Honda Honda CBR 250R Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
19 Eyl 2012
Mesajlar
1,247
Park halindeyken motorum dustu ve duvara carpti. Dusmeden sonra motoru itekledigimde sanki, araya bir yerlere bir sey sıkışmış gibi ses geliyordu.
Bir de arka amortisore yuk bindikten sonra yuk azaldiginda islik sesi gelmeye başladı. Ornegin oturdum seleye, kalkınca islik sesi geliyor amortisorden. Sebebi nedir?

Hareket halindeyken mi geliyor?
 
Katılım
19 Eyl 2012
Mesajlar
1,247
Arka amortisörden gelen ses, seleye oturup kalktığımda, yani amortisör hareket ederken geliyor. Diğer ses ise hareket ettikçe geliyor sanırım arka fren balatasından. Emin değilim yine de

Kardeşim yardımcı olayım diyorum ama fikir yürütemiyorum. Ses ıslık sesi gibiyse ne gibi bir problem olabilir. Fren balatası biter sürterse ses gelir tahminim.
 
Katılım
5 Tem 2015
Mesajlar
3,027
Millet 12.000 bakımı kaç tl tutuyor bu aletin yakın zamanlarda, benim yağ yağ filtresi, ufak bir temizlik, fren hidroliği ve hava filtresi değişti + işçilik ve bana biraz fazla alınmış gibi geldi ücret. Bi söyleyin bakalım ne kadara tutar bunlar? Fiyata da itiraz edecem eğer çok fazla ise

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:35 ----------

2. el motor arayanlar @walter sana da söylüyorum; eğer motorun tipi duruşu güzel, ama motor sıcak debriyaja basılı iken rölanti sesi KTM ve pulsar gibi takır takır geliyorsa o motordan kaçın.
 
Katılım
19 Eyl 2012
Mesajlar
1,247
Millet 12.000 bakımı kaç tl tutuyor bu aletin yakın zamanlarda, benim yağ yağ filtresi, ufak bir temizlik, fren hidroliği ve hava filtresi değişti + işçilik ve bana biraz fazla alınmış gibi geldi ücret. Bi söyleyin bakalım ne kadara tutar bunlar? Fiyata da itiraz edecem eğer çok fazla ise

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:35 ----------

2. el motor arayanlar @walter sana da söylüyorum; eğer motorun tipi duruşu güzel, ama motor sıcak debriyaja basılı iken rölanti sesi KTM ve pulsar gibi takır takır geliyorsa o motordan kaçın.

Bakımlarını kendin yapmayı düşündün mü? :)
 
Katılım
27 Nis 2013
Mesajlar
56
Hepinize merhaba. Bu aralar 7-9 bin tl arası 250 lik motor arayışındayım. Çok bir seçenek yok haliyle. Bir hyosung gt250r birde cbr 250 seçenekleri var şuan aklımda. Cbr yi araştırırken fiyat farkları dikkatimi çekti 2012-2013 model cbr yi kimi 8.500 kimi 10.000 kimide 12.000 bin tl yazmış. Motorun temiz olması açısından fiyat farkı tabi olurda bukadar fark olmasının sebebi nedir acaba.
 
Katılım
9 Kas 2007
Mesajlar
35
816OlV.jpg


Merhaba arkadaşlar bir kaç sorum olacak sizlere.2014 model 19 bin km cbr 250r almış bulunmaktayım.aldığım arkadaş arka fren balatasını büyük ihtimal brenta marka balata ile yeni takmışaldığımda çok az tutuyordu bir kaç gün kullanımdan sonra biraz biraz tutmaya başladı dün daha çok gezdim tam eve yaklaşırken arka fren balatasında sıfır his hiç tutmuyor desem yeridir eve koydum 20 dk sonra tekrar deniyim diye turladım eski haline yine dönmüş biraz olsun tutuyordu.bunu balata ısındığı için yapar mı?gelelim asıl konuya.cbr 250r orjinal balatasının ismi nedir geçenlerde bulmuştum ama nerden nasıl buldum hatırlamıyorum biliyorsanız ismini yazarsanız sevinirim.ve birde ebc balatalar var onlardan organik olan mı yarı organik olanımı almak lazım.
 
Katılım
5 Tem 2015
Mesajlar
3,027
Bakımlarını kendin yapmayı düşündün mü? :)

Elime aldığım her vidayı ya yalama yaptığım ya da kırdığım için kendim yapmayı düşünmüyorum. Ayrıca fren sıvısı ve radyatör sıvısını da kendim değiştiremem. Vee verdiğim 200 tl yapılan işleme göre gayet normalmiş. Yazın 100 tl verince 8.000 bakımına, bunu da öyle ucuz bişey olacak zannettim.
 
Son düzenleme:
Katılım
27 Nis 2013
Mesajlar
56
Tekrar merhaba. Mersinde cbr 250 görebileceğim kimseler var mı sayfada en azından yakından görmek için. Birde bir önceki mesajıma da fikir alabilirsem sevinirim fiyat farkı düşündürüyor çünkü herhangi bir arızası mı var diye.
 
Katılım
19 Eyl 2012
Mesajlar
1,247
http://imageshack.com/a/img924/7500/816OlV.jpg

Merhaba arkadaşlar bir kaç sorum olacak sizlere.2014 model 19 bin km cbr 250r almış bulunmaktayım.aldığım arkadaş arka fren balatasını büyük ihtimal brenta marka balata ile yeni takmışaldığımda çok az tutuyordu bir kaç gün kullanımdan sonra biraz biraz tutmaya başladı dün daha çok gezdim tam eve yaklaşırken arka fren balatasında sıfır his hiç tutmuyor desem yeridir eve koydum 20 dk sonra tekrar deniyim diye turladım eski haline yine dönmüş biraz olsun tutuyordu.bunu balata ısındığı için yapar mı?gelelim asıl konuya.cbr 250r orjinal balatasının ismi nedir geçenlerde bulmuştum ama nerden nasıl buldum hatırlamıyorum biliyorsanız ismini yazarsanız sevinirim.ve birde ebc balatalar var onlardan organik olan mı yarı organik olanımı almak lazım.

Kardeşim Honda'nın kendi orjinal balatasıda (arka teker için söylüyorum) adam akıllı tutmuyor. bende sebebini çok araştırdım ama ne takarsan tak çzöüm bulamadım. Önler çok iyi mesela. Sebebini şuna bağlıyorum. Cbr 250 nin arkası çok hafif, dolayısıyla tekere uygulanan ağırlıkta çok az. Az bir basmanda kızaklıyor. Ben bunu yaşadım. Ama balata temizleme spreyi kullanarak balatanı temizler tekrar bi denemeni alternatif çözüm olarak söyleyebilirim. Şunu da kontrol et, arka fren pedalının hassasiyetini ayarla fren yay gergisini WD40 ile yağla. Bir daha bak bakalım. Ben çok uğraştım ama değişen birşey olmadı. Benim motorum 2012 di. Senin ki yeni kasa belki "hıh şimdi oldu" diyeceğin bir mucize olabilir. :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:09 ----------

Elime aldığım her vidayı ya yalama yaptığım ya da kırdığım için kendim yapmayı düşünmüyorum. Ayrıca fren sıvısı ve radyatör sıvısını da kendim değiştiremem. Vee verdiğim 200 tl yapılan işleme göre gayet normalmiş. Yazın 100 tl verince 8.000 bakımına, bunu da öyle ucuz bişey olacak zannettim.

Takım taklavat alet edavat 2. sınıfsa hem orjinal vidalarını hem elinde ki aleti haşat edersin. ben her bakımını söktüm kendim yaptım ama kullandığım malzeme 1 sınıftı. Sıkıntı olmadı. Servisden canım yandı bir kere... O yüzden dedim. Güveniyorsan servisine gidip yaptırmakta mantıklı. Parası muhim değil.

Motorumla seviştiğim için bakımında gözüme çarpan yerleride yeri gelmişken hallediyordum. :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:12 ----------

Tekrar merhaba. Mersinde cbr 250 görebileceğim kimseler var mı sayfada en azından yakından görmek için. Birde bir önceki mesajıma da fikir alabilirsem sevinirim fiyat farkı düşündürüyor çünkü herhangi bir arızası mı var diye.

Almaya niyetlendiğiniz vakit (paranız hazırsa)motoru görmeye gidersiniz. Anlıyorsanız kendiniz anlamıyorsanız anlayan birisiyle gidip bakmanız daha faydalı olur. Kimse size hususi motorunu göstermek istemez. Her motorun ufak da olsa kusurları vardır. Ciddi bir kazası olmadığı sürece ön düzen elden geçmediği sürece her motor küçük de olsa bakımları yapıldıysa alınabilir. Mersin ekibine ulaşmak için MERSİN MT'ye yazabilir bilgi alabilirsiniz.

http://www.motosiklet.net/forum/baris-susut-mt-il-gruplari/11057-%5Bmersin-mt%5D.html
 
Katılım
27 Nis 2013
Mesajlar
56
Motoru alana kadar göremeyeceğiz mi demek oluyor bu :) İlginç bir yaklaşım olmuş açıkcası. Şahsım adına yeni motor alacak olan birine motorumu gösterebilirim yardımcı olabilirsem de ne mutlu. Sağolun yorum için.
 
Katılım
19 Eyl 2012
Mesajlar
1,247
Motoru alana kadar göremeyeceğiz mi demek oluyor bu :) İlginç bir yaklaşım olmuş açıkcası. Şahsım adına yeni motor alacak olan birine motorumu gösterebilirim yardımcı olabilirsem de ne mutlu. Sağolun yorum için.

Siz beni yanlış anladınız. Şayet samimi olduğunuz bir tanıdığınız varsa tabii ki gösterebilir veya arkadaşınızın bir yakınıysa. Ama yabancıysanız ortalık kötü, niyetler bozuk. Size sıcak kanlı yaklaşacak çıkar mı bilmiyorum :)

Mesela ben bayiye gider inceler ve istediğim soruyu sorarım :)
 
Katılım
27 Nis 2013
Mesajlar
56
İşte küçük şehirin zararları diyelim :) Bayiler de motor yok şuan oda ilginç çabuk tükendiğinden mi az getirdiklerinden mi bilemedim. O yüzden rica minnet motor arıyoruz mecburen.
 
Katılım
20 Ocak 2016
Mesajlar
441
Arkadaşlar satılan CBR lar Honda Türkiyenin 2016 stoklarındaki CBR lar. 2017 model gelmeyecek diye biliyorum. Ufak bayilerde CBR olmayabilir.
 
Katılım
5 Tem 2015
Mesajlar
3,027
[/COLOR]

Takım taklavat alet edavat 2. sınıfsa hem orjinal vidalarını hem elinde ki aleti haşat edersin. ben her bakımını söktüm kendim yaptım ama kullandığım malzeme 1 sınıftı. Sıkıntı olmadı. Servisden canım yandı bir kere... O yüzden dedim. Güveniyorsan servisine gidip yaptırmakta mantıklı. Parası muhim değil.

Motorumla seviştiğim için bakımında gözüme çarpan yerleride yeri gelmişken hallediyordum. :)[

Servis honda esengül; ben de güven konusunu araştırarak gitmiştim oraya, motorumu rahatlıkla güveniyorum, tertemiz geri teslim ediyorlar, iş yaparken camın arkasından seyredebiliyorsunuz.

Garantisi bittiği anda yağ değişimi yağ filtre değişimi ve hava filtre değişimini kendim yaparım. Diğerleri için gereken takım taklavatı yurtta kaldığım için evden getiremiyorum maalesef...
 
Katılım
20 Eyl 2013
Mesajlar
2,767
Bizim motorlara uygun radyatör koruma yok mu TR'de? Aliekspress'ten gelen ürünlerden şüpheliyim. Tamam geliyor da, uyar mı uymaz mı, zaten hepsi eski kasa için uyumlu yazıyor model yılı olarak.
 
Katılım
5 Tem 2015
Mesajlar
3,027
Bizim motorlara uygun radyatör koruma yok mu TR'de? Aliekspress'ten gelen ürünlerden şüpheliyim. Tamam geliyor da, uyar mı uymaz mı, zaten hepsi eski kasa için uyumlu yazıyor model yılı olarak.

valla onu ben de arıyorum. olmazsa onun da bir teknik resmini çizer yaotırırız artık. Telefon tutucusunu çizdim herşeyi hazır ama lazer kesim sac işçiliği yapacak birileri lazım bana
 
Katılım
20 Eyl 2013
Mesajlar
2,767
valla onu ben de arıyorum. olmazsa onun da bir teknik resmini çizer yaotırırız artık. Telefon tutucusunu çizdim herşeyi hazır ama lazer kesim sac işçiliği yapacak birileri lazım bana

Onu bulmak ta zor. Çizimleri gönderirsen burada bir tornacı ahbabımız var. CNC'de işleyebilir.

Edit: En son alacağım yurt dışından, en fazla bağlantı yerleri uymaz, onları da bırada kromcuya hallettireceğim.
 
Katılım
5 Tem 2015
Mesajlar
3,027
Onu bulmak ta zor. Çizimleri gönderirsen burada bir tornacı ahbabımız var. CNC'de işleyebilir.

Edit: En son alacağım yurt dışından, en fazla bağlantı yerleri uymaz, onları da bırada kromcuya hallettireceğim.

iş sac işi abi, beniim de kullandığım bir torna tezgahı var tabi cnc değil
 
Katılım
23 Nis 2011
Mesajlar
2,214
Bizim motorlara uygun radyatör koruma yok mu TR'de? Aliekspress'ten gelen ürünlerden şüpheliyim. Tamam geliyor da, uyar mı uymaz mı, zaten hepsi eski kasa için uyumlu yazıyor model yılı olarak.
Kardeşim; ben geçen yıl CBr500R'ıma a.expressten rad. koruma aldım(paslanmaz çelikten), sıkıntısız/cuk diye oturdu.Ama,fakat 250r'da durum nedir bilemedim.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst