Honda Honda Cbr600F Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
21 Haz 2006
Mesajlar
3,364
:) O verdiğim veri 95 oktan benzinin lt fiyatı daha 0,2 TL/km nin altına düşürebilmeyi başaramadım...

Pardon yanlış yazmışım, ama anladım demek istediğini. Bizim motorlarda sakin kullanmak pek kolay değil, bir yerden sonra devir istiyor resmen en yüksek torku verdiği noktayı, o sesi duymamak ayıp oluyor motora resmen. :)
 
Katılım
5 Haz 2006
Mesajlar
36
Pardon yanlış yazmışım, ama anladım demek istediğini. Bizim motorlarda sakin kullanmak pek kolay değil, bir yerden sonra devir istiyor resmen en yüksek torku verdiği noktayı, o sesi duymamak ayıp oluyor motora resmen. :)

Bilmezmiyim... zaten o ses ve torku hisstemeden motora bindiğini anlayamıyor insan,
268 TL değerini geçenlerde TEM'den Halkalı - Lüleburgaz(gişeler) arasını 46 dakika aldığımda elde etmiş zevki de ziyadesiyle yaşamıştım.

1 önceki motoum kawa z 750s idi ve yakıt tüketimi bira daha iyiydi ama CBR'in viraj alma kabiliyeti bence bir s.t. için mükemmel ss i pek aratmıyor.
 
Katılım
21 Haz 2006
Mesajlar
3,364
Bilmezmiyim... zaten o ses ve torku hisstemeden motora bindiğini anlayamıyor insan,
268 TL değerini geçenlerde TEM'den Halkalı - Lüleburgaz(gişeler) arasını 46 dakika aldığımda elde etmiş zevki de ziyadesiyle yaşamıştım.

1 önceki motoum kawa z 750s idi ve yakıt tüketimi bira daha iyiydi ama CBR'in viraj alma kabiliyeti bence bir s.t. için mükemmel ss i pek aratmıyor.

Sadece biraz daha rahat bir SS diyorum ben 600F için, az arar tokatlamadım laf aramızda.:p

Z750 benim tip olarak çok beğendiğim, hatta naked olarak tek geçtiğim bir motosiklettir. Ancak hiç kullanmak nasip olmadı malesef, merak ediyorum açıkcası.
600F'den daha torklu olduğunu biliyorum ama, 0-400 metrede durumu da ayrıca merak ediyorum.
İki makinayı da kullanmış biri olarak senin yorumun ne olurdu?
 
Katılım
11 Tem 2006
Mesajlar
991
Hamit 1 mm'den daha az diyorsun, ne kıl adamsın sen, yat uyu yahu:p:mrgreen:



Selamlar hoşgeldin, bahsettiğin değerler benimkilerle de örtüşüyor.
Ancak 90-110/ nadiren 120 ile gidip 3.67 TL yaktırmana şapka çıkartıyorum doğrusu, ben oldum olası bu kadar sakin kullanmayı beceremedim bu makinayı. :)

:queen::queen::mrgreen::queen: Evet sanırım ben çok hassas davranıyorum :cherry: evdekilerde öyle söylüyor, git kendine psikolog bul ona sor diyorlar.:p:salut:

En iyisi uyumak.:cherry::cherry:

---------- Mesaj ekleme zamanı: 13:57 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 13:55 ----------

Pardon yanlış yazmışım, ama anladım demek istediğini. Bizim motorlarda sakin kullanmak pek kolay değil, bir yerden sonra devir istiyor resmen en yüksek torku verdiği noktayı, o sesi duymamak ayıp oluyor motora resmen. :)

:cat::cat::cat:
 
Katılım
29 Tem 2006
Mesajlar
3,199
Emir değiştir artık şu avatarı:bounce:

haklısın bi ara yağuşuklu bi fotomu ölçekleyeyim de avatar yapayım :queen:

Arkadaşlar öncelikle herkeze "geç" bir merhaba demek istiyorum zira uzun zamandır üye olsamda hiç yazışmamıştık.
Bu kısa selamlaşmadan sonra; 2006 model 14.000 de 600f im var sakin kullanımda (90-110/ nadiren 120) (3,67tl/lt) 205 tl sürekli otoyol ancak 170-250+ arasında 268 TL tüketim değerlerini elde ediyorum. Herkeze keyifli sürüşler dilerim.

benim ölçüm yöntemim biraz cahilce olacak ama :) 50 tl 95 oktan ile 200 kmye yakın yol gidiyorum şehir içinde. ara gaz ,tam gaz her türlü apaçilik de var :queen:
 
Katılım
11 Tem 2006
Mesajlar
991
haklısın bi ara yağuşuklu bi fotomu ölçekleyeyim de avatar yapayım :queen:



benim ölçüm yöntemim biraz cahilce olacak ama :) 50 tl 95 oktan ile 200 kmye yakın yol gidiyorum şehir içinde. ara gaz ,tam gaz her türlü apaçilik de var :queen:

:cat: Emir senin ölçüm yöntemine bende katılmak isterim.:cat::rendeer:
 
Katılım
26 Nis 2010
Mesajlar
67
yakıt konusunda kuruş yerine gram kullansak çok daha sağlam sonuçlar ortaya çıkar...
187 km de 44 tl yakıt 95 oktan(3.67)
44/187/3,67=0,064 yani km.de 64 gram 100 km 6.4 litre.... Benzinin fiyatı ne olursa olsun harcıyacağınız yakıt aşağı yukarı bellidir.
 
Katılım
29 Tem 2006
Mesajlar
3,199
:cat: Emir senin ölçüm yöntemine bende katılmak isterim.:cat::rendeer:

inşallah bi gün birlikte depoları doldurur, boşaltana kadar gazlar sonra tekrar fulleyip ölçeriz :rendeer:

yakıt konusunda kuruş yerine gram kullansak çok daha sağlam sonuçlar ortaya çıkar...
187 km de 44 tl yakıt 95 oktan(3.67)
44/187/3,67=0,064 yani km.de 64 gram 100 km 6.4 litre.... Benzinin fiyatı ne olursa olsun harcıyacağınız yakıt aşağı yukarı bellidir.

ben bunu anlamadım ama. bu hesap km de 64 gr. yakıt tükettiğimiz sonucuna nasıl vardı ? 1 litre yakıt 1000 gramamı eşit diyosun açsana biraz anlamadım ?

bu arada beyler. 600fin performansı yetersiz gelen ama konforundan da vazgeçemeyenlerin tek tercihi olan ve de kanımca motosikletlerin prensi olan hayabusanın çoookkk temiz bi versiyonu satılıktır.
Motor yakın arkadaşım dostum kardeşim olan bir avukattan satılıktır.
2006 model henüz 13.000 de hiç boya hata yok.
kusursuz bi makine. ilan linki bu :
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-suzuki-gsx-r-1300-hayabusa-hatasiz-boyasiz-2006-hayabusa/detay

düşünen olursa bana da ulaşabilir rakamda ortayı bulmaya yardımcı olurum
 
Katılım
12 Ağu 2009
Mesajlar
488
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
benim ölçüm yöntemim biraz cahilce olacak ama :) 50 tl 95 oktan ile 200 kmye yakın yol gidiyorum şehir içinde. ara gaz ,tam gaz her türlü apaçilik de var :queen:

55 TL 95 oktan ile şehir içinde (İstanbul'da full trafikte) 185-190 km

55 TL 95 oktan ile uzun yolda 230-235 km gittiğimi hatırlıyorum.

İki hesapta 2-3 hafta öncesine ait. Geçenlerde fulledim, tekrar hesapıyorum...
 
Katılım
26 Nis 2010
Mesajlar
67
inşallah bi gün birlikte depoları doldurur, boşaltana kadar gazlar sonra tekrar fulleyip ölçeriz :rendeer:



ben bunu anlamadım ama. bu hesap km de 64 gr. yakıt tükettiğimiz sonucuna nasıl vardı ? 1 litre yakıt 1000 gramamı eşit diyosun açsana biraz anlamadım ?


hesap şöyle
187 km de 44 tl 95 oktan benzin için.(benzinin litresi 3,67 tl için-bazı illerde mesafeye göre daha ucuz yada pahalı olabilir.)
44/187=0,235 tl(23,5 kuruş)(1 km de kaç tl lik benzin yaktığın)
0,235/3,67(benzinin litresi bazı yerlerde farklı olabilir.)=0,0641(ben gram dedim ama ağız alışkanlığ;ı 1 km de harcadığın yakıt litre cinsinden) 100 le çarparsan 100 kmde yaktığın yakıt... Tl ye göre litre cinsinden hesaplamak daha doğru bence....

üstteki gkhnzy için değerleri yazayım(benzinin litresini 3,67 den hesaplıyorum.)

şehir içi
55/190/3,67x100=7,88 -----100 km de 7.88 litre benzin harcıyor.....

uzun yol

55/235/3,67x100=6,37------100 km de 6.37 litre benzin harcıyor....
 
Katılım
29 Tem 2006
Mesajlar
3,199
tabi zaten en sağlıklısı 100 km de kaç litre tükettiğindir. universal ölçüm değeri de zaten budur.
ben gram diyince takıldım sadece ?

bu arada ben hep 50 tl lik alıyorum benzin fiyatlarındaki artışı hissetmiorum :queen: :queen: :queen: :queen:
 
Katılım
4 Eyl 2009
Mesajlar
14
Benim 2001 model 600F'im 110 Derecede fan açıyor 108'e indiğinde geri kapatıyor.
Bu değer bana çok yüksek geldi.

Sizce müşür arızalanmışmı sonuçta 2001 model eskimiş olabilir.

Ankara Honda Efe'ye telefon açtım müşürün yenisi 138TL miş. Değiştirmeye değermi ?
 
Katılım
11 Tem 2006
Mesajlar
991
inşallah bi gün birlikte depoları doldurur, boşaltana kadar gazlar sonra tekrar fulleyip ölçeriz :rendeer:



ben bunu anlamadım ama. bu hesap km de 64 gr. yakıt tükettiğimiz sonucuna nasıl vardı ? 1 litre yakıt 1000 gramamı eşit diyosun açsana biraz anlamadım ?

bu arada beyler. 600fin performansı yetersiz gelen ama konforundan da vazgeçemeyenlerin tek tercihi olan ve de kanımca motosikletlerin prensi olan hayabusanın çoookkk temiz bi versiyonu satılıktır.
Motor yakın arkadaşım dostum kardeşim olan bir avukattan satılıktır.
2006 model henüz 13.000 de hiç boya hata yok.
kusursuz bi makine. ilan linki bu :
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-suzuki-gsx-r-1300-hayabusa-hatasiz-boyasiz-2006-hayabusa/detay

düşünen olursa bana da ulaşabilir rakamda ortayı bulmaya yardımcı olurum

Aslında havalar düzeliyor yapmak lazım birşeyler fakat dolu depoyu bitirmek baya zor olacak...:p

---------- Mesaj ekleme zamanı: 12:23 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 12:21 ----------

Benim 2001 model 600F'im 110 Derecede fan açıyor 108'e indiğinde geri kapatıyor.
Bu değer bana çok yüksek geldi.

Sizce müşür arızalanmışmı sonuçta 2001 model eskimiş olabilir.

Ankara Honda Efe'ye telefon açtım müşürün yenisi 138TL miş. Değiştirmeye değermi ?

Bencede gerek yok gibi fana açıyorsa sıkıntı yok.:)
 
Katılım
21 Haz 2006
Mesajlar
3,364
Benim 2001 model 600F'im 110 Derecede fan açıyor 108'e indiğinde geri kapatıyor.
Bu değer bana çok yüksek geldi.

Sizce müşür arızalanmışmı sonuçta 2001 model eskimiş olabilir.

Ankara Honda Efe'ye telefon açtım müşürün yenisi 138TL miş. Değiştirmeye değermi ?

Biraz geç açıyor senin fan, normalde 104-105 gibi açması lazım, bu durumda motor gereğinden fazla ısınıyor ve yeterince soğumadan fan kapatıyor. Fanın olayı 105'in üzerine çıkarmamak zaten harareti. Motor ısısı yüksek oldukça çekiş de düşer, yağ da işlevini yapmakta zorlanır.
Kışın sorun olmaz ama, birkaç ay boyunca havalar sıcak. Eğer kullanıyorsan motoru, bence uygun olsun diyorsan piyasadaki parçacılardan araştır ve sağlam 2. el bulabiliyorsan değiştir müşürünü.
 
Katılım
6 Tem 2010
Mesajlar
5
herkese merhaba.
bu foruma attigim ilk mesaj. cbr600f ailesine ve motosiklet.net e yeni katiliyorum ve herkesi selamliyorum.
uzun suredir, uretildigi yillarda da yakindan takip ettigim ve ancak sahibi olma sansi elde ettigim 600f ile iyi bir baslangic yaptik. fazla uzatmadan iki konu hakkinda tavsiyelerinizi bekliyorum:

forumdan daha once takip ettim aku konusunu ancak aklima takilan su:
VLM nin cbr600f uyumlu 12V/8.6A lik YTZ10S (link) modelini almayi dusunuyorum. Ancak bir de ayni ebattaki YTZ12S (link) modeli var ki o 12V/11A. Amperin yuksek olmasinin iyi olacagi konusunda seyler okudum, bir usta da benzer birsey soyledi ancak 11 amper nasil bir deger?

bir de daha ucuz olan YTZ12BS(link) 12V/10A modeli var ancak onun boyutlari biraz daha buyuk. Bu modeli hic deneyen var mi? Hazneye sigiyor mu?

Ikinci soru da manetle ilgili. Daha kullanisli ve ergonomik bir manet takimi almayi dusunuyorum ancak turkiyede fiyatlar cok yuksek gorunuyor. Yan sanayiye de fazla guvenemiyorum acikcasi. Siyah ya da kirmizi ayarli manetlerden ve alinabilecek yerlerden hangisini onerirsiniz (istanbul/ankara olabilir)?

Simdiden tesekkurler.
(forumda umarim yanlis yere atmadim, bu konudaki yonlendirmelerinizden de mutluluk duyarim).
 
Katılım
5 Haz 2006
Mesajlar
36
Aslında havalar düzeliyor yapmak lazım birşeyler fakat dolu depoyu bitirmek baya zor olacak...:p

---------- Mesaj ekleme zamanı: 12:23 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 12:21 ----------


Merak etmeyin Tekirdağa köfte yemeye yada Marmara ereğlisine denize karşı -eski motorcu- paşanın yerinde karışık tost, pates kızartması yemeğe gidersek depoda benzin filan kalmaz :)

---------- Mesaj ekleme zamanı: 02:04 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 01:57 ----------

herkese merhaba.
bu foruma attigim ilk mesaj. cbr600f ailesine ve motosiklet.net e yeni katiliyorum ve herkesi selamliyorum.
uzun suredir, uretildigi yillarda da yakindan takip ettigim ve ancak sahibi olma sansi elde ettigim 600f ile iyi bir baslangic yaptik. fazla uzatmadan iki konu hakkinda tavsiyelerinizi bekliyorum:

forumdan daha once takip ettim aku konusunu ancak aklima takilan su:
VLM nin cbr600f uyumlu 12V/8.6A lik YTZ10S (link) modelini almayi dusunuyorum. Ancak bir de ayni ebattaki YTZ12S (link) modeli var ki o 12V/11A. Amperin yuksek olmasinin iyi olacagi konusunda seyler okudum, bir usta da benzer birsey soyledi ancak 11 amper nasil bir deger?

bir de daha ucuz olan YTZ12BS(link) 12V/10A modeli var ancak onun boyutlari biraz daha buyuk. Bu modeli hic deneyen var mi? Hazneye sigiyor mu?

Ikinci soru da manetle ilgili. Daha kullanisli ve ergonomik bir manet takimi almayi dusunuyorum ancak turkiyede fiyatlar cok yuksek gorunuyor. Yan sanayiye de fazla guvenemiyorum acikcasi. Siyah ya da kirmizi ayarli manetlerden ve alinabilecek yerlerden hangisini onerirsiniz (istanbul/ankara olabilir)?

Simdiden tesekkurler.
(forumda umarim yanlis yere atmadim, bu konudaki yonlendirmelerinizden de mutluluk duyarim).

Daha akü değiştirmediğim için sorularına cevap veremeyeceğim ama orjinal amper değerlerinden şaşmamak lazım derim zira konjüktörü zorlamanın gereği yok, far vb. ekipmanlarda değişiklik yoksa dizayn edildiği orjinal değerlerde kalınmalı.

Hayaline kavuşmuş olmanın tatlı dinginliğini, motorunu her temizleyişinde her okşayışında ve ona her baktığında ilk günkü gibi yaşamanı dilerim.

Hoş geldin northman
 
Katılım
21 Haz 2006
Mesajlar
3,364
herkese merhaba.
bu foruma attigim ilk mesaj. cbr600f ailesine ve motosiklet.net e yeni katiliyorum ve herkesi selamliyorum.
uzun suredir, uretildigi yillarda da yakindan takip ettigim ve ancak sahibi olma sansi elde ettigim 600f ile iyi bir baslangic yaptik. fazla uzatmadan iki konu hakkinda tavsiyelerinizi bekliyorum:

forumdan daha once takip ettim aku konusunu ancak aklima takilan su:
VLM nin cbr600f uyumlu 12V/8.6A lik YTZ10S (link) modelini almayi dusunuyorum. Ancak bir de ayni ebattaki YTZ12S (link) modeli var ki o 12V/11A. Amperin yuksek olmasinin iyi olacagi konusunda seyler okudum, bir usta da benzer birsey soyledi ancak 11 amper nasil bir deger?

bir de daha ucuz olan YTZ12BS(link) 12V/10A modeli var ancak onun boyutlari biraz daha buyuk. Bu modeli hic deneyen var mi? Hazneye sigiyor mu?

Ikinci soru da manetle ilgili. Daha kullanisli ve ergonomik bir manet takimi almayi dusunuyorum ancak turkiyede fiyatlar cok yuksek gorunuyor. Yan sanayiye de fazla guvenemiyorum acikcasi. Siyah ya da kirmizi ayarli manetlerden ve alinabilecek yerlerden hangisini onerirsiniz (istanbul/ankara olabilir)?

Simdiden tesekkurler.
(forumda umarim yanlis yere atmadim, bu konudaki yonlendirmelerinizden de mutluluk duyarim).

Hoşgeldin ve motorun hayırlı olsun.
Akü olarak bizim motorun uyumlu model kodu senin de dediğin gibi YTZ10S'dir. Yani motorun tüm orjinal elektrik/elektronik aksamı mühendislerce bu değerlerdeki aküye göre tasarlanmıştır. Bahsettiğin diğer modellerin uyumluluğu konusunda bir bilgim yok ama, yine de orjinalinden şaşmamak gerek diye düşünüyorum. Ama orjinal elektrik aksamı haricinde bir durum söz konusuysa, mesela zenon kullanıyorsan, araştırıp belki daha yüksek amperli ve uyumlu bir akü düşünebilirsin o zaman.
VLM de fiyatına göre kaliteli bir markadır. Motorun üzerinde orjinal olarak gelen Yuasa YTZ10S ile yarı yarıya fiyat farkı olmasına rağmen, aynı işi sonuna kadar yerine getirir.

Manet konusunda ya orjinal pazzo, rizoma gibi markalar tercih edeceksin ya da yan sanayi muadillerine bakacaksın. Bence eline alarak inceleyip yan sanayileri de alınır. Sonuçta en kötü mal bile vites değiştirip fren yaparken kırılmaz.
Bir başka alternatif olarak da vaktin varsa ebay'dan sipariş edebilirsin, bu şekilde de oldukça hesaplı olur.
 
Katılım
6 Tem 2010
Mesajlar
5
iyi dilekler ve tavsiyeler icin cok tesekkurler. aku konusunda da guc gerektirecek herhangi bir ekstra olmadigindan YTZ10S tercih edip orjinale sadik kalacagim sanirim.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst