Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Yağ seçimi-Yağ kalite standartları (servis sınıfları)..!

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    < iLk@yy > - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ağustos 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    '01 CBR600F4i(2011-?) / '07 Burgman400(2018-?)
    Günümüzde bir çok motosiklet kullanıcısı hagi yağı kullanması gerektiği hakkında online olarak sitelerde forumlara başvuruyor ve dolayısıyla böyle bir konuyu açma gereği duydum

    Biliyoruzki günümüzde motosikletlerimize kullandığımız yağlarında önemi çok büyük ölçüde arttı.Teknolojinin gelişen nimetleri motosikletlerimize olduğu kadar kullandığımız şeylere kadar gelişti.Sonuç olarak kullandığımız benzin parça vs gibi yağlarımızında bir kalite standardı var ve bunlar her yağ kutusunun üzerinde yazar.Üretici firmaların servis sınıfı dedikleri bu kalitelendirme nedir peki?

    Biliyoruzki yağ motorumuz için en önemli şeylerden biri.Daha uzun ömürlü olabilmesini düzgün ve performanslı bir şekilde çalışabilmesine kadar bir çok önemli faktörü belirleyebilmekte.Yağlarla ilgili açıklama daha önce sitede shadow-vt arkadaşımız tarafından
    Motorlarda Yağlama ve Yağ Çeşitleri..!
    konusunda yayınlanmış.

    Benim size anlatıcaklarım ise daha çok yağın kalitesi hakkında bir bilgilendirme niteliğinde olucaktır.

    Yağ kutularının üzerinde üreticilerin servis sınıfı diye adlandırdıkları ve "API" diye bir yazının yanında görebileceğiniz bir sınıflandırma yazmaktadır.Nedir bu API dediğimiz şey.Açılımı API=American Petrol Industry dediğimiz bir firma ve yağ firmalarından bağımsız olarak üretilen yağları çeşitli testlere tabi tutan ve testler sonucunda bir servis sınıfı kalite sınıfı belirleyen bir firma.
    API değerleri nasıl yapılıyor peki?
    API değerlerinin hemen yanında başka harfler yazar örnek veriyorum S SM SL vs gibi.Peki bu sıralama nasıl oluyor diyeceksiniz.Sıralama tümüyle alfabetiktir; yani SM sınıfı bir yağ SL sınıfı bir yağa göre veya B sınıfı A sınıfına göre 1 kademe daha kaliteli ve üstün bir yağ oluyor.Yani alfabetik sırada en sonda olan yağ sınıfı diğerlerine göre daha kaliteli oluyor.Bu durumda motorumuza veya arabamıza yağ alırken API değerlerine bakıp burada en son yağ sıfında olan yağı tercih ediyoruz.Son olarak bu sınıflandırmalar ne gibi şeylere göre veriliyor diyeceksiniz.Biliyoruzki teknoloji hızla ilerleyen bir polinom doğrusu gibi birim yerde dahada çok hızla yukarıya çıkan bir doğru gibi.Yağlar bildiğimiz gibi sadece yağ işlevini yerine getirmiyorlar; motorun içindeki bir diğer önemli olan unsur yani temizliğide yapıyorlar.Yanma odasının içindeki yanma sonrasında carbon molekülleri birleşerek içerdeki yüzeylere (piston kafası) yapışarak buralarda tortu pislik kurum olarak kalmaktalar ve motor performans ve ömrünü azaltmaktadırlar yağlarımız bunlarında temizliğini aktif olarak yerine getirebilmektedir.Yağlar Normal-Yarı sentetik ve Tam sentetik yağlar üzere 3e ayrılmaktalar.Normal yağlar petrol ayrışımı sonucu ortaya çıkan yağdır.Yarı sentetik yağlar laboratuvar ortamında oynamış eklemeler çıkartmalar yapılmış yağlardır normal yağlara göre tercih edilmesi iyidir.Sentetik yağlar ise tümüyle laboratuvar şartlarında oluşturulmuş üretilmiş yağlardır.En kaliteli yağ sınıfı denilebilir ve tabi fiyatıda (=.

    Kısacası artık hangi yağı markasından çok hangi yağı almanız gerektiğini çok iyi bir şekilde biliyorsunuz.Markaya değil servis sınıfı kaliteli olan yağın bizim için daha iyi olduğunu biliyoruz.

    Reklamlarda derler 2 kat daha uzun kullanım diye başka yağları kötülemeye çalışırlar sakın bu tarz şeylere bakmayın.Çünkü hiç bir zaman neye göre olduklarını yazmazlar.Kitapçığınızda yazan yağ değişim km'si ne ise bu km'yi geçmeyin.Hatta yapabiliyorsanız km gelmeden yağınızı değiştirinki motorunuzu daha iyi koruyun.Çünkü yağınız genel olarak saf bir bileşime sahip olmadığı için kimyasal yapısı zamanla bozulur.Bildiklerimizin aksine yağın kararması her zaman kötüye işaret değildir.kimi yağlar yapısı gereği renk olarak değişebilirler ama özellikleri hemen kaybolmaz işlevini en iyi şekilde yerine getirmeye devam ederler yada halk arasında parmak testi yapılır 2 parmak arasında sıkıştırılıp ayrılarak vizikozite testi yapılır kendilerince.Bunlar yeni teknolojik yağların hiç birinde sonuç vermemekle beraber eskide kalmış şeylerdir.

    Umarım yardımım dokunmuştur.

    Herkese iyi yağ değiştirmeler uzunca sorunsuz kazasız belasız motosiklet keyfine varılacak günler dileği ile...
    İlkay Ys.
    Hayat çok küçük bir olasılık ile gerçektir...
    Bunu size kanıtlayabilirim !


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    27 Nisan 2007
    Teşekkürler, güzel bilgiler.
    Aklımdaki bazı soruların yanıtını buldum sayende

    Castrol Power1 4T 15W-40
    yağının üzerinde şu ibareler var:

    PERFORMANS SEVİYELERİ

    * API SG

    * JASO MA

    API ve SG 'yi anladım. Ama alttaki JASO ve MA nedemek?

    Link: http://www.castrol.com/castrol/produ...tentId=7019437

  3. #3
    Volkan Serezli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Şubat 2009
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Honda CBR 250R
    güzel paylaşım
    tesekkurler de oku oku gözlerim ağrıdı :D

  4. #4
    Nipp10 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Eylül 2009
    Şehir
    Antalya merkez
    Motosikleti
    91 Honda CG 125
    Klavyene sağlık.

  5. #5
    < iLk@yy > - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ağustos 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    '01 CBR600F4i(2011-?) / '07 Burgman400(2018-?)
    Alıntı AydoganX adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Teşekkürler, güzel bilgiler.
    Aklımdaki bazı soruların yanıtını buldum sayende

    Castrol Power1 4T 15W-40
    yağının üzerinde şu ibareler var:




    API ve SG 'yi anladım. Ama alttaki JASO ve MA nedemek?

    Link: http://www.castrol.com/castrol/produ...tentId=7019437
    başka servis sınıfı guruplandırmalarıda var ama dünya çapında kullanılan bu
    nasıl kasklarda farklı farklı ece dot vs gibi sınıflar var aynı onun gibi
    ama diğer servis sınıfı gruplandırmaları hakkında bir bilgi sahibi değilim maalesef yardımcı olamam o konuda...

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 00:25 AM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 00:23 AM ----------

    Alıntı wolky-ksk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    güzel paylaşım
    tesekkurler de oku oku gözlerim ağrıdı :D
    benimde yazarken ağrıdı aslında 3 ay önce shellde şehir şehir gezeceğim bir işe çıkmadan önce eğitimde öğrendim bunların hepsini o zamandan beri yazıcaktım ama evde internetim iptal olduğundan yenisini anca açabildim işlerden zaman bulup ve yazdım sonunda
    Hayat çok küçük bir olasılık ile gerçektir...
    Bunu size kanıtlayabilirim !

  6. #6

    Üyelik
    12 Mart 2009
    Şehir
    istanbul/avcılar
    Motosikleti
    Hyosung GT250R(Gri/siyah)
    teşekkür ederiz ilkay abi çok güzel aydınlatıcı bir yazı olmuş..
    [B][COLOR="Gray"]Hyosung [/COLOR][COLOR="DeepSkyBlue"]GT[/COLOR]250[COLOR="Red"]R[/COLOR][/B]
    [B][COLOR="Red"]Drift religion[/COLOR][/B]:cat:

  7. #7
    hasanpinar0537 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ağustos 2007
    Şehir
    İSTANBUL
    ellerine sağlık İLKAY...
    HONDA;hayat onda...İ.V.İ.B.İ
    DRİFT RELİGİON

  8. #8
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Ilkay eline saglik.
    Yag mevzusu çok sik sorulan bir konu.
    Isin gerçegi, ozellikle su sogutmali motosikletlerde sentetik yaglar kullanmak en akillicasi.

    Turkiye'nin onemli bir avantaji var.
    Yazlik ve kislik yag derdi genellikle yok.

    Kafam rahat olsun, iyi mi yaptim kotumu diye dusunmek istemeyen arkadaslar, 15-50 sentetik yag kullanarak dertlerine deva bulurlar diye dusunuyorum.

    Belki bazilarinizin kafasina asiri sicak ve yine asiri soguk havalar da ne olacak? sorusu takilabilir.

    Turkiye'de hep olagan ustu diye haber verilen bu durumlar, aslinda hiç de olagan ustu degildir.
    Yani hep yasadigimiz seyler medya tarafindan sanki ilk defa oluyormus gibi verilir.
    Bunu hiç anlamis degilim ya konumuz bu degil.
    Bu tur olaganustu oldugunu dusundugunuz durumlarda, yagdan çok radyator suyunu kontrol etmeniz, motosikletinizin yararina olacaktir.

    Yani asiri sicakta su kadar, sogukta bu kadar,
    vizikobilmemnesi muhabbetlerine bos yere para kaptirmayin.
    Bu sartlar Turkiye için geçerli degildir.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  9. #9
    dreamdark - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Haziran 2006
    Şehir
    İstanbul/Anadolu
    Eline sağlık İlkay.

    Alıntı coq adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ilkay eline saglik.
    Yag mevzusu çok sik sorulan bir konu.
    Isin gerçegi, ozellikle su sogutmali motosikletlerde sentetik yaglar kullanmak en akillicasi.

    Turkiye'nin onemli bir avantaji var.
    Yazlik ve kislik yag derdi genellikle yok.

    Kafam rahat olsun, iyi mi yaptim kotumu diye dusunmek istemeyen arkadaslar, 15-50 sentetik yag kullanarak dertlerine deva bulurlar diye dusunuyorum.

    Belki bazilarinizin kafasina asiri sicak ve yine asiri soguk havalar da ne olacak? sorusu takilabilir.

    Turkiye'de hep olagan ustu diye haber verilen bu durumlar, aslinda hiç de olagan ustu degildir.
    Yani hep yasadigimiz seyler medya tarafindan sanki ilk defa oluyormus gibi verilir.
    Bunu hiç anlamis degilim ya konumuz bu degil.
    Bu tur olaganustu oldugunu dusundugunuz durumlarda, yagdan çok radyator suyunu kontrol etmeniz, motosikletinizin yararina olacaktir.

    Yani asiri sicakta su kadar, sogukta bu kadar,
    vizikobilmemnesi muhabbetlerine bos yere para kaptirmayin.
    Bu sartlar Turkiye için geçerli degildir.
    Dediğin gibi Coq, ben genelde yaz-kış Castrol Power 1 Racing 4T 10W-50 tam sentetik yağdan şaşmıyorum. Hatta bugün aldım 4 lt ambalaj, kısmetse yarın ya da öbür gün değiştireceğim bakalım.

  10. #10
    < iLk@yy > - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ağustos 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    '01 CBR600F4i(2011-?) / '07 Burgman400(2018-?)
    Alıntı coq adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ilkay eline saglik.
    Yag mevzusu çok sik sorulan bir konu.
    Isin gerçegi, ozellikle su sogutmali motosikletlerde sentetik yaglar kullanmak en akillicasi.

    Turkiye'nin onemli bir avantaji var.
    Yazlik ve kislik yag derdi genellikle yok.

    Kafam rahat olsun, iyi mi yaptim kotumu diye dusunmek istemeyen arkadaslar, 15-50 sentetik yag kullanarak dertlerine deva bulurlar diye dusunuyorum.

    Belki bazilarinizin kafasina asiri sicak ve yine asiri soguk havalar da ne olacak? sorusu takilabilir.

    Turkiye'de hep olagan ustu diye haber verilen bu durumlar, aslinda hiç de olagan ustu degildir.
    Yani hep yasadigimiz seyler medya tarafindan sanki ilk defa oluyormus gibi verilir.
    Bunu hiç anlamis degilim ya konumuz bu degil.
    Bu tur olaganustu oldugunu dusundugunuz durumlarda, yagdan çok radyator suyunu kontrol etmeniz, motosikletinizin yararina olacaktir.

    Yani asiri sicakta su kadar, sogukta bu kadar,
    vizikobilmemnesi muhabbetlerine bos yere para kaptirmayin.
    Bu sartlar Turkiye için geçerli degildir.
    zaten aşırı soğuk ve sıcak hava şartları dışında (kutuplar ve çöl) motorunuzun katoloğunda yazan yağ değeri motorun ihtiyacını tümüyle karşılamakta yok yaz geldi yağ inceliyor daha kalın bi yap koyiyim felan bunlar motoru zorlamaktan başka bişe yapmayan şeyler yıpratıp ömrünü yiyolar hiç gerek yok katologta yazan neyse o başka yağ kullanmaya gerek yok saten 10-40/15-50 vs. ilk baştaki kış şartını sonraki yaz şartını belirleyen bir katsayı olarak geçiyor zaten bütün yağlarda bu şekildedir.
    kaç derece diye soranlar olucaktır onu bilmiyorum
    Hayat çok küçük bir olasılık ile gerçektir...
    Bunu size kanıtlayabilirim !

  11. #11
    dark_face - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Aralık 2008
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    2006 CBF 1000
    ellerine sağlık dostum bir çok kişinin sorularının karşılayacaktır bu paylaşım.
    Honda Hayat Onda...

  12. #12
    cakalaz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ekim 2006
    Şehir
    Rize/Merkez
    Motosikleti
    CBR1000RR "2017
    Hala avatarında Hyo lu foton var
    Ya KASK TaK ; Ya ÖL

  13. #13

    Üyelik
    04 Eylül 2009
    yağ dedin mi biras pahalı olsada motul derim...kullanan bilir???

  14. #14
    < iLk@yy > - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ağustos 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    '01 CBR600F4i(2011-?) / '07 Burgman400(2018-?)
    Alıntı cakalaz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hala avatarında Hyo lu foton var
    kanka değiştirmeye üşeniom biliom motor senin ama resimde benim

    Alıntı woawoawoa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yağ dedin mi biras pahalı olsada motul derim...kullanan bilir???
    parası olmayanlar içinde en iyi yağı kullanabilme yolu bu
    üstelik bazen iyi dediğimiz yağların eksiklikleri olabiliyor teknoloji hızlı gelişen bir durum bu günün iyisi yarının kötüsü olabiliyor

    tüketicide bu durumdan faydalanabilmek için ne yapıcak yağın kalitesine bakıcak
    Hayat çok küçük bir olasılık ile gerçektir...
    Bunu size kanıtlayabilirim !

  15. #15

    Üyelik
    08 Eylül 2005
    Şehir
    bursa
    Motosikleti
    Skyjet 150 F5
    Motorsikletlere 10 40 açık yağ koysak ne olur. Arabalara koyduğumuzdan

  16. #16
    Ramazan Can - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ekim 2006
    Şehir
    Pendik / İstanbul
    Motosikleti
    BMW GS 1200 / Honda Africa Twin dct1000L- VESPA LX
    ellerine sağlık...çok güzel ve faydalı..........
    Fuzuliye sormuşlar "sevmek mi daha güzel sevilmek mi?" Sevişmiyorsanız ikisi de fuzuli demiş... SEMTİN HAYLAZI

  17. #17

    Üyelik
    04 Eylül 2009
    Teccol muhtamelen debriyaj sorunuyla karşılaşırsın ilerleyen zamanda.çünkü motorsiklet yağı ve araba yağı bilindiği üzere farklı segmentlerdir.motor yağı bilgilerime göre:ısıya daha dirençli olaması gerekiyor

  18. #18
    < iLk@yy > - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ağustos 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    '01 CBR600F4i(2011-?) / '07 Burgman400(2018-?)
    Alıntı teccol adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motorsikletlere 10 40 açık yağ koysak ne olur. Arabalara koyduğumuzdan
    Alıntı woawoawoa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Teccol muhtamelen debriyaj sorunuyla karşılaşırsın ilerleyen zamanda.çünkü motorsiklet yağı ve araba yağı bilindiği üzere farklı segmentlerdir.motor yağı bilgilerime göre:ısıya daha dirençli olaması gerekiyor
    arkadaş sana cevabı vermiş

    motosiklet ve araba yağları farklıdır arabalarda sadece motor kısmının yağlama görevini yapar yağlar ama motosikletlerde motor+şanzumanı yağlayan tek bir yağ vardır ve yüksek devirler çevirir
    dolayısıyla arabalardaki teknoojiye nazaran daha ileri teknolojiye sahip bir yağ kullanımı gerektirir hem motoru hem şanzumanı koruyacak şekilde hemde yüksek devirlerde orrtaya çıkan yüksek basınç ve ısıya karşıda dayanıklı olması beklenir doğal olarak bu durumda motoruna koyacağın araba yağı motoruna zarar vericektir bir süre sonra
    Hayat çok küçük bir olasılık ile gerçektir...
    Bunu size kanıtlayabilirim !

  19. #19
    secretplay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Ağustos 2008
    Alıntı < iLk@yy > adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaş sana cevabı vermiş

    motosiklet ve araba yağları farklıdır arabalarda sadece motor kısmının yağlama görevini yapar yağlar ama motosikletlerde motor+şanzumanı yağlayan tek bir yağ vardır ve yüksek devirler çevirir
    dolayısıyla arabalardaki teknoojiye nazaran daha ileri teknolojiye sahip bir yağ kullanımı gerektirir hem motoru hem şanzumanı koruyacak şekilde hemde yüksek devirlerde orrtaya çıkan yüksek basınç ve ısıya karşıda dayanıklı olması beklenir doğal olarak bu durumda motoruna koyacağın araba yağı motoruna zarar vericektir bir süre sonra
    peki motosiklet yağlarını arabaya koyarsak ne olur babam benim motordan çıkan kullanılmış yağı alıp arabaya koyuyor da

  20. #20
    azgurbuz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Eylül 2007
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    Bianchi 21 Vites
    API sınıfı son olanı kullanmak herzaman doğru olmayabilir (aslında daha çözemediğim bir muamma bu!)

    BMW derki; API SF, SG ve SH uygun, bundan sonra gelen serilerde (SJ, SM, ...) fosfor seviyesi katalizatörü tıkadığı için düşürülmüş. İddiaya göre fosforun aşınma önleyici ve anti-oksidan görevi yüzünden SJ ve SM tercih edilmemeli. Kullanılırsa nolur? Bence birşey olmaz.

    Genel Bilgi : API SI ve SK serisi karışıklık olmaması için kullanılmamış, SH'den SJ'ye atlanmış mesela.

    Aşağıdaki linkte güzel bilgiler var;
    http://faq.f650.com/FAQs/OILFAQ.htm


    REKLAM ALANI
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler