Hyosung S&T Kanuni Hyosung Gt 250 Comet Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
20 Nis 2010
Mesajlar
49
bikepics-2271603-full.jpg


bikepics-2271602-full.jpg


bikepics-2271601-full.jpg

far guzel olmustu motoru satmayamı karar verdın sahıbınden.comda aynı resımler varda
 
Son düzenleme:
Katılım
20 Nis 2010
Mesajlar
49
motorda masrafmı vardı fıat bayagı dusuk gıbıydı ılanda kalkmıs sanırım satıldı :) hayırlı olsun alanada satanada
 
Katılım
8 Tem 2008
Mesajlar
1,471
Hayırdır neden sattın motoru? Aynısını almak için mi yoksa?)))p

şu türkiye şartlarında alınabilecek en iyi motor bence, sattıktan sonra bu 2011 gt250rlardan alıcam muhtemelen ama granajları falan söküp yine aynı fardan takıcam , granaj gidon ayna vs ne varsada onları satarım ..

motorda masrafmı vardı fıat bayagı dusuk gıbıydı ılanda kalkmıs sanırım satıldı :) hayırlı olsun alanada satanada

daha satılmadı , güncelleme yaptım sadece. bence bu km de ve bu durumda hakkı olan bir fiyat, zaten ilanı detaylandırdım durumu.
 
Son düzenleme:
Moderatör
Katılım
20 Haz 2006
Mesajlar
7,511
Eski bi comet sahibi olarak bi ugrayip bakayim dedim, kiymetini bilin motorlarinizin :)

Yeni modelinin resimlerine baktim da, o tasarimi yapan adam hadi cok zevkizdi de, o farlara onay verenler körmüydü cok merak ettim. Güzelim motorun icine anca böyle edilirmis herhalde.
 
Katılım
11 Ağu 2010
Mesajlar
19
merhaba, GT 250 Naked 2007 model siyah hyosung motorumu satmak istiyorum.
mart yada nisan ayında satıcam. km 40000km ama iyi baktığımı düşünüyorum. arka lastik michelin
arka çantasıyla beraber vereceğim. Haftasonu şehir dışına çıkıp dolaşarak ve senelik izinlerimde tatile giderken kullandım.
kapalı garajda tutuyorum. henüz sahibinden'e koymadım ama şubat gibi ilanı yayınlarım herhalde.Motor aslında benim için bir geçiş motoruydu,10000 km yaptım ve son derece memnunum diyebilirim.ben daha uzun yollara çıkmak istiyorum. Bu yüzden CBF 600 yada Fz6 Fazer alacağım. Nisan ayında inşallah yeni motoruma kavuşacağım.
motorum için istediğim fiyat 4500 TL satarken çok zorlanır mıyım bilemiyorum ama motorum gayet iyi durumda. Daha büyük bir motor alacağım için benimde paraya ihtiyacım olması sebebiyle indirim yapmak istemiyorum...Eğer almayı düşünen olursa bir ön görüşme yapabiliriz.
selamlar....
 
Son düzenleme:
Katılım
14 Ağu 2010
Mesajlar
2,051
Merhaba sevgilli gt 250 comet kullanıcıları :)

Benim ASYA AS 200GY-TAY model cross motorum var ve son zamanlarda çok sorun çıkarmaya başladı.Daha 3800 km'de..Satmaya karar verdim ve gönül isterdiki Yamaha XT600E KAWASAKİ KLE 500 VEYA KLR600 almak fakat maddi durumlar el vermiyor.Comet aklıma geldi daha önce SS modelini bayağı araştırmıştım.Bütçem 4000 civarı, sizce bu miktara temiz bir comet bulabilir miyim? Servislere gitmekten sıkıldım.Bakımlarını zamanında ve iyi yaptığım sürece sorun çıkarır mı acaba?
 
Katılım
27 Tem 2011
Mesajlar
666
Merhaba sevgilli gt 250 comet kullanıcıları :)

Benim ASYA AS 200GY-TAY model cross motorum var ve son zamanlarda çok sorun çıkarmaya başladı.Daha 3800 km'de..Satmaya karar verdim ve gönül isterdiki Yamaha XT600E KAWASAKİ KLE 500 VEYA KLR600 almak fakat maddi durumlar el vermiyor.Comet aklıma geldi daha önce SS modelini bayağı araştırmıştım.Bütçem 4000 civarı, sizce bu miktara temiz bir comet bulabilir miyim? Servislere gitmekten sıkıldım.Bakımlarını zamanında ve iyi yaptığım sürece sorun çıkarır mı acaba?

Biraz daha havaların soğumasını bekle hem bu sırada bütceni birazdaha yükseltebilirsin, 4500 e güzel bi comet bulabilirsin..


Benim Comet

298133_10150356767270816_585870815_8110212_814741414_n.jpg


299674_10150352450870816_585870815_8085553_815562665_n.jpg


312658_10150356768290816_585870815_8110220_1981001957_n.jpg
 
Katılım
26 Tem 2010
Mesajlar
1,078
Motosikleti
VFR1200X
Ben 3 gün motora binmesem rüyama girer. Nasıl binmeden duruyorlar çok ilginç :silent:
 
Katılım
4 Nis 2011
Mesajlar
1,752
Herkese merhaba.Bu sene TA almak istiyordum ama istediğim modeli almak için biraz daha beklemem gerektiğini gördüm.Seneye Nisan ayında aksilik olmazsa alabileceğim.Seneye kadarda hem çok beğendiğim hemde merak ettiğim Gt 250 Naked'a binme amacındayım.Daha önce GV 250 'm vardı vede çok memnundum kendisinden.Şu an yine Hyosung'un XRX Sm modelini kullanıyorum.Gayet iyi ve seri bir motor.Kardeşimdede RT 125 var.Biz ikimizde Comet almaya karar verdik bu sene.Eğer burada tavsiye edebileceğiniz temiz motor var ise yada motorunu değiştirmek isteyen olur ise bana ulaşsın lütfen.İstanbul çevreside olur yeterki dost işi olsun.Gideriz gezi yapmaya mazeret olur.
Herkese iyi sürüşler dilerim:king:

http://www.sahibinden.com/ilan/vasi...hyosung-xrx-125-sm-super-moto-58723045/detay/

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-hyosung-en-guzel-hyosung-rt-125-60533403/detay/
 
Katılım
4 Ağu 2008
Mesajlar
1,597
Selamlar. Bir süredir yoktum ortalıklarda. Herkesin keyfi yerindedir umarım.

Benim makina 24,600 km oldu. Almayı düşünenler için söyleyeyim bu kilometrede bir makinada neler değişir bilgileri olsun. 2005 model makinam. Ön arka lastik 550 lira. Çift alırsanız belki daha ucuza gelir. Ayrı zamanlarda aldım ben. Debriyaj balataları değişti işçilikle 150 lira tutuyor. Geri kalan ufak tefek şeyler. Filtreler , benzin musluğu gibi şeyler çok para tutan şeyler değil. Alacaklar çok masraf edermiyim diye düşünüyorlarsa en çok parayı lastikler tutuyor. Onun dışında motorun hemen hemen çoğu parçası ucuz diyebilirim. Amortisör değiştirdim. 275 lira sıfırı. İkinci eller 200 civarı. Ben 200 e aldım ama işlem görmüş. 3ün beşin hesabına bakmayın sıfır alın yada tamir oluyorsa tamir ettirin derim.

5 aydan fazla oldu alalı. Son 1-2 aydır pek gezmiyorum. Mayıs ayında almıştım o zamanlar 19 binlerdeydi. 3 ayda 3 bin kilometre yaptım. Almayı düşünenler ve maddi gücü büyük makinalara el vermeyenler comet modelini tercih etmeliler. Sorun çıkartmıyor diyemem ama çözümsüz şeyler değil. Ufak ufak masraf yapmayı göze alsınlar özellikle 2008 aşağısı modeli tercih edenler. 2008 üzeri sorunsuz diyemem çünkü 2006 model bir makina 2008 model bir makinadan daha temiz olabilir.

Yakıt tüketimim ortalama 5 litre. Egzozum stock değil o yüzden o 100 km de yarım litre artırıyordur yakıtı. Devirli kullanıyorum. Alan egzoz değiştirmesin. Ben olursa model yükseltir yada sıfır alabilirsem kesinlike değiştirmem egzozu. Uzun yolda kafa şişiriyor :)

Merak edilen birşey varsa bildiğim kadarı ile yanıtlamaya çalışırım. Az çok bütün parçaların fiyatlarını biliyorum değiştire değiştire öğreniyor insan :)
 
Katılım
8 Ocak 2011
Mesajlar
46
Selamlar. Bir süredir yoktum ortalıklarda. Herkesin keyfi yerindedir umarım.

Benim makina 24,600 km oldu. Almayı düşünenler için söyleyeyim bu kilometrede bir makinada neler değişir bilgileri olsun. 2005 model makinam. Ön arka lastik 550 lira. Çift alırsanız belki daha ucuza gelir. Ayrı zamanlarda aldım ben. Debriyaj balataları değişti işçilikle 150 lira tutuyor. Geri kalan ufak tefek şeyler. Filtreler , benzin musluğu gibi şeyler çok para tutan şeyler değil. Alacaklar çok masraf edermiyim diye düşünüyorlarsa en çok parayı lastikler tutuyor. Onun dışında motorun hemen hemen çoğu parçası ucuz diyebilirim. Amortisör değiştirdim. 275 lira sıfırı. İkinci eller 200 civarı. Ben 200 e aldım ama işlem görmüş. 3ün beşin hesabına bakmayın sıfır alın yada tamir oluyorsa tamir ettirin derim.

5 aydan fazla oldu alalı. Son 1-2 aydır pek gezmiyorum. Mayıs ayında almıştım o zamanlar 19 binlerdeydi. 3 ayda 3 bin kilometre yaptım. Almayı düşünenler ve maddi gücü büyük makinalara el vermeyenler comet modelini tercih etmeliler. Sorun çıkartmıyor diyemem ama çözümsüz şeyler değil. Ufak ufak masraf yapmayı göze alsınlar özellikle 2008 aşağısı modeli tercih edenler. 2008 üzeri sorunsuz diyemem çünkü 2006 model bir makina 2008 model bir makinadan daha temiz olabilir.

Yakıt tüketimim ortalama 5 litre. Egzozum stock değil o yüzden o 100 km de yarım litre artırıyordur yakıtı. Devirli kullanıyorum. Alan egzoz değiştirmesin. Ben olursa model yükseltir yada sıfır alabilirsem kesinlike değiştirmem egzozu. Uzun yolda kafa şişiriyor :)

Merak edilen birşey varsa bildiğim kadarı ile yanıtlamaya çalışırım. Az çok bütün parçaların fiyatlarını biliyorum değiştire değiştire öğreniyor insan :)
Hocam bu konuda topic açtım ama size özel olarak sorayım.
hyo gt 250 comette karar kıldım.Fakat aklımada takılan sorular var.ilk olarak 2.el hyosung gt 250 alırken dikkat edilmesi gereken noktalar nelerdir?yani daha çok nerelerde sorun çıkarır?kronik sorunları var ise nelerdir?krank kırmayı problem olarak değil kullanıcı hatası olduğunu düşünüyorum.Eğer krank kırmış bir motorsa alırken bu anlaşılabilirmi?

Ve aklıma takılan en önemli soru ise hyosung - stkanuni çelişkisi.Bildiğim kadarıyla 2008 yılında türkiye distribütörlüğü global motordan alınıp st-kanuni adında bir firmaya verildi.Ve bu süreçten sonra ben işin içinde olmadığım için ve forumdada yeterince tatmin edici bilgi bulamadığım için kafamda bu konuda çok soru işareti var.Bu motoru almayı düşünen çoğu kişi bu konuyu düşünüyor.Türkiyeye bu motorun parçaları hala geliyormu, geliyorsa 2008 sonrası satılan st-kanuni parçasımı geliyor?(2008 öncesi ve sonrası 1-2 ufak degişiklik olduğu için parça uyarmı uymazmı bilmiyorum)Kısacası sormak istediğim soru şu.Eskişehirde yaşıyorum ve motor konusunda zaten çok fazla gelişmiş bir şehir değil.Örneğin yamahanın bile servisi yok.Ama 2. el bi YBR 125 alacak olsam servisi olmasada çok düşünmem.Çünkü bi şekilde yamaha parçası bulunur.StKanuninin sitesinde eskişehirde servisi olduğu yazmasına rağmen bu konu aklıma takılıyor.Bi far gaz teli ufak tefek ıvır zıvır parça başka şehirlerden rahat getirtebilirmiyim?Yani parça sıkıntısı yaşarmıyım?2008 öncesi yada sonrası bi comet alsam?
 
Katılım
4 Ağu 2008
Mesajlar
1,597
2005 Comet ile 2011 Comet arasında enjeksiyon, görsel modifikasyon gibi farklar var ancak büyük ölçüde aynı diyebilirim. ST Kanuni diye almamazlık etme derim. Ben olsam alırım şahsen. Çünkü enjeksiyon ve daha kolay parça bulursun. Parça sıkıntısı yok. Her parça internette var sıfır olarak da ikinci el olarakta parça sıkıntısı yok. Çoğu parçası uyumlu zaten hava yağ filtreleri gibi parçaları çok ucuz. Parçaları genel olarak ucuz diyebilirim. Yan yatırma anında ön ve arka ayaklıklar kırılabiliyor. Ben kırdım. Sıfırı pahalıydı bende aleminyum kaynak yaptırdım eskisi gibi oldu. Gaz teli 25 lira falan olması lazım. Parçaları geneli itibari ile ucuz. Pahalı olan beyindir yada ön amortisördür. Comet olduğundan grenaj yok zaten.

Parça olarak atıyorum debriyaj balatası lazım ise orjinal parça aramana gerek yok. Newfren sanırım marka olarak ucuz ve kaliteli balataları var ben onu taktırdım. Fren balataları ve diğer parçaları orjinal yani fabrika çıkışı olarak gelen ürünün aynısını almana gerek yok o zaman pahalı olur. Bu makinada pahalı olan lastiktir. O da makina ile alakalı değil :)

Hangi servis olursa olsun Honda servisi de olsa parasını verip işlemini yaptırırsın. Eskişehirde sıkıntı olmaz diye düşünüyorum. Her türlü parça var bulamazsan da ben sana yardımcı olurum buradaki diğer kullanıcılar da yardımcı olacaktır.

Bende almadan önce 2 yıl araştırmıştım. 6 aydır da kullanıyorum iyiki almışım diyorum. Bugün yaptığım ufak bir gezi hakkında ve genel olarak düşüncelerimi farklı bir sayfaya yazmıştım onu buraya kopyalıyorum.

Bugün 50-60 kilometrelik bir yol yaptım. Lüleburgaz-Alpullu arası. Giderken 120-130 gittim çünkü 1 ay önce burada radara girmiştim. Radar yoktu dönüşte bayağı limitlerde kullandım. Artçı ve çanta ile 150 den aşağı düşmedim yol boyunca. Düz yolda 170 ile 45 saniye kadar bozmadan gittim. Şunu anladım. Bu makinada en verimli dönem motorun ısınmış olduğu zamanlarda oluyor. O yüzden motorunuz sıcak değilken performans sürüşü yapmayın.

170 km ile giderken devir saatim 10.900 'lerdeydi. 160 km/h ile 10,500 devir çeviriyor. 100 km/h ile 6500dd , 120 ile 8000dd çeviriyor.

Makinam Comet , 2005 model ve karbüratörlü. Bu şekilde 150-160+ kullanımda 5,5 litre yakıyor. Egozum açık smokhead egzoz.

Sonuç olarak bu makinanın karbüratörlüsü de alınabilir. Egzozum stok olsa yarım litre az yakarım. Karbüratörlü çok mu yakıyor sorusunun bence kesin bir yanıtı yok. İyi ayarlanmış karbüratör ve ekonomik kullanmasını bilen bir kullanıcı enjeksiyondan daha az yakabilir.

Büyütmeyi düşünenler yine az yaksın diye 650cc tek yada çift silindir makinalara yöneliyorlar ancak 600 lük 4 silindir bir makine ile 650 cc çift silindir bir makine performans kullanımda yakıt en fazla 100 km'de 2-3 litre fark eder. Ben de ER6N yada XT660 MT03 gibi makinalar düşünüyordum ancak onların süratleri belli. Yapacakları 200km/h belki biraz daha fazla. O yüzden 4 silindir'e korkarak çok yakar içer gibi yaklaşmak çok doğru değil diye düşünüyorum.

Honda 1100XX normal kullanımda ki bu 100-120 kilometreler için 4,5 litre civarı yakıyor. Belki daha da düşebilir. Ama bu makina ile 270-280 kulanırsanız 12-13 litre yakacaktır 100km'de ki bu da hakkıdır.

Ateşlemede gecikme, rölantide saçmalama yaşayanlar senkron ayarı yaptırsın. Açık hava filtresi kullananlar hava ayarını tutturmakta zorlanıyorlar.

ST Kanuni olduğuna bakma makina birebir hyosung. Global motor mahkeme kararı aldırdı Hyosung markayı satma hakkını kendi aldığı için Kanuni Hyosung ismi ile piyasaya veremiyor. Onun dışında aynı. Zaten montaj sırasındada bir ayna bir çamurluk gibi ufak tefek şeyler takılır sorun yok yani.

2. el kısmı biraz şans işi. Ben çok masraf yaptım ama makinamı ucuz almıştım masraf yapacağımı bilerek aldım. Şu an hiçbir eksiği kalmadı diyebilirim. 2. el alırken neye dikkat etmeli... Lastikler kötü ise 600 lirayı gözden çıkar. Ön arka takım alırsan daha ucuza gelir. Ön kötü arka idare eder şeklindeki satıcı ayaklarına kanma lastik ön arka takım değişmelidir. Motor bloğunda yağ kaçağı ara. Motoru çalıştır sesini dinle elini egzoza yapıştır stop ediyormu etmiyor mu ? Hem egzoz kapalıyken pistonların sesini daha iyi duyarsın. Şakır şakır bir ses duyuyorsan bakımsızdır ayar istiyordur. Motorun üzerine bin biraz gaz aç çok titreşim var ise yine bir sıkıntı vardır çünkü bu makinalarda titreşim hemen hemen yok. Motor yan ayakta iken arka basamağa yüklen. Çok fazla yaylanıyor ise amortisör patlaktır. 275 lira. Motorun orası burası oynuyorsa alma. Sağda solda çizik olur önemli değil motor kısmı önemli olan. Depoda çizik varsa da çok mühim değil ben motoru kaplattığım için biliyorum çizikler kapanıyor.

Hyosung Gt250 Comet çok güzel bir makina. Ama kötü kullanıcılar, bakımsız kalan motorlar yeni sahipleri üzdüğü için bazıları pek yanaşmak istemiyorlar ama hata ediyorlar. Talep daha da artsa temiz makinalar daha çok önem kazanacaktır. Ayrıca krank konusu da şans işi. Forum kullanıcılarından Ö.Z.E.R abimin da 2007 model GT250R'î vardı ve çok temiz baktı ona ancak yeni sahibi herhalde hor kullandı ve makina krank kırdı. Yani bir önceki sahibi iyi kullansa da motora her daim dikkat etmek gerekiyor. Redline'a girmemek gerekiyor ve motoru iyi bilmek bakımlarını aksatmamak gerekiyor.

Yedek parça olarak şunu söylemem lazım çıkma parçaya bulaşmamaya çalış. Başka sorun varsa yardımcı olurum.

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:50 ----------

Ayrıca ST Kanuni'lerde devir kesici var bunu söylemeyi unuttum. Çok mühim birşey değil redline'a girmene gerek olmuyor zaten son hızlara çıkıyor redline'a girmeden.
 
Katılım
8 Ocak 2011
Mesajlar
46
Hocam çok teşekkür ederim..Bu fiyata alınabilecek en iyi motor gibi duruyor gerçekten.Aklımda CBF 150 yada YBR de vardı, onlarda güzel motorlar ama hacimlerinin düşük olması uzun yolda zor olur gibi geliyor.Tabi cometle görüntüsü CBF den katkat güzel olduğunuda unutmamak lazım:)Ayrıca Cometle GT 250R arasında grenajda başka farklılıklar varmı?örneğin sele yüksekliği , gidon uzaklığı oturuş pozisyonu vs.vs??Motor şase şanzuman aynı olduğunu biliyorum?
Son olarak lastik ölçüleri arka taban 150 olarak biliyorum.160-170 taban lastik takılabiliyormu cometlere?sürtme yaparmı?

---------- Post added at 10:01 ---------- Previous post was at 09:18 ----------

Hocam şunuda eklemek istiyorum.bazı ilanlarda 2008-2009 model ama st kanuni değil.hyosung?bunun nedeni nedir?ayrıca 2009 ve 2010 model yok denecek kadar az.st kanuni ye geçince dahamı az satılmaya başladı?
 
Katılım
4 Ağu 2008
Mesajlar
1,597
Rica ederim. Evet bu sınıfta alınabilecek en iyi motor diye düşünüyorum. Ben 2 tane CBF 150 alıp sattım. Güzel makina ama yağ yakma sorunu var. YBR de ufak biraz.

Comet İle ST arasında grenajların olmaması dışında ön far değişik. Klasik yuvarlak far var. ST olmayanlar analog gösterge ST'ler dijital gösterge. ST olanlar Reklamcıda Hyosung yazdırıyor depoya yapıştırıyor o şekilde Hyosung yazıyor. ST Kanuni yazısı vernik altı sanırım o yüzden çıkmıyor. Ya boyanacak yada kaplatacaksın yada Hyosung yazısını iyi hizalayacaksın :)

Otruş Pozisyonu değişik çünkü gidon Comet'de yüksek. En rahat oturuşlardan biri. Ben Motoru almaya istanbul'a gitmiştim Lüleburgaz'dan. Bu 200 kilometrelik bir yol. CBF ile gidip onu satıp Hyosung'u alıp dönmüştüm. Gidiş çok sıcıkıycı :) Bir daha ufak motorla sanmıyorum uzun yola çıkacağımı. Dönüşte Hyosung'la gelince anladım motosiklet neymiş. O gün 500 km yaptım yarısından çoğu Hyosung'laydı. CBF beni çok yormuştu ama Hyosung bütün yorgunluğumu almıştı. Oturuş pozisyonu çok rahat. Yani depoyu doldur o deponun menzili nedir ortalama 350 kilometre desek (17 litre) bir solukta molasız gidersin. Ama dinlene dinlene gitmek hem senin için hem motor için iyidir :)

Uzun yol için Comet çok iyi. Titreşim yok. Yola oturuyor. Birde sana tavsiyem orjinal egzoz dışında egzoz alma. Kafa şişiriyor ve yakıtı arttırıyor. Orjinal egzozla bir depoda 400 km'ye yakınlaşırsın.

Benim ilk aldığımda iki lastik de birer diş büyüktü. Ön 120 arka 160'lıktı. Ön tam sınırdaydı. 1 diş büyük olsa çamurluğa sürterdi. Arka 1 diş daha büyüyebilirdi. Ama ben lastikleri değiştirdim arkayı 150 önü 110 taktım. Ve daha iyi oldu makinanın kıvraklığı arttı. Ön tekerin ideal boyutu 110. Yolsa gidon sağa sola dönerken yeterli manevrayı sağlamıyor özellikle park ederken büyük sıkıntıydı bu. Şimdi çok rahatım. 150lik lastikde kötü durmuyor aksine çok hoş gözüküyor. 170 sürtermi bilmiyorum ama 160ı takabilirsin arkaya.

Sele yüksekliği aynı. Peglerin yeri aynı mı bilmiyorum. Ama aradığın rahatlık, ekonomi ve performans ise Comet aradığın makina. Tek sorun ikinci eli gerçekten şans işi. Bilinen makinayı al derim. 3-5 fazla ver yüksek modellisini al. Bir iki fotoğraf koyuyorum arka lastiği ve genel olarak motorumu görmen açısından.

PIC_0003.jpg

PIC_0004.jpg

PIC_0002.jpg

Fotoraf-0044.jpg

226675_10150188505727454_789787453_6908898_2513723_n.jpg
 
Son düzenleme:

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst