Hyosung S&T Kanuni Hyosung Gt 250 Comet Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
21 Mar 2009
Mesajlar
5,554
Hayırlı olsun :rendeer:

seni bi enduro üzerinde görmek nasip olmadı :)

motor çok temiz görünüyor.

kazasız belasız güzel günlerde kullan inşallah. :cat:

ninja ile kıyaslayınca amortisör sertliği nasıl?

Teşekkürler..Amortisörleri çok yumuşak ninjaya göre..Öyle ki viraj kabiliyeti ninjanın yanında yarıyarıya daha kötü diyebilirim..
Hafta içi ayarlatacağım bakalım sonrasında ne olacak..
 
Katılım
25 Eki 2009
Mesajlar
453
Teşekkürle ELINT..Motor km.'sine göre temiz ancak ufak teek eksikleri de var işte yavaş yavaş toparlayacağım..



Teşekkürler..
Biraz da devirli makine kullanmak lazım dedim ne bileyim, öyle oldu işte :p



Evet geçici süre için aldım aslında Koray..Haber veririm zamanı gelince tamam :)



Hmm..Şimdi anladığım kadarıyla parça doğru, front u da varmış bunun, güzel oldu şimdi :)
Peki hyosungsource da yazan bilgilere yüzde yüz güvenebilirmiyiz? Yani GT 250 için dedikleri kesin doğru çıkıyor mu? Sonradan uyumsuz parça çıkmasın..
Siz nasıl kontrol ediyorsunuz, parça kodları mı var?

Ben 1 kere alışveriş yaptım ordan, doğru çıktı hepsi. Zaten o parçaların üzerinde baskılı şekilde yazıyor GT250 diye bildiğim kadarıyla. Yanlışlık olacağını sanmıyorum. Bunun dışında servis kitapcığından kontrol edilebilir numaraları, akşam bakayım kitapçığa eve gidince numarası var mı bakalım:cat:
 
Katılım
27 Eyl 2010
Mesajlar
79
osbourne senin bos kaç cm hocam. ya ben bu motora hastayaımda bende 167 boy onun için boyum yeter mi yetmezmi diye tereddutteyim. birde vitesli motor tecrubem yok sun anda scooter kullanıyorum alırsam kullanabilirmiyim kullanamazmıyım onuda bilmiom. siz ne önerirsiniz üstatlar
 
Katılım
21 Mar 2009
Mesajlar
5,554
Ben 1 kere alışveriş yaptım ordan, doğru çıktı hepsi. Zaten o parçaların üzerinde baskılı şekilde yazıyor GT250 diye bildiğim kadarıyla. Yanlışlık olacağını sanmıyorum. Bunun dışında servis kitapcığından kontrol edilebilir numaraları, akşam bakayım kitapçığa eve gidince numarası var mı bakalım:cat:

Valla çok memnun olurum..Ben alışeriş lstemdekileri göstereyim, uyup uymadığını bir kontrol etsen çok sevinirim..Gerçi biraz uzun iş olacak ama :)
Bir de fuel lever var iki tane, biri elektronik diğeri şamanıralı..Her ikisi de uyuyor mu? Herhangi birini seçsem olur mu?

siparilistesi.png



osbourne senin bos kaç cm hocam. ya ben bu motora hastayaımda bende 167 boy onun için boyum yeter mi yetmezmi diye tereddutteyim. birde vitesli motor tecrubem yok sun anda scooter kullanıyorum alırsam kullanabilirmiyim kullanamazmıyım onuda bilmiom. siz ne önerirsiniz üstatlar

Boyum 187 cm. Sıkıntı çekeceğini sanmam, gayet alçak bir motor zira..
 
Son düzenleme:
Katılım
5 Eki 2006
Mesajlar
15,037
engin abi hayırlı olsun.... bu bu motorlar bahsedildiği gibi kötü motorlar değil... gt 250 r ile yazın yaptığım 2000 km gezimde 300 gram yağ eksiltti... ki ben motoru baya zorladım.. 40 dereceyi bulan sıcaklarda dağ taş toprak gezdim... tekrardan hayırlı olsun allah kaza bela göstermesin...
 
Katılım
21 Mar 2009
Mesajlar
5,554
Son olarak ön lastiğim Bridgestone, arkalar Michelin Anake..Basınçları konusunda kafam karıştı..Arka lstikte 41 psi ibaresi var, önde ise bir şey yazmıyor..NE kadar hava basmalıyım bunlara?

engin abi hayırlı olsun.... bu bu motorlar bahsedildiği gibi kötü motorlar değil... gt 250 r ile yazın yaptığım 2000 km gezimde 300 gram yağ eksiltti... ki ben motoru baya zorladım.. 40 dereceyi bulan sıcaklarda dağ taş toprak gezdim... tekrardan hayırlı olsun allah kaza bela göstermesin...

Eyvallah Ramço..
Ben motorların kötü olduğunu düşünmüyorum zaten.. Kullanıma bağlı herşey..
Internette zaten tüm parçalarına ulaşmak da mümkün..
İyi dileklerin için tekrar teşekkürler :)
 
Son düzenleme:
Katılım
15 May 2010
Mesajlar
2,118
@osbourne: google'da aratırken istem dışı kullanıcı el kitabını buldum :p

faydası olur umarım :)

www.s c r i b d .com/doc/16066620/Hyosung-GT125-GT250-Workshop-Manual


not: boşlulkarı birleştirince sansürlüyor, niye anlamadım :silent:

ön 29 arka 32 olmalıymış bu arada :)
 
Son düzenleme:
Katılım
25 Eki 2009
Mesajlar
453
Manualde bulamadım iki parçayı da . Sanırım eskiden tek versiyon olduğu için intake pipeları açıklamamışlar. Kendi motorumdan baktım sabah. Ve resimdeki hortumlar kullanılmış. Bunun dışında ön fren kolunu kendim de aldım taktım sorunsuz. Benzin filtresini aldım ama monte etmedim daha o ısmarlananlardan geldi. Yağ filtresini Türkiye'den almıştım aynı zaten ikisi de sorun olmuyo. Benzin şamandırasına gelince. Elektronik dediği,yeni cometler için yani benzin seviyesini göstergede dijital olarak gösteren modeller için sanırım. Bu yüzden diğerini tercih etmeniz daha mantıklı olur. Onun dışında gaz teli değişiyo yeni modellerde. Açıklamalarda eski model için yazdığından emin olun,yanlış olmasın o. Bir de clutch lever cover belki değişik olabilir Naked ve R modellerde onu bi araştırın derim bulamadım ben. Ön lastik ise servis manualde 29 psi için belirtilmiş. Solo ve çift kişilik sürüşlerde. Arka lastik solo 32 çift kişilik 36 psi olarak belirtilmiş.:)
 
Katılım
21 Mar 2009
Mesajlar
5,554
Manualde bulamadım iki parçayı da . Sanırım eskiden tek versiyon olduğu için intake pipeları açıklamamışlar. Kendi motorumdan baktım sabah. Ve resimdeki hortumlar kullanılmış. Bunun dışında ön fren kolunu kendim de aldım taktım sorunsuz. Benzin filtresini aldım ama monte etmedim daha o ısmarlananlardan geldi. Yağ filtresini Türkiye'den almıştım aynı zaten ikisi de sorun olmuyo. Benzin şamandırasına gelince. Elektronik dediği,yeni cometler için yani benzin seviyesini göstergede dijital olarak gösteren modeller için sanırım. Bu yüzden diğerini tercih etmeniz daha mantıklı olur. Onun dışında gaz teli değişiyo yeni modellerde. Açıklamalarda eski model için yazdığından emin olun,yanlış olmasın o. Bir de clutch lever cover belki değişik olabilir Naked ve R modellerde onu bi araştırın derim bulamadım ben. Ön lastik ise servis manualde 29 psi için belirtilmiş. Solo ve çift kişilik sürüşlerde. Arka lastik solo 32 çift kişilik 36 psi olarak belirtilmiş.:)

Çok teşekkürler bilgiler için..Clutch lever cover aynısı sanırım, öyle hatırlıyorum en azından..
Gaz telinde old type gibi bir ifade bulamadım da yeniler için EFI models only gibilerden yazılar oluyordu bundan yok..Sanırım eski modeller için bu da..
Lastik basınçları konusunda da rahatladı içim sonunda..Nette bulmam iyi oldu manueli, yarın çıktı alıp kitaba dönüştüreyim onu ben :)

sorma yaw bende ninja'nın manuelini bulamadım :mrgreen:

bu bi işaret olmalı, gt250 beni çağırıyor :p :p
:) Bilmem ben artık, kawa kawadır ama o da bir gerçek :)
 
Katılım
25 Eki 2009
Mesajlar
453
Çok teşekkürler bilgiler için..Clutch lever cover aynısı sanırım, öyle hatırlıyorum en azından..
Gaz telinde old type gibi bir ifade bulamadım da yeniler için EFI models only gibilerden yazılar oluyordu bundan yok..Sanırım eski modeller için bu da..
Lastik basınçları konusunda da rahatladı içim sonunda..Nette bulmam iyi oldu manueli, yarın çıktı alıp kitaba dönüştüreyim onu ben :)


Yeniler için EFI diyo evet demek istediğim oydu da hatırlayamadım tam ne yazdığını :). Ben hala bastıramadım gözüm yemedi 199 sayfa, bilgisayardan bakıp ezberleyip girişiyorum motora gerektiğinde :). Hoş motoru satcam artık bu saatten sonra da bastırmam valla :p
 
Katılım
13 Tem 2006
Mesajlar
735
Çok teşekkürler bilgiler için..Clutch lever cover aynısı sanırım, öyle hatırlıyorum en azından..
Gaz telinde old type gibi bir ifade bulamadım da yeniler için EFI models only gibilerden yazılar oluyordu bundan yok..Sanırım eski modeller için bu da..
Lastik basınçları konusunda da rahatladı içim sonunda..Nette bulmam iyi oldu manueli, yarın çıktı alıp kitaba dönüştüreyim onu ben :)


:) Bilmem ben artık, kawa kawadır ama o da bir gerçek :)

manuel pdf olarak kuralkan.net de var.Engin bey 0 bahsi gecen 29/32 psi motorun üzerinde gelen lastikler içindir.siz motordaki lastigin üzerinde yazan rakamı basmalısınız. bu arada hayırlı olsun güle güle kullanın.:cat:
 
Katılım
21 Mar 2009
Mesajlar
5,554
manuel pdf olarak kuralkan.net de var.Engin bey 0 bahsi gecen 29/32 psi motorun üzerinde gelen lastikler içindir.siz motordaki lastigin üzerinde yazan rakamı basmalısınız. bu arada hayırlı olsun güle güle kullanın.:cat:

Hmm, gene kafa karışıklığı..
Lastiğin üstünde max. olarak yazılı o değerler..Lastiklerin ölçüleri orjinal ebatlarda gene de aynı ebatta olmasına karşın markadan markaya basınç değerleri değişiklik gösterir mi diyorsunuz?
Önde Bridgestone, arkada Michelin Anake takılı..

Teşekkürler iyi dilekler için bu arada :)
 
Katılım
13 Tem 2006
Mesajlar
735
Hmm, gene kafa karışıklığı..
Lastiğin üstünde max. olarak yazılı o değerler..Lastiklerin ölçüleri orjinal ebatlarda gene de aynı ebatta olmasına karşın markadan markaya basınç değerleri değişiklik gösterir mi diyorsunuz?
Önde Bridgestone, arkada Michelin Anake takılı..

Teşekkürler iyi dilekler için bu arada :)

yok aslındakafa karıştıracak bişey.şimdi manuelde ve arka şasede lastik basıncları belirtilmiştir.ancak bunlar motorun fabrika çıkış lastikleri içindir.mesela bizim motorda orjinali shinko lastikler için ön 29 arka 32 denmiş.ben 20.000 kmde 5.ci yamadan sonra lastik balon yapınca degiştirdim.yine shinko markalı fakat birer numara büyük lastik aldım.ön 120 arka 160 oldu,bunlarda cold 42 psi yazıyor.bende öyle basiyorum.lastigin markasından ve tarzına göre degişken bir durum.orjinal shinkolar sert hamurlu ve geç ısınan bir lastik.ama oldukca dayanıklıdır.bir arkadaşım 30.000km kullandı.kaliteli bir çift lastigin 700-800 tl yi buldugu bir yerde fazla secenek kalmiyor..:queen:
 
Katılım
6 Eki 2009
Mesajlar
61
Manual'lere aynı yıl aynı modele ait değilse çok güvenmeyin.
Üretim yılına göre contalar, bağlantı yerleri vs. farklılık gösterebiliyor. Özellikle hyosung'un bazı modellerinde.
En güzeli parçanın koduna göre sipariş sanırım.
Not: Engin Bey de bir motosiklet alıyorlar, ne aldılarsa sitede motorun başlığını diriltiriyorlar. :)
 
Katılım
21 Kas 2008
Mesajlar
3,845
lastik basınçları yaklaşık 30psi civarıdır ve çoğunlukla arabadada motordada bu aralıktadır. lastiğin üzerinde yazan, maksimum verilebilecek basınçtır, o birime kadar basılırsa 1-2 ay içinde lastikte balon oluşacaktır. denendi onaylandı:)
ve basılacak basıncın lastiğin ebatıyla bir alakası yoktur
 
Katılım
7 Eyl 2009
Mesajlar
515
Motosikleti
Aprilia Caponord 1200 add
arkadaşlar yeni cometçilere 3-5 tavisyede benden gelsin.
1- bu makinaya uzun süre binmeyi planlıyorsanız bir kere lastikleri kesinlikle değiştirin shinko marka lastiklere kesinlikle canınızı emanet etmeyin. ve 250 comet arka 160 tabanı çok rahat kaldırıyo, ancak gördüğüm bir eksiklik ise arka yanak ölçüsü 70 siz onu 50 yanak ile değiştirin hem makinanın virajında fayda görürsünüz hemde lestikler dev gibi orantısız durmaz.
2- makinanın orjinal fren balataları çok dandik benim tavsiyem yumuşak balata ile hemen değiştirin kefnize bakın ayrıca arka fren sürekli kitleme eğilimin de ama dikkat edin.
3- öndeki tek disk bence yetersiz bu makinaya r modellerindeki gibi sağ tarafa bir disk+fren merkezi takmak şart önde çift disk ve iyi bir lastik ile frenlemelerde resmen makinayı yere çakıyor dehşet oluyor makina.
4- orjinal egsoz un dışı kalitesiz meteryalden imal edilmiş makinayı biraz sıkıştırınca falan sararıp soluyor eğer egsoz'u kestirip kısaltırsanız ve içine biraz daha elyaf basıp açarsanız hem çok güçlü bir ses hemde daha iyi bir performans alabilirsiniz.
5-bu makinada 120-150 km/h arasında kafa salınımı başlıyor özellikle virajlarda tehdit edici boyutlara ulaşabiliyor henüz bu sornunu sebebini bulamadım. bilen veya bulan varsa benimle paylaşsın.
6- kronik olarak bu makinalarda arka silindirde silindir kapak contasından yağ atma veya terletme sorunu sıvı conta çekilerek halledilebiliyor.

benim aklım agelenler şimdilik bunlar alacak veya alıpda kullanacak arkadaşlara önemle duyrulur.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst