kanuni logosunu çıkarmak mümkün mü?

Novarix WD40 dedigin nedir? nerden bulabilirim? ben zinciri sikmam zaten. bilmedigim isler.. servise goturecem o yuzden.

dislileri 15'li yapmak ses ve cekis konusunda bir avantaj saglar mi acaba? cok kararsizim yaptirsam mi yaptirmasam mi diye... ne dersiniz?
 
Katılım
14 May 2006
Mesajlar
2,188
Novarix WD40 dedigin nedir? nerden bulabilirim? ben zinciri sikmam zaten. bilmedigim isler.. servise goturecem o yuzden.

dislileri 15'li yapmak ses ve cekis konusunda bir avantaj saglar mi acaba? cok kararsizim yaptirsam mi yaptirmasam mi diye... ne dersiniz?

WD40 bir çeşit kimyasal. Paslanmayı önlüyor ve aynı zamanda paslı yüzeyleri temizlemekte kullanılıyor. Aslında çok amaçlı mucize bir sprey. Tüm hırdavatçılarda ve yapı marketlerde bulabilirsin. Gıcırdayan kapılara, oksitlenmiş vidalara falanda uygulanabiliyor, son derece başarılı. Her motorcuda olması gerekli bir malzeme bence..

Dişli konusuna gelince.. Açıkçası ben makinelerinin orjinallerini bozma taraftarı değilimdir. Sizin makineyi kullanmıyorum, dolayısıyla sizler kadar bilgi sahibi değilim ama yinede orjinal kalmasını tercih ederdim kullanıyor olsaydım.
 
Katılım
2 Haz 2007
Mesajlar
5,075
arkadaşlar . bu motoru burda 1-2 kişiyi saymazsak ilk alan benim bu motorun . afedersiniz piçi oldum . sayfaları arastırın hangı sorunu nasıl çözdüğüm yazıyor bulamayan bana ulaşsın . bnm motorumda 15200 km yapmıs ve bıtmıs bır zıncır dısında bilmedıgım hiçbir şeyi yok
 
Katılım
11 Tem 2006
Mesajlar
991
Arkadaşlar, ben motoru soğuklar boyunca herhafta çalıştırdım, hep zorlanıyordum ayak marşı ile uğraşıyodum v.s.
Son 1 ayrdır hiç zorlanmıyorum acayip gelecek ama sebebi şu:
Akü bitmesin diye direksiyonun sağ tarafından farları açıp kapamaya yarayan switch'i hep kapatıyodum. Motor çalışmıyoda olsa ole bırakıyordum, motoru çalıştırdıktan sonra açıyodum hep, Geçen aylarda kapamayı unutşumtum ve 2-3 hafta motora ugrayıp çalıştıramadım olece yattı. Sonunda motorun yanına gidince el marşına bir bastım motor çalıştı hayret ettim.
Ondan sonra dikkat ettim hep açık bıraktığımda el marşı ile hemen çalışıyo. 1kerede kapalı deniyim dedim. 1hafta sonra çalıştırmayı denedim, el marşını bırakın ayak marşı ile bile çalıştırmakta zorlandım. Siz ne şekilde bırakıyosunuz öğrenebilirmiyim?

Ayrıca gelecek pazara fuar var ona gelecek olan varmı? Kış bitsin diye sabırsızlanıyorum çok özleidm binip gezmeyi, bu arada ehliyetimde önümüzdeki hafta sonu elimde. Sınavı geçtim ve evrakları karakola teslim ettim çok sevinçliyim artık korkusuzca gezebileceğim....:queen:

Evet ben bugün swich açıkken motoru çalıştırmayı denedim ama malesef olmadı marş sanki basıcakmış gibi oluyor ama basmıyor kalıyor öyle.:salut::queen:
 
Katılım
6 Haz 2008
Mesajlar
94
İlginç bir durum :D
Ben artık switch'i açık bırakıyorum daha rahat çalışıyo :D
Belkide yapılan Km ile alakalıdır onuda bilmiyorum, Çünkü okuduğuma göre belli bir km aştıktan sonra akü'nün sorunun daha az raslandığı. Benim 1150 oldu.
Bu arada halen 1000 bakımını yaptıramadım, yazı bekliyorum bineceğim zaman yaptırmak daha mantıklı geldi :D

Arkadaşlar fuar kapanış saatleri hakkında bilgisi olan yok mu?
 
Katılım
4 Şub 2009
Mesajlar
5
arkadaşlar slm ben bu siteye yeni kayıt oldum sizden bir ricam var ben motor almak istiyorum chopper fiyatıda çok yukset olmasını istemiyorum 3000 4000 arası mesela caracal int inceledim ama bazıları iyi değil diyor keeway baktım pek anlıyamadım pek bir bilgimde yok motor konusunda 2500cc ilk istiyorum ve ilk motorum olucak onun için sizce ikinci el almakmı makul yoksa sıfır iyi birşey alıp onla devam etmelimiyim yardımcı olursanız çok sevinirim
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
18 Ocak 2008
Mesajlar
1,231
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
arkadaşlar . bu motoru burda 1-2 kişiyi saymazsak ilk alan benim bu motorun . afedersiniz piçi oldum . sayfaları arastırın hangı sorunu nasıl çözdüğüm yazıyor bulamayan bana ulaşsın . bnm motorumda 15200 km yapmıs ve bıtmıs bır zıncır dısında bilmedıgım hiçbir şeyi yok

eray haklı bende ona ilk caracalı aldığım zaman çok şey sormuştum :) :cat:

arkadaşlar slm ben bu siteye yeni kayıt oldum sizden bir ricam var ben motor almak istiyorum chopper fiyatıda çok yukset olmasını istemiyorum 3000 4000 arası mesela caracal int inceledim ama bazıları iyi değil diyor keeway baktım pek anlıyamadım pek bir bilgimde yok motor konusunda 2500cc ilk istiyorum ve ilk motorum olucak onun için sizce ikinci el almakmı makul yoksa sıfır iyi birşey alıp onla devam etmelimiyim yardımcı olursanız çok sevinirim

hocam burası caracal sayfası o'yüzden herkes sana caracalı tavsiye eder :) başka bir yere konu açsan aman kardeş yakınından bile geçme,bulaşma der!!yorum çok olur ama nedense para veren hiç olmaz :)veya bu insanın maddi durumu bu motora el veriyor diyen'de olmaz..ben sana şöyle söyleyim parasının motorudur diğer çinlilere göre aşırı arıza çıkarmaz..makinası sağlamdır işini görür :cat: cruiser hayranıysan tam senlik makina ve ayrıca 250cc'dende az yakar tek silindir olması bir avantajdır..hemen hemen 250 cc performansı mevcuttur 2 sene caracal kullanmış biri olarak sana bunlara söyleyebilirim...eksileride artılarıda olan bir modeldir caracal her sayfayı tek tek okumalısın karar senindir ...
 
Son düzenleme:
Katılım
11 Tem 2006
Mesajlar
991
arkadaşlar slm ben bu siteye yeni kayıt oldum sizden bir ricam var ben motor almak istiyorum chopper fiyatıda çok yukset olmasını istemiyorum 3000 4000 arası mesela caracal int inceledim ama bazıları iyi değil diyor keeway baktım pek anlıyamadım pek bir bilgimde yok motor konusunda 2500cc ilk istiyorum ve ilk motorum olucak onun için sizce ikinci el almakmı makul yoksa sıfır iyi birşey alıp onla devam etmelimiyim yardımcı olursanız çok sevinirim

Bende bir caracal'cı olarak şiddetle tavsiye ederim:cat: motor gerçekten çok sağlam, servis ve parça sıkıntısı çekmezsiniz.Bende almadan önce 250 cc chopper motorların hepsini inceledim ve en uygun fiyata bu sağlamlıkta caracal'a karar verdim...:rendeer:

İlginç bir durum :D
Ben artık switch'i açık bırakıyorum daha rahat çalışıyo :D
Belkide yapılan Km ile alakalıdır onuda bilmiyorum, Çünkü okuduğuma göre belli bir km aştıktan sonra akü'nün sorunun daha az raslandığı. Benim 1150 oldu.
Bu arada halen 1000 bakımını yaptıramadım, yazı bekliyorum bineceğim zaman yaptırmak daha mantıklı geldi :D

Arkadaşlar fuar kapanış saatleri hakkında bilgisi olan yok mu?

Bu arada arkadaşlar ben swich açık bırakmamıştım sadece çalıştırmadan önce far swich'ini park pozisyonuna getirip denedim olmadı:p ama zaman bulursam bu yöntemide deniyeceğim.:cat:
 
Son düzenleme:
Katılım
6 Haz 2008
Mesajlar
94
Arkadaşlar bilmediğim bir durumla karşılaştım fikirlerinizi almak isterim.
Motor 1haftadır kapalı garajda ve hiç kullanılmamıştı, bugun gittim çalıştırdım, (haftada bir gidip rolantide çalıştırıyorum) Baktım arka tarafa doğru neredeyse arka tekerin başladığı yerde bir sıvı damlıyor, az ama damlıyor elledim, yağ değil (sanırım). acaba bu nedir, nasıl bir problem yaratır?

Sanki egzoslardan damlıyor çözemedim açıkca.
 

m.s

Katılım
1 Ara 2008
Mesajlar
788
hiç problem yapmaz tüm caracal yapıyor eksozun altında delik var buharlaşmadan oluyor
 
Katılım
6 Haz 2008
Mesajlar
94
Bilgi için çok teşekkürler, peki bu damlama nekadara kadar sorun olmaz..Yani çok olursa sorun olurmu?
 
Katılım
11 Tem 2006
Mesajlar
991
Arkadaşlar bilmediğim bir durumla karşılaştım fikirlerinizi almak isterim.
Motor 1haftadır kapalı garajda ve hiç kullanılmamıştı, bugun gittim çalıştırdım, (haftada bir gidip rolantide çalıştırıyorum) Baktım arka tarafa doğru neredeyse arka tekerin başladığı yerde bir sıvı damlıyor, az ama damlıyor elledim, yağ değil (sanırım). acaba bu nedir, nasıl bir problem yaratır?

Sanki egzoslardan damlıyor çözemedim açıkca.

Evet o damlama bende de var aradım aradım buldum eksozun altında ufak bir delik var sanırım buhar oradan atılıyor.İşin garip tarafı bende damlama kesildi artık püskürtüyor...:cat::queen::queen::queen:
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
18 Ocak 2008
Mesajlar
1,231
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Evet o damlama bende de var aradım aradım buldum eksozun altında ufak bir delik var sanırım buhar oradan atılıyor.İşin garip tarafı bende damlama kesildi artık püskürtüyor...:cat::queen::queen::queen:

hoca seninki gene iyiymiş benim eksoz adeta fışkırtıyordu :mrgreen: şaka bir yana tamamen normal'dir eksoz çürümemesi için yapılan bir sistemdir :cat:
 
Katılım
11 Tem 2006
Mesajlar
991
Merhabalar arkaşalar;

Benim askere gitmeme 7 gün gibi az bir süre kaldı:pale: Arkadaşlar ben motorun benzin deposunu boşalttım ve karbüratörünü benzin vanasını kapatarak boşalttım ayrıca depoyu kuruttum.:)Güzelce motoru temizledim, aküyü ve motorda koruma demiri dahil sökebileceğim bir çok kaplama bölümü süküp evde paketledim.:queen:Yerini hazırladıktan sonra orta ayağa aldım, ön tekere takoz koyarak yerden kestim ayrıca lastikleri de indirdim, zinciri gresi yağı ile yağladım ve bütün bulduğum yüzeylere (boyalı boyasız) WD40 sıktım.Son olarakta brandası yerine çarşaf sardım (Nem yapmaması için) ve 15 aylık beklemek üzere bıraktım.

Motordaki eski yağını boşaltmak üzere yeni yağ almaya gittiğimde bu işin eskilerinden olan bir usta bana aman eski yağı boşaltmayın yeni yağdaki su ve kimyasallar motora yanmadığı için zarar verir dedi bende eski yağı boşalmadan o şekilde bıraktım.

Yapamam gereken veya eksik yaptığım aklınıza gelen bişeyler olursa benimle paylaşırsanız sevinirim teşekkürler...
 
Katılım
12 Şub 2009
Mesajlar
9
Arkadaşlar kabul ederseniz bende bir carakalcı olarak aranıza katılmak isiyorum.
yaz gelmeden alayım diyorum düşüncem sıfır almak bakalım kısmet dicez birde siyah olacak tabi. az önce Bursada bir kaç servisi aradım aklımda 3 motor vardı caracal - keeway - regalraptor . servistekiler bana içlerinde en iyisi caracal 200 cc olanı dedi parça problemi yok servis sorunu yok ve en çok problemi nereden çıkartıyor sorusununa ise yağına ve bakımlarını periodik olarak yaptıktan sonra hiç bir problem çıkartmaz dedi . birde merak ettim bir soru hiç gaz kesmeden 200 km ve üzeri yaparmı diye sordum problem olmaz yapar deyince caracal aklıma yattı birde bana su soğutmalı motorları TAVSİYE etmedi prolemli oluyormuş sanırım olanlar üzerine alınmasın bende bilmiyorum çünkü.bu arada adım erhan- Bursalıyım . yazılanların hemen hemen hepsini okudum gerçekten caracalcı arkadaşlara teşekkür ediyorum ve kanuni servislerinede. görüşmek üzere.
 
Katılım
21 Kas 2007
Mesajlar
3,832
Arkadaşlar kabul ederseniz bende bir carakalcı olarak aranıza katılmak isiyorum.
yaz gelmeden alayım diyorum düşüncem sıfır almak bakalım kısmet dicez birde siyah olacak tabi. az önce Bursada bir kaç servisi aradım aklımda 3 motor vardı caracal - keeway - regalraptor . servistekiler bana içlerinde en iyisi caracal 200 cc olanı dedi parça problemi yok servis sorunu yok ve en çok problemi nereden çıkartıyor sorusununa ise yağına ve bakımlarını periodik olarak yaptıktan sonra hiç bir problem çıkartmaz dedi . birde merak ettim bir soru hiç gaz kesmeden 200 km ve üzeri yaparmı diye sordum problem olmaz yapar deyince caracal aklıma yattı birde bana su soğutmalı motorları TAVSİYE etmedi prolemli oluyormuş sanırım olanlar üzerine alınmasın bende bilmiyorum çünkü.bu arada adım erhan- Bursalıyım . yazılanların hemen hemen hepsini okudum gerçekten caracalcı arkadaşlara teşekkür ediyorum ve kanuni servislerinede. görüşmek üzere.
su soğutmalıya neden problemli demişler:cyclopsan
çin malı su soğutmalı pek yok zaten
benim kullandığım kadarıyla motorsikletler ısınan araçlar ve yağı da çok çabuk değişim istiyo
uzun yolda 200km yaparsın pek bi şey olmaz
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst