Honda Honda CRF250L Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
3 Tem 2009
Mesajlar
6,398
Üstad Trialtech - Vapor serisi gösterge alın.

trailtech_vapor.gif
 
Katılım
27 Mar 2011
Mesajlar
333
http://www.ebay.com/itm/TRAIL-TECH-VAPOR-COMPUTER-SPEEDOMETER-TACHOMETER-CRF250R-CRF450R-CRF-250-450-/270973328559?pt=Motorcycles_Parts_Accessories&hash=item3f1744dcaf&vxp=mtr
Vapor ucuzmus. Uyuyordur heralde L yazmamıs ama.
 
Katılım
9 Mar 2014
Mesajlar
491
Arkadaşlar merhaba,

Aranıza ya ilk kez ya da ikinci kez katılıyorum. Şöyle ki A2 (ve de B) ehliyet aldığım 2004 yılında siteye üye olduğumu hatırlıyorum ama giriş yapamayınca tekrar üye oldum. Malum 10 yıl sonra şifre ve kullanıcı adı hatırlamak biraz zor. Birkaç aydır forumu ve başlıkları yoğun olarak takip ediyorum ve 10 yıl ertelediğim hayalimi artık yardımlarınızla gerçekleştirmek istiyorum.

Motosiklet seçiminden önce kendimi kısaca tanıtmak istiyorum. 185 cm boyunda ve 88 kiloyum. 29 yaşındayım ve uzun süredir spordan uzak kaldığım için kilom biraz arttı ve reflekslerim yavaşladı. 10 yıl içerisinde mobilet, cup, scooter ve maxi scooter olarak birçok arkadaş motoru kullandım. Otomatik ve yarı otomatik dışında motor kullanmadım (bugüne kadar). Birkaç aydır kendi motorumun arayışı içerisindeydim. İlgilendiğim modeller Honda CB 125 Ace, Honda CB 125E, Honda CBF 150, Yamaha YBR 125 ESD, TVS Apache 150 RTR ve Hyosung RT 125D gibi modellerdi.

Yamaha, Hyosung ve TVS'den vazgeçmiş durumdayım. Honda kullanıcısı bir arkadaşımın 2. el CBF haberi vermesi üzerine Cumartesi ve Pazar günümü Yükseliş Honda da geçirdim. Bahsetmiş olduğum Honda modellerine oturma, hatta test etme şansına sahip oldum. Fikrini almak ve bütçe planı yapmak için beraber gittiğim eşim siyah renk ve grenaj sevdası yüzünden CBR 250 ve Ace'te takılı kaldı. CRF'yi çok çıplak, 2. el gri CBF'i ise bakımsız ve çirkin buldu.

Bahçede duran test motoru Ace'i ve satış temsilcisi arkadaşın CRF'sini kullanmamdan sonra benim hislerim şu şekilde oldu;

- CBF rahat fakat 2. el olarak orada bulunan hor kullanılmış gibi duruyor, bu yüzden vazgeçtim, sıfır olabilir Mart sonunda gelecekmiş,
- CB 125E stoklarda yok ve piyasadan çekilme ihtimali varmış, vazgeçmek zorunda kaldım,
- CB 125 Ace sade ve güzel duruyor fakat malzeme kalitesi ve işçilik çok basitti, ayrıca hayatımda ilk kez kullandığım vitesli motor olmasına rağmen sanki tepki vermiyordu,
- CFR 250L'yi ise satış temsilcisi arkadaşın tavsiyesi üzerine denedim ve hislerimden ötürü bu başlık altına yazıyorum.

Aradan çok uzun zaman geçtiği, yaşlanmaya başladığımı hissettiğim için (evleneli 4 ay oldu sanırsam en büyük etki bundan kaynaklanıyor :) ) vites ve devir göstergeli, hafif, maliyeti az olacak bir motor arıyordum. Ve CBF arayışında idim. Kullanım amacım hafta sonları İzmir merkezden Kemalpaşa'daki işyerime gitmek (35 Km. gidiş), işe gitmezsem Karaburun'da köydeki yazlığa gitmek (100 km. gidiş). İşe gidiş genel olarak asfalt arada stabilize yol. Bazen organize sanayide toprak-mıcır olan yerler yok değil. Karaburun'a ise gidiş asfalt, stabilize, köy asfaltı ve kırmızı toprak. Ara sıra Manisa ve Aydın'a gitmem gerekiyor (150-200 km gidiş). Bazen havalı tüfek atışı, balık tutmak fotoğraf çekmek için araziye de giriyorum. Ama motosiklet alırsam İstanbul, Antalya, Gaziantep ve Artvin gibi uzun yol hayallerimde var.

Yükselişteki arkadaş başlangıç için CB 125 Ace'in uygun olabileceğini ama hızlanamadığı için güvensiz olacağını ve Karaburun'a bile gidip gelmenin zor olacağını söyledi. Karaburun'da kırsal kesim köy motoru olur dedi.

CBF 150 ise titreşimsiz, daha rahat ve daha güçlü. Ayrıca top case ve side case ile aklımdaki motor tipine benziyor. Ancak motor kullanıcısı arkadaşlarım bu yazı atlatacağımı ama önümüzdeki bahara bana yetmeyeceğini söylüyorlar. Başlangıç için hiç yatırım yapıp sonra satmaya çalışma diyorlar.

CRF 250L ise hayatımda (ki aynı gün) kullandığım 2. vitesli motor. Enduro tarzı sevdiğim için belkide bilmiyorum ama ilk defa kullanmama rağmen 1'den 2'ye ya da 2'den 1'e geçişlerde sorun yaşamadım gücü çok güzel. Elim alışmadığı için biraz at gibi şahlanarak kalkış ve vites geçişlerim var. (CB 125 Ace'te motorun gücü bunu yapmaya yetmiyor :) ) Ama lastikler ve yapısı beni asfalt için endişelendirdi. Tecrübem olmadığı için yoldan çıkmak istemiyorum.

Kendimden, ihtiyaçlarımdan ve ilgilendiklerimden kısaca bahsetmeye çalıştım. CBF 150 ve CRF 250L arasında kaldım. (Eşim ise renginden ve fiyatından ötürü Ace'ten yana). Motor seçimimde sizinde tecrübelerinizle yardımcı olmanızı isterim.

Saygılarımla.
 
Katılım
11 Mar 2013
Mesajlar
112
Merhaba Machair,
Çokca 125 250cc motosiklet kullandım, belki biraaz gaddarca olacak ama 125cc şeye motosiklet denmemeli bence :) crf sahibi arkadaşlar muhakkak yazacaklardır fikirlerini, ben kendimce bi iki şey karalayayım.
bence crf almalısın. En başta 35km git 35km gel günde 70km 125cc motosikletle pişman olursun, çok yorar, yol zulme dönüşür. crf de yorar muhakkak ama 125cc yanında onun yorgunluğunun esamesi okunmaz :)
Ayrıca dediğin gibi boş vakitlerinde yapacağın rotalarda crfle istediğini serbestçe yaparken 125cc motorla her zaman bi konforsuzluk bi kısıtlama olacak planlarında. üstelik artçın da olacak.
sonra 125 i sat 250 al falan gereksiz masrafa neden olur. çok kararsızsan da temiz bi ikinci el crf al, zarar etmeden satarsın muhtemelen.
 
Katılım
8 Haz 2009
Mesajlar
4,085
Arkadaşlar merhaba,

Aranıza ya ilk kez ya da ikinci kez katılıyorum. Şöyle ki A2 (ve de B) ehliyet aldığım 2004 yılında siteye üye olduğumu hatırlıyorum ama giriş yapamayınca tekrar üye oldum. Malum 10 yıl sonra şifre ve kullanıcı adı hatırlamak biraz zor. Birkaç aydır forumu ve başlıkları yoğun olarak takip ediyorum ve 10 yıl ertelediğim hayalimi artık yardımlarınızla gerçekleştirmek istiyorum.

Motosiklet seçiminden önce kendimi kısaca tanıtmak istiyorum. 185 cm boyunda ve 88 kiloyum. 29 yaşındayım ve uzun süredir spordan uzak kaldığım için kilom biraz arttı ve reflekslerim yavaşladı. 10 yıl içerisinde mobilet, cup, scooter ve maxi scooter olarak birçok arkadaş motoru kullandım. Otomatik ve yarı otomatik dışında motor kullanmadım (bugüne kadar). Birkaç aydır kendi motorumun arayışı içerisindeydim. İlgilendiğim modeller Honda CB 125 Ace, Honda CB 125E, Honda CBF 150, Yamaha YBR 125 ESD, TVS Apache 150 RTR ve Hyosung RT 125D gibi modellerdi.

Yamaha, Hyosung ve TVS'den vazgeçmiş durumdayım. Honda kullanıcısı bir arkadaşımın 2. el CBF haberi vermesi üzerine Cumartesi ve Pazar günümü Yükseliş Honda da geçirdim. Bahsetmiş olduğum Honda modellerine oturma, hatta test etme şansına sahip oldum. Fikrini almak ve bütçe planı yapmak için beraber gittiğim eşim siyah renk ve grenaj sevdası yüzünden CBR 250 ve Ace'te takılı kaldı. CRF'yi çok çıplak, 2. el gri CBF'i ise bakımsız ve çirkin buldu.

Bahçede duran test motoru Ace'i ve satış temsilcisi arkadaşın CRF'sini kullanmamdan sonra benim hislerim şu şekilde oldu;

- CBF rahat fakat 2. el olarak orada bulunan hor kullanılmış gibi duruyor, bu yüzden vazgeçtim, sıfır olabilir Mart sonunda gelecekmiş,
- CB 125E stoklarda yok ve piyasadan çekilme ihtimali varmış, vazgeçmek zorunda kaldım,
- CB 125 Ace sade ve güzel duruyor fakat malzeme kalitesi ve işçilik çok basitti, ayrıca hayatımda ilk kez kullandığım vitesli motor olmasına rağmen sanki tepki vermiyordu,
- CFR 250L'yi ise satış temsilcisi arkadaşın tavsiyesi üzerine denedim ve hislerimden ötürü bu başlık altına yazıyorum.

Aradan çok uzun zaman geçtiği, yaşlanmaya başladığımı hissettiğim için (evleneli 4 ay oldu sanırsam en büyük etki bundan kaynaklanıyor :) ) vites ve devir göstergeli, hafif, maliyeti az olacak bir motor arıyordum. Ve CBF arayışında idim. Kullanım amacım hafta sonları İzmir merkezden Kemalpaşa'daki işyerime gitmek (35 Km. gidiş), işe gitmezsem Karaburun'da köydeki yazlığa gitmek (100 km. gidiş). İşe gidiş genel olarak asfalt arada stabilize yol. Bazen organize sanayide toprak-mıcır olan yerler yok değil. Karaburun'a ise gidiş asfalt, stabilize, köy asfaltı ve kırmızı toprak. Ara sıra Manisa ve Aydın'a gitmem gerekiyor (150-200 km gidiş). Bazen havalı tüfek atışı, balık tutmak fotoğraf çekmek için araziye de giriyorum. Ama motosiklet alırsam İstanbul, Antalya, Gaziantep ve Artvin gibi uzun yol hayallerimde var.

Yükselişteki arkadaş başlangıç için CB 125 Ace'in uygun olabileceğini ama hızlanamadığı için güvensiz olacağını ve Karaburun'a bile gidip gelmenin zor olacağını söyledi. Karaburun'da kırsal kesim köy motoru olur dedi.

CBF 150 ise titreşimsiz, daha rahat ve daha güçlü. Ayrıca top case ve side case ile aklımdaki motor tipine benziyor. Ancak motor kullanıcısı arkadaşlarım bu yazı atlatacağımı ama önümüzdeki bahara bana yetmeyeceğini söylüyorlar. Başlangıç için hiç yatırım yapıp sonra satmaya çalışma diyorlar.

CRF 250L ise hayatımda (ki aynı gün) kullandığım 2. vitesli motor. Enduro tarzı sevdiğim için belkide bilmiyorum ama ilk defa kullanmama rağmen 1'den 2'ye ya da 2'den 1'e geçişlerde sorun yaşamadım gücü çok güzel. Elim alışmadığı için biraz at gibi şahlanarak kalkış ve vites geçişlerim var. (CB 125 Ace'te motorun gücü bunu yapmaya yetmiyor :) ) Ama lastikler ve yapısı beni asfalt için endişelendirdi. Tecrübem olmadığı için yoldan çıkmak istemiyorum.

Kendimden, ihtiyaçlarımdan ve ilgilendiklerimden kısaca bahsetmeye çalıştım. CBF 150 ve CRF 250L arasında kaldım. (Eşim ise renginden ve fiyatından ötürü Ace'ten yana). Motor seçimimde sizinde tecrübelerinizle yardımcı olmanızı isterim.

Saygılarımla.

Ekonomi yapacaksan;
cb125
cbf150

Zevk alıp hobi yapacaksan
crf250,
bu bence yeterli bir açıklama :)
 
Katılım
9 Mar 2014
Mesajlar
491
Arkadaşlar tekrar merhaba,

Dün geceden bu yana gerçekleşenleri aktarmak ve birkaç cümle ile hakkımda eksik kalanları aktarmak istiyorum ki daha rahat yardımcı olabilesiniz.

Öncelikli olarak alacağım motoru ağırlıklı asfalt ve stabilize de kullanacağım. Ama ağır dağ yollarına gireceğim. İşe ve köye giderken eşim gelmez. Büyük ihtimalle şehir içi ulaşımda ve yazlık turlarda artçım olacak. 1.55 boy ve 46 kilo ile çok sorun çıkartmaz sanırsam. Fakat uzun yol programım olduğu için side case ve top case bağlantısı yapabilmek istiyorum.

Dünden bugüne neler oldu derseniz,

- Yükseliş Hondayı arayıp 2. el temiz bir CRF için pazarlık yaptık,
- İşbankası ve Yapı Kredi'yi arayıp kredi seçeneklerini aldık,
- Evin reisine 3 yıl boyunca bir daha ağzımdan ne motosiklet ne de havalı tüfek duymayacaksın diye söz verdik. (Kendisi havalı tüfek, aksesuar ve saçmaları müsriflik olarak gördüğü için en azından araç yatırım olur paran bağlanır dedi ve razı oldu :) )

Hayırlısı ile yarın Honda'yı arayıp masaya oturmak için gün belirleyeceğiz, Çarşamba günü ise fabrikadan izin alabilirsem kredi başvurusu. Bu yüzden bu beni yoldan çevirmek ya da başka yola sevk etmek için son dakikalarınız. Hala başka motor önerileriniz geçerli. Aksi halde bir sorun çıkmaz ise ilk motorum olacak 2. el bir CRF 250L ile aranıza katılacağım.

Bu motor hakkında tüm mesajları okumama rağmen cevap bulamadığım kabusum olan soru ise şudur ki, motoru nerede ve nasıl muhafaza ediyorsunuz? En büyük korkum hırsızlık. Motoru alacağım ama hala nereye koyacağımı bilemedim. Aklıma gelen tek şey özel güvenlik olduğu ve 3 vardiya 24 saat üretim olduğu için haftaiçi fabrikada bırakıp haftasonu kullanmak.

35emre35'e sesleniyorum. İzmir'de ikamet ettiğin için. Elcik koruma, motor koruma, karter koruma, side case ve top case bağlantıları için yardımı talep ediyorum. İstanbul'dan da yardım alabilirim. Kardeşim Maltepe'de E5 e çok yakın oturuyor. 21-22-23 Mart ta oradayım. Uygun olanlar ile görüşüp tecrübelerinden faydalanmak isterim.

Kafa yine doldu, tıkandı. Yarın mesai bekler. Bu gecelik bu kadar.

Hoşçakalın.
 
Katılım
29 May 2007
Mesajlar
1,000
Arkadaşlar tekrar merhaba,

Dün geceden bu yana gerçekleşenleri aktarmak ve birkaç cümle ile hakkımda eksik kalanları aktarmak istiyorum ki daha rahat yardımcı olabilesiniz.

Öncelikli olarak alacağım motoru ağırlıklı asfalt ve stabilize de kullanacağım. Ama ağır dağ yollarına gireceğim. İşe ve köye giderken eşim gelmez. Büyük ihtimalle şehir içi ulaşımda ve yazlık turlarda artçım olacak. 1.55 boy ve 46 kilo ile çok sorun çıkartmaz sanırsam. Fakat uzun yol programım olduğu için side case ve top case bağlantısı yapabilmek istiyorum.

Dünden bugüne neler oldu derseniz,

- Yükseliş Hondayı arayıp 2. el temiz bir CRF için pazarlık yaptık,
- İşbankası ve Yapı Kredi'yi arayıp kredi seçeneklerini aldık,
- Evin reisine 3 yıl boyunca bir daha ağzımdan ne motosiklet ne de havalı tüfek duymayacaksın diye söz verdik. (Kendisi havalı tüfek, aksesuar ve saçmaları müsriflik olarak gördüğü için en azından araç yatırım olur paran bağlanır dedi ve razı oldu :) )

Hayırlısı ile yarın Honda'yı arayıp masaya oturmak için gün belirleyeceğiz, Çarşamba günü ise fabrikadan izin alabilirsem kredi başvurusu. Bu yüzden bu beni yoldan çevirmek ya da başka yola sevk etmek için son dakikalarınız. Hala başka motor önerileriniz geçerli. Aksi halde bir sorun çıkmaz ise ilk motorum olacak 2. el bir CRF 250L ile aranıza katılacağım.

Bu motor hakkında tüm mesajları okumama rağmen cevap bulamadığım kabusum olan soru ise şudur ki, motoru nerede ve nasıl muhafaza ediyorsunuz? En büyük korkum hırsızlık. Motoru alacağım ama hala nereye koyacağımı bilemedim. Aklıma gelen tek şey özel güvenlik olduğu ve 3 vardiya 24 saat üretim olduğu için haftaiçi fabrikada bırakıp haftasonu kullanmak.

35emre35'e sesleniyorum. İzmir'de ikamet ettiğin için. Elcik koruma, motor koruma, karter koruma, side case ve top case bağlantıları için yardımı talep ediyorum. İstanbul'dan da yardım alabilirim. Kardeşim Maltepe'de E5 e çok yakın oturuyor. 21-22-23 Mart ta oradayım. Uygun olanlar ile görüşüp tecrübelerinden faydalanmak isterim.

Kafa yine doldu, tıkandı. Yarın mesai bekler. Bu gecelik bu kadar.

Hoşçakalın.

Hocam karar vermişsin şimdiden hayırlı olsun. Ben motoru kapalı alanda tutuyorum ama dışarda dursaydi saglam bir kilitle kikitker bir de alarmlı disk kilidi alıp takardım.

Aksesuarlara gelince onlar yan çanta demiri dışında hepsi kolay.
Elcik koruma aliexpress'den 30$ civarı,
koruma demiri Emre abinin aldığı yerde varsa oradan yoksa Honda'dan,
Karter korumayı en ucuz benden alırsın. Fiyatını araştır yine de sahibinden'de,
Topcase demiri sahibinden'de birkaç farklı model var.

Sen motoru al ondan sonrasında elimizden geldiği kadar yardımcı oluruz. Bu arada mobilden yazdım yanlış yazdıysam kusura bakmayın
 
Katılım
16 Eyl 2011
Mesajlar
992
Ekonomi yapacaksan;
cb125
cbf150

Zevk alıp hobi yapacaksan
crf250,
bu bence yeterli bir açıklama :)
CRF de müsrif bir motor değil Gaccal, yakıt sarfiyatı 3-3,5lt arasında seyrediyor ki arazide 4-5-6.vitesler yok ve devirli kullanıyoruz.

35emre35'e sesleniyorum. İzmir'de ikamet ettiğin için. Elcik koruma, motor koruma, karter koruma, side case ve top case bağlantıları için yardımı talep ediyorum. İstanbul'dan da yardım alabilirim. Kardeşim Maltepe'de E5 e çok yakın oturuyor. 21-22-23 Mart ta oradayım. Uygun olanlar ile görüşüp tecrübelerinden faydalanmak isterim.

Kafa yine doldu, tıkandı. Yarın mesai bekler. Bu gecelik bu kadar.

Hoşçakalın.

evet sen hele bir motoru al gerekli aksesuarlar konusunda bizler yardımcı oluruz.
kartel koruma Enginde
koruma demiri ve çanta demiri için ben yardımcı olurum istersen.
elcik koruma aliekspreste, linkini paylaşmıştık
 
Katılım
8 Haz 2009
Mesajlar
4,085
CRF de müsrif bir motor değil Gaccal, yakıt sarfiyatı 3-3,5lt arasında seyrediyor ki arazide 4-5-6.vitesler yok ve devirli kullanıyoruz.

sadece yakıt sarfiyatı olarak bakma olaya emre,
bunun zincir,
dişli,
lastik,
karenaj ve bilimum sarfmalzemeleri de hesaplamalısın bence.
 
Katılım
9 Mar 2014
Mesajlar
491
Arkadaşlar,

Bugün krediyi çektim, kısmet olursa yarın devir olur. En kısa sürede fotosuyla beraber aranıza katılıyorum. Para geldi ya artık er ya da geç bir CRF benim olacak.

35emre35,

Motor koruma demiri motorda var. Brandayı da hediye edecek. Fakat yan çanta demiri için yardımını istiyorum. Zincir, kilit, disk kilidi içinde yardımlarınızı bekliyorum.
 
Katılım
9 Mar 2014
Mesajlar
491
Evet arkadaşlar,

Sonunda beklenen oldu.

v283.jpg


Motorumun eski sahibi aynı zamanda arka çanta demiri, branda, disk kilidi ve kilitli zinciri de hediye etti. Kendisine çok teşekkür ederim. Sayesinde 10 yıllık hayalime kavuştum ve aranızdayım.
 
Katılım
3 Ocak 2014
Mesajlar
1
Arkadaşlar merhabalar,

2 hafta önce en ikinci elinden bir crf250l aldım ve aşırı derecede mutluyum :)
O tümseklerden geçişlerde ki umarsızlık.. Çukurları hüp diye yutması.. O kaldırımları hiçe saymalar..
Bende bu motora karşı çok sapıkça bi sevgi oluştu :cherry:
Bu münasebetle sizlere bir kaç soru sormak istiyorum.
İlk sorum bir problem hakkında. Motorda gazı bırakıyorum, motor freniyle biraz yavaşlıyor, debriyajı çekiyorum ve stop ediyor. Sanırım bunu 3 sefer yaşadım. Ama sadece 2 ve 3. viteslerde oldu sanırım. Tekrar çalıştırırken de herhangi bir zorluk çıkartmıyor, tek basışta çalışıyor. Acaba yan sehpa müşüründe mi(adı bu olmayabilir) sıkıntı var diye düşündüm ama bunları yaşadığım sıra bir çukura falan girmedim. Sorunun neyden kaynaklanabileceği hakkında fikriniz var mı?
Bir diğer sorum ise, İstanbul anadolu yakasında acemilere uygun bir arazi var mıdır :) Aşırı derecede çamur, dağ bayır için bana çok erken diye düşünüyorum.
Geçen hafta Riva civarlarında biraz dolandım, çok eğlenceliydi ama kesmedi sanki.
Atlama zıplama şenliklerinde size katılabilmem için biraz çalışmam kesin şart :)
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst