Hyosung S&T Kanuni Hyosung (S&T) GT 650 Comet Kullanıcıları...

Katılım
17 Eyl 2011
Mesajlar
29
Evet buda gayet güzel olmuş, o zaman temiz hangisini bulursam (comet yada gt650r) ona göre düzenleme yapacağım. Teşekkürler
 
Katılım
18 Nis 2009
Mesajlar
4,287
650 olarak piyasada kötü bulamazsın birader merak etme
250 nin çok fazla kötü ve çürük malı var ama 650 likten kötü bulamazsın
 
Katılım
16 Ağu 2011
Mesajlar
212
beyler geçen gün motorumun marşı hiç basmadı elektrik geliyordu farlar yanıyor falan ama düğmeden tık bile ses çıkmıyordu bu sırada depoyu arkadaşımla yerinden çıkarıp alttaki kabloları falan kontrol edeyim dedim benzin hortumu çıktı benzin akmaya başladı derken üzerine aküye değip depo kısa devre yaptı deponun içine giden kablolar yandı kıvılcım duman cıkmaya başladı tabi ikimizinde suratı bembeyaz oldu az daha yanacaktık allahtan alev almadı benzin neyse yanan kabloyu izole bantla bantladım kapattım sonra bayır aşağı vurdurmayı denedim ve çalıştı bir dahada sorun olmadı motor tek seferde marş alıyor şimdi, ne sorunu olmuş olabilir tekrar eder diye insan içine girmeye çekiniyorum. aküden değil ama tık ses çıkmıyordu çünkü yeni kullanmıştım zaten. 2. sorumda cant 160mm ama 180mm genişlikte lastiklerden taksak uyar mı sanmıyorum ama sorayım dedim genede.
 
Katılım
30 Eyl 2010
Mesajlar
3,389
Marş motoru ile alakalı olabilir. Motorunuz kaç kmde? Belki kömürlerin değişim vakti gelmiştir.

180'lik lastik biraz fazla geniş geliyor bana, zincire sürtecekmiş gibi. Belki deneyen varsa daha sağlıklı bilgiye ulaşırız.
 
Katılım
4 Eki 2007
Mesajlar
990
beyler geçen gün motorumun marşı hiç basmadı elektrik geliyordu farlar yanıyor falan ama düğmeden tık bile ses çıkmıyordu bu sırada depoyu arkadaşımla yerinden çıkarıp alttaki kabloları falan kontrol edeyim dedim benzin hortumu çıktı benzin akmaya başladı derken üzerine aküye değip depo kısa devre yaptı deponun içine giden kablolar yandı kıvılcım duman cıkmaya başladı tabi ikimizinde suratı bembeyaz oldu az daha yanacaktık allahtan alev almadı benzin neyse yanan kabloyu izole bantla bantladım kapattım sonra bayır aşağı vurdurmayı denedim ve çalıştı bir dahada sorun olmadı motor tek seferde marş alıyor şimdi, ne sorunu olmuş olabilir tekrar eder diye insan içine girmeye çekiniyorum. aküden değil ama tık ses çıkmıyordu çünkü yeni kullanmıştım zaten. 2. sorumda cant 160mm ama 180mm genişlikte lastiklerden taksak uyar mı sanmıyorum ama sorayım dedim genede.


Öncelikle, normalde, benzin deposunun çıkışında vakumla çalışan valf vardır. motor emme yapmadığı sürece benzin deposundan aşağı yakıt akmaması gerekir!... ben öyle hatırlıyorum.

Ordaki akan benzin benzin hortumunda kalan benzindir belki. eğer çok fazla akmışsa ve depodan çıkıyorsa bu durumu değerlendirmek lazım. zira 250'liklerde vakumla çalışan valf var. sanırım 650 lerde öyledir. hiç depoyu sökmedim. emin olamadım şindi.

şindi, akünün kutup başlarında kirlenme vardır. belki o yüzden marş almamıştır.

kısa devre sırasında ark oluşup bağlantı oluşmuş olabilir. ilk önce akü başlarını söküp temizleyip geri takmanızı tavsiye ederim. onun dışında, ayaklık, debriyaj yada boş vites müşürlerinden birinde temassızlık yada aşırı kirlenme olabilir. özellikle ayaklık müşürü.

malum, müşürler doğru pozisyonda değilse marş basmaz. tık bile olmaz.

bunun dışında, marş rölesi filan var. öyle bir arıza olabilir...

muhtemelen sıkıntısı ayaklık müşürüdür. sanmıyorum ki başka derdi olsun. bir de, depodaki yanık kablo? kablo depodaki şamandıradan geliyorsa, şamandıranın sağlıklı çalıştığından emin olun ve hatta bana göre en kısa zamanda değiştirin. sadece kabloyu değiştirme ihtimali varsa o da olabilir. ama elektrik işi sıkıntılı bi konu.

bu arada, yakıt deposu ve sıvı benzin kolay kolay alev almaz.

yana şey benzinin buharlaşmış halidir. o yüzden böyle bir durumda depo patlıcak diye korkmayın. o genelde filimlerde olur :) özellikle kapağı açık bir benzin deposu patlamaz pek. ama iyi yanar :D

nitekim,
bu tür işlerde eğer depoyu sökecekseniz, motordan komple ayırmayı unutmayın.

160'lık lastik yerine 180 takabilirsiniz. takmaya takılır ama tehlikeli ve gereksiz. görüntü dışında hiç bir ekstra artısı yok. üstelik zarrı ve tehlikesi var.

motorun lastik kalınlığı yola aktardığı beygir gücüne göre seçilir. dolayısı ile gt650 için arka lastik yeterli kalınlıkta. eğer daha kalın lastik takarsanız, ihtiyacınız olan yerlerde motor gücü ve lastiğin yol tutuşu zayıf kalır.

eğer motorda modifikasyon yaparsanız 160'lık yerinde daha uygun kalın lastik takmak mantıklı olabilir. ama motor gücü aynı iken, ( %40 - %50 artmadıkça... ) daha kalın lastik takmanın hiç bir doğru ve mantıklı yönü yok.


gt650 ile piste çıkan profesyoneller bile 160'lık lastik kullanıyor. bunu da özellikle belirtmek isterim! daha kalın lastiğin, çok az da olsa frenaj işine bi katkısı olabilir belki. ama o da önemsenmeyecek kadar az olur sanırım.

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:43 ----------

Evet buda gayet güzel olmuş, o zaman temiz hangisini bulursam (comet yada gt650r) ona göre düzenleme yapacağım. Teşekkürler

sahibi normal bi kullanıcı ise gt650 yeterince sağlam bi motor. ama apaçinin birinin elnden geçmişse :) azcık sıkıntılı olabilir.

ben eskiden spor motor kullanıyodum. comet kullanmaya başladığımdan beri spor motorlardan epey soğudum :)
 
Katılım
18 Nis 2009
Mesajlar
4,287
beyler geçen gün motorumun marşı hiç basmadı elektrik geliyordu farlar yanıyor falan ama düğmeden tık bile ses çıkmıyordu bu sırada depoyu arkadaşımla yerinden çıkarıp alttaki kabloları falan kontrol edeyim dedim benzin hortumu çıktı benzin akmaya başladı derken üzerine aküye değip depo kısa devre yaptı deponun içine giden kablolar yandı kıvılcım duman cıkmaya başladı tabi ikimizinde suratı bembeyaz oldu az daha yanacaktık allahtan alev almadı benzin neyse yanan kabloyu izole bantla bantladım kapattım sonra bayır aşağı vurdurmayı denedim ve çalıştı bir dahada sorun olmadı motor tek seferde marş alıyor şimdi, ne sorunu olmuş olabilir tekrar eder diye insan içine girmeye çekiniyorum. aküden değil ama tık ses çıkmıyordu çünkü yeni kullanmıştım zaten. 2. sorumda cant 160mm ama 180mm genişlikte lastiklerden taksak uyar mı sanmıyorum ama sorayım dedim genede.
arkadaşım bu bahsettiğin sorun özellikle debriyaj müşiri ile ayaklık müşüründen kaynaklanır
denediğin halde çalışmaz hiç tık bile vermez
motoru boşa al ayaklığı kapat debriyajı bırak kontağı kapat aç tekrar debriyajı sık dene o zaman çalışır
bu arada özellikle müşürlerin olduğu ve gösterge panelinin olduğu yerleri karbüratör temizleyicisi veya wd40 sıkarak temizlersen bu tür sıkıntıları yaşamazsın
 
Katılım
16 Ağu 2011
Mesajlar
212
motoru boşa alıp çalıştırıyorum zaten genelde o zamanda öyle yaptım ayaklık kapalıydı defalarca kapatıp açtım kontağıda 100den fazla denemişimdir ama müşürlerin bakımını nasıl yaparım hiç anlamıyorum müşürlerden ayaklık müşürü nerde onu bile bilmiyorum
 
Katılım
18 Nis 2009
Mesajlar
4,287
motoru boşa alıp çalıştırıyorum zaten genelde o zamanda öyle yaptım ayaklık kapalıydı defalarca kapatıp açtım kontağıda 100den fazla denemişimdir ama müşürlerin bakımını nasıl yaparım hiç anlamıyorum müşürlerden ayaklık müşürü nerde onu bile bilmiyorum
ayaklığın tam birleşim yerinde ama ondan emin olma debriyaj müşürüde olabilir
temizlemek için wd40 yeterlidir sık biraz yeter
 
Katılım
4 Eki 2007
Mesajlar
990
benim benzin göstergesi bozuktu hatırlarsanız, bir kaç kez üst üste shell'den yakıt almıştım. şimdi bp veya total istasyonları var yol üstünde oralardan alıyorum... gösterge düzeldi. sanırım yakıtla alakalı bir durumdu.
 
Katılım
18 Nis 2009
Mesajlar
4,287
benim benzin göstergesi bozuktu hatırlarsanız, bir kaç kez üst üste shell'den yakıt almıştım. şimdi bp veya total istasyonları var yol üstünde oralardan alıyorum... gösterge düzeldi. sanırım yakıtla alakalı bir durumdu.
abi kesinlikle shellden yakıt almıyorum 5 litre benzinde yaklaşık 20 km fark ediyor gittiğin yol
 
Katılım
4 Eki 2007
Mesajlar
990
vala bundan sonra ben de mecburiyetten almak zorunda kalmadıkça shell'den almıcem. göstergede sorun yok şu an. muhtemelen sensör tıkanmıştı.. şimdi sorun yok.
 
Katılım
16 Ağu 2011
Mesajlar
212
debriyaj müşürüne wd sıkabilir miyim demir aksam içerisinde sıkacak yer göremedim
 
Katılım
4 Eki 2007
Mesajlar
990
maşaların çoğunda vida yerleri oluyor. bu tür sehpaların genelde o vidalama yerine uygun bağlantıları olur. orda "makara bobin " gibi bahsettiği şeyler bunlar. onlar gayet sağlıklıdır. keşke öyle bir aparat alaydınız.
 
Katılım
4 Eki 2007
Mesajlar
990
hadi bakalım.... dün sabah marş basmadı. yokuş aşağı vurdurup atelyeye geldim. işim olduğundan dün ofiste kaldım. hala marş basmıyor...

akü gitti :( umarım stator hortlamamıştır :(...
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst