Honda Honda CRF250L Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
17 Ara 2012
Mesajlar
1,799
Motosikleti
SuZan
arkadaşlar geçtiğimiz pazar günü sol arka sinyalimin camını kaybettim. orjinal sinyalleri araştırdım 140 tl civarı internette. hem cok büyük hemde cok pahalı olduklarından ön arka takım olarak led sinyal uygulaması yapıcam. daha önce yapan varmı ? flamanlı ampul ile led sinyallerin direnci farklı olacağından flaşörün direkt. yada hızlı çalışacağından korkuyorum. varmı başına gelen ?
 
Katılım
1 Nis 2012
Mesajlar
1,417
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Evet orjinal flaşör rölesi led sinyalin çektiği düşük akımda daha hızlı yanacaktır. Hatta 4'ünü değiştirince sürekli yanacaklar.

Dirençlerin ısınma sorunları, bir sürü bağlantıyla uğraşmak yerine orjinal röleyi led'ler için uygun bir röle ile değiştirsen daha kolay oluyor. Biraz belki daha pahalı olsa da en temiz çözüm bu bence.
 
Katılım
29 May 2007
Mesajlar
1,000
arkadaşlar geçtiğimiz pazar günü sol arka sinyalimin camını kaybettim. orjinal sinyalleri araştırdım 140 tl civarı internette. hem cok büyük hemde cok pahalı olduklarından ön arka takım olarak led sinyal uygulaması yapıcam. daha önce yapan varmı ? flamanlı ampul ile led sinyallerin direnci farklı olacağından flaşörün direkt. yada hızlı çalışacağından korkuyorum. varmı başına gelen ?

Kuzenim de Crf'sinde arka sinyalleri led ile değiştirdi. Daha hızlı yanıp sönüyor ama çok rahatsız edecek birşey yok. Flaşör rölesini değiştirmeden de kullanabilirsin.
 
Katılım
17 Ara 2012
Mesajlar
1,799
Motosikleti
SuZan
cevaplar için teşekkürler. zaten 4000 km ye geldim ara bakım yapacağım. sinyal işine de girip uygulamayı paylaşırım.
 
Katılım
1 Nis 2012
Mesajlar
1,417
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Zeta Ön Disk Koruması - http://www.ebay.com/itm/Zeta-Front-...50L-M-12-13-/351061443279?hash=item51bce482cf
Zeta Gidon Koruması - http://www.ebay.com/itm/Zeta-Drop-D...ebars-Black-/231164423862?hash=item35d2792eb6
Zeta Gidon Koruması için El Koruma - http://www.ebay.com/itm/Zeta-XC-Pro...-Handguards-/351010461087?hash=item51b9da959f
Zeta Açık Uçlu Gaz Kolu - http://www.ebay.com/itm/Zeta-Closed...e-ZE45-8024-/390857354220?hash=item5b00e9ebec
Renthal Gidon - http://www.ebay.com/itm/RENTHAL-7-8-BAR-BLACK-CR125-500-89-91-/360814084653?hash=item540232022d
Renthal Elcik - http://www.ebay.com/itm/RENTHAL-MX-...rcycles_Parts_Accessories&hash=item5b07329bd4

Gidon hariç hepsini lytleracinggroup'den aldım toptan.

Donutu kullanmıyorum, çok gerekli olmadığı için yazmadım. Zeta gaz kolunu özellikle tavsiye ederim, müthiş kolay gaz açılıyor, kullanımı çok zevkli hale getirdi. Yalnız verdiğim linktekinin açık uçlu olanını aldım, satıcıya yazarak 8124 kodlu olanı istedim. Diğer türlü gidon korumayı takmak için gaz kolunu kesmeleri gerekiyor.

Orjinale hiç dokunmadan söküp bunları taktım böylece.

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:23 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:15 ----------

Bir de elcik kesmek için grip end cutter almıştım :p. El koruma için elciği mükemmel daire olarak kesmek isteyen varsa diye onu da yazayım :mrgreen:.

http://www.ebay.com/itm/MOTION-PRO-...parel_Merchandise&hash=item23435aca1c&vxp=mtr
 
Katılım
11 Ocak 2011
Mesajlar
479
Yazın üç ay / üç bin km crf250 kullandım, çok özledim, mumla arıyorum :)
 
Katılım
16 May 2006
Mesajlar
2,633
Merhaba Arkadaşlar. Bende Dün itibariyle CRF 250 L ile aranıza katılmış bulunmaktayım. 2009 yılından bu yana maddi imkanlar sebebiyle kendimi frenlemiştim. Sonunda kavuştum :)
 
Katılım
12 Kas 2014
Mesajlar
51
Arkadaşlar merhaba. Motosiklete supermoto tarzıyla başlama kararı alarak yamaha wr125x alacaktım ki bayiler Türkiye'de kalmadığı bilgisini verdiler. Bütçemi biraz aşıp kaliteden de şaşmayıp bir crf'de ben alayım diyorum. Fakat lastik ve jant değişimiyle beraber masraf iyice katlanacak. Uygun fiyatlı lastik olarak sava 110/70-17 ve 140/70-17 buldum. Bu lastikler nasıldır ve yine f/p oranı iyi olan hangi jantı önerirsiniz?
 
Katılım
26 Ocak 2010
Mesajlar
4,680
Arkadaşlar merhaba. Motosiklete supermoto tarzıyla başlama kararı alarak yamaha wr125x alacaktım ki bayiler Türkiye'de kalmadığı bilgisini verdiler. Bütçemi biraz aşıp kaliteden de şaşmayıp bir crf'de ben alayım diyorum. Fakat lastik ve jant değişimiyle beraber masraf iyice katlanacak. Uygun fiyatlı lastik olarak sava 110/70-17 ve 140/70-17 buldum. Bu lastikler nasıldır ve yine f/p oranı iyi olan hangi jantı önerirsiniz?

bence lastiklerden ziyade ön arka 17 janta nasıl düşüreceksiniz o daha önemli.

mevcut göbekleri kullanıp cember değişimi yapsanız tel uzunlukları sorun olabiliyor.

km sayacıda dogru göstermeyecek vs vs ugrasacak cok iş var, kolay gelsin

tabi paraya kıyıp hazırlardan alacaksanız cogu sorunu asmıs olursunuz

http://www.crfsonly.com/catalog/index.php/cPath/290_299
 
Katılım
12 Kas 2014
Mesajlar
51
bence lastiklerden ziyade ön arka 17 janta nasıl düşüreceksiniz o daha önemli.

mevcut göbekleri kullanıp cember değişimi yapsanız tel uzunlukları sorun olabiliyor.

km sayacıda dogru göstermeyecek vs vs ugrasacak cok iş var, kolay gelsin

tabi paraya kıyıp hazırlardan alacaksanız cogu sorunu asmıs olursunuz

http://www.crfsonly.com/catalog/index.php/cPath/290_299


Biraz daha araştırdım da supermotoya çevirme işi baya tuzlu olacak gibi :) Daha çok asfaltta kullanacağım için sadece lastikleri değiştireyim o zaman. Lastik olarak hangi marka model önerirsiniz? Birde şu sayfada ki plakalık garantiyi bozar mı?
 
Katılım
26 Ocak 2010
Mesajlar
4,680
Biraz daha araştırdım da supermotoya çevirme işi baya tuzlu olacak gibi :) Daha çok asfaltta kullanacağım için sadece lastikleri değiştireyim o zaman. Lastik olarak hangi marka model önerirsiniz? Birde şu sayfada ki plakalık garantiyi bozar mı?

plakalık garantiyi bozmaz.

bizim motorlarda sava mc24 enduro lastiği kullanan arkadaslarım var cok da memnunlar, fiyatlarıda nispeten ucuz. onlara bir bak istersen

http://www.savaturkiye.com/UrunDetay.aspx?UCD=Invader%20MC%2024&UID=30

sayfanın altına dogru mc 24 ler var

http://www.lastikdeposu.com.tr/motosiklet-lastikleri-pmk416?ob=5&marka=Sava+Lastik&syf=7
 
Katılım
12 Kas 2014
Mesajlar
51
plakalık garantiyi bozmaz.

bizim motorlarda sava mc24 enduro lastiği kullanan arkadaslarım var cok da memnunlar, fiyatlarıda nispeten ucuz. onlara bir bak istersen

http://www.savaturkiye.com/UrunDetay.aspx?UCD=Invader%20MC%2024&UID=30

sayfanın altına dogru mc 24 ler var

http://www.lastikdeposu.com.tr/motosiklet-lastikleri-pmk416?ob=5&marka=Sava+Lastik&syf=7

Honda servisini arayıp birkaç bilgi aldım. KM sayacı motora bağlı olduğu için tel uzunluğunun yetmemesi gibi bir durum yokmuş. Disklerin uyması içinde yeni janta orjinal göbekler takılabiliyormuş. Sadece jant ve lastik değiştirip supermoto yapabiliyorum yani :thumleft: Fakat lastikler tamamda 17" jant bulamadım :)
 
Katılım
26 Ocak 2010
Mesajlar
4,680
honda da km sayacı ön dişli milinden hesaplama yapar, mevcut dişli sayısı ve ona baglı orjınal teker cevresine göre işlem yapar.

lastiği değil ön yada arka dişliyi bile değişseniz göstergede gördüğünüz km ve hız gercek dısı sapmıs degerler olacaktır.

tabi dişli değişimi yada lastik ebat değişimde kalibrasyon ara cihazı var

o cihazda bu

http://www.crfsonly.com/catalog/product_info.php/cPath/290_294/products_id/4746

ama nedir nasıl işler bilemiyorum

benim bahsettiğim teller ise tekerlek telleri idi, göbek ebatları değiştikce aynı boyut jant cemberide olsa akort tellerinin boyu değişir.
 
Katılım
12 Kas 2014
Mesajlar
51
Gördüğüm kadarıyla gidondan aşağıya doğru sadece fren hortumu iniyor, jant göbeğine inen bir hortum yok km için?. Şimdi serviste ki usta yanlış mı biliyor? :sunny:

Bu arada bu videoda ki arkadaş bu forumdan mı? Sanırım yeni jantta orijinal diskleri ve jant göbeğini kullanmış. Tam istediğim budur :thumleft: Videoda ki jant ne markadır?

http://www.youtube.com/watch?v=IceajLPR3zw
 
Katılım
23 Nis 2011
Mesajlar
2,214
honda da km sayacı ön dişli milinden hesaplama yapar, mevcut dişli sayısı ve ona baglı orjınal teker cevresine göre işlem yapar.

lastiği değil ön yada arka dişliyi bile değişseniz göstergede gördüğünüz km ve hız gercek dısı sapmıs degerler olacaktır.

tabi dişli değişimi yada lastik ebat değişimde kalibrasyon ara cihazı var

o cihazda bu

http://www.crfsonly.com/catalog/product_info.php/cPath/290_294/products_id/4746

ama nedir nasıl işler bilemiyorum

benim bahsettiğim teller ise tekerlek telleri idi, göbek ebatları değiştikce aynı boyut jant cemberide olsa akort tellerinin boyu değişir.

Cenkito- Honda crf 250l ve aynı motorlu cbr 250r Hız ölçeri teker den değil-şanzımandan alıyor.
 
Katılım
26 Ocak 2010
Mesajlar
4,680
honda da km sayacı ön dişli milinden (=sanzıman) hesaplama yapar, mevcut dişli sayısı ve ona baglı orjınal teker cevresine göre işlem yapar.

lastiği değil ön yada arka dişliyi bile değişseniz göstergede gördüğünüz km ve hız gercek dısı sapmıs degerler olacaktır.

tabi dişli değişimi yada lastik ebat değişimde kalibrasyon ara cihazı var

o cihazda bu

http://www.crfsonly.com/catalog/product_info.php/cPath/290_294/products_id/4746

ama nedir nasıl işler bilemiyorum

benim bahsettiğim teller ise tekerlek telleri idi, göbek ebatları değiştikce aynı boyut jant cemberide olsa akort tellerinin boyu değişir.

Cenkito- Honda crf 250l ve aynı motorlu cbr 250r Hız ölçeri teker den değil-şanzımandan alıyor.

aynı seyi söylüyorum, lakin tekerlek cevresi de yapılan hızda ve kat edilen km ölçümünde gereklidir. :cat:

Gördüğüm kadarıyla gidondan aşağıya doğru sadece fren hortumu iniyor, jant göbeğine inen bir hortum yok km için?. Şimdi serviste ki usta yanlış mı biliyor? :sunny:

Bu arada bu videoda ki arkadaş bu forumdan mı? Sanırım yeni jantta orijinal diskleri ve jant göbeğini kullanmış. Tam istediğim budur :thumleft: Videoda ki jant ne markadır?

http://www.youtube.com/watch?v=IceajLPR3zw

arkadasım crf sanzıman dönüş turundan ve buna baglı olarak arka lastiğin ne kadar döndüğünden ve bu dönüş sonucunda aletin ne kadar gittiği

üzerinden hesap yapacak bir sisteme sahip.

sen tutarda cevresi 2 metre olan arka lastiği cevresi 1,5 mt olanla değiştirsin motor bunu bilmez

eski halinde teker 1000 tur attıgında 2 km gidiyorsan yeni halinde aslında 1,5 km yol gideceksin ama göstergende halen 2 yapmıs gözükecek.

ekranda gördüğün hızda gps hızından farklı olacak, km sayacında lastiği küçülttüğünden normalden cok daha fazla artacak
 
Katılım
7 Eki 2014
Mesajlar
408
Forumdaki ilk konum moto guzzi v7'nin ilk motor için uygun olup olmayacağıydı ancak ne kadar istesem de şimdilik mantıklı görünmüyor. Her neyse yıllardır çok hoşuma giden bir model var Honda xl 200, bilenler bilir crf 250'nin atası sayılabilecek bir model diğer yandan da crf 250 var. Piyasadaki xl 200'ler genelde 10 yaşında, çok kolay bulunan bir model de değil fiyatları da 5000 tl civarında. İlk motorum olacağından crf 250 hem fiyat yönünden hem de devirirsem falan üzülmeyeyim diye xl 200 istiyorum. Sizce hangisi mantıklı ?
 
Katılım
8 Kas 2007
Mesajlar
372
aranızda hiç alçatma kitiyle sele boyunu düşüren yokmu acaba?? böyle bir kit var,yapılıyor,genelde yükseltme yapılmış ama alçaltan biriyle konuşmak istiyorum...
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst