yağ sınıflandırmaları ve moleküler yapıları ile ilgili bir yazım vardı daha öncesinde 2009dan
http://www.motosiklet.net/forum/mt-...yag-kalite-standartlari-servis-siniflari.html
burada bulabilirsin
işin esasına gelecek olursak
ben motul 5100 10w-40 kullanıyorum ( en son yağ değişimi ) çakalaza'da 7100 aldırdım geçtiğimiz hafta yağı değiştirdi diye hatırlıyorum
5100 yarı sentetik 7100tam sentetik geçer
minarel yağdaki moleküler yapı en düzensiz hali oluyor
yarı sentetikte olabildiğince birbirine yakın oluyor
tam sentetikte ise tüm moleküller aynı seviyede oluyor
farklı farklı bir sürü söylem var
kimisi belirli km'den sonra yarı sentetik kullanmanın daha yararlı olduğundan bahsediyor yanma odasında ve hareketli tüm parçalar için oluşabilecek ince çiziklerin oradaki yağ filmini daha etkin yapabilmesi açısından
kimiside full sentetik ile daha rahat çalıştırırsın diyor
açık konuşmak gerekirse servis sınıflarıda önemli bir konu ama kimisinde vites geçişleri çok sert ve sesli olurken kimisinde yumuşacık ve sessiz oluyor
artısı eksisi nedir hepsini denemek lazım yakıt gibi yağda motosikletten motosiklete fark edebiliyor hepsi hepsinde aynı etkiyi veremeyebiliyor bazen
ek olarak 3000 km çok düşük bir km
zaten motor üretilmeye başlanmasına kadar ( yani yeni tasarım ve üretim aşamasına ilk giriş ) o dönemki yağ kalitesi ile test edilmiş oluyor
günümüzde teknoloji gibi herşeyde değişiyor gelişiyor ve bir üst seviyeye çıkıyor
yani misal kitapçıkta servis sınıfı api sg ise bu gün aldığımız yağ zaten daha üst seviyede oluyor
orjinalinde 6000km olması lazım yağ değişiminin 2 yağ değişiminde 1 yağ filtresi ( en azından benim 600f için kitapçıkta yer alan değer )
ben km'yi sırf uzun yolda kasmadan yaptıysam 5000km şehir içi kullanımı yaptıysam 4000km'de tutuyorum yağ değişimini
eğer kullanamadıysam bu km'de 6 aydan fazla tutmamaya çalışıyorum yağı kapağını açtığım andan itibaren
daha düşürmek artık cebi yakar boş yere
zaten şu an kullandığımız yağlar daha uzun ömüre sahipler zaten
he birde yağ karardı diye yağ değiştirilmez bu zaten olması gereken birşey motoru temiz tuttuğunu gösterir
sonuçta yanma odasında oluşan bir sürü carbon atığı ve kurum oluşuyor
sevgilerle