Honda Honda Cbr600F Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
11 Şub 2010
Mesajlar
108
Malesef haklısın. Ankara'da bu işi kitabına göre yapacak, gönül rahatlığıyla motorumu teslim edebileceğim bir usta ben bilmiyorum. Yok demiyorum ancak ben bilmiyorum. Benim motorum henüz 22000'de. Bakımlarını kendim yapıyorum. 25600 bakımında subab ayarlarına kendim bakıp, ayar gerekli değil mi görücem. (Elimde servis kitabı var. Adım adım anlatıyor herşeyi.) Eğer ayar gerekliyse o zaman Honda Efe'ye götürüm zannedersem. ( Eğer kendim girişmezsem) Efe 'ye götürmemin nedeni ise ustalarına çok güvendiğimden değil, en azından yetkili servis olmalarından olur.

İşin aslı honda efeyede fazla güvenmiyorum. Sonuçta bu birazda yetenek meselesi. Kitaptan öğrenilmiyor herşey. Bazı konularda dışardaki ustalardan daha ince detayları bildikleri halde, bazı konularda da bir usta servisten çok daha hassas olabiliyor.

Ben eryamandayım. Bir hafta sonu buluşsakta şu kitaptan bir baksak benim subaplar nasıl :))
 
Katılım
19 Eyl 2009
Mesajlar
113
öncelikle selam arkadaslar sibop ayarı cok önemlidir o yüzden gercekten anlayana yaptırın artı bu motorları anlıyan kişilere yaptırın paradan kac mayın vallaha iki katını ödersiniz bugünün sartlarında motorsikletin motoru 2500 3500 arası yazık anlayana baktırın 4 buji 100 tl civarı 40 tl de var ama hız yaptıgında patırdıyo 100 tl lik olanı al benim böyle bi sorunum yok cok şükür motorum 87 honda boldor cbx 750 siboblarını otamatik kendi ayarlıyo valahi daha orjinal bucileriyle duruyo saagat gibi tambir canavar motorcuya gidiyorum beni dükkandan kovuyo neden mi motorun hiç bi yerinde arza yok ben götürüyorum yanına motordan oynama diyo adam tam bir honda hastası böyle bir usta bulun kendinize adamın lakabı bile honda artı siz düsünün gerisini uzun lafın kısası her motorcu ustası gercek bi usta degildir para kazanacam diye seni yolar ben yasadıgım için yazma geregi duydum ister anla ister kız sana kalmış lafım sahtekar ustalaraaa bileginin hakkını verenlere degil saygılarımlaaa

Arkadaşım motor nasıl kendi kendine sibob ayarı yapıyor ben anlamadım ve çok merak ettim.Bu konuyu birazdaha açarmısın.Yani sibob boşluğunu kendi devrine göremi ayarlıyor.Yada elektronik bir çip filan mı var?Birde japon bunu 23 sene evvel yapmış yani.
 
Katılım
12 Ağu 2009
Mesajlar
488
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
öncelikle selam arkadaslar sibop ayarı cok önemlidir o yüzden gercekten anlayana yaptırın artı bu motorları anlıyan kişilere yaptırın paradan kac mayın vallaha iki katını ödersiniz bugünün sartlarında motorsikletin motoru 2500 3500 arası yazık anlayana baktırın 4 buji 100 tl civarı 40 tl de var ama hız yaptıgında patırdıyo 100 tl lik olanı al benim böyle bi sorunum yok cok şükür motorum 87 honda boldor cbx 750 siboblarını otamatik kendi ayarlıyo valahi daha orjinal bucileriyle duruyo saagat gibi tambir canavar motorcuya gidiyorum beni dükkandan kovuyo neden mi motorun hiç bi yerinde arza yok ben götürüyorum yanına motordan oynama diyo adam tam bir honda hastası böyle bir usta bulun kendinize adamın lakabı bile honda artı siz düsünün gerisini uzun lafın kısası her motorcu ustası gercek bi usta degildir para kazanacam diye seni yolar ben yasadıgım için yazma geregi duydum ister anla ister kız sana kalmış lafım sahtekar ustalaraaa bileginin hakkını verenlere degil saygılarımlaaa

Madem motosikletinde sorun yok, boş zamanlarında motorcu ustana değil Türkçe kursuna gitmeni öneririm.

Ne nokta ne virgül. Bir sürü yazım hatası. :farao:
 
Katılım
4 Ağu 2005
Mesajlar
3,759
sibop lastikte olan sübap motorda olan değilmiydi?
23 yaşındaki motor nası orijinal bucileriyle duruyor?
 
Katılım
5 Nis 2006
Mesajlar
454
İşin aslı honda efeyede fazla güvenmiyorum. Sonuçta bu birazda yetenek meselesi. Kitaptan öğrenilmiyor herşey. Bazı konularda dışardaki ustalardan daha ince detayları bildikleri halde, bazı konularda da bir usta servisten çok daha hassas olabiliyor.

Ben eryamandayım. Bir hafta sonu buluşsakta şu kitaptan bir baksak benim subaplar nasıl :))

Ben de Eryamandayım :). Şuan Ankara dışındayım. Cuma dönücem inşallah. Motora bi göz atmak isterim bende, dediğin sorunu daha iyi anlayabilmek için. Ancak subablara bakma işi malesef bir çırpıda olacak iş değil. Depo, radyatör, egzantrik zincirinin boşluğunu ayarlayan parça vs. çıkacak. En azından 1 tam günlük iş. Ayrıca daha önce hiç yapmadım. Önce kendi motorumda deneseydim belki olabilirdi. Yanlız görüşelim, tanışalım birçok arkadaş var Eryaman'dan. Ara sıra toplanıyoruz. Beraber bakım vs. yapıyoruz. Rutin bakımlar konusunda yardımcı olabilirim severek. :cat:
 
Katılım
3 Nis 2006
Mesajlar
124
arkadaşlar xenon taktırmak istiyorum , marka model öneriniz ? bide bu h3-h7 bunlar ne oluyor , 600f için hangisi oluyor.
 
Katılım
11 Şub 2010
Mesajlar
108
Ben de Eryamandayım :). Şuan Ankara dışındayım. Cuma dönücem inşallah. Motora bi göz atmak isterim bende, dediğin sorunu daha iyi anlayabilmek için. Ancak subablara bakma işi malesef bir çırpıda olacak iş değil. Depo, radyatör, egzantrik zincirinin boşluğunu ayarlayan parça vs. çıkacak. En azından 1 tam günlük iş. Ayrıca daha önce hiç yapmadım. Önce kendi motorumda deneseydim belki olabilirdi. Yanlız görüşelim, tanışalım birçok arkadaş var Eryaman'dan. Ara sıra toplanıyoruz. Beraber bakım vs. yapıyoruz. Rutin bakımlar konusunda yardımcı olabilirim severek. :cat:

Tamam haberleşelim. 2. etaptayım ben. msn adresim : [email protected] beni kaydet
haberleşiriz. bakım konusunda da birkarşılaştırma yapma şansımız olur.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 15:37 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 15:34 ----------

arkadaşlar xenon taktırmak istiyorum , marka model öneriniz ? bide bu h3-h7 bunlar ne oluyor , 600f için hangisi oluyor.

h4 ve h7 arabalarda biliyorum ama h3 konusnuda bilgim yok

h4 : uzun ve kısı tek ampul içinde olanlar
h7 : uzun ve kısa ayrı ayrı ampül olanlar

h4 ampülün varsa tek far vardır ve tek ampül onunla uzun kısa yapabilirsin mesela endrularda öyledir ve kısa ve uzuna ayrı ayrı zenon yapma şansın yok tek zenon ile hem uzun hemde kısayı zenon yapmış olursun ve h7 ye göre pahalıdır ama 600f de ve racinglerde uzun ayrı far kısa ayrı fardır. Dolayısıyla uzun ve kısa farı ayrı olduğu için ister uzuna, ister kısaya, istersende her ikisine birden zenon taktıra bilirsin.
 
Katılım
3 Nis 2006
Mesajlar
124
h4 ve h7 arabalarda biliyorum ama h3 konusnuda bilgim yok

h4 : uzun ve kısı tek ampul içinde olanlar
h7 : uzun ve kısa ayrı ayrı ampül olanlar

h4 ampülün varsa tek far vardır ve tek ampül onunla uzun kısa yapabilirsin mesela endrularda öyledir ve kısa ve uzuna ayrı ayrı zenon yapma şansın yok tek zenon ile hem uzun hemde kısayı zenon yapmış olursun ve h7 ye göre pahalıdır ama 600f de ve racinglerde uzun ayrı far kısa ayrı fardır. Dolayısıyla uzun ve kısa farı ayrı olduğu için ister uzuna, ister kısaya, istersende her ikisine birden zenon taktıra bilirsin.


yani ben h7 mi alıcam ?
 
Katılım
19 Eyl 2009
Mesajlar
113
evet ya xenon mu yoksa şu philpsin beyaz ampülümü?Yada ikiside aynı şey mi?Bende değiştirmeyi düşünüyorum.Sanırım Emre bu konuda daha önce bişeyler yazmıştı ama olsun bidaha anlatsın.Epey zamandır yazmıyor çünkü.Yoksa motordan artık fırsat kalmıyormu bilgisayar başına oturmaya:)
 
Katılım
9 Tem 2009
Mesajlar
34
slm baytar 77
gaz yememe durumun hakkında benım daha oncekı motorumda benzer bı sorun vardı.hava fılıtresı ,bujı ve subap gıbı sıkıntın yoksa gerıye bı tek zamanlama ayarı kalıyor
kontagı actıgında trıp ayar dugmelerınden bı takım zamanlama ayarları yapılıo ve bunu bır cok usta bılmıyor.benım sorunumu bu şekılde çözmuştu usta.ankarada bunu kım nasıl yapar bılemıyorum.bılıyorum deyıpte daha cok bozan ustalarıda dıkkate almayı unutma.
bu aynı elektronık yol bılgısayarı olan arabalardakı bazı ayarlar gıbı bişey.
inş çözebılırsın sorunu.
 
Katılım
11 Şub 2010
Mesajlar
108
slm baytar 77
gaz yememe durumun hakkında benım daha oncekı motorumda benzer bı sorun vardı.hava fılıtresı ,bujı ve subap gıbı sıkıntın yoksa gerıye bı tek zamanlama ayarı kalıyor
kontagı actıgında trıp ayar dugmelerınden bı takım zamanlama ayarları yapılıo ve bunu bır cok usta bılmıyor.benım sorunumu bu şekılde çözmuştu usta.ankarada bunu kım nasıl yapar bılemıyorum.bılıyorum deyıpte daha cok bozan ustalarıda dıkkate almayı unutma.
bu aynı elektronık yol bılgısayarı olan arabalardakı bazı ayarlar gıbı bişey.
inş çözebılırsın sorunu.

Öncelikle teşekkürler. Ama şu trıp ayar düğmelerinden diye bahsettiğin düğmeler neyin nesi. Nerededir nasıl ayar yapılır. Bu konuda bilgisi olan varmı bilmiyorum biraz daha açıklarsan sevinirim.

Bujiler 13.000 km de hava filtresi KN performans hava filtresi ve yeni takıldı.

Subap ayarlarının bozulduğunu ise bir motorda nasıl anlarız. Bu konuda bilgisi olanlarda yardımcı olursa sevinirim.
 
Katılım
1 Şub 2008
Mesajlar
18
Merhaba Arkadaşlar,

Benim motorda F1 ışığı yanmaya başladı. Uzun araştırmalar sonucunda ne manaya geldigi kod listesini buldum. Gerçi servise götürünce kolaylıkla hallediliyor ama paylaşayım dedim. Türk sitelerde bulamadım çünkü. Eger kullanıcı klavuzu veya service manual olan varsa istanbulda, buluşsak fotokopi cektırsem musaıt oldugunuz bır zaman seklınde ricamda var bu arada :)

Bendeki sorun 9 numaralı olanmıs. Sensör bozulmuş yenısı takılıyor bugun :) Basit bir hata ama migde bulandırdı malum ;)

Fault Code (Number of flashes) Symptoms Possible Cause
0 -no code (warning light constantly on) Engine does not start Blown fuse (main, engine stop, or fuel pump).Faulty power supply to ECM.Faulty engine stop relay.Faulty engine stop switch/open circuit to earth wire.Faulty ignition switch.Faulty bank angle sensor.Faulty ECM.
0 -no code (warning light constantly on) Engine runs normally Short circuit in warning light wiring.Short circuit in service check connecter wiring.Faulty ECM.
0 -no code (warning light off) Engine runs normally Blown warning light bulb.Open circuit in warning light wiring.Faulty ECM.
1 Engine runs normally Faulty MAP sensor or wiring.
2 Engine runs normally Faulty MAP sensor or vacuum hose.
7 Engine difficult to start at low temperatures Faulty coolant temperature sensor or wiring.
8 Poor throttle response Faulty throttle sensor or wiring.
9 Engine runs normally Faulty air intake temperature sensor or wiring.
10- (X, Y 1999 and 2000 models only) Engine runs poorly at high altitude Faulty atmospheric (barometric) sensor or wiring.
11 Engine operates normally Faulty speed sensor or wiring.
12 Engine does not start Faulty No. 1 injector or wiring.
13 Engine does not start Faulty No. 2 injector or wiring.
14 Engine does not start Faulty No. 3 injector or wiring.
15 Engine does not start Faulty No. 4 injector or wiring.
18 Engine does not start Faulty cam pulse generator or wiring.
19 Engine does not start Faulty ignition pulse generator or wiring.
20 Engine operates normally Faulty EPROM in ECM
25 Engine operates normally Faulty knock sensor or wiring
The following codes are only applicable to models with catalytic converter :
21 Engine operates normally Faulty oxygen sensor.
23 Engine operates normally Faulty oxygen sensor heating element.

herkese saygılar selamlar. F1 ışıgının yanıp sönmesini veya bu kodları nasıl verdıgını anlamayı google dan bulabılıyorsunuz. Bulunmayan kısım bu kısımdı. Birgün işinize belki yarar. :)

Güvenli sürüşler dilerim.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 10:24 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 09:46 ----------

FI ışıgı arkadaşlar :) F1 yazmışım kafam formüla da :D
 
Katılım
12 Ağu 2009
Mesajlar
488
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
kervangeçmez ve metehan abi, ikinizede ayrı ayrı teşekkürlerimi sunuyorum..

(eylülden beri uğraşıyorum) geçen gün ehliyetimi alabildim ancak :cherry: artık sadece yoluma bakıyorum :)

evet beyler, 40 gün önce aldığım 600f'imle 1400 km yol yapmış bulunuyoruz... şehir içinde az çok tecrübe edindik. almadan önce 2-3 ayda bir (ne yakıyor) diye burada soruyordum :)

önümüzdeki ayın 15'inde yıllık izne çıkıyorum... Çınarcık (o Allah'ın emri) ve Bursa'ya gitmeyi düşünüyorum. bu motorla ilk uzun yolum olacak.. ne gibi tavsiyeleriniz olabilir?
 
Katılım
21 Haz 2006
Mesajlar
3,364
evet ya xenon mu yoksa şu philpsin beyaz ampülümü?Yada ikiside aynı şey mi?Bende değiştirmeyi düşünüyorum.Sanırım Emre bu konuda daha önce bişeyler yazmıştı ama olsun bidaha anlatsın.Epey zamandır yazmıyor çünkü.Yoksa motordan artık fırsat kalmıyormu bilgisayar başına oturmaya:)

bende onu diyecektim o philipsin beyaz ampül aynı görünümdemi yada yakınmı ona

Ben Philips'in beyaz ampulünden kullanıyorum, "Philips Diamond Vision".

Bir kere, xenonla arasında oldukça fark var tabiki, kesinlikle aynı şey değil.

Zaten bilirsinizki xenon ampulün özelliği içindeki xenon gazının parlamasıyla verdiği güçlü ışıktır, bunun için de ayrıca bir balastla beslenmesi gerekir. Tüm bu zahmetin sonunda da kayda değer bir ışık vermesi gerekir ki, standart halojen beyaz ampullerden aynı performansı beklemek biraz mantıksız olur takdir edersiniz.

Bu ampullerin en büyük avantajı, standart halojen ampullere göre 5000K gücüyle daha güçlü olması bence.
Uzaktan bakıldığında maviye çalan beyaz ışık rengi ile xenonu andırıyor ve kaliteli bir görüntü veriyor ama, aydınlatma konusunda xenon ile arasında fark var.
Bir de ampulünüz patladığında gidip bir benzinciden "12v-55w H7" bir ampul alıp takarak yola devam edebilirsiniz, ama xenon far kullanıyorsanız böyle bir şansınız da yok.

Yani xenon taktırmakla uğraşıp 150-200 TL para vermeyeyim diyenler için, tak çıkar yöntemiyle basitçe uygulanabilecek, takım fiyatı piyasada zannedersem 60-75 TL arasında değişen pratik bir çözüm olabilir.

Tercih melesesi yani.

Sen benim farları gördün Kemal, bir yorum yapıver yahu. :)
Bu arada, pek diremiyorum bu ara siteye evet, hem motor tepesindeyim, hem de biraz işten güçten fırsat kalmıyor maalesef.

@kervangecmez bilgiler için teşekkürler.:rendeer:

@Gökhan, lastik havalarını kontrol et, zincirin yağlı olsun ve gerginliğine bak, depon dolu olsun, bir de lastik spreyi al yanına ne olur ne olmaz ve tabiki korumaların tam olsun. Yorulunca mola vermekten de çekinme.
İyi yolculuklar şimdiden.:cat:
 
Katılım
19 Eyl 2009
Mesajlar
113
Ben Philips'in beyaz ampulünden kullanıyorum, "Philips Diamond Vision".

Bir kere, xenonla arasında oldukça fark var tabiki, kesinlikle aynı şey değil.

Zaten bilirsinizki xenon ampulün özelliği içindeki xenon gazının parlamasıyla verdiği güçlü ışıktır, bunun için de ayrıca bir balastla beslenmesi gerekir. Tüm bu zahmetin sonunda da kayda değer bir ışık vermesi gerekir ki, standart halojen beyaz ampullerden aynı performansı beklemek biraz mantıksız olur takdir edersiniz.

Bu ampullerin en büyük avantajı, standart halojen ampullere göre 5000K gücüyle daha güçlü olması bence.
Uzaktan bakıldığında maviye çalan beyaz ışık rengi ile xenonu andırıyor ve kaliteli bir görüntü veriyor ama, aydınlatma konusunda xenon ile arasında fark var.
Bir de ampulünüz patladığında gidip bir benzinciden "12v-55w H7" bir ampul alıp takarak yola devam edebilirsiniz, ama xenon far kullanıyorsanız böyle bir şansınız da yok.

Yani xenon taktırmakla uğraşıp 150-200 TL para vermeyeyim diyenler için, tak çıkar yöntemiyle basitçe uygulanabilecek, takım fiyatı piyasada zannedersem 60-75 TL arasında değişen pratik bir çözüm olabilir.

Tercih melesesi yani.

Sen benim farları gördün Kemal, bir yorum yapıver yahu. :)
Bu arada, pek diremiyorum bu ara siteye evet, hem motor tepesindeyim, hem de biraz işten güçten fırsat kalmıyor maalesef.

@kervangecmez bilgiler için teşekkürler.:rendeer:

@Gökhan, lastik havalarını kontrol et, zincirin yağlı olsun ve gerginliğine bak, depon dolu olsun, bir de lastik spreyi al yanına ne olur ne olmaz ve tabiki korumaların tam olsun. Yorulunca mola vermekten de çekinme.
İyi yolculuklar şimdiden.:cat:

Valla ben senin ampülü görmedim.Sen hep öndeydin çünkü:pMangal nasıldı bu arada?

---------- Mesaj ekleme zamanı: 21:26 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 21:21 ----------

Merhaba Arkadaşlar,

Benim motorda F1 ışığı yanmaya başladı. Uzun araştırmalar sonucunda ne manaya geldigi kod listesini buldum. Gerçi servise götürünce kolaylıkla hallediliyor ama paylaşayım dedim. Türk sitelerde bulamadım çünkü. Eger kullanıcı klavuzu veya service manual olan varsa istanbulda, buluşsak fotokopi cektırsem musaıt oldugunuz bır zaman seklınde ricamda var bu arada :)

Arkadaşım bende Bakım ve kullanıcı el kitabı var.Aynı zamanda flaşbellekte de sevis manuel var.Gündüzleri Tuzla tersaneler bölgesindeyim.Bu taraflara yolun düşerse veririm.Servis manueli Emreden almıştım sağolsun fırsat buldukça bakıyorum.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 21:31 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 21:26 ----------

Öncelikle teşekkürler. Ama şu trıp ayar düğmelerinden diye bahsettiğin düğmeler neyin nesi. Nerededir nasıl ayar yapılır. Bu konuda bilgisi olan varmı bilmiyorum biraz daha açıklarsan sevinirim.

Bujiler 13.000 km de hava filtresi KN performans hava filtresi ve yeni takıldı.

Subap ayarlarının bozulduğunu ise bir motorda nasıl anlarız. Bu konuda bilgisi olanlarda yardımcı olursa sevinirim.

Gaz yememeye etki edermi bilmiyorum ama az önce bakım ve kullanıcı el kitabını karıştırırken okudum.Yeni motoru ilk teslim alırken bakılması gereken hususlardn biride gaz kolunun ,direksiyonun her pozisyonda normal çalıştığını kontrol et yazıyordu.Belki de gaz kolunda yada elcikte problem vardır.Bilmiyorum ama bi fikir sadece
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst