Honda Honda MSX 125 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

ahe

Katılım
16 Eyl 2013
Mesajlar
990
sıkıntı yok millettten banane :) ben işime bakarım bir ara denemem lazım izmirde olan bir arkadaş benim elimden tutsun yardım etsin bana deneyim şu aleti aşırı merak ediyorum.Modifiye kısmına gelirsek yapıcam bişeyler plakalık iptalı mx gidon vs vs :D
 
Katılım
2 Ağu 2014
Mesajlar
289
istesenizde yapmayacaklarından sorun yok aynen devam :)
(mesela yan kapağı açıp yağ süzgecinin temizlenmesini isteyebilirsiniz, sonra size ne deyipte yapmadıklarını buraya yazarsınız)

Az önce servisi aradım. 10-40 yağ koyacaklarını söylediler. Ama kullanma klavuzunda 10-30 yazıyo dedim. O önemli değil, önemli olan yağ konulması dediler :) Yağın konulmadığı durumlarda oluyo besbelli :) 10-30 yerine 10-40 sorun yaratır mı acaba?
 
Katılım
2 Ağu 2014
Mesajlar
289
Bugün motorum 952km de iken 1000 bakımını yaptırdım. Sadece yağı değiştirdiler Motul 5100 4t 10w-40 motor yağı ile. Yarı sentetikmiş bu yağ sanırım. Başkada bişey yapmadılar, yıkayıp zinciri yağladılar. 35 tl tuttu, sadece yağ ücreti aldılar. Bundan sonraki bakım 2000 kmde mi yoksa 3000 kmde mi arkadaşlar?
 
Katılım
21 Ağu 2010
Mesajlar
350
Katılım
13 Haz 2016
Mesajlar
5
Merhaba arkadaslar ,msx e on sinyal aldim ama takmayi beceremedim orjinalde 3 kablo var aldigim led sinyaller 2 kablolu ,bilgisi olan varsa yardimci olabilirmi.tesekkurler simdiden
 
Katılım
10 Ocak 2015
Mesajlar
446
Bugün motorum 952km de iken 1000 bakımını yaptırdım. Sadece yağı değiştirdiler Motul 5100 4t 10w-40 motor yağı ile. Yarı sentetikmiş bu yağ sanırım. Başkada bişey yapmadılar, yıkayıp zinciri yağladılar. 35 tl tuttu, sadece yağ ücreti aldılar. Bundan sonraki bakım 2000 kmde mi yoksa 3000 kmde mi arkadaşlar?

2000km de bir yağınızı değiştirmenizi tavsiye ederim ben 1000 bakımına soktuktan sonra 2500 de yağını değiştirdim 4000 binde bakıma soktum yağı fazla kirlenmeden değişince rahatlıyo motosiklet
 
Katılım
3 Eki 2012
Mesajlar
1,336
Arkadaşlar Merhaba. Msx alma düşüncem var ve siz kullanıcılara danışmak, sormak istediğim bir kaç soru var. Yardımcı olabilirseniz çok sevinirim.

Depo gördüğüm kadarıyla 5,5 lt. Bunun tam olarak kaç lt'si normal, kaç lt'si yedek depo?
Depo kaç paraya doluyor, şehir içinde en az ve en çok kaç km yapıyorsunuz?
Top speed nedir? Merakımdan soruyorum.
Her hangi bir kronik sorunu var mıdır?
Arka lastik için en geniş kaçlık lastik takabiliyoruz? 130-140? Standart 130'luk galiba.
13 jant takabilme gibi bir durumumuz var mı? Varsa yapan arkadaşlar var mı? Ya da üzerindeki orjinal janta en fazla kaç taban lastik taktınız?
 
Katılım
29 Ocak 2015
Mesajlar
180
Hiç bilmiyorum depo kaçlık ama 5 litre ye çoğu zaman dayanamıyor,
litresi pahalıyken 27tl ye doldurduğumu biliyorum :D
ancak şu aralar 19-21 tl arası dolduruyorum ve 275-300 km yapabiliyorum.

Top speed orijinal dişlileri ile 4. vites 127kms ateşleme kesiyor motor sona dayanıyor.

kronik sorun yaşamadım

lastik işinede hiç kafa yormadım :)
 
Katılım
3 Eki 2012
Mesajlar
1,336
Hiç bilmiyorum depo kaçlık ama 5 litre ye çoğu zaman dayanamıyor,
litresi pahalıyken 27tl ye doldurduğumu biliyorum :D
ancak şu aralar 19-21 tl arası dolduruyorum ve 275-300 km yapabiliyorum.

Top speed orijinal dişlileri ile 4. vites 127kms ateşleme kesiyor motor sona dayanıyor.

kronik sorun yaşamadım

lastik işinede hiç kafa yormadım :)

Yorumunuz için öncelikle teşekkür ederim. Şuanda benim Naked ve Racing olmak üzere 2 tane büyük hacimli motosikletim var. Naked olan motorumu satıp daha ufak, compact ybr-cbf tarzı bir şey düşünüyordum. Ben motorlarımı ufak bir bahçem olmasına rağmen evimin içinde muhafaza ediyorum ve sokup çıkarmak gerçekten çok zor oluyor. 8 gün önce belimi sakatladım ve yatıp kalkarken birinin beni desteklemesi gerekiyor. Yoksa ben kendi başıma kalkıcak olursam gözlerimden yaş geliyor artık. O kadar çok canım acıyor.

Zaten motorları genelde h.sonu kullanıyorum. İşe gidip gelirken toplu taşıma kullanıyorum. Ama böyle olması beni çok zor durumda bıraktı. Sağlığıma kasıt ediyorum kendi kendime. Bu yüzden küçük hacimli ybr-cbf ya da MSX alma düşüncesine giriştim. Hem h.içi de motorumla çıkabilir işe giderim hemde şehir içi keyif yaparım düşüncesi var. Uzun yol yapma düşüncem bile var. Memlekete giderim diyorum max 300 km oda.

Yakıt olarak söylediğiniz değerler ciddi manada dudak uçuklatıcak cinsten. Yani 20 liraya 250 km gittiğinizi düşünürsek bu motor 0,8 kuruş yakıyor. Ciddi ciddi çok deli ve uçuk rakamlar. Gerçekten herkes bu rakamları görebiliyor mu?

Uzun yol yapan kimseler var mı aramızda? En fazla kaç km yaptılar 1 gün içinde? Yorucu oluyor mu? Çok aklıma eserse belki 2 kişi bile max 300 km yol gidebilirim? Yolda bizi çok üzer mi? Düz yolda sabit gidebileceğimiz hız nedir?

Çoğu arkadaş düz yolda tek kişi maximum 106'yı geçemediğini söylüyor. Yani bu benim az çok araştırıp gördüğüm değerler. Yokuş aşağı ise 127 km hızda kesiciye girdiği söyleniyor. Arka dişliyi bir diş büyütüp top speed'ten feragat edilip max 115-120 km gibi bir hızı düz yolda görebilmekte mantıklı geliyor ama neredeyse motor hep kesici de gidiyor gibi olur o şekilde de.

Birde katelitik konvertör iptali yapıp faydasını gören arkadaşlar oldu mu hiç?

Yardımcı olabilir mümkünse sorularıma ayrıntılı cevap verebilirseniz çok sevinirim. Kazasız belasız sürüşler dilerim.
 
Katılım
21 Ağu 2010
Mesajlar
350
Arkadaşlar Merhaba. Msx alma düşüncem var ve siz kullanıcılara danışmak, sormak istediğim bir kaç soru var. Yardımcı olabilirseniz çok sevinirim.

Depo gördüğüm kadarıyla 5,5 lt. Bunun tam olarak kaç lt'si normal, kaç lt'si yedek depo?
Depo kaç paraya doluyor, şehir içinde en az ve en çok kaç km yapıyorsunuz?
Top speed nedir? Merakımdan soruyorum.
Her hangi bir kronik sorunu var mıdır?
Arka lastik için en geniş kaçlık lastik takabiliyoruz? 130-140? Standart 130'luk galiba.
13 jant takabilme gibi bir durumumuz var mı? Varsa yapan arkadaşlar var mı? Ya da üzerindeki orjinal janta en fazla kaç taban lastik taktınız?

Yedek depo yok, depo 5,5 litre. 250-270 km yaptigimda genelde 4,5 litre yakit aliyo depo. 128de kesiciye giriyomus ben en fazla 121 gordum ama bu hizlara gerek yok. Bence en keyifli seyir hizi 95 km. 4.vites 7000 devirde bu hizla gidiyo. Arkaya en fazla 140lik takan gordum orjinali 130.

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:33 ----------

Yorumunuz için öncelikle teşekkür ederim. Şuanda benim Naked ve Racing olmak üzere 2 tane büyük hacimli motosikletim var. Naked olan motorumu satıp daha ufak, compact ybr-cbf tarzı bir şey düşünüyordum. Ben motorlarımı ufak bir bahçem olmasına rağmen evimin içinde muhafaza ediyorum ve sokup çıkarmak gerçekten çok zor oluyor. 8 gün önce belimi sakatladım ve yatıp kalkarken birinin beni desteklemesi gerekiyor. Yoksa ben kendi başıma kalkıcak olursam gözlerimden yaş geliyor artık. O kadar çok canım acıyor.

Zaten motorları genelde h.sonu kullanıyorum. İşe gidip gelirken toplu taşıma kullanıyorum. Ama böyle olması beni çok zor durumda bıraktı. Sağlığıma kasıt ediyorum kendi kendime. Bu yüzden küçük hacimli ybr-cbf ya da MSX alma düşüncesine giriştim. Hem h.içi de motorumla çıkabilir işe giderim hemde şehir içi keyif yaparım düşüncesi var. Uzun yol yapma düşüncem bile var. Memlekete giderim diyorum max 300 km oda.

Yakıt olarak söylediğiniz değerler ciddi manada dudak uçuklatıcak cinsten. Yani 20 liraya 250 km gittiğinizi düşünürsek bu motor 0,8 kuruş yakıyor. Ciddi ciddi çok deli ve uçuk rakamlar. Gerçekten herkes bu rakamları görebiliyor mu?

Uzun yol yapan kimseler var mı aramızda? En fazla kaç km yaptılar 1 gün içinde? Yorucu oluyor mu? Çok aklıma eserse belki 2 kişi bile max 300 km yol gidebilirim? Yolda bizi çok üzer mi? Düz yolda sabit gidebileceğimiz hız nedir?

Çoğu arkadaş düz yolda tek kişi maximum 106'yı geçemediğini söylüyor. Yani bu benim az çok araştırıp gördüğüm değerler. Yokuş aşağı ise 127 km hızda kesiciye girdiği söyleniyor. Arka dişliyi bir diş büyütüp top speed'ten feragat edilip max 115-120 km gibi bir hızı düz yolda görebilmekte mantıklı geliyor ama neredeyse motor hep kesici de gidiyor gibi olur o şekilde de.

Birde katelitik konvertör iptali yapıp faydasını gören arkadaşlar oldu mu hiç?

Yardımcı olabilir mümkünse sorularıma ayrıntılı cevap verebilirseniz çok sevinirim. Kazasız belasız sürüşler dilerim.

Yakiti gercekten cok dusuk 2 litre yakmiyor bile 100kmde. En fazla bi gunde 650 km yapan arkadas var. Ama iki kisi 300 kmlik yolu unutun bence. Hele ki 115-120 hizlarda. Hem motora hem size yazik olur. Zaten 9 beygircik motor, 2 kisi bu motorla en ideal hiz 80-90 arasidir bence.

Bende katalitik konvertor yok ama fark olduysa bile bi sey hissetmedim.
 
Katılım
3 Eki 2012
Mesajlar
1,336
Yedek depo yok, depo 5,5 litre. 250-270 km yaptigimda genelde 4,5 litre yakit aliyo depo. 128de kesiciye giriyomus ben en fazla 121 gordum ama bu hizlara gerek yok. Bence en keyifli seyir hizi 95 km. 4.vites 7000 devirde bu hizla gidiyo. Arkaya en fazla 140lik takan gordum orjinali 130.

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:33 ----------



Yakiti gercekten cok dusuk 2 litre yakmiyor bile 100kmde. En fazla bi gunde 650 km yapan arkadas var. Ama iki kisi 300 kmlik yolu unutun bence. Hele ki 115-120 hizlarda. Hem motora hem size yazik olur. Zaten 9 beygircik motor, 2 kisi bu motorla en ideal hiz 80-90 arasidir bence.

Bende katalitik konvertor yok ama fark olduysa bile bi sey hissetmedim.

Kesinlikle 2 kişi 115-120 gibi gitmek gibi bir düşüncem yok. 90-100 civarı gitmesi yeterlidir. Ama havalarda felaket derece de ısındı acaba motor uzun yolda şişer mi diye düşünmüyor değilim. Aklımda yamaha nmax bile var su soğutmalı olduğu için. Ama msx'in bu kadar tatlı ve farklı bir tarzı olması ilgimi çekiyor açıkçası.
 
Katılım
29 Ocak 2015
Mesajlar
180
ben izmire gittim istanbuldan.

tek sıkımda 60 km üstü gidemedim yoruyor. 50-60km de bir istasyonlarda dinlenip balıkesirde arkadaşıma kadar ulaştım 1 gün dinlenip izmire devam ettim.

yolda rüzgar vardı ve 90-100 arası yormadan gittim. Dönüşte 90 ı zor gördü. Şiştiği doğrudur rüzgar yok bişey yok 100 ü geçemiyorsanız şişmiştir.

çok artçılı kullandım motoru aka rulmanları bile dağıtım. 2 kişi net 90 gidersiniz düzde 108 e kadar uzayabilir sonrası macera. Ama artçı ile yol yapma işi hakkaten biraz macera bu motorda.


ayrıca sandart halde benim yaktığım kadar yakan ve sürat yapabilen arkadaş pek olmayabilir diye düşünüyorum çunku ben biraz farklı bir rodaj yöntemi izledim.
 
Katılım
3 Eki 2012
Mesajlar
1,336
ben izmire gittim istanbuldan.

tek sıkımda 60 km üstü gidemedim yoruyor. 50-60km de bir istasyonlarda dinlenip balıkesirde arkadaşıma kadar ulaştım 1 gün dinlenip izmire devam ettim.

yolda rüzgar vardı ve 90-100 arası yormadan gittim. Dönüşte 90 ı zor gördü. Şiştiği doğrudur rüzgar yok bişey yok 100 ü geçemiyorsanız şişmiştir.

çok artçılı kullandım motoru aka rulmanları bile dağıtım. 2 kişi net 90 gidersiniz düzde 108 e kadar uzayabilir sonrası macera. Ama artçı ile yol yapma işi hakkaten biraz macera bu motorda.


ayrıca sandart halde benim yaktığım kadar yakan ve sürat yapabilen arkadaş pek olmayabilir diye düşünüyorum çunku ben biraz farklı bir rodaj yöntemi izledim.

Yakıt ve top speed değeri nedir yaptığınız rodaja göre?
 
Katılım
29 Ocak 2015
Mesajlar
180
yakıtı inanin ince ince hesaplamıyorum, ışık yanıp söndüğünde depo kapağını açıp çalkalıyorum şöyle 1 su bardağı benzin kaldıysa alıyorum buda genelde 275-300km ediyor şu aralar.
sürat ise 3. vites elektrik kestiğinde 100-101, 4. vites elektrik kestiğinde 127-128 yapıyor.
 
Katılım
2 Ağu 2014
Mesajlar
289
Benzin 4.50 lira, güncel olarak 3.78 lt yani 17 tl ile 220 km yaptım en iyi. Bugün de 17 tl ye doldu depo 194 km yapmışım. Yani yüz km de 1.7 ile 2 civarı yakıyor motor.

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:24 ----------

Not alıyorum ben yakıt tüketimimi. Şimdi baktım da 3.34 lt ile 210 km yapmışım daha önce. Buda ortalama 1.59/100 km yapıyor.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst