Honda Honda CBR-600RR Kullanıcıları/Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
14 Tem 2011
Mesajlar
56
Senin iş %90 zincir dişliden dolayı amortisör yada link parçalarından desem daha motor yeni bunlardan olması zor,stock arka dişliyle tek teker zincir dişlinin motor ve şanzımanın düşmanıdır,zincirine bak baklalar aynı seviyede duruyor mu kontrol et boşta çevir sesini dinle zincirini gaz yağ ile temizleyip güzelce yağla.

Tek teker çalışacaksan motoru bu haliyle üzme hadi zincir dişliyi dışarıdan değiştirirsin ama şanzıman hasar alırsa motoru açtırmak zorunda kalırsın ayrıca ne kadar gidebiliyorsun tekerde bilmiyorum ama bu işi biraz abarttın mı motor yağsız kalıp yatak sarabilir yatak sarmasa bile uzun km'lerde ki oluşacak aşınmayı kısa sürede tamamlar,unutma ki tekerde gerekli yağlama yapılmaz motorun moku çıkar sonra açtırmaya gidersin ustalar malum motor motorluktan çıkar bence teker falan yapma ama illa yapacağım diyorsan arkaya büyük dişli al vortex markasının 55 ile 66 arası dişli setleri vardır onlardan taktır sonra yap stock haliyle yazık etme motoruna.
Motorum daha 1500 km de :) Motorla boş alana gidip antreman yapıyom kontra falan çalışıyom hadi dedim bi teker deniyim yani dün ilk defa. Dişlilerinde falan sorun olcağını hiç sanmıyorum çünkü daha önce motor hiç zorlanmadı rodajını falan itinayla yaptım.
Peki motorun stock hanlini bozmak herhangi bir zararı olurmu ? Peki ne tür değişiklikler tavsiye edersiniz ? Bide bana kaça patlar ? Çok soru sordum motorun acemisiyim öğrenmeye çalışıyorum şimdiden teşekkürler :)
 
Katılım
27 May 2014
Mesajlar
34
arkadaşlar merhaba 2014 honca cbr 250 m var daha 1500 km de satmak istemiyorum satmak için bir nedenim yok ama aklım hep 600 cc de bunu da yeni aldık daha gireni çıkartamadık ama buradaki arkadaşlardan takasa gelecek varsa teklifini yollasın belki rastgelir.
 
Katılım
29 Tem 2010
Mesajlar
2,203
Motorum daha 1500 km de :) Motorla boş alana gidip antreman yapıyom kontra falan çalışıyom hadi dedim bi teker deniyim yani dün ilk defa. Dişlilerinde falan sorun olcağını hiç sanmıyorum çünkü daha önce motor hiç zorlanmadı rodajını falan itinayla yaptım.
Peki motorun stock hanlini bozmak herhangi bir zararı olurmu ? Peki ne tür değişiklikler tavsiye edersiniz ? Bide bana kaça patlar ? Çok soru sordum motorun acemisiyim öğrenmeye çalışıyorum şimdiden teşekkürler :)

Benim önerim böyle teker çalışacaksan eski 2.el bir motor al onunla yap sonra satarsın 1500 kmdeki tazecik motoruna yazık etme bu arada soğuk motoru ilk kez çalıştırınca 4-5 dakika kadar ısıt sonra yola düş kaliteli yağ orijinal filtre kullan bu dediklerimi yaparsan motorun kolay kolay sorun çıkarmaz iyi ki extremi dinlemişim dersin dediklerim aklında bulunsun.

Gelelim tek teker dişli mevzusuna bu motorla teker yapma benim önerim bu ama ben dik kafalıyım illa yapacağım dersen vortex dişli setleri 100-150 dolar civarı tutar dişliyi takmayı iki zinciri birbirine eklemeyi kendim yapamam dersen birazda ustaya taktırma parası verirsin aşağı yukarı 500 doların gider.

bu dişliyi takınca ne olur motorun aşırı hırçın hale gelir çok kolay teker yaparsın özellikle 66 dişli ile gaza dokunmanla tepene geçmesi bir olur :) kötü yanları son hızın düşer km saatin hızı yanlış gösterir bu kadar.

Kafana takılan olursa sor yardımcı olmaya çalışırım.

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:07 ----------

arkadaşlar merhaba 2014 honca cbr 250 m var daha 1500 km de satmak istemiyorum satmak için bir nedenim yok ama aklım hep 600 cc de bunu da yeni aldık daha gireni çıkartamadık ama buradaki arkadaşlardan takasa gelecek varsa teklifini yollasın belki rastgelir.

bence 600cc için erken biraz daha kullan iyice tecrübe kazan hem bu arada gireni çıkar:) sonra cbr 500 falan alırsın birden 600cc dört silindire atlama.
 
Katılım
27 May 2014
Mesajlar
34
Benim önerim böyle teker çalışacaksan eski 2.el bir motor al onunla yap sonra satarsın 1500 kmdeki tazecik motoruna yazık etme bu arada soğuk motoru ilk kez çalıştırınca 4-5 dakika kadar ısıt sonra yola düş kaliteli yağ orijinal filtre kullan bu dediklerimi yaparsan motorun kolay kolay sorun çıkarmaz iyi ki extremi dinlemişim dersin dediklerim aklında bulunsun.

Gelelim tek teker dişli mevzusuna bu motorla teker yapma benim önerim bu ama ben dik kafalıyım illa yapacağım dersen vortex dişli setleri 100-150 dolar civarı tutar dişliyi takmayı iki zinciri birbirine eklemeyi kendim yapamam dersen birazda ustaya taktırma parası verirsin aşağı yukarı 500 doların gider.

bu dişliyi takınca ne olur motorun aşırı hırçın hale gelir çok kolay teker yaparsın özellikle 66 dişli ile gaza dokunmanla tepene geçmesi bir olur :) kötü yanları son hızın düşer km saatin hızı yanlış gösterir bu kadar.

Kafana takılan olursa sor yardımcı olmaya çalışırım.

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:07 ----------



bence 600cc için erken biraz daha kullan iyice tecrübe kazan hem bu arada gireni çıkar:) sonra cbr 500 falan alırsın birden 600cc dört silindire atlama.

ben motorsiklet sürmeyi 1000 cc de ögrendim :) sonra 1000 cc sahibim rahmetli olunca pcx aldım pcx sarmadı tabi sonra cbr 250 aldım
 
Katılım
14 Tem 2011
Mesajlar
56
Benim önerim böyle teker çalışacaksan eski 2.el bir motor al onunla yap sonra satarsın 1500 kmdeki tazecik motoruna yazık etme bu arada soğuk motoru ilk kez çalıştırınca 4-5 dakika kadar ısıt sonra yola düş kaliteli yağ orijinal filtre kullan bu dediklerimi yaparsan motorun kolay kolay sorun çıkarmaz iyi ki extremi dinlemişim dersin dediklerim aklında bulunsun.

Gelelim tek teker dişli mevzusuna bu motorla teker yapma benim önerim bu ama ben dik kafalıyım illa yapacağım dersen vortex dişli setleri 100-150 dolar civarı tutar dişliyi takmayı iki zinciri birbirine eklemeyi kendim yapamam dersen birazda ustaya taktırma parası verirsin aşağı yukarı 500 doların gider.

bu dişliyi takınca ne olur motorun aşırı hırçın hale gelir çok kolay teker yaparsın özellikle 66 dişli ile gaza dokunmanla tepene geçmesi bir olur :) kötü yanları son hızın düşer km saatin hızı yanlış gösterir bu kadar.

Kafana takılan olursa sor yardımcı olmaya çalışırım.

Çok sağol yardımın için. Motoru hırçın kullanan biri değilim sadece dünkü tecrübemden dolayı sordum cevabımıda aldım. :)
 
Katılım
21 Kas 2009
Mesajlar
94
O iş yaş kardeşim. Çin grenajlarının 1-2-3 şeklinde giden kalite ürünleri var. Bir tanesini arkadaş yazmış zaten. Aşırı hassas ve kırılgan...

Şansa bırakma derim işini. Ne geleceği belli olmaz. Malum sitede grenaj ilanları var. Onlara baktın mı ?


tesekkr ederm.baktm ordanda ama ben mat siyah istiyorum istegim rengi bulamadm,normalde plasti dip yaptrcktm mat siyah sonra grenaj setlerine bakınca yurtdısı baktım asagı yukarı aynı fiyat bende öle bi karar aldım,grenajlarmda sıkntı yokta rengini begenmyrim siyah gri model
 
Katılım
26 Mar 2006
Mesajlar
3,349
tesekkr ederm.baktm ordanda ama ben mat siyah istiyorum istegim rengi bulamadm,normalde plasti dip yaptrcktm mat siyah sonra grenaj setlerine bakınca yurtdısı baktım asagı yukarı aynı fiyat bende öle bi karar aldım,grenajlarmda sıkntı yokta rengini begenmyrim siyah gri model
Kaplama düşünmüyormusun ?
 
Katılım
21 Kas 2009
Mesajlar
94
Kaplama düşünmüyormusun ?

kaplama yaptrdım ama bi süre sonra attı bazı yerlerden bide rengide iyi tuttramadık güneste kahverengiye dönyo gibiydi söktk oyüzden.adam gibi biyerde kaplama yaptrsan kafan rahat olcak seklde 1,5 2 yi gözden çıkarmak gerek bende daha az maliyete grenaj alırm diye düsündm ama bakalm
 
Katılım
12 Eki 2006
Mesajlar
11,471
Bence de yorum yapanlar önce bu motoru satin alsin. 3-5 Bin km kullansin. Ondan sonra deneyimlerini paylassin. Bu forumlar motorlari tanimak icin var. Insanlar okuyor ve okuduklarina guvenerek motor almak icin yüzlerce km yol gidiyorlar.
Bizim gibi kullanicilarin paylasimlarina da bilgisi olmayanlar bosuna yorum yapmasin...
 
Katılım
1 Ocak 2009
Mesajlar
1,586
Son depoda biraz abazalık yaptım. R1 ile birlikte gazlayınca alet yakıyor :) 10lt/100km. 150 nin altına inmedim. Ara ara 270i de gördüm. Değer bu. Bence oldukça az. Ama 10 litrenin üzerine çıkarılabilir. Tamamen kullanıcı inisiyatifinde olan bir durum. Bence artık yakıt muhabbet dönmesin şu forumda. Yakıyor işte :mrgreen:

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:40 ----------

Not: Oldukça az kısmı çok zengin falan değilim, arabayla karşılaştırdığım için öyle dedim. Yanlış anlamaya mahal vermek istemem :)
 
Katılım
12 Eki 2006
Mesajlar
11,471
Yarin yaklasik 1000 km lik bir tura cikacagim. Sizler icin yakiti denerim yine :)

Sizler için tekrar yakıt ölçümü yaptım. Ortalama Hız 115-150 Aralığında ara ara 200 KMH uzerine çıkmak şartıyla 117.4 KM mesafe sonunda aldigim yakıt 5.4 Litre... Yani 100 KM'ye düşen yakit miktari 4.6 Litre...
Tatil dönüşümde aldığım yakit fişleri ve benzin pompa fiyat resimlerimi paylasacagim hazmedemeyip inanmayanlar icin :)
Çatlayın RR Yakmiyor :)
 
Son düzenleme:
Katılım
12 Eki 2006
Mesajlar
11,471
Fotolar Hazır...

Önce Motoru Yükledik ve FULLEDİK Yola çıkmadan...





Yola Çıkmaya Hazırız ...



117.4 KM Sonunda Tekrar Aynı Seviyede Fullüyoruz Depoları :) Önce 3.54 Litrede Tabanca Atıyor Sonra Yine Fullmeye devam ediyoruz ve 1.93 Litre daha alıyor...





Sonuç Olarak 117.4 Km sonunda 5.4 Litre Yakıt alıyor motorumuz... Hızımız 115-150 Arasındaydı sürekli... 117 KM 'de 5.4 Litre tüketim oluyorsa oran orantı ile 100 KM lik mesafede 4.6 Litre yakıt tüketmiş oluyoruz... Bu arada Yanımdaki TENERE de, aynı hız oranlarında 117 KM sonunda 6 Litre yakıt aldı :cherry:



Neyse Yakıt muhabbeti bitsin :p

Kamp Alanındayız Ve muazzam bir kalabalık var ...







Gökhan ; Çorumdan dönerken bize uğruyor F650 si ile :)



Scorpion Kardeşliği :p







NOT : Yakıt Konusu Espri ile ele alınmıstır. Lütfen kimse gocunmasın... Önemli olan fotoğraflar :p
 
Son düzenleme:
Katılım
14 Ara 2009
Mesajlar
731
Hocam arka lastik hayırlı olsun :p Süpercorsa ile arkadaşlığınız kısa sürmüş anlaşılan :)
 
Katılım
12 Eki 2006
Mesajlar
11,471
Süper Corsa çok guzeldi 5000 km kadar kullandim, uygun lastik de bulunca tam bitirmeden yedeğe ayırdım.
Şu an Ön Supercorsa Arka Avon Kullaniyorum bakalim ne kadar gider :)
 
Katılım
14 Ara 2009
Mesajlar
731
Avon :sunny: baya bi gider zannımca :mrgreen: kazasız belasız hayırlı olsun, Süpercorsa satılıkmı :queen:
 
Katılım
12 Eki 2006
Mesajlar
11,471
Şu ana kadar hep Castrol 10-50 kullandm. Bir sonrakj bakkmda motul koymayi düşünüyorum. Fakat 10/40 mi 10/50 mi koymaliyim? Kullanan bar mi daha once ?
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst