- Katılım
- 6 Eki 2007
- Mesajlar
- 2,237
Honda da bilirdi ülkeye üretilen bütün motorları sokmasını.
Adamlar "çok satacak ama biz hıyarlığına (burada başka bir kelime olacak) şu modelleri getirmeyelim de sinir olsun herifler" diyor sanki.
Hangi motorun gelip hangi motorun gelmeyeceğine distribütörün 12 yaşındaki oğlu karar vermiyor.
Piyasa araştırması var, fiyat analizi var.
Motor kötü, çinli muadilleri 2.000tl civarında.
Eğer 2500 fiyat etiketiyle piyasaya sürülseydi mantıklı olacaktı.
Ama sürülmemiş, beğenmeyen almasın, zorla satıyorlar sanki.
Umarım daha iyi modelleri de ülkemize sokabilirler, fakat bu konuda en çok çalışan firma da Honda.
En azından Suzuki, Kawa gibi sırf üst seriide motosikletler getirip satılmasını beklemiyor.
Öte yandan bu konuda çok dikkatli olmalı. Vtr250 örneğinde olduğu gibi.
Ülkemizdeki vergi oranları, import masrafları motorların üzerine eklendiğinde satılmaz bir fiyata geliyor.
Desen ki ucuza hindistandan kaliteli motor çekelim. O da olmuyor. Euro3 emisyonlarından geçmiyor.
E ne olacak böyle?
Motorun fiyat/performans oranının çok kötü olduğunda hemfikirim.
Fakat vurun Honda'ya demeden önce biraz düşünmek gerekiyor.
Gönül ister honda 250likleri 400lükleri çeksin ülkeye 7000'e satsın herkes alsın Honda da yüksek satış oranları yakalasın.
Ama öyle bilgisayar başında yazmakla olmuyor işte o işler.
"Piyasa araştırması var. Fiyat analizi var" ifadenize katılmıyorum. Eğer varsabile bence çok başarısız bir araştırma yapmışlar. Kuryeler için düşünülse fiyat-kalite ve işletim giderleri açısından daha iyi alternatifler var. Anadolunun ücra köşeleri hedef olarak alınsa orada fiyat daha öne çıkar.(yine başarısız). Bu modelin her şart ve koşulda daha iyi rakipleri var. Bence Honda, Yamaha, Kawasaki, Suzuki markaları arasında Mahmutpaşa stiline en yakın marka Honda'dır. Sonuç olarak HONDA "tüy dikmiş" demek abartı olmaz. Yine de Türkiye pazarı bu modeli kabul eder ve rağbet ederse yanılgımı kabul edip ülkemizin sandığımdan çok daha geride olduğunu düşüneceğim. Bekleyip göreceğiz...