Honda Honda Cbr600F Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
29 Tem 2006
Mesajlar
3,199
northman,
selam
motor hayırlı olsun güle güle kullan. aküyü büyütmene gerek yok bence de zaten amper arttıkça akünün ebadı büyür ve yuvasına girmez, yuvasının kapağını falan kesmen gerekir. gerçi ben geçen sene yükske amper almıştım orj. bulamadığımdan sığdırmıştım bi sorunda yaşamamıştım ama gerekli de değil.
bu arada nerdesin hangi şehirdesin ?
ankarada 600fçi arkadaş arıyorum yahu :) baytarla tanışamadan sattı motoru Birol da alacak inşallah en kısa zamanda
 
Katılım
27 Haz 2009
Mesajlar
53
hararet sorunu mu?

Sevgili 600 F çiler selam,

benim sorunum şu;malüm yaz geldi motor olması gerektiğinden daha hızlı bir sürede ısınıyor istanbul trafiğini de göz önüne alırsak hararet 90-100 lere geliyor hatta 106 lara da allahtan fan açıyo alet..buraya kadar normal diyelim ama ben ne zaman 85-90-95 hararette motoru stop etsem alt tahliyeden bikaç damla işeme yapıyor.sele altı suya bakıyorum olması gerektiği eksiltmiyor. acaba radyatörde mi su kalmamıştır ya da sele altındaki su deposundan radyatöre mi su gitmiyordur...aynı sorunu yaşayan oldu mu içimişzde acep?
 
Katılım
11 Şub 2010
Mesajlar
108
herkese merhaba.
bu foruma attigim ilk mesaj. cbr600f ailesine ve motosiklet.net e yeni katiliyorum ve herkesi selamliyorum.
uzun suredir, uretildigi yillarda da yakindan takip ettigim ve ancak sahibi olma sansi elde ettigim 600f ile iyi bir baslangic yaptik. fazla uzatmadan iki konu hakkinda tavsiyelerinizi bekliyorum:

forumdan daha once takip ettim aku konusunu ancak aklima takilan su:
VLM nin cbr600f uyumlu 12V/8.6A lik YTZ10S (link) modelini almayi dusunuyorum. Ancak bir de ayni ebattaki YTZ12S (link) modeli var ki o 12V/11A. Amperin yuksek olmasinin iyi olacagi konusunda seyler okudum, bir usta da benzer birsey soyledi ancak 11 amper nasil bir deger?

bir de daha ucuz olan YTZ12BS(link) 12V/10A modeli var ancak onun boyutlari biraz daha buyuk. Bu modeli hic deneyen var mi? Hazneye sigiyor mu?

Ikinci soru da manetle ilgili. Daha kullanisli ve ergonomik bir manet takimi almayi dusunuyorum ancak turkiyede fiyatlar cok yuksek gorunuyor. Yan sanayiye de fazla guvenemiyorum acikcasi. Siyah ya da kirmizi ayarli manetlerden ve alinabilecek yerlerden hangisini onerirsiniz (istanbul/ankara olabilir)?

Simdiden tesekkurler.
(forumda umarim yanlis yere atmadim, bu konudaki yonlendirmelerinizden de mutluluk duyarim).

Northman hoş geldin öncelikle...Güzel bir tercih yapmışsın.. Herşeyden önce kazasız belasız sürüşler dilerim...

Akü konusuna gelince; tabiki standartlara bağlı kalman en uygunu.. Paran varsa orjinal olsun dersen YUASA akü, ama o degere yakın olsun biraz ucuz olsun dersen, VLM kullanabilirsin.. Daha aşağısı görünüşte sana daha ekonomik olarak görünebilir ama oradan yapacağın üç beş kuruş kar, sana yol su olarak geri dönmeyecektir... Yakıt tüketiminde artış olarak dönecektir, diğerlerini 3 yıl kullanacakken bu tür çin malı akülerle bir gün şehir içinde normal giderken kenara çekeceksin birşeyler almak için stop edeceksin motoru ve tekrar çalıştırmak istediğinde tık yok.. Çünkü akü bitmiş.. O yüzden en iyisi VLM yada YUASA...

Amperin yüksek olması ilk ateşlemede daha fazla bir enerji verir..Buda çok soğuk havalarda akü bitmek üzere olsa bile daha kısa sürede ateşleme sağlar..Ama bu çok önemli birşey değil.. Önemli olan amperin düşük olmaması.. Amper düşük olursa ilk start düğmesine bastığında özellikle kış aylarında daha geç motorun çalışması demektir... Amper düşük olmasın anlayacağın..


Manetler konusuna gelirsen.. Türkiyede fiyatlar çok fazla.... Rizoma satılır genelde.. Yanlış hatırlamıyorsam teki 250 tl civarıydı.. Yanlış biliyor olabilirm..Araştırmak lazım...

Bunun yerine yan sanayi kullanabilirsin.. Gayet kaliteli yan sanayi manetleri var ben kullandım çok şık duruyor ve fiteslerin geçişlerinde süper bir kolaylık sağlıyor.. Özellikle seri kullananlar için tavsiye ederim..

Ebay'dan getirtebilirsin... Çeşit çeşit kalite kalite... Çifti 150-170 tl civarında arkadaşlar burada getirtip satıyorlr.. (ANKARA'da) yada kendin getirtebilirsin.. Daha ucuzlarıda mevcut.. İstersen yardımcı olabilirim...


Sevgiyle saygıyla kal.... Tekrar aramıza hoş geldin..:rendeer::rendeer::rendeer::rendeer::rendeer::rendeer::rendeer::rendeer::rendeer::rendeer:
 
Katılım
6 Tem 2010
Mesajlar
5
@chopperrider:
istanbul'dayim ancak bir ayagim da ankara'da. surekli gidip geliyorum ancak motorla henuz istanbul-ankara yapma firsati bulamadim.
@baytar_77
tavsiyeler icin tesekkurler. akude VLM nin sorun cikarmayacak gibi gorundugunden fiyat durumunu goze alacagim sanirim.
ek parcalar icin sanirim amerika/avrupa baglantilarini kullanacagim zamanla. buradaki motor fiyatlarina alismak da bir iskence oldu, parcalar da yoracak gibi...
yine de 600f in her kontagini cevirisimde bu forumlarda defalarca okudugum hisleri yasatiyor. degiyor yani sonucta.
herkese keyifli ve guvenli surusler.
 
Katılım
30 Haz 2010
Mesajlar
42
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
ZZR 1100 ler bile sport touring diye geçiyor...
 
Katılım
21 Haz 2006
Mesajlar
3,364
Sevgili 600 F çiler selam,

benim sorunum şu;malüm yaz geldi motor olması gerektiğinden daha hızlı bir sürede ısınıyor istanbul trafiğini de göz önüne alırsak hararet 90-100 lere geliyor hatta 106 lara da allahtan fan açıyo alet..buraya kadar normal diyelim ama ben ne zaman 85-90-95 hararette motoru stop etsem alt tahliyeden bikaç damla işeme yapıyor.sele altı suya bakıyorum olması gerektiği eksiltmiyor. acaba radyatörde mi su kalmamıştır ya da sele altındaki su deposundan radyatöre mi su gitmiyordur...aynı sorunu yaşayan oldu mu içimişzde acep?

Selam,
Benim başıma gelmedi ama, tahliyeden işeme yapıyorsa demekki fazlayı atıyor görevinin gereği düzenek. Motorun soğumasında bir sorun yok gördüğüm kadarıyla, dolayısıyla radyatörden su eksilttiğini sanmıyorum. Yine de belki hava yapma ihtimaline karşı bir ustaya göster istersen.
 
Katılım
27 Haz 2009
Mesajlar
53
Selam,
Benim başıma gelmedi ama, tahliyeden işeme yapıyorsa demekki fazlayı atıyor görevinin gereği düzenek. Motorun soğumasında bir sorun yok gördüğüm kadarıyla, dolayısıyla radyatörden su eksilttiğini sanmıyorum. Yine de belki hava yapma ihtimaline karşı bir ustaya göster istersen.


teşekkürler dreamdark..sen de olmasan cevap falan veren olmazdı sanırsam:cat:
 
Katılım
23 May 2010
Mesajlar
26
Motorumu satıyorum

Merhaba arkadaşlar.

Motorumun ilanını sahibinden.com a koydum.
İlanı daha yeni koyduğum için link veremiyorum ama ilan numarası bu: 28003810
Bilmeyenler için hatırlatayım:
2005 model, 4700 de. Motor tertemiz, lastikler çok yeni..Kaza, vuruk vs yok..

Biraz da üzülerek satıyorum çünkü uzun yolda ve yolculu sürmek için CBF 1000 aldım.

İlgilenen arkadaş varsa beni cebimden de arayabilir. (İlanda yazıyor)
Orada yazmadım ama bu motor şirketim adına kayıtlı olduğu için satarken fatura da vereceğiz (KDV dahil fiyat) ve karta taksit de yapabiliyoruz. Aylık % 1.5 faizle istediğiniz kadar taksit olabiliyor..

Selamlar.
Gürsel Akay
 
Katılım
11 Tem 2006
Mesajlar
991
Merhaba arkadaşlar.

Motorumun ilanını sahibinden.com a koydum.
İlanı daha yeni koyduğum için link veremiyorum ama ilan numarası bu: 28003810
Bilmeyenler için hatırlatayım:
2005 model, 4700 de. Motor tertemiz, lastikler çok yeni..Kaza, vuruk vs yok..

Biraz da üzülerek satıyorum çünkü uzun yolda ve yolculu sürmek için CBF 1000 aldım.

İlgilenen arkadaş varsa beni cebimden de arayabilir. (İlanda yazıyor)
Orada yazmadım ama bu motor şirketim adına kayıtlı olduğu için satarken fatura da vereceğiz (KDV dahil fiyat) ve karta taksit de yapabiliyoruz. Aylık % 1.5 faizle istediğiniz kadar taksit olabiliyor..

Selamlar.
Gürsel Akay

Gürsel abi ilan nedense görünmüyor "ilan no ve 2005 model, 4000-5000 Km, CBR 600 F arattım" çıkmadı.:salut: Bilgin olsun burada bir kaç 600 F arıyan arkadaş var olara yollayacağım linki...:cat:
Gerçi bir yandan hem seviyiorum hemde üzülüyorum motorunuzu sattığınız için. Malesef Emrede satıyor artık:salut: Hayırlısı olsun...
 
Katılım
23 May 2010
Mesajlar
26
Gürsel abi ilan nedense görünmüyor "ilan no ve 2005 model, 4000-5000 Km, CBR 600 F arattım" çıkmadı.:salut: Bilgin olsun burada bir kaç 600 F arıyan arkadaş var olara yollayacağım linki...:cat:
Gerçi bir yandan hem seviyiorum hemde üzülüyorum motorunuzu sattığınız için. Malesef Emrede satıyor artık:salut: Hayırlısı olsun...

Teşekkürler.. İlan daha aktif olmadı, o yüzdendir..

Bu saatte ilanı onaylayacak kimse yok herhalde:)

Selamlar..
 
Katılım
20 Eki 2005
Mesajlar
291
Sevgili 600 F çiler selam,

benim sorunum şu;malüm yaz geldi motor olması gerektiğinden daha hızlı bir sürede ısınıyor istanbul trafiğini de göz önüne alırsak hararet 90-100 lere geliyor hatta 106 lara da allahtan fan açıyo alet..buraya kadar normal diyelim ama ben ne zaman 85-90-95 hararette motoru stop etsem alt tahliyeden bikaç damla işeme yapıyor.sele altı suya bakıyorum olması gerektiği eksiltmiyor. acaba radyatörde mi su kalmamıştır ya da sele altındaki su deposundan radyatöre mi su gitmiyordur...aynı sorunu yaşayan oldu mu içimişzde acep?

Selenin altındaki genleşme tankının seviyesi yüksek olabilir,motor soğukken bak yanlış hatırlamıyorsam 2 çizgi vardı alt çizgide olması gerekiyor.
 
Katılım
27 Haz 2009
Mesajlar
53
Selenin altındaki genleşme tankının seviyesi yüksek olabilir,motor soğukken bak yanlış hatırlamıyorsam 2 çizgi vardı alt çizgide olması gerekiyor.


selam,
sele altındaki su olması gereken yerde ne çok dolu ne çok az yağmurlar bi bitsin de bakıcam detaylı..:p
 
Katılım
21 Haz 2006
Mesajlar
3,364
Merhaba arkadaşlar.

Motorumun ilanını sahibinden.com a koydum.
İlanı daha yeni koyduğum için link veremiyorum ama ilan numarası bu: 28003810
Bilmeyenler için hatırlatayım:
2005 model, 4700 de. Motor tertemiz, lastikler çok yeni..Kaza, vuruk vs yok..

Biraz da üzülerek satıyorum çünkü uzun yolda ve yolculu sürmek için CBF 1000 aldım.

İlgilenen arkadaş varsa beni cebimden de arayabilir. (İlanda yazıyor)
Orada yazmadım ama bu motor şirketim adına kayıtlı olduğu için satarken fatura da vereceğiz (KDV dahil fiyat) ve karta taksit de yapabiliyoruz. Aylık % 1.5 faizle istediğiniz kadar taksit olabiliyor..

Selamlar.
Gürsel Akay

Hayırlısı olsun Gürsel abi, gerçekten temiz ve orjinal bir makina seninki, alacak arkadaş çok şanslı.

Gürsel abi ilan nedense görünmüyor "ilan no ve 2005 model, 4000-5000 Km, CBR 600 F arattım" çıkmadı.:salut: Bilgin olsun burada bir kaç 600 F arıyan arkadaş var olara yollayacağım linki...:cat:
Gerçi bir yandan hem seviyiorum hemde üzülüyorum motorunuzu sattığınız için. Malesef Emrede satıyor artık:salut: Hayırlısı olsun...

Birer tur verirsiniz artık.:p
 
Katılım
26 Nis 2010
Mesajlar
67
zincir dişli takımı

zincir ve dişli takımını değiştirmeye karar verdim. Bir arkadaş bende hesaplı var(sıfır) veririm dedi.
Zİncir D.i.D x2 (yanlış hatırlamıyorsam 525vm 108 x2 olması lazım) ön dişli jtd arka dişlide marka yazısı göremedim. Zincir iyi ama dişlileri pek gözüm sarmadı. Birde ön dişli 16 arka dişli 46 diş. Ben 15-45 biliyordum 72 ve 73. sayfada da 16-45 yazılmış. Şu olayı bir netleştirelim....ön ve arka kaç diş olacak?
Birde D.İ.D 2749 kodlu ön-arka dişli ve zincir seti var. Burdaki zincir x ringmiş galiba ama x mi x2 mi bilen yok. Satıcıları aradım onlarda bilmiyor. Bilen varsa fikir verebilir mi?
Bir de 400 tl ye regina var nasıldır?
Çok soru sordum ama cevaplarsanız sevinirim...Saygılar.... Bİr de Dreamdark Mt-izmir bölümüne yeşim hn. İzmire geleceğinizi yazmış. Gelirseniz müsait olursanız eğer hafta içi görüşmek isterim motorla ilgili birkaç şey soracağım......
 
Katılım
21 Haz 2006
Mesajlar
3,364
zincir ve dişli takımını değiştirmeye karar verdim. Bir arkadaş bende hesaplı var(sıfır) veririm dedi.
Zİncir D.i.D x2 (yanlış hatırlamıyorsam 525vm 108 x2 olması lazım) ön dişli jtd arka dişlide marka yazısı göremedim. Zincir iyi ama dişlileri pek gözüm sarmadı. Birde ön dişli 16 arka dişli 46 diş. Ben 15-45 biliyordum 72 ve 73. sayfada da 16-45 yazılmış. Şu olayı bir netleştirelim....ön ve arka kaç diş olacak?
Birde D.İ.D 2749 kodlu ön-arka dişli ve zincir seti var. Burdaki zincir x ringmiş galiba ama x mi x2 mi bilen yok. Satıcıları aradım onlarda bilmiyor. Bilen varsa fikir verebilir mi?
Bir de 400 tl ye regina var nasıldır?
Çok soru sordum ama cevaplarsanız sevinirim...Saygılar.... Bİr de Dreamdark Mt-izmir bölümüne yeşim hn. İzmire geleceğinizi yazmış. Gelirseniz müsait olursanız eğer hafta içi görüşmek isterim motorla ilgili birkaç şey soracağım......

Selam,
Ben 27500 km.de dişliler + zincir değişimi yaptım, 170 TL'ye JT marka dişli ve D.I.D x-ring zincir kullandım, 4000 km' dir bir sorun yaşamadım.
2001 ve sonrası (F-Sport hariç) 600F'in dişli ebatları net olarak 16-45'dir (Söktüğüm dişlilere baktım şimdi).
D.I.D tabiki daha kalitelidir JT'ye göre ve imkanın varsa X2-Ring olmasa da, X-Ring olarak yine D.I.D set almanı öneririm.
Regina da bildiğim kadarıyla italyan malı kaliteli bir set.
Sonuçta orjinal ebatlarda hangisini alırsan al pişman olmazsın. Olay sadece senin cebinden çıkacak para miktarına bakıyor. :)
Bu arada evet, kısmetse Ctesi sabaha karşı yola çıkacağız motorumuzla ve kısa konaklamalarla Tekirdağ-Çanakkale-Altınoluk-Ayvalık güzergahından İzmir'e geleceğiz. Görüşmeyi tabiki ben de çok isterim. Özelden iletişim bilgilerini atarsan o tarafa geldiğimizde ulaşalım birbirimize.:cat:
 
Katılım
3 Haz 2010
Mesajlar
59
Teşekkür ederim daha iyisi senin olsun...
Hepsi rizoma kalitesine yakın ürünler ama rizoma değil, ama en çok manetler hoşuma gidiyor...Onları takınca motor kullanmak bir o kadar daha zevkli oldu..Hızlanmada fites geçirmeler o kadar rahat ve kolay ki, tık tık kullanmaya başlayana kadar bu kadar fark edeceğini hiç düşünmemiş tim..:cat:

Merhaba, kullandığınız manetler gerçekten çok güzel durmuş. Ben de almayı düşünüyorum. Uzun manet mi kısa manet mi tavsiye ediyorsunuz? Sanırım sizdeki uzun olanı. Kırmızı renk almayı düşündünüz mü?
 
Katılım
26 Kas 2009
Mesajlar
100
Merhaba arkadaşlar ben de kabul ederseniz ailenize katılmak istiyorum.2004 model siyah bir 600f aldım arkadaşımdan dün itibari ile :). Yaklaşık 6-7 aydır forumunuzu takip ediyorum ve bütün sayfaları da okudum :) Özellikle dreamdark kardeşime bilgileriyle bizleri aydınlattığı için teşekkürlerimi sunuyorum. 600f hakkındaki pek çok bilgiyi ve gerçeği forumunuzdan öğrendim emeği geçen herkese ayriyeten teşekkür ederim.12000 km. scooter kullandım, ardından 500 km kadar ymaha ybr 125 kullandım, yaklaşık 1-2 aydır da 600f kullanıyorum (800-1000 km kadar).Müsaade ederseniz bir sorum olacak siz değerli üyelere; birinci viteste 4-5 bin devirde ikinci vitese atarken çat diye bir çarpma sesi geliyor vitesten ama bu ses gereksiz ve bir o kadar rahatsız edici ki.Sanki dişlide bir problem varmış gibi. Ama her zaman da olmuyor yani 2-3 bin devirde mesela bu ses gelmiyor.Yine birinci vitestesten ikinci vitese çekerken çok kısa zaman diliminde, önce boşa alıp sonra ikinci vitese çekerken de ses gelmiyor, vites rahar geçiyor.Arkadaşım zincirin gergin olmadığından olduğunu söylemişti.Zincir ayarını yaptırdım fakat hala o rahatsız edici çarpma sesi geliyor.Acaba neden kaynaklanabilir?
 
Katılım
13 Ara 2007
Mesajlar
936
Merhaba arkadaşlar ben de kabul ederseniz ailenize katılmak istiyorum.2004 model siyah bir 600f aldım arkadaşımdan dün itibari ile :). Yaklaşık 6-7 aydır forumunuzu takip ediyorum ve bütün sayfaları da okudum :) Özellikle dreamdark kardeşime bilgileriyle bizleri aydınlattığı için teşekkürlerimi sunuyorum. 600f hakkındaki pek çok bilgiyi ve gerçeği forumunuzdan öğrendim emeği geçen herkese ayriyeten teşekkür ederim.12000 km. scooter kullandım, ardından 500 km kadar ymaha ybr 125 kullandım, yaklaşık 1-2 aydır da 600f kullanıyorum (800-1000 km kadar).Müsaade ederseniz bir sorum olacak siz değerli üyelere; birinci viteste 4-5 bin devirde ikinci vitese atarken çat diye bir çarpma sesi geliyor vitesten ama bu ses gereksiz ve bir o kadar rahatsız edici ki.Sanki dişlide bir problem varmış gibi. Ama her zaman da olmuyor yani 2-3 bin devirde mesela bu ses gelmiyor.Yine birinci vitestesten ikinci vitese çekerken çok kısa zaman diliminde, önce boşa alıp sonra ikinci vitese çekerken de ses gelmiyor, vites rahar geçiyor.Arkadaşım zincirin gergin olmadığından olduğunu söylemişti.Zincir ayarını yaptırdım fakat hala o rahatsız edici çarpma sesi geliyor.Acaba neden kaynaklanabilir?

Dostum bende cbr 125 kullanıcısı olaraktan aynı problemi yaşadım ve bende allah nasip ederse 600 f alıcam motorumu sattığım gibi bu behsettiğin problem her motorsiklette olur senin debriyaj balatan bitmiş onu değiştirirsen vites geçişlerinde hiçbir problem yaşamazsın fiyatıda 300 küsur diye biliyorum saygılar ;)
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst