- Katılım
- 26 Mar 2012
- Mesajlar
- 1,207
Racing tarz ise, naked farzdır 







Bende binemiyorum. Lastikler ısınmıyor hiç.[/QUOTE
soguk benı endıselendırmıyor,yagmur da bınmıyorum ,çünki yağmur snrası o motoru yıkamak benm ıcın tam bır ıskence olacak:queen:
yolda su bıle gorsem u donuşu yapıyorum gırmıyorum![]()
İyi akşamlar arkadaşlar ben de aranıza yeni geldim makinam yeni kasa 600 rr hrc 780 kmde.herkese kazasız belasız günler diliyorum.inşallah yakında resimde eklerim. Tiger full karbon olandan egzoz almayı düşünüyorum bu konuda yorumlarınızı bekliyorum şimdiden tesekkurler.diğerleri çok pahalı. Ebay da bile 550 dolar. Geliş vergi derken 1500 ü buluyor.
Ben 750 ye full karbon tiger buldum sıfır ama sen tavsiye etmiyosun peki senin tavsiye ettiğin egzozların ikinci elini nerden bulacağım kardeş.yoshi buldum sah.com da izmirde karşıyakada çorumlu bir öğretmen var ismi mehmet ali rs-5 karbon olmayanına en son 1350 diyor.ikinci el var kazalı onada 1000 tl diyor ama ekzozu sürttürmüşler çok kötü görünüyor ne biliyim karasızım.sıfır karbon yoshiyede 1750 diyor. Ne dersin ebaydan baktım karbon olmayanı 450 dolara geliyor bide vergisi olur o da yine 1350 1400 arası falan oluyor.karasızim acaba orjinal egzozla devm mı etsem yoluma ne dersin adrenalin kardeşim.
Ben 750 ye full karbon tiger buldum sıfır ama sen tavsiye etmiyosun peki senin tavsiye ettiğin egzozların ikinci elini nerden bulacağım kardeş.yoshi buldum sah.com da izmirde karşıyakada çorumlu bir öğretmen var ismi mehmet ali rs-5 karbon olmayanına en son 1350 diyor.ikinci el var kazalı onada 1000 tl diyor ama ekzozu sürttürmüşler çok kötü görünüyor ne biliyim karasızım.sıfır karbon yoshiyede 1750 diyor. Ne dersin ebaydan baktım karbon olmayanı 450 dolara geliyor bide vergisi olur o da yine 1350 1400 arası falan oluyor.karasızim acaba orjinal egzozla devm mı etsem yoluma ne dersin adrenalin kardeşim.[/QUOT
Kardeş kusurabakma gıremedım sayfaya anca geldım
ıkıncı el 1000 tl ye bulrsun acele etme derım.ben sabretım bekledim cıktı karsıma.yoshı rs5 in tupu kısa kalıyor bıraz,o yüzden stop lambasının camı kararır.alacagın eg
zosun ucu stoptan uzakta kalack.dewıl ve two oyle suan sıkıntı yo, çünki 10 cm dıssarda güzelde duruyor.
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:36 ----------
Ben orjinal egzost ile kullanıyorum 6000 km oldu sesinden ve performasındanda gayet memlunum.Eger power commender koymayacaksan performans egzostu negatif yönden etkileyebilir motoru.O yuzden koymaya karar verirsende power commender ile ayalarını yaptırman şart
dostum bende 1000 km orjınal egzos ıle kullandım ama bılddıgın bıısıklet gıbıı hıc zevk vermedı
heee bu zevk işi herkeze göre görecelidir fakat sadece tüp takarsan power comander takmak zzorunda degılsın (takarsan ıyı olur ama sart degıl ,sart olması ıcın komple bogazdan egzos takarsın katalızor ıptal olur ,exup ıptal olur bu sefer ne olacak motorda basınç azalacak ,sıkıştırma azalacak,subaplar boşalacak (tabi zamanla düşük sıkıştırma yuzunden subap kayıtları yeterlı yağlamaya sahıp olamayacak,işte burda power comander farz olacak).sadece tup takarsan ;600 rr için soyluyorum power comander sart olamayacak.(r6 olsun zx6 olsun gsxr olsun hep exup kelebeklerı tüpe bağlı onlarda etkıler,)600 rr in katalıyoru egzos 4 e 1 bağlantısının olduğu yerdeki sısko tuğla,,ordan devam eden borudada exup var bu exup kelebegıde alt devırde yarım kapalı,ust devırde full açık olur,yanı hıc bır zaman, tup takınca sıkıştırma kaybetmesı gerçekleşmiyor .yeterkı bu sisteme exupa ve katalızore dokunma.sadece tup tak.sunuda unutma tup takarsın uzun yolda, db kıllerını (susturucu uç) bır vıda ıle takılıyor ,sökuluyor.
orjınal egzos tupu ,motorun % 10 performansını dusuruyor bu da Avrupa egzos normlarına uysun dıye katalızor kullanmak zorundalar (Euro3 Euro4 belgelerını alamazlar :cat:.. yoksa emisyondan geçemez.
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:48 ----------
http://piranha.com.tr/product.php?product_id=625&utm_source=Piranha+Member&utm_campaign=d6620efe0e-Piranha+Ara%C3%A7+Takip+Sistemleri&utm_medium=email&utm_term=0_5649ba9f09-d6620efe0e-56634433#.VH8wCNKsUqN
Arkadaşlar Piranha araç takip sistemi çıkarmış almayı düşünüyorum bi inceleyip tavsiye ve öneride bulunurmusunuz en acil tarafından![]()
kanka baktım ben, guzel bır cıhaz lakin kullanma amacına göre al derim. mesela ben motorumu hiç bır zaman garaj harıc, bır yerde bırakmıyorum.sen kafe v.s yerlerde kapıda gözünden uzak yerlerde bırakıyorsan vede garajın güvenlı degılse al derım.bırde motorun tesisatına dokunmadan sadece aküden alacakları bır ceryanla ısı bıtıreceklermı acaba? sor ogren bağlantı semasını gör bence.
Ben 750 ye full karbon tiger buldum sıfır ama sen tavsiye etmiyosun peki senin tavsiye ettiğin egzozların ikinci elini nerden bulacağım kardeş.yoshi buldum sah.com da izmirde karşıyakada çorumlu bir öğretmen var ismi mehmet ali rs-5 karbon olmayanına en son 1350 diyor.ikinci el var kazalı onada 1000 tl diyor ama ekzozu sürttürmüşler çok kötü görünüyor ne biliyim karasızım.sıfır karbon yoshiyede 1750 diyor. Ne dersin ebaydan baktım karbon olmayanı 450 dolara geliyor bide vergisi olur o da yine 1350 1400 arası falan oluyor.karasızim acaba orjinal egzozla devm mı etsem yoluma ne dersin adrenalin kardeşim.[/QUOT
Kardeş kusurabakma gıremedım sayfaya anca geldım
ıkıncı el 1000 tl ye bulrsun acele etme derım.ben sabretım bekledim cıktı karsıma.yoshı rs5 in tupu kısa kalıyor bıraz,o yüzden stop lambasının camı kararır.alacagın eg
zosun ucu stoptan uzakta kalack.dewıl ve two oyle suan sıkıntı yo, çünki 10 cm dıssarda güzelde duruyor.
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:36 ----------
dostum bende 1000 km orjınal egzos ıle kullandım ama bılddıgın bıısıklet gıbıı hıc zevk vermedı
heee bu zevk işi herkeze göre görecelidir fakat sadece tüp takarsan power comander takmak zzorunda degılsın (takarsan ıyı olur ama sart degıl ,sart olması ıcın komple bogazdan egzos takarsın katalızor ıptal olur ,exup ıptal olur bu sefer ne olacak motorda basınç azalacak ,sıkıştırma azalacak,subaplar boşalacak (tabi zamanla düşük sıkıştırma yuzunden subap kayıtları yeterlı yağlamaya sahıp olamayacak,işte burda power comander farz olacak).sadece tup takarsan ;600 rr için soyluyorum power comander sart olamayacak.(r6 olsun zx6 olsun gsxr olsun hep exup kelebeklerı tüpe bağlı onlarda etkıler,)600 rr in katalıyoru egzos 4 e 1 bağlantısının olduğu yerdeki sısko tuğla,,ordan devam eden borudada exup var bu exup kelebegıde alt devırde yarım kapalı,ust devırde full açık olur,yanı hıc bır zaman, tup takınca sıkıştırma kaybetmesı gerçekleşmiyor .yeterkı bu sisteme exupa ve katalızore dokunma.sadece tup tak.sunuda unutma tup takarsın uzun yolda, db kıllerını (susturucu uç) bır vıda ıle takılıyor ,sökuluyor.
orjınal egzos tupu ,motorun % 10 performansını dusuruyor bu da Avrupa egzos normlarına uysun dıye:cat:.. yoksa emisyondan geçemez.
Bunun en güzel yolu makinayı dyno üzerinde incelemekten geçer.Çünkü farklı birsürü hurafe dönüyor ortalıkta.Bildiğim kadarı ile Orjinal egzost ile açık egzost arasında son susturucu bile dahil sıkıştırmada farklar var.Mantıken zaten sadece son susturucu değişimi ile sesi arttırabiliyorsak takılan egzost çıkan egzostdan daha az kaplamalı yani daha açıktır.Dolayısı ile sıkıştırma oranı değişecektir ki bu da siboplarda bulunan basıncı azaltacak ve yüksek devirlerde kullanılması halinde makinaya daha büyük zarar verecektir.Bunlar full takım olarak geçen sistemlerdir.Sıkıştırma oranınından son susturucu çıkartılarak makinayada aynı compression sağlayanı henüz duymadım.Zaten bu seviyede makina alt devirlerde sorunlu çalışmaya başlayacak ve sabir devir aralığını rölentide sağlamayacaktır.Kısmen şu anda bunlar kullanılmadı ise rölentide sizinde motorunuzun deviri 500 devir olmasada yaklaşık olarak 300 devir çıvarı oynuyordur.Dyno üzerinde devir aralığını net olarak görebilirsiniz.Uzun km'ler sonunda açık ve orjinal egzost ile devam eden makinaları incelediğimizde aynı km'de olmak koşulu ile örneğin 100.000 km diyelim , açık egzostlu olandaki sibop sesleri yaklaşık 20 mt ileriden duyulabilir.Bunda kullanımında tabiki önemi var ama bu bahsi geçen testleri biz motor üreticisi firmalar test odalarımızda yapıyoruz.Makinalar aynı devirde 100.000 km yani yaklaşık olarak 300 Gün çalıştıktan sonra sizin dediğiniz son susturucusu değişmiş makinadaki verim ile orjinal makina arasında ciddi bir fark oluşuyor.Tabiki bu dediğiniz gibi tercih meselesi.Bencede cok güzel ama ne kadar yararlı veya yararsız bunu iyi hesaplamak lazım.Tercih sizlerin...
Bunun en güzel yolu makinayı dyno üzerinde incelemekten geçer.Çünkü farklı birsürü hurafe dönüyor ortalıkta.Bildiğim kadarı ile Orjinal egzost ile açık egzost arasında son susturucu bile dahil sıkıştırmada farklar var.Mantıken zaten sadece son susturucu değişimi ile sesi arttırabiliyorsak takılan egzost çıkan egzostdan daha az kaplamalı yani daha açıktır.Dolayısı ile sıkıştırma oranı değişecektir ki bu da siboplarda bulunan basıncı azaltacak ve yüksek devirlerde kullanılması halinde makinaya daha büyük zarar verecektir.Bunlar full takım olarak geçen sistemlerdir.Sıkıştırma oranınından son susturucu çıkartılarak makinayada aynı compression sağlayanı henüz duymadım.Zaten bu seviyede makina alt devirlerde sorunlu çalışmaya başlayacak ve sabir devir aralığını rölentide sağlamayacaktır.Kısmen şu anda bunlar kullanılmadı ise rölentide sizinde motorunuzun deviri 500 devir olmasada yaklaşık olarak 300 devir çıvarı oynuyordur.Uzun km'ler sonunda açık ve orjinal egzost ile devam eden makinaları incelediğimizde açık egzostlu olandaki sibop sesleri yaklaşık 20 mt ileriden duyulabilir.Tabiki bu dediğiniz gibi tercih meselesi.Bencede cok güzel ama ne kadar yararlı veya yararsız bunu iyi hesaplamak lazım.Yarışa makina hazırlarken döngüde full (Headers dahil)egzost, açık hava filtresi ve power commender döngüsü kullanılıyor.Veya beyin yeniden programlanıyor.Tercih sizlerin...
okadar etkılemyor emın ol zaten ecu elektronık olarak nekadar hava varsa okadar yaıt enjekte edıyor,exupta bu yakıt patalamasına goore oluşan basınca gore kelebegı uygun pozısyonda açıyor ..eee daha ne olsun?dyno dıyorsunuz ya tamam çıkar dynoya 500 tl ver ıkı depo benzın 180 tl bır adet lastıgın de gıdıyor 600tl ;bır de pover comander 600 tl sonuç 1000 tl egzos buldum 2 bın tl de power la dyno
.gerek yok arkadaşım ben kafayı çok yedım bunlarla zamanında
katalızor orjınal parça ama motorun omrunu yıyen bır delıklı tuğla oda motorun rahatlamasını kısıtlıyor bunu araştırmanı tavsıye ederım.motorun % 10 performasına dezavantaj sağlıyor.
tercıh senın arkadaşım, ben yasayarak kaandıgım tecrubelerımı yazıyorum.bak mesela orjı egzosla nasıl gazayınca 200 km de olduğunu dusunelım ,gazı bırak nasıl motor kompresöre gırıyor,bennım tup takıldığından bu yana o kompresör yıne var hersey aynı devır saatıde aynı rolantıde çalışıyor,bır kayıp yok anlayacağın.sıkıstırma azalmış olsa hemen anlarım ,sürerken bellı edıor zaten ,belkı normal bınıcı anlayamaz bunu ama ben çok ugrastm bu ıslerle emın ol.
okadar etkılemyor emın ol zaten ecu elektronık olarak nekadar hava varsa okadar yaıt enjekte edıyor,exupta bu yakıt patalamasına goore oluşan basınca gore kelebegı uygun pozısyonda açıyor ..eee daha ne olsun?dyno dıyorsunuz ya tamam çıkar dynoya 500 tl ver ıkı depo benzın 180 tl bır adet lastıgın de gıdıyor 600tl ;bır de pover comander 600 tl sonuç 1000 tl egzos buldum 2 bın tl de power la dyno
.gerek yok arkadaşım ben kafayı çok yedım bunlarla zamanında
katalızor orjınal parça ama motorun omrunu yıyen bır delıklı tuğla oda motorun rahatlamasını kısıtlıyor bunu araştırmanı tavsıye ederım.motorun % 10 performasına dezavantaj sağlıyor.
tercıh senın arkadaşım, ben yasayarak kaandıgım tecrubelerımı yazıyorum.bak mesela orjı egzosla nasıl gazayınca 200 km de olduğunu dusunelım ,gazı bırak nasıl motor kompresöre gırıyor,bennım tup takıldığından bu yana o kompresör yıne var hersey aynı devır saatıde aynı rolantıde çalışıyor,bır kayıp yok anlayacağın.sıkıstırma azalmış olsa hemen anlarım ,sürerken bellı edıor zaten ,belkı normal bınıcı anlayamaz bunu ama ben çok ugrastm bu ıslerle emın ol.
Aynen bende kafayı yedim.Ama son aldığım makinalara takmıyorum.Şu anda seninkinde ne egzost var?Komple mi?