Honda Honda CRF250L Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
26 Eyl 2007
Mesajlar
701
Bütün dist.ler bambaşka, birbirinden çok farklı mantıkta çalışıyorlar. Fercoyu taktir ettim çünkü az sayıda ürün satmasına rağmen "sizin istediğiniz ürünü getiririz, sorun değil" diyorlar en azından. Ve TR de parça sıkıntısının yaşanamadığı tek satıcının ferco olduğu söyleniyor. Elinde bulundurma zorunluluğu yok buarada, en geç 20 gün içinde temin etme zorunluluğu var. Yani belli bir süre içinde temin etmeleri gerekiyor.

Bu durumda TR deki "tek" motoru alıp almamak senin kararına kalmış oluyor.

Ben honda ile konuştuğumda neden NC ve VFR nin otomatik vitesli modelerini getirmiyorsunuz dediğimde;

-Yok, getirmiyoruz.
+ Peki sipariş üzerine?
-Hayır, TR ye getirmiyoruz,
-Tamam fiyat farkını ben vercem, nekadar tutarsa tutsun ben ödiycem parasını sonuçta...?
- Üzgünüm getiremiyoruz....

cevabını veriyorlar. Neden getiremiyorlar??? Zibillen servisi var. 125likten tut 1200 lüğe kadar birçok modeli istesen de getirmiyorlar. Bana göre tembellik sadece...


Distribütörler, yurt dışında yok satan ama memlekete giriş yapışından itibaren milletin burun kıvıracağı(fiyat yüzünden) bir modeli, sen farkını vermek istesen bile getirmek istemeyecektir.

Bu modelden 1 tane bile getirdiğin takdirde satış sonrası hizmetini vermek zorundasın(10yıl yedek parça). Bunun için servis eğitimleri(ki çoğu eğitim vermiyor), yedek parça stoğu, garanti kapsamı vesair durumlar yüzünden "ulan birde bununlamı uğraşacağız" gibi garip mantaliteyi bir türlü yenemediler. Bu sebeple grey market adında bir sektör ortaya çıktı. Yani motosiklet işine gönül vermiş hatta ticaretini yapan, yurt dışıyla kısmen bağlantı yapan kişiler "abi bu motoru ben size yurt dışından getiririm ama garanti işine karışmam" diyerek temin edip satışını yapabiliyor (Tabi sonralardan bu dükkanların garanti verdiğine de şahit oldum:))

Tabi iş bundan sonra kopuyor. Olası bir problemle karşılaşan kullanıcı distribütörün getirmediği bir motor için distribütörden garanti talep ediyor haliyle de olumsuz karşılanınca cüzdanıyla başbaşa kalıyor. Bazen duygusal davranıp "yahu onlar getirsin ben hallederim"ler ile bu işler dönmüyor!!! Sadece model olarak değil renk ve kozmetik farklılıkları olan motorları isteyenler bile oluyor.

İşin garip tarafı, mevzuatta açık olduğundan bazen sanayi bakanlığı bu şekilde giriş yapmış motorlar için distribütörden sadece o şase nolu motosiklete ait uygulama bile yaptırabiliyordu. xxxxxxxxxxx nolu şaseye ait yetki belgesi verdiğimiz bayileri bilirim!!!!! Yani anlayacağınız istediğiniz motosikleti getirme imkanınız var. Hatta distribütörden daha ucuza bile getirebilirsiniz. Ama sonrasında olacakları kimse tahmin edemez. Hiç ummadığın motor bloğundaki problem yüzünden, 2 teker sevdanı rafa kaldırırsın.
 
Katılım
3 Tem 2009
Mesajlar
6,398
@Görekem & clemenze

Sizi anlaıyorum fakat ben kendimi izah edememişim anlaşılan :) Klavye başından olmuyor hakaten.

Bir de TR gibi üreticilerin kaale bile almadığı bir marketin en çok satan markası olmak inanın küçümsediğimden değil ama bana çok da bişey ifade etmiyor. Hele ki bu çoğunluğun sebebi, CBF ve çeşitli cup-scooter modellerinden ve "Honda abi, hayat onda" deyip 15 yaşındaki T.A. ya 15.000 TL bayılan mantıktaki insanlardan kaynaklanıyorsa.

Bu arada "grey market"i de ilk defa duydum :) Kimdir nedir bu marketçiler, nerede bulunurlar??
 
Katılım
8 Haz 2009
Mesajlar
4,085
@Görekem & clemenze

Sizi anlaıyorum fakat ben kendimi izah edememişim anlaşılan :) Klavye başından olmuyor hakaten.

Bir de TR gibi üreticilerin kaale bile almadığı bir marketin en çok satan markası olmak inanın küçümsediğimden değil ama bana çok da bişey ifade etmiyor. Hele ki bu çoğunluğun sebebi, CBF ve çeşitli cup-scooter modellerinden ve "Honda abi, hayat onda" deyip 15 yaşındaki T.A. ya 15.000 TL bayılan mantıktaki insanlardan kaynaklanıyorsa.

Bu arada "grey market"i de ilk defa duydum :) Kimdir nedir bu marketçiler, nerede bulunurlar??

T.A değil çocuğum o A.T (Dipnot bildireyim istedim)
 
Katılım
26 Eyl 2007
Mesajlar
701
@Syanur Bu arada "grey market"i de ilk defa duydum :) Kimdir nedir bu marketçiler, nerede bulunurlar??[/QUOTE]

Aslında ne anlatmak istediğin net olarak açık ama ben birazda "neden getirmiyorlar" serzenişine istinaden böyle bir durum var bilgilendirmesi yapmak istedim:)

Grey market durumunu artık öyle bir kanıksandı ki, aslında distribütörün pekde bir esprisi kalmadı denebilir. Örneğin Suzuki'yi ele alırsak 2008'de yanılmıyorsam hayabusayı 30bine satıyorduk ama biz ne istiyorsak o rengi geliyordu(bazende japonya sen sadece şunu alabilirsin gibi yaptırımı vardı).

Örneğin kişi " yav kardeşim en güzel renk olan krono grisi'ni neden getirmediniz" gibi veryansız ederken motordan vazgeçiyor ve bu renkli motora nasıl ulaşırım koşturmacasında, bayilerde var mı arayışında iken birkaç bayi "size temin ederim" deyip hakikaten motoru getirebiliyordu. Bunu 2008'de bu şekilde getiren bazı bayiler artık işin üstadı olduğundan bazı modelleri Suzuki A.Ş.'den bile daha önce getirebiliyor:) Hatta yukarıda bahsettiğim modeli 27bine alanları biliyorum. Tabi aradaki zibilyon tane mevzuyu atlıyorum....

Şuan bu tabir artık kısmen kalkmış ve muhteşem Türkiyemizde bana göre distribütör olayı (ki bence hiç yoktu) tüm etkisini yitirmiştir. Bu bahsettiğim genelde Japon markalarla alakalı iken Piaggio grubununda manyakça bir üretim gizliliğide yok değil.

Nerede dersen İst-Kızıltoprak eşrafında bu abilerden bolca bulmak mümkün :)
 
Katılım
10 Tem 2006
Mesajlar
20,993
Motosikleti
Forza250-cygnusL
Yakından inceledim...
Umduğum gibi çıkmadı..
Hayal kırıklığına uğradım...

Hele IRC lastikler...
Benim için bittiği andır :)
 
Katılım
10 Tem 2006
Mesajlar
20,993
Motosikleti
Forza250-cygnusL
IRC lastikler o kadar kötü lastik markası değil.
Eski kasa cbr125lerde de IRC lastikler ile veriyorlardı.
Bence gayet kalitelilerdi.
Yeni Suzuki inazuma da IRCler ile geliyor sanıyorum.
Kötü değil...
Ama iyi de değil ;)

Yamaha WR250 de bridgestone lastikleri görünce aradaki farkı anlamak mümkün...
Ayrıca Hondayı şiddetle kınıyorum...
Fuarda bütün ilgiyi o garip tek tekerli alette toplamışlar...
 
Katılım
16 Eyl 2011
Mesajlar
992
Kötü değil...
Ama iyi de değil ;)

Yamaha WR250 de bridgestone lastikleri görünce aradaki farkı anlamak mümkün...
Ayrıca Hondayı şiddetle kınıyorum...
Fuarda bütün ilgiyi o garip tek tekerli alette toplamışlar...

abi allah aşkına takıla takıla IRC'yemi takıldın. kaldıki ırc iyi bir lastik markasıdır. www.irc-tire.com
bridgestone veya başka marka olsaydı fiyatı 600-800 fark edecekti. böyle olunca kalitelimi olacaktı?? bence bir test sürüşüne gidip, deneyip birde öyle karar ver derim.
aynı paraya 10yaşında yada daha yaşlı 600lük motosiklet alırım ben diyorsan o senin bileceğin iş.
ha eğer gücü düşük dersen bir nebze tamam derim. ama neye göre düşük? yarışlara girmek için düşük, zaten yarış makinası değil ama uzun yol, arazi veya şehir içi için ideal. heleki bu fiyata bu kalite bence çok iyi
 
Katılım
10 Tem 2006
Mesajlar
20,993
Motosikleti
Forza250-cygnusL
abi allah aşkına takıla takıla IRC'yemi takıldın. kaldıki ırc iyi bir lastik markasıdır. www.irc-tire.com
bridgestone veya başka marka olsaydı fiyatı 600-800 fark edecekti. böyle olunca kalitelimi olacaktı?? bence bir test sürüşüne gidip, deneyip birde öyle karar ver derim

O kadar sözümde lastiğe mi takıldın...
Lastikte bitti benim için...
Başlangıcı asıl önemli olan...:)
Tamamen kişisel amaçlarla ilgili...
Yoksa motor güzel... Çekici...

Ayrıca bu gün bütün gün yattım.. saat 4 gibi uyanabildim...:mrgreen:
Test sürüşüne gelmeyi çok istiyordum..

Sana da gelirim demiştim ama,
İşallah arkamdan iyi dileklerini yollamamışındır :cherry:
 
Katılım
16 Eyl 2011
Mesajlar
992
O kadar sözümde lastiğe mi takıldın...
Lastikte bitti benim için...
Başlangıcı asıl önemli olan...:)
Tamamen kişisel amaçlarla ilgili...
Yoksa motor güzel... Çekici...

Ayrıca bu gün bütün gün yattım.. saat 4 gibi uyanabildim...:mrgreen:
Test sürüşüne gelmeyi çok istiyordum..

Sana da gelirim demiştim ama,
İşallah arkamdan iyi dileklerini yollamamışındır :cherry:
lastikten başka bişey söylememişsinki, gördüğün bişey varsa paylaş bizlerde bilelim.
aradım kapalıydı telin, yol yorgunu olacağını tahmin ettim. kulaklarını çınlatmadım merak etme :)
 
Katılım
3 Tem 2009
Mesajlar
6,398
- Yakından inceledim...
Umduğum gibi çıkmadı..
Hayal kırıklığına uğradım...

- Hele IRC lastikler...
Benim için bittiği andır :)

- Kötü değil...
Ama iyi de değil ;)

- Yamaha WR250 de bridgestone lastikleri görünce aradaki farkı anlamak mümkün...
Ayrıca Hondayı şiddetle kınıyorum...
Fuarda bütün ilgiyi o garip tek tekerli alette toplamışlar...

- Başlangıcı asıl önemli olan...:)
Tamamen kişisel amaçlarla ilgili...
Yoksa motor güzel... Çekici...

O kadar sözümde lastiğe mi takıldın...
Lastikte bitti benim için...

:) Lastikten başkaaa.... hımmmm.... şeyy... aslında haklısın :)
 
Katılım
3 Eki 2007
Mesajlar
623
Dün akşam iş çıkışında honda bora'ya uğradım
20 tane gelmiş iki günde 9 tane satılmış.
Motoru biraz inceledim
Yolda nasıldır çok bilmem
ama durduğu yerde benim beklentilerimi karşıladı.
Üstüne oturduğumda topuklarım yere ancak bastı (boyum 186cm).
Lastikler konusu bence üstünde durulmalı.
Kötü lastik sebebiyle motoru yatırdığım için
bu motoru alırsam adam gibi lastik almanın şart olduğunu gördüm.
Bana verdiği sağlamlık hissi (his diyorum çünkü elimde bir veri yok) fazlasıyla tatminkar idi.

Ben motoru en çok şehir içinde ama ara sıra yoldan çıktığımda beni üzmeyecek şekilde kullanmak için isterim.
Benim standartlarımda alınması uygun bir alet.

Bu arada sevgili alp_tunay
Bence diğer japonlara verilecek farktansa lastik değiştirilebilir.
Sırf IRC yüzünden silinecek makine değil gibi.
Ama tabi haddimi bilerek eleştirimi yapıyorum.
Sonuçta motor tecrübem sizin kadar değil :rendeer:
 
Katılım
3 Tem 2009
Mesajlar
6,398
186cm).
Lastikler konusu bence üstünde durulmalı.
Kötü lastik sebebiyle motoru yatırdığım için
bu motoru alırsam adam gibi lastik almanın şart olduğunu gördüm.

Buna aynı tipteki bridgeston lastik de taksan asfaltta en kötü asfalt lastiğinden daha kötü performans alman yüksek ihtimaldir. Belki enduro diye geçen %50 asfalt tipi lastik takılırsa işler değişir ama onun da 21" olanının(ön teker için) düzgün yol tutanını bulmak zor. Her halükarda dikkatli olunması gerek bu lastikler ile. Toprağa çıkıyorsan IRC fazlasıyla işini görür sanırım.
 
Katılım
10 Tem 2006
Mesajlar
20,993
Motosikleti
Forza250-cygnusL
Dün akşam iş çıkışında honda bora'ya uğradım
20 tane gelmiş iki günde 9 tane satılmış.
Motoru biraz inceledim
Yolda nasıldır çok bilmem
ama durduğu yerde benim beklentilerimi karşıladı.
Üstüne oturduğumda topuklarım yere ancak bastı (boyum 186cm).
Lastikler konusu bence üstünde durulmalı.
Kötü lastik sebebiyle motoru yatırdığım için
bu motoru alırsam adam gibi lastik almanın şart olduğunu gördüm.
Bana verdiği sağlamlık hissi (his diyorum çünkü elimde bir veri yok) fazlasıyla tatminkar idi.

Ben motoru en çok şehir içinde ama ara sıra yoldan çıktığımda beni üzmeyecek şekilde kullanmak için isterim.
Benim standartlarımda alınması uygun bir alet.

Bu arada sevgili alp_tunay
Bence diğer japonlara verilecek farktansa lastik değiştirilebilir.
Sırf IRC yüzünden silinecek makine değil gibi.
Ama tabi haddimi bilerek eleştirimi yapıyorum.
Sonuçta motor tecrübem sizin kadar değil :rendeer:
Lastik olayı son nokta idi benim için....
Belli bir çizgisi kalitesi olan bşr modele neden daha kaliteli marka koymazlar anlamam...
Şu anda bindiğim motor 90 model...
o da 250 lik...
Velhasıl kelam beygir gücü ve torku ondan çok çok üstün...
O da honda benimkide...
Varsın 90 model olsun..
Fazlasıyla işimi görüyor...
Bir kaç zayıf tarafı da var...
Tabi bana göre...

Dediğim gibi..Kullanıcı beklentileri ölçüsünde alınabilecek bir motor..
Fiyatı da güzel...
:cat:
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst