Uğur, genel kanı Emre'nin dediği gibidir ve doğrudur. Motosikletlerin çoğu ıslak tip yani yağ içinde dönen kavramadır. Az sayıda (benim bildiğim BMW nin bazı modelleri) motosiklet otomobiller gibi kuru tipindedir.
Islak sistemde kaydırıcı özelliği olan motor yağı katkıları motor bloğunun içinde ve vites dişlilerinde çok işe yararken kösele türevi maddelerden üretilen balatalarda performans düşürücü etki yapmakta hatta sık sık debriyajın kaçırmasına neden olmaktadır.
Bununla birlikte metal yüzeylere yapışan (Bor,ceratec...) katkılar metal olan yüzeylere yapışarak çok ince bir film tabaka oluşturur böylece daha az sürtünme dolayısıyla performans artışı yakıt tasarrufu ve daha düşük çalışma sıcaklığı elde edilirken, yağ katkısı balatalara yapışmadığından dolayı olumsuz bir etkisi olmamaktadır.
Tabi ki güvenip güvenmemek kişiye kalmakla birlikte konuyla ilgili küçükte olsa şüpheler varsa kafada iç rahatlığı açısından kullanmamak en mantıklısıdır...
Ben şimdiye kadar sahip olduğum tüm motosikletlerimde BOR veya LIQUI MOLY CERATEC kullandım hiç zararını görmedim.
Aksine performans artışı yakıt tasarrufu sessiz çalışma konularında olumlu etkilerini görürken en önemlisi bariz bir şekilde vites geçişlerinde yumuşama (pıtır pıtır :queen

oldu.