Honda Honda CRF250L Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

trr

Katılım
28 Nis 2013
Mesajlar
72
35emre35 hocam hakkını vermişsin motorun.

imza aslında motor heybetli duruyor sayılırda , oturunca arkası çöküyor resmen motorun.

Arkadaşlar bende bugun ikinci 50km yaptım. İlk motorum olduğu için herhangi badride veya 35emre35 gibi gücüyle veya sağlamlığıyla ilgili yorum yapamıcam :)

Fakat yeni başlayan birisi için gayet ideal bir motor sanki. Düşük hızlarda kontrolü çok rahat. Fakat 70-80den sonra sanki rüzgardan çok fazla etkileniyor.

Birde birkaç sorum olucaktı..
Acaba lastik basınçlarını kaç vuruyorsunuz? Kitapçıkta 22psi yazıyor. Arazi , asfalt değişiyormu acaba?
Bu motorda devir kesici varmı acaba? Devir göstergesi olmadığı ve ilk motorum olduğu için tedirgin oldum bugün..
Bugün yanlışlıkla debriyajı kullanmadan 2den boşa attım. Bunun motora bir zararı olurmu?
Honda veya başka bir firma motor koruma demiri gibi birşey getirdimi acaba?
Şimdiden teşekkürler..

p51200582.jpg


p5120021t.jpg


p5120019l.jpg


p5120012lu.jpg


p5120011ol.jpg


p5120039t.jpg
 
Katılım
26 Ocak 2010
Mesajlar
4,680
debriyajsız bosa almanız zarar vermemiştir ama asagı dogru fazla bastırıp birinci vites dişlilerine sürtme olmamıssa daha iyi. tek seferde hiç bir sorun olmaz kafanı takma
 
Katılım
16 Eyl 2011
Mesajlar
992
35emre35 hocam hakkını vermişsin motorun.

imza aslında motor heybetli duruyor sayılırda , oturunca arkası çöküyor resmen motorun.

Arkadaşlar bende bugun ikinci 50km yaptım. İlk motorum olduğu için herhangi badride veya 35emre35 gibi gücüyle veya sağlamlığıyla ilgili yorum yapamıcam :)

Fakat yeni başlayan birisi için gayet ideal bir motor sanki. Düşük hızlarda kontrolü çok rahat. Fakat 70-80den sonra sanki rüzgardan çok fazla etkileniyor.

Birde birkaç sorum olucaktı..
Acaba lastik basınçlarını kaç vuruyorsunuz? Kitapçıkta 22psi yazıyor. Arazi , asfalt değişiyormu acaba?
Bu motorda devir kesici varmı acaba? Devir göstergesi olmadığı ve ilk motorum olduğu için tedirgin oldum bugün..
Bugün yanlışlıkla debriyajı kullanmadan 2den boşa attım. Bunun motora bir zararı olurmu?
Honda veya başka bir firma motor koruma demiri gibi birşey getirdimi acaba?
Şimdiden teşekkürler..

-önceki motorlarımda asfaltta 28psi, arazide 24-25basıyordum. fakat crf de asfaltta 25 fazla sert geldi ufak bir tümseği hissettiriyordu bende 22 yaptım, arazide ise 18-19
-devir kesici var
-devirini almadan debriyajsız vites düşürmek yada yükseltmek ufak bir bilek hareketi ile imkansızdır. imkansızı zorlamak için üzerinde tepinmek gerekir :) işte ozman zararı dokunur. yani sıkıntı yok; ama sürekli yapmamak kaydı ile.
-bu tarz motorların ybr, chopper vs gibi koruma demiri olmaz. eğer koruma demiri olsa, arazide düşüp kalkmalar tamtersine koruyacağına size yada motora zarar verecektir. asfalttaki gibi yüksek hızlara ulaşılmadığından yada sert zemine düşülmediğinden motorun ençok zarar görebilecek noktaları için ekstra koruma aksesuarları vardır(elcik koruma, radyatör koruma gibi)

çektiğiniz fotoğraflar bir harika olmuş, elinize sağlık. fotoğraf makinası kaliteli olunca böyle oluyor demekki :)
 

trr

Katılım
28 Nis 2013
Mesajlar
72
hocam teşekkürler cevaplar için.. Ben 20 basmıştım bugün. İyi yapmışım o zaman :) Devir kesici olması iyiymiş. Vites olayıda 2den boşa hiç zorlamadan geçiyor galiba , veya benim motorda bir sorun var :silent: Bundan sonra daha fazla dikkat ediyim o zaman.

Peki radyatör koruma honda veya başka bir firmada varmı hazır , yoksa sanayiden falan yaptırmakmı gerekiyor veya her cross motora uyan korumalarmı var?
 
Katılım
16 Eyl 2011
Mesajlar
992
benim bildiğim honda da daha aksesuar yok, fakat başka firmalar aksesuarlarını getirtmeye başlamıştır kesin. ayrıca yurt dışı sitelerinden de bulabilirsin http://www.crfsonly.com/catalog/index.php/cPath/290 gibi. plakalık, gidon, elcik koruma gibi üniversal ürünler de vardır, fakat radyatör koruma, karter koruma vs. gibi ürünerin genişliği, boyu, vida yerleri farklı olacağından bu tarz aksesuarlar modele özeldir.
 
Katılım
3 Tem 2009
Mesajlar
6,398
35emre35 hocam hakkını vermişsin motorun.

imza aslında motor heybetli duruyor sayılırda , oturunca arkası çöküyor resmen motorun.

Arkadaşlar bende bugun ikinci 50km yaptım. İlk motorum olduğu için herhangi badride veya 35emre35 gibi gücüyle veya sağlamlığıyla ilgili yorum yapamıcam :)

Fakat yeni başlayan birisi için gayet ideal bir motor sanki. Düşük hızlarda kontrolü çok rahat. Fakat 70-80den sonra sanki rüzgardan çok fazla etkileniyor.

Birde birkaç sorum olucaktı..
Acaba lastik basınçlarını kaç vuruyorsunuz? Kitapçıkta 22psi yazıyor. Arazi , asfalt değişiyormu acaba?
Bu motorda devir kesici varmı acaba? Devir göstergesi olmadığı ve ilk motorum olduğu için tedirgin oldum bugün..
Bugün yanlışlıkla debriyajı kullanmadan 2den boşa attım. Bunun motora bir zararı olurmu?
Honda veya başka bir firma motor koruma demiri gibi birşey getirdimi acaba?
Şimdiden teşekkürler..

Hayırlı olsun :wiinkk:

Genelde bu ağırlı ve ~250 lik motorlar için arazide ön-arka 1bar (~15psi) asfaltta ise 1,5bar (~22psi) basılması tavsiye edilir. Arka maşanın üzerine bakın, orada da yazar. Ancak çeşitli basınçlar deneyim, 15~30 psi arası(asfalt ve arazi için). Hangisinden daha iyi verim alıyorsanız onu kullanın. Arazide 15ten aşağı olmasın, asfaltta 30 dan yukarısı o tekerler için sağlıklı olmaz. Özellikle arazide düşük basınçta dikkat edin; taşların, çıkıntıların vs, vs, lastiği gömüp janta çarpıp çarpmadığını anlamaya çalışın. Eğer sürekli janta temas ediyorsa(hissedersiniz zaten) basıncı biraz daha artırın. Asfaltta da belli bir basıncın üstünde tekerler çok "oynak" olurlar :) bu üst sınırı aştığınızı belirtir. Bu kriterler arasında arazi ve asfalt için en ideal değerleri zamanla bulursunuz. Arazi sertliğine göre ufak tefek değişiklik yaparsınız.

Motorunuzda devir kesici yok sanıyordum. Olması iyidir, olmasa da olur. Kullnıcı kendini bildikten sonra :wiinkk:

1-boş-2 vitesleri arasında motorlar bazen saçmalayabiliyor. Bazen 2 ye geçmiş gibi ışık yanıp boşta kalabiliyor, bazen 2ye tam oturmadığı için gazı açınca boşa düşebiliyor, bazen 2 den boşa alayım derken paaaat! diye 1 geçiyor. O yüzden bu viteslerde debriyajı herseferinden kullanın, en azından alışana kadar. Özellikle 2den boşa alırken debriyajı çekin çünkü kazara 1e düşünce çok sert bir geçiş oluyor.

Emre söylemiş ama aslında güzel bir motor koruma demiri olabilir. Öyle YBR lerdeki kadar büyük değil. Kendi motorumdan foto çekip paylaşınca anlatmaya çalışırım. Sizin motorlarda yan yatınca motor bloğu çizilmeye,darbeye çok açık. Bizdeki koruma en azından 1 adım daha iyi gibi. ama çok büyük bir koruma olmaz bu motorlara.

Güle güle kullanın :cat:
 
Katılım
3 Tem 2009
Mesajlar
6,398
Bizim motor koruma demiri ile ilgili bikaç resim buldum. Şaseye bağlı fabrika çıkışından. Belki fikir verir diye koyuyorum.
untitled_by_mehmetmumtaz-d5drzhd.jpg
untitled_by_mehmetmumtaz-d5drzgi.jpg

untitled_by_mehmetmumtaz-d5drzgp.jpg

untitled_by_mehmetmumtaz-d5drzg2.jpg


Birkaçkez asfaltta devirdim motoru. Hem motor bloğunu, hem depoyu ve radyatör+plastikleri hem de ön teker göbeğinin çarpmasını engelliyor, hiçbiyer temas etmiyor yere. Arazide de bir miktar işe yarar tahminim, motoru kısmen kuryabileceğini düşünüyorum.
 
Katılım
16 Eyl 2011
Mesajlar
992
syanur, arazi malesef asfalt gibi düz bir satıh değil. okadarcık bir koruma çıkıntısı mutlaka toprağa gömülecek yada bir boşluğa yada çukura denk gelecektir, yan kapağın(grenajların lafını bile etmiyorum) sürtmesi çizilmesi arazide çok çok muhtemeldir; benim çizildi bile :) arazide motor kullanıyorsanız düşüşlerde, yan kapağın bir kayaya yada taşa denk gelmemesi için dua etmekten başka şansınız yok :) arazi sürüşlerinde bunları göze almaktan başka yapılacak pek birşey yoktur; yada motoru tank gibi kaplamak lazım :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 19:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:47 ----------



böyle birkarter koruma takıp dua etmek engüzel kuruma yöntemi :)
 

trr

Katılım
28 Nis 2013
Mesajlar
72
35emre35 teşekkür ederim hocam verdiğin bilgiler için..

Syanur kitapçıkta 22psi yazıyor. 20 basıp heryerde kullanılabilir galiba yazınızdan anladığım kadarıyla.
Kullanıcı(ben) kendini bilmediği için devir kesici olması çok iyi bence :cherry:
Vites konusunda ayağımı vitesin üzerinde unutmamam lazım sanırım. Yoksa motorun saçmalamasına sebep oluyorum :)

35emre35 hocam gösterdiğin karter koruma gayet güzelmiş. Söylediklerinizden anladığım kadarıyla , bu model için olanın Türkiye'ye gelmesini beklemek lazım..
 
Katılım
3 Tem 2012
Mesajlar
378
dün arkadaşlar ile 50km lik eğlenceli bir arazi yaptık. pzartesi 500km de aldığım motorum bu gün intibariyle 1300km de, yarın ilk bakımı yapılacak. 2005ten beri 200-250cc çin motoru kullanmış biri olarak 15hp ile 23hp nin farkını çok net hissettiriyor. 650cc den 250cc ye geçtiğime pişman olmayacağıma birkez daha emin oldum. her zman tırmandığım rampalarda 15 hp ile rampanın sonlarına doğru 1.vitese atmak zorunda kalıyordum, ki enson motorumda arka dişliyi büyütmüştüm de. crf nin üzerindeki dişli küçük olmasına rağmen aynı rampaları 3vites ile çıktım yetmediği yerde 2ye attım, 1vitesi çok nadir kullandım. bu konuda beni gerçekten şaşırttı. fakat bir spesyal performansıda beklemek abes olur. sonuçta 23hp; çok dik yada çok uzun bir rampada tabikide bayılacak yada çıkmayacaktır. frenler, amortisörler bir harika; yarışa filan girilmeyeceği yada 3-4 metreden atlanmayacağı için amortisörleri sertleştirmeye gerek yok :) yakıt durumuna gelirsek; enson yedeğe düştüğünde üzerine 23TL lik benzin ile depo fullendi. bu benzin ile 155km yol yaptım ve yedek ışığı yanıp sönmeye başladı. yani kilometrede 14krş filan yakıyor. full arazi kullanımında 18kuruşa filan çıkar tahminimce. sele şimdiye kadar kullandıklarımn en rahatı; ekstra takviye ile uzun yol eziyet olmaktan çok rahatlıkla çıkar. fakat takviye olsada artçıya uzun yol gene biraz eziyet olacaktır çünkü sele kısa tutulmuş; kuyruk yerine sele birazdaha(6-7cm) uzun tutulsaymış artçıda daha rahat edermiş. son izlenimlerim son hızcılara :D deviri tam almadan 1den 2ye attığınızda motor sanki bayılmış gibi tekrar vites düşürme isteği uyandırıyor fakat gazı çevirdiğinizde kendini toplayıp uzamaya başlıyor. gaza tepkisi ve ivmelenmesi bende ağız-kulak ilişkisi uyandırdı :) düz ve rüzgarsız bir yolda 130u gördüm; 6.vitesten dolayı motor barım barım bağırmıyor. egsoz değişimi ile motor rahatlayacak ve bu hızın dahada üstüne çıkacaktır tahminimce. şimdilik çok olumsuz bir izlenimim yok, ileride olur ise paylaşırım.
dünkü gezimizden birkaç foto:
[url]http://img580.imageshack.us/img580/520/20130511114520.jpg[/URL]

[url]http://img198.imageshack.us/img198/16/20130511114609.jpg[/URL]

[url]http://img577.imageshack.us/img577/6642/20130511114622.jpg[/URL]

[url]http://img825.imageshack.us/img825/4006/20130511114715.jpg[/URL]

[url]http://img838.imageshack.us/img838/7247/20130511133202.jpg[/URL]

[url]http://img14.imageshack.us/img14/1738/20130511134938.jpg[/URL]

[url]http://img13.imageshack.us/img13/1271/20130511134953.jpg[/URL]

[url]http://img823.imageshack.us/img823/1826/20130511141903.jpg[/URL]

[url]http://img541.imageshack.us/img541/7171/20130511151858.jpg[/URL]

[url]http://img855.imageshack.us/img855/4325/20130511152218.jpg[/URL]

[url]http://img837.imageshack.us/img837/1733/20130511152256y.jpg[/URL]

[url]http://img585.imageshack.us/img585/9031/20130511152308.jpg[/URL]

[url]http://img838.imageshack.us/img838/1179/20130511152338.jpg[/URL]

[url]http://img833.imageshack.us/img833/374/20130511152531.jpg[/URL]

[url]http://img580.imageshack.us/img580/6770/20130511152631.jpg[/URL]

[url]http://img577.imageshack.us/img577/6915/20130511152648.jpg[/URL]

[url]http://img198.imageshack.us/img198/3961/20130511152717.jpg[/URL]
Yaptığınız gezide Yamaha wr 125 r de var. Crf ile kıyaslarmısınız performans olarak ses görüntü amortisör tepkisi tork v.b aklınıza gelen ne varsa...
 
Katılım
29 May 2007
Mesajlar
1,000
syanur, arazi malesef asfalt gibi düz bir satıh değil. okadarcık bir koruma çıkıntısı mutlaka toprağa gömülecek yada bir boşluğa yada çukura denk gelecektir, yan kapağın(grenajların lafını bile etmiyorum) sürtmesi çizilmesi arazide çok çok muhtemeldir; benim çizildi bile :) arazide motor kullanıyorsanız düşüşlerde, yan kapağın bir kayaya yada taşa denk gelmemesi için dua etmekten başka şansınız yok :) arazi sürüşlerinde bunları göze almaktan başka yapılacak pek birşey yoktur; yada motoru tank gibi kaplamak lazım :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 19:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:47 ----------

[url]http://img803.imageshack.us/img803/9716/flatlandracingskidplate.jpg[/URL]

böyle birkarter koruma takıp dua etmek engüzel kuruma yöntemi :)

Ben aşağıdaki korumadan yaptırıyorum. İsteyen arkadaşlar iletişime geçebilirler.

img20130513123208.jpg



img20130513131006.jpg
 
Katılım
29 May 2007
Mesajlar
1,000
Üstad henüz bir fiyat belirlemedik. Parçanın bütün işleri bitince yine buradan bilgi vereceğim.
 
Katılım
16 Eyl 2011
Mesajlar
992
Yaptığınız gezide Yamaha wr 125 r de var. Crf ile kıyaslarmısınız performans olarak ses görüntü amortisör tepkisi tork v.b aklınıza gelen ne varsa...
mehmet hocam, WR125 de, CRF250 de arazide dolaşmak için tasarlanmış 2 güzel motosiklet fakat biz limitleri zorluyoruz :) arkadaş çekişi arttırmak için arkayı 60diş yaptı. hız çok fazla değişmedi, gene 100-110
sonuçta 15hp ve bu gücü yüksek devirde alabliyorsunuz. ben, 1. viteste bağıran wr nin çıktığı rampayı 3 yada 2.vitesle çıkmışımdır, ve dişli değişimi yapmadım. yükseklikten dolayı 125likmiş gibi durmuyor wr daha yüksek ve amortisör ayarı yok ama yan yana geldiğinde crf sanki 400lük makina hissi veriyor. crf nin gaza tepkisi tabiki çok daha iyi, yukarıdada yazdığım gibi 15hp ile 23hp yi karşılaştırmak pek mantıklı olmayacak
 
Katılım
3 Tem 2009
Mesajlar
6,398
Emre haklısın, arazide çok çok az işe yarayacaktır benim koruma. Ama asfalt kullanımında gerçekten çok faydasını gördüm :)

Syanur kitapçıkta 22psi yazıyor. 20 basıp heryerde kullanılabilir galiba yazınızdan anladığım kadarıyla.

Öyle demek istemedim, tam tersi asfalt ve arazi için ayrı 2 değer belirlerseniz daha iyi olur. Zaten kitapçıkta da öyle bir tavsiye olması gerek, olmaması garip geldi bana.
 
Katılım
29 Eyl 2007
Mesajlar
14
Engin yaptırdıktan sonra fotolarını da koyarsan sevinirim. Bende yaptırmak üzereyim. Uygun fiyatta olursa bende düşünebilirim. Teşekkürler...
 
Katılım
16 Eyl 2011
Mesajlar
992
dün çok kirlenen koltuğu kaplamacıya verdim, üzerini çok şık kapladı (40tl)
bu gün de en ucuzundan karbon kaplama alarak can sıkıntımı giderdim. araç giydirme yapmak çok ta zor değilmiş :)
yorumlarınızı bekliyorum arkadaşlar??













 
Katılım
16 Eyl 2011
Mesajlar
992
ufak tefek hata, iğne başı kadar hava kabarcığı var ama tırtıklı bir yapıya sahip olduğu için çok yakından incelendiğinde belli oluyor. 2metresine 20tl verdim,genişliği standart 1,5metre galiba. ucuz olduğundan dolayı çok ince bir yapısı var, yani en ufak bir sürtmede çizilip kalkacaktır. amacım kalıcı olmasından ziyade yapıp yapamayacağımı görmek ileride daha kaliteli bir malzeme ile yapmak için pratik kazanmaktı. yaparken çok keyf aldım.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst