Honda Honda Shadow 750 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
4 Ocak 2010
Mesajlar
145
sayın kenrox bu egzozu ilk taktırdıgımda takan arkadas oldukca profseyonel di hatta kendisi cross yarışcısı. bana performansda cok az bi düsme oldugunu söyledi düsük devirlerde ama " bunu sen farkedemezsin" demişti. yani oldukca kabul edilebilir bi düzeyde. ben su an orjinalleri taktım sanki dragla aynı gibi bi fark anlayamadım. ama felsefenin motor karburatörlü onda nasıl bi tepki verecek bilemiyorumda onunu çözümü benmkine göre daha kolay ufak bi jet-kit olayı işini çözer eger bi sorun olursa.

ses olayına gelince satma sebebim o zaten:) sesle basemededigim için:p daha dorusu bi tepki cekmedim ama küçük bi şehirde yasadıgım için utanıyodum gaza basmaya cekiniyodum.

felsefe abi evet kask o. baska markalarında bu tarz kaskları var incele istersen ama sonucta harley daha cok bu tarza yönelik üretim yaptıgı icin bu çeşitlerden bulmak daha kolay harleyde.
 
Son düzenleme:
Katılım
18 Mar 2011
Mesajlar
33
Ben seleye bayıldım......:cat:

Biraz bilgi alablirmiyim sele hakkında corbin sanırım fiyat vs...
 
Katılım
25 Haz 2005
Mesajlar
1,892
ses olayına gelince satma sebebim o zaten:) sesle basemededigim için:p daha dorusu bi tepki cekmedim ama küçük bi şehirde yasadıgım için utanıyodum gaza basmaya cekiniyodum.
Sizi en iyi ben anlıyorumdur herhalde..bende o sepeple sattım cobrayı..
motorumu ilk çalıştırma esnasında 1-2 dakika bile beklesem sokaktaki araçların alarmları çalmaya başlıyordu.. bizim sokak rampa olduğu için bir müddet motoru
aşağıya kadar salıp daha uzakta çalıştırıp devam ettim..Sık sık egsozu çıkarıp orijinalini takmak zorunda kaldım..

Bazen camiye motorla gidiyordum.Alt katı büyük bir depo olan caminin zeminine motorla girince titreşimden avizeler şıngırdamay başlıyormuş.:cherry:

ama özellikle uzun yoldada aranıyor işte mubarek..5.viteste çok tatlı bir sesi var..muhteşem.
 
Katılım
4 Ocak 2010
Mesajlar
145
evet sayın kaldera işte sebeb o:)

bu arada highway hawk T gidonuda istedim bakalım takınca 2 foto koyarım merak edenlere bilgi olsun:) forumlarda bu tür aksesuarlarla ilgili hic bilgi resim vs yok bari biz elimizden geleni yapalım:)
 
Katılım
25 Şub 2011
Mesajlar
11
kaldra ustadım 19 mayıs perşembe günü bodrum nazilli arası yaklaşık 220km yol yapcam.. highway hawkı deneme fırsatım olacak uzun yolda. siz böyle anlatınca şimdiden yolculuğu iple çekiyorum. bu arada karar veremedim düzgün bir sırt çantası mı alsam yoksa depo üstü çanta mı? tavsiyelerinizi almak isterim..:)

---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:46 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:43 ----------

barış dostum t gidonu bi tak bakalım.. bende peşinden gelebilirim..:p bu arada sırt çantası mı yoksa depo üstü çantamı? hangisini tavsiye edersin? bu depo üstleri bir iki kıyafet alırmı acaba? bir bilgin varmı?
 
Katılım
21 Şub 2011
Mesajlar
176
hocam, sırt çantası her türlü yolda insana daha güzel bir seyahat hissi veriyor. kaplumbaa gibi bir nevi. "herşeyim sırtımda, atım altında ,gidiyorum heeey" moduna giriyor insan. (ki ben her yere sırt çantasıyla gidiyorum. hatta sırtıma çanta olmadığı zaman üzerime enteresan bir boşluk çöküyor )

depo üzeri çantaların bin türlü model var. gerekirse ufak çaplı çinli bir aileyi bile içine alır götürür :D
yalnız depo üzeri çanta takınca bir anda chopper/cruiser modundan çıkıp touring moduna giriyor insan. bir nevi dolduk doluşturduk gidiyoruz hadi bakalım havası oluşuyor. (hele ki o highway hawk'ların sesiyle hiç olmaz, bozar ortamı)

artçısız tek başına yolculuk için en güzeli sırt çantası ve çapraz yan çantalar derim. ötesi yok. yolda sıkarsa çantayı arkaya bağlayıp aynen devam. mis

son olarak highway hawk , t gidon , uzun yol üçlüsü ciddi bir zehirlenme yaratabilir. "nazilli'ye gideceğim diye çıktı van gölü kenarında kamp yaparken bulundu" diye haber olmayasanız sonra :D

iyi yolculuklar :)
 
Katılım
18 Mar 2011
Mesajlar
33
Sizi en iyi ben anlıyorumdur herhalde..bende o sepeple sattım cobrayı..
motorumu ilk çalıştırma esnasında 1-2 dakika bile beklesem sokaktaki araçların alarmları çalmaya başlıyordu.. bizim sokak rampa olduğu için bir müddet motoru
aşağıya kadar salıp daha uzakta çalıştırıp devam ettim..Sık sık egsozu çıkarıp orijinalini takmak zorunda kaldım..

Bazen camiye motorla gidiyordum.Alt katı büyük bir depo olan caminin zeminine motorla girince titreşimden avizeler şıngırdamay başlıyormuş.:cherry:

ama özellikle uzun yoldada aranıyor işte mubarek..5.viteste çok tatlı bir sesi var..muhteşem.

Sonradan takdığımız egozların selerini biraz kısmak için aslında opsiyonel olarak satılan "Quiet baffle" olarak geçen parçalar mevcut.

Sanırım hem cobralar hem de Vance and hinesler için satılıyor yurtdışında .

Ancak bu parçaları takmak biraz zahmetli öyle tak çıkar yapılamıyor.

Sesi geçici kısmak için basit bir çare yok mu acaba :silent:

mesela bir parça olsa garajda çalıştırrıken taksak sonra yolda çıakrsak:cherry:
 
Katılım
4 Ocak 2010
Mesajlar
145
o bufflelar cok cirkin duruyor motorda.

sizin aradıgınız susturucusu pratik sökülüp takılabilen modeller. öle bi model alırsanız dediginizi yapabilirsiniz.
 
Katılım
18 Mar 2011
Mesajlar
33
Ben vance and hince egsoz aldım aşağıda resmi görülen model ama sesi beklediğimden çok yüksek .

images


Bahsettiğim baffle'lar aşağıda resmi görünenler.

url


Ancak takmak için önce egsoz üstündeki ısı kalkanını çıkartmak ve sonra bir tane vidayı sökerek orjinal baffle'ları çıkartmak gerekiyor.Bu da sürekli yapılabilecek birşey değil tabi.

Şöle egsoz çıkışına talılıp sökülecek bişi bulamadım henüz.
 
Katılım
1 Tem 2010
Mesajlar
99
Bende susturucu vardır diye almıştım slashdown'ları ancak çıkmadı.
Bir arkadasımda drag pipes var onda varmış.Şimdi muayneye gitmem gerekiyor bidaha sök tak uğraştıracak..
Drag pipes'in susturucuları olurmu diye düşünüyorum ancak mm olarak uymaz gibime geliyor.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
25 Şub 2011
Mesajlar
1,768
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Ben vance and hince egsoz aldım aşağıda resmi görülen model ama sesi beklediğimden çok yüksek .

Bahsettiğim baffle'lar aşağıda resmi görünenler.

Ancak takmak için önce egsoz üstündeki ısı kalkanını çıkartmak ve sonra bir tane vidayı sökerek orjinal baffle'ları çıkartmak gerekiyor.Bu da sürekli yapılabilecek birşey değil tabi.

Şöle egsoz çıkışına talılıp sökülecek bişi bulamadım henüz.



Benim egsozlar cobra Classic Deluxe Slashcut

her egsoz ikişer vida sökerek ısı kalkanıyla falan ugraşmadan içerideki susturucuları rahatlıkla takıp cıkartabiliyorsunuz
 
Katılım
21 Şub 2011
Mesajlar
176
mutu; kolay takılıp çıkartılabilen quiet baffle'lar elbette mevcut.
aşağıdaki cobra için üretilmiş bir modeli görebilirsin. tıpa gibi egzostun ucuna takıp işi bitiriyorsun. 2dk'lık bir işlem.

http://www.smartpartz.com/SPZCB200DP.html
slashdown için: http://www.smartpartz.com/SPZCB22520SSD.html

zaten susturucusuz drag pipe aldığında ne olmasını bekliyordun ki :D
muayene vb durumlar için uyduruk bir susturu takıp da işi halledebilirsin aslında.

ayrıca biraz kasarsan gidondan kumandalı valf'lerle de işi halledebilirsin. istediğin zaman sesi kısar açarsın, ama performans ne olur onu bilemem.

harley'lerin kaliforniya eyaleti ve avrupa'ya gönderilen modellerde aec (active exhaust control) diye beyin tarafından kontrol edilen bir sistem mevcut . 2500 devire kadar kademeli olarak kendisi ayarlıyor sesi. ve istenildiği zaman çok basit bir işlemle serviste iptal edilebiliyor.

http://www.ehow.com/facts_5750563_harley-active-exhaust-control_.html

egzost deyince tercihim her zaman 2-1'dir. alt, orda devir coşar. tork ve güç eğrisi daha lineer daha elegant(?!) bir hal alır sesi de toktur güzeldir.
 
Katılım
4 Ocak 2010
Mesajlar
145
indian aldıgın o egzozda sesin coık cıkacagı belli ama:) ama resmini koydugun sekilde susturucuları egzozun ucuna delik acarak uydurmak mümkün ben highway hawklara yapmıştım.
 
Katılım
18 Mar 2011
Mesajlar
33
Mutu sen sadece muayeneye gitmek için düşünüyorsun, ben bir çare bulmazsam komşulardan nasıl kaçacam diye düşünüyorum :)

kenrox site linki için teşekkürler bende kendim için buldum oradan tıpa.

Ancak çok fazla anlayamadım. Ana sayfada egsozu delmek lazım diyo sonra detaylı açıklamada delmeye gerek yok falan diyor.
 
Katılım
27 Ara 2010
Mesajlar
259
Aslında çok zor bir ürüne benzemiyor, yaptırmak ta mümkün olabilir, fiziksel yapısını bilen varsa yada elinde detaylı resmi olan paylaşabilirse güzel olur...
Sonuçta egzostun içinde kalacağı için görüntü olarak krom falan olmasına gerek yok diye düşünüyorum, güzel bir işin ehli demirci yapabilir.

3 gün önce bende highway hawk double wall egzost taktım, müthiş bir ses tabiki, bana göre hava hoş ama zaman zaman benimde ihtiyacım olacakmış gibi bir his var içimde :)
 
Katılım
21 Şub 2011
Mesajlar
176
* indian deliği bir kereliğine açmak zorundasın. sonra gerek yok.
* haklısın pause, demirciye değil ama iyi bir egzost susturucu ustasına derdini anlatırsan bir şekilde yapabilir merak etme. akabinde hava/yakıt karışımını da kontrol etmekte fayda var.

harley'nin üst modellerinde standart olarak geliyor bu baffle'lar. motoru aldıkları gibi de direk söküyor herkes. olur da denk gelirsem bi tane alıp inceler buraya yazarım sonuçları.

performansla pek oynamadan sesi uygun derecelere yükseltmenin en güzel yolu susturucuyu değiştirmek (slip-on) bin türlüsü mevcut piyasada.

yine de ön kural sesini kanlı canlı duymadan hiç birşey almamak. başkaları sayesinde tecrube etme şansı bulduğum egzostların %90'nın ilk tepkim "bu nee yaaa noyuyorr" olmuştu. aman.
 
Katılım
19 Ocak 2011
Mesajlar
7
uzun yolda navigasyon

aranızda shadowda navigasyon kullanan varmı varsa eğer uzun yolda şarj sorununu nasıl aşıyorsunuz şarj için nasıl bir aparat yapabilirim. birde navigasyon cihazı için önerilerinizi alabilirmiyim herkeze teşekkürler şimdiden.
 
Katılım
21 Şub 2011
Mesajlar
176
2-1'e cobra egzost örneği:
SBCOB-24-1451-2.jpg

mis gibi.

bu da iron 883 örneği. çıkıştaki o parça quiet baffle işte.
dsc03584i.jpg
 
Katılım
18 Mar 2011
Mesajlar
33
Katılım
4 Ocak 2010
Mesajlar
145
enjeksiyonlu shadowu olan arkadaslar bu üst borudaki ısı kalkanını sökmenin bi yolu var mı yaw? bendeki gevsemiş ses yapıyor ama sökemedim veya sıkamadım:/ daha önce deneyen varsa lütfen bilgi versin pls:)
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst