- Katılım
- 25 Eyl 2013
- Mesajlar
- 25
Ben çok yeni sayılırım motor dünyasında, ergenliktekileri çıkarırsak toplam tecrübe 6 bin km dir... Ama 125 ile başla dediler aldım, kesinlikle uzun yol yapan birileri için uygun değilmiş. Güce ihtiyacım olduğunda orta kalıyor devamlı sıkışıyor tehlikede kalıyordum (uzun yoğun yollarda). 1 ay sonra sattım cbr 250r aldım. Uzun yolda, sollamalar da sıkıntısız az yakan ama firen yaparken (özellikle şehir içi) hiç güvenemediğim bir motordu. Onu sattım 4 gün sonrada vfr 800 aldım. Ne adam gibi virajlarda yatırabiliyorumdur (hala limitleri ne olur bilmiyorum kapalı bir yerlerde 8 çalışmadım) ne de başka artistik şeyler -ki ihtiyaç da duymuyorum. Anamurdan alıp Burdur'a getirdim 400 km 110-120 arası sakin sakin geldim. Bence bilinçli, kendini bilen birisi mekanik olarak vitesli motor kullanabiliyorsa bu motoru da kullanabilir. Ama bütünleşene kadar tehlikeli durumlara kendisini sokmadan... Ve herkesin dediği gibi mutlaka bir eğitim alınmalı... 6 bin km dir kolum belim acımadan inmedim motordan. Belliki yanlış kullanıyorum... İlk fırsatta paket eğitim bulursam gideceğim.
Anladığım kadarıyla yanlış kullandığınızı düşündüğünüz için ağrılar çekiyorsunuz. Benimde motoru alır almaz yapacağım ilk iş güvenli sürüş eğitimi almak ancak bu bel ve kol ağrılarına ne kadar faydalı olur onu bilemiyorum. Mesela seyahat süreniz ne kadar? hangi zamanda sonra zorlanmaya başlıyorsunuz? Bana scooter 1 saat sonrası sıkıntı vermeye başlıyor.