Honda Honda Cbr600F Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
8 Haz 2010
Mesajlar
245
nası ya.. benim de egzantrik gergisi değişmesi gerekiyo da honda yetkili servisi bana 180 lira + işçilik fiyat verdi... seninki nası 133? çıkma ya da yan sanayi bişey mi aldın?
 
Katılım
5 Nis 2007
Mesajlar
1,440
dur bakayım elimdeki faturada neler çıkacak :)
önceki sayfada koymuşum
s6300076.jpg

By ilkyy at 2011-06-04

işçilik ücretine geri ile süspansiyon keçe değişimi 2si beraber olduğunu hatırlatırım bu arada. yoksa 20 30 lira birşey yazacaklar

ek olarak her servis işçiliğe farklı fiyat biçer buda başka bir konu..

diyecek bir şey bulamıyorum maalesef, ankaradaki honda yetkili servisi (ismi lazım değil bilen bilir) sadece egzantirik gergi değişimi için 180 TL parça + 150 TL işçilik istemişlerdi (ben ise orijinal parçayı 160 TL ye alıp, ustaya 30 TL gibi bir fiyata taktırdım). Şimdi aramaya korkuyorum keçe ve amortisör yağ değişimi için ne kadar isteyecekler diye. Orijinal keçe alayım bari, İstanbul dan Honda servisinden istetirim Ankara'ya gönderirler herhalde.
 
Katılım
14 Ağu 2008
Mesajlar
5,134
diyecek bir şey bulamıyorum maalesef, ankaradaki honda yetkili servisi (ismi lazım değil bilen bilir) sadece egzantirik gergi değişimi için 180 TL parça + 150 TL işçilik istemişlerdi (ben ise orijinal parçayı 160 TL ye alıp, ustaya 30 TL gibi bir fiyata taktırdım). Şimdi aramaya korkuyorum keçe ve amortisör yağ değişimi için ne kadar isteyecekler diye. Orijinal keçe alayım bari, İstanbul dan Honda servisinden istetirim Ankara'ya gönderirler herhalde.

mutluhanı ara rabia hanım var yedek parçada
havale yapar dekontu gönderirsin mail ortamında kargoyla gönderirler sana
veya buradan bende sana gönderebilirm biraz daha hızlı olur beni tanıdıkları için
 
Katılım
21 Haz 2006
Mesajlar
3,364
evet keçeyi buldum, çifti 65 tl gibi bi fiyat , ebay de 18 dolar + 17 dolar kargo hemen hemen aynı fiyatlara geliyor. usta orjinalini kullan tekrar patlarsa dedi, ama sanırım orjinali teki 60 TL gibi bi fiyatı var. amortisör yağını da değiştirteceğim için ikiside değiştirmem daha iyi olur sanırım, daha önce değiştirenler bu şekilde tavsiye ediyor. Sadece işçilik pahalı tutacak sanırım, servisler 100-150 TL arası fiyat istiyorlarmış değişim için, bakalım bizim usta ne kadar isteyecek.

Amortisör ve fren hidroliklerini ben de değiştirmiştim, dediğin gibi 150 TL işçilik ücreti vermiştim; zahmetli bir iş biraz.
Ama service manual'de 2 sene de bir bu sıvıların değiştirilerek yenilenmesi tavsiye ediliyor. Zaten değişim sonrasında fark hissediliyor. Kendinizi daha güvende hissediyorsunuz.
Amaç işi kitabına uygun yapmaksa bence ihmal edilmemeli.
 
Katılım
14 Ağu 2008
Mesajlar
5,134
grenajlar toplu olduğu için ince detaylı fotoğraf yok ne yazıkki yaparken çekmek aklıma gelmedi bir an önce bitirip trafikte deneme yapmak istediğimden.

ama umarım buradaki fotoğraflar yeterli olacaktır.
s6300087.jpg

By ilkyy at 2011-06-06
radyatorun sol tarafında arka kısmında 2 tane çıkış var. bunların arasında kırmızı kablonun girdiği anahtarlı bir zımbırtı var orada. soketi çıkarttıktan sonra müşürün arkasında delikli bir erkek soket bağlantısı var. kabloyu delikten geçirip uygun bir şekilde bırakarak soketi üstüne geri kapattım. kabloyuda ram air girişlerinin dış kısmından panzotların altına gelecek şekilde kafa demirinin arkasına doğru verdim. düğmeyi buraya koymayı planlamıştım çünkü. hemde ısısal alandan kabloları ne kadar uzak tutarsam herhangi bir bozulma riskini biraz daha azaltmış olacaktım sistemin daha güvenilir olabilmesi için.
s6300094.jpg

By ilkyy at 2011-06-06
müşürden grenaj ve ram air girişlerinin arasından yukarı çıkan kablo orada on off anahtarına bağlıydı. anahtarın diğer ucundan çıkan kabloya ise şase yaptırmam gerekiyordu.fakat anahtar kafa grenajında olduğundan gidon ve kablo sistemini hareketli parçalar ile ısısal alandan uzakta tutmak istediğimden anahtardan çıkan kabloyu gösterge panelinin arkasından dolaştırıp (bizdeki kafa demiri 2 parçadan oluşmaktadır ) alt kafa demirinin sağ kısmından çıkartıp içerisindeki üçgen boşluktan sol tarafa geçirdim.
s6300095.jpg

By ilkyy at 2011-06-06
bu sayede kablo hiç bir haraketli parçaya değmeyecek ve ısısal alandan olabildiğince uzak kalabilecekti. hemde kafa demirini tutan vidaya kablonun açık kalan ucunu sıkıştırabilecektim bu sayede görseldeki gibi.

bunlarda düğmeye ilişkin görseller
s6300090p.jpg

By ilkyy at 2011-06-06
s6300093h.jpg

By ilkyy at 2011-06-06
kafa demirimdeki yamukluk kendini hemen bu köşelerdeki aynanın bağlantı yerinin sadece tek tarafındaki kırıklar olarak kendini göstermekte :)
kafa demirleri veya bu demirlerden biri değişecek


ve genel görüntüler
s6300091n.jpg

By ilkyy at 2011-06-06
s6300092.jpg

By ilkyy at 2011-06-06

ve son olarak yine ofisin önündeki mekanda :mrgreen:
s6300096.jpg

By ilkyy at 2011-06-06

açıklamalar umarım yeterli olmuştur. sistemi yapmak çok maliyetli değil. 2 anahtar ( fotoğraftakine benzer yarısından biraz daha ufak bir anahtar daha almıştım ) ve biraz kablo için toplam 4 5 lira para ödedim. pazar günü açık elektrikçi bulmak zor olduğundan şansıma bir televizyon tamircisinde buldum bu parçaları :) bu arada anahtar sistemini çıt çıtlı yani ufak üstüne dikey basılarak açılan ve aynı şekilde kapatılan bir sistem ile yapmayı planlamıştım. fakat açıldığını ve kapadığını anlamak zor olabileceğinden ve bu durum sıkıntı olabileceğinden böyle bir anahtar daha iyi oldu :cat:

umarım yapmak isteyenlere fikir verir veya yardımcı olur :mrgreen:

bu arada bu yapmış olduğum işlem ilgili yazmayı unuttuklarım
fan müşürünün yenisi serviste 110 lira. karizma motorda felan 80 liraya kadar bulmuştum sahibinden de ama risk unsuru yok değil.
daha sonrasında trafikte anahtarla devreyi kapadığımda ısıyı 85'e kadar düşürebiliyorum. bu gayet iyi ve güzel bir durum, motor eskisine göre trafikte çok daha rahat çalışıyor nispeten kasmıyor ve gaz kolundaki tepkilere çok daha iyi cevap veriyor. sistem sağlıklı olsa bile düşünülebilir bir olay sonuçta elektrik tesisatı ile ilgili hiç bir parçayı kesip biçmiyorsunuz ce motor daha serin çalıştığı için trafikte daha rahat çalışıyor..

son olarak önümüz yaz olduğundan dolayı şimdilik pek bir sıkıntı yok fakat bu düğmeyi daha sonra suya dayanıklı bir anahtar ile değiştirmem daha sağlıklı olacaktır. yat marina ürünleri satılan yerlerde bulunabilir bir parça hatta bunların çoğu ışıklı oluyor açınca ışık yanıyor ( interetteki araştırmalarımda gördüğüm ).
büyük ve küçük modelleri bulunabilmekteymiş.
 
Katılım
5 Nis 2007
Mesajlar
1,440
mutluhanı ara rabia hanım var yedek parçada
havale yapar dekontu gönderirsin mail ortamında kargoyla gönderirler sana
veya buradan bende sana gönderebilirm biraz daha hızlı olur beni tanıdıkları için

ok ben arar konuşurum teşekkürler ilkay.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:47 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 17:45 ----------

Amortisör ve fren hidroliklerini ben de değiştirmiştim, dediğin gibi 150 TL işçilik ücreti vermiştim; zahmetli bir iş biraz.
Ama service manual'de 2 sene de bir bu sıvıların değiştirilerek yenilenmesi tavsiye ediliyor. Zaten değişim sonrasında fark hissediliyor. Kendinizi daha güvende hissediyorsunuz.
Amaç işi kitabına uygun yapmaksa bence ihmal edilmemeli.

İlkayın faturasında keçe değişimi ve egzantirik gergi değişimi olmasına rağmen 60 tl gibi bir fiyat ödemiş işçiliğe. Keçe yi takmak için lastik ve amortisörler sökülüyor bildiğim kadarıyla, yağı değiştirmek keçeyi değiştirmekten daha zahmetli bir işmi acaba 150 TL ödediniz.
 
Katılım
21 Haz 2006
Mesajlar
3,364
Bauhaus'daki "Marine" reyonunda birşeyler olabilir belki İlkay.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:56 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 17:50 ----------

İlkayın faturasında keçe değişimi ve egzantirik gergi değişimi olmasına rağmen 60 tl gibi bir fiyat ödemiş işçiliğe. Keçe yi takmak için lastik ve amortisörler sökülüyor bildiğim kadarıyla, yağı değiştirmek keçeyi değiştirmekten daha zahmetli bir işmi acaba 150 TL ödediniz.

Aynen dediğin gibi, komple 2 çatal ve ön lastik sökülüyor.
Ayrıca benim fren hidrolikleri de değişmişti.
Bayağı zahmetli bir iş yani.
İlkay parçaları da servisten temin ettiği için işçiliği uygun tutmuşlar diye tahmin ediyorum. Yoksa genelde 100-150 TL gibi fiyatlara yapıyorlar bu işi.
 
Son düzenleme:
Katılım
14 Ağu 2008
Mesajlar
5,134
ok ben arar konuşurum teşekkürler ilkay.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:47 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 17:45 ----------



İlkayın faturasında keçe değişimi ve egzantirik gergi değişimi olmasına rağmen 60 tl gibi bir fiyat ödemiş işçiliğe. Keçe yi takmak için lastik ve amortisörler sökülüyor bildiğim kadarıyla, yağı değiştirmek keçeyi değiştirmekten daha zahmetli bir işmi acaba 150 TL ödediniz.

Bauhaus'daki "Marine" reyonunda birşeyler olabilir belki İlkay.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:56 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 17:50 ----------



Aynen dediğin gibi, komple 2 çatal ve ön lastik sökülüyor.
Ayrıca benim fren hidrolikleri de değişmişti.
Bayağı zahmetli bir iş yani.
İlkay parçaları da servisten temin ettiği için işçiliği uygun tutmuşlar diye tahmin ediyorum. Yoksa genelde 100-150 TL gibi fiyatlara yapıyorlar bu işi.

birde amotisördeki yağ mevzusu önemli bir konu. ince hesap konuluyor içerisine fazla konulsa dert az konulsa dert. yani sadece 2 süspansiyondaki yağ da birbirini dengeleyecek diye değil fazla koysan çok zıplayacak az koysan çöküp kalacak işlevini yapamayacak...

emre saol bu arada hafta sonu bakayım bi ara gidip :)



bu arada unutmadan nakit ödemelerde %10 indirim oluyor telefonda sorarsın zaten sen :cat:
 
Katılım
11 Tem 2006
Mesajlar
991
saihibinden.com'da bi ara boyatılmış 600f vardı böyle.
ama dikkat ettiysen fotoğraflardaki f'lerin hepsi f sport modeli. hiç biri düz f modeli değil.
şaselerde siyah

Bizim şasede nasıl durur merak ettim şimdi, :p denemek istiyorum işin aslı, yapabilirsem sonucu yüklerim :cat:
 
Katılım
27 Tem 2006
Mesajlar
6,290
Mrhb Arkadaşlar,,
Kısmetse 2004,,2006 trafığe cıkıslı sıyah 600f Buldum,
Fıyat Yeterınce Makul Geldi Bana,
Bı Arkadaştan Alıyorum
Gerci Oda Başka bı arkadaşı sıkıştıgı için düşeş fiyata getırmıs,
motor gayet diri ve ses yeterınce sade,
motoru mat siyaha boyamış eskı sahıbı bu arkadaşta geçen hafta komple parlak siyaha boyatıyormuş,
Arkadaşın İstediği Fiyat 9 bin lira,
ben 8'e alabıleceğimi düşünüyorum,
elbette saolsun race'çi dostlarım var onlarında bi fikrini danışacağım tabıkı,
fakat sizlerede sormak istedim,
Nelerıne Öncelik Verip Bakmalıyım,
Yani grenaj içi veya şasi görünüm vs gibi???

geçmişinde gözle görülebilecek fakat çok kapalı yerde olduğundan Akla Gelmeyecek Neresi Var Sizce????
 
Katılım
8 Haz 2010
Mesajlar
245
Yetkili bi honda servisine götür motoru ilk önce... ordan kayıtlarına baksınlar.. sonra sağ ön kapağı hafif kaldırsınlar orda, altında şasenin üstünde şase numarası olur, onunla kaza sorgusu yaptır.. bi de motoruna baktır.. eğer sağlamsa neden olmasın, hatta mat siyah kalsın yakışır bence, sahibi boyamasın, boyayı da fiyattan düşsün :)

Mrhb Arkadaşlar,,
Kısmetse 2004,,2006 trafığe cıkıslı sıyah 600f Buldum,
Fıyat Yeterınce Makul Geldi Bana,
Bı Arkadaştan Alıyorum
Gerci Oda Başka bı arkadaşı sıkıştıgı için düşeş fiyata getırmıs,
motor gayet diri ve ses yeterınce sade,
motoru mat siyaha boyamış eskı sahıbı bu arkadaşta geçen hafta komple parlak siyaha boyatıyormuş,
Arkadaşın İstediği Fiyat 9 bin lira,
ben 8'e alabıleceğimi düşünüyorum,
elbette saolsun race'çi dostlarım var onlarında bi fikrini danışacağım tabıkı,
fakat sizlerede sormak istedim,
Nelerıne Öncelik Verip Bakmalıyım,
Yani grenaj içi veya şasi görünüm vs gibi???

geçmişinde gözle görülebilecek fakat çok kapalı yerde olduğundan Akla Gelmeyecek Neresi Var Sizce????
 
Katılım
5 Nis 2007
Mesajlar
1,440
bu motorda bazı modifikasyonlar var ama
mesela arka dişli daha büyük
gidon yükseltilmiş
sonra ben lastiklerde desen göremedim. pist lastiği var sanırım

kesinlikle öyle çünkü o kadar yavaş dönüyorki bazı yerlerde pegler üzerinde dönüyor sanki. istediğim kadar modifikasyon yapayım bu adamın yaptığını yapamam herhalde, yetenek diyorum ben...
 
Katılım
14 Ağu 2008
Mesajlar
5,134
kesinlikle öyle çünkü o kadar yavaş dönüyorki bazı yerlerde pegler üzerinde dönüyor sanki. istediğim kadar modifikasyon yapayım bu adamın yaptığını yapamam herhalde, yetenek diyorum ben...

yeterli antreman ve eğitim ile sende yapabilirsin. yapılamayacak şey değil.
sadece gaz debriyaj ve fren daha doğrusu elimiz ve ayağımızdaki komponentlerin hepsini birlikte iyi kullanabilmek ve teknik eğitim ile yapılır...
 
Katılım
14 Ağu 2008
Mesajlar
5,134
bu aralar herkes duruldu bi kimse fotoğraf çekmiyor (=
yarın mangal partisinde çekerim artık (=
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst