Honda Honda CBR 250R Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
12 Haz 2012
Mesajlar
2,938
5k devirde motordan gelen sesten şu forumda bahsedilmiş, bi topik daha vardı onu bulamadım

okuduğum kadarıyla herkes bişi demiş, kimisi sübap ayarından demiş, ben yaptırdım geçti demiş, kimisi ben de sübap ayarı yaptırdım geçmedi demiş

hatta bi sensörden geldiğini söylemiş biri (bank angle sensor gibi bişi olabilir) sonuç olarak bu ses kronik, henüz çözümü yok sanırım

Aynen onun gibi bişeydi, bi forumda bende okumuştum ama efsanevi ingilizcemle :mrgreen: anlayabildiğim kadarıyla subap açılarının bilmemne olup çakışması mı,

yerleşimindeki bi detaydan dolayı belli bi aralıkta birbirlerine yada bişeye mi temas ediyorlardı ne, öyle bişeyden bahsetmişlerdi :) ( Honda servisi ile konuşulup alınmış bi cevaptı bu! )

Sonuç olarak 3 yıldır sesten başka bi durum yok, dolayısıyla bence kafaya takacak bişey de yok :)

Honda' ya 11den beri yazılıyor bu durum, yani bukadar sattığı bi modelde gerçekten bi sorun olsaydı, yolun başında toplatır düzeltirdi veya sonraki serilerde çözülmüş olarak gelirdi :)

Honda kullanıcı geridönüşlerine önem veren bi marka, demekki hakkaten sorun değil, keyfinize bakın takmayın bence :)
 
Katılım
12 Nis 2012
Mesajlar
326
Devir saatini elimle tuttum, dinledim o değil. Plaka da değil onun arkasına da mobilya ayaklarına yapıştırılan pedlerden yapıştırdım. Motor bloğunda da değil, boşa attığımda da geliyor. Bu değil... Bu değil... diye başladık Ağaoğlu gibi, hadi hayırlısı :D haftasonu elime cetvel alıp bakıcam zincir gerginliğine, çok hassas bir mesele ama ya beceremezsem diye de tırsmıyor değilim. :D

elinle niye tuttun :D
 
Katılım
12 Nis 2012
Mesajlar
326
Dedim belki sağlam değildir, titredikçe çarpıyordur bir yerlere diye... Aklıma ne geldiyse denedim zaten daha neler neler :D

Şu sesi bir duysam kesin konuşacağımda duymadım fakat şöyle söyliyim 5000 devirde geliyor diyorsunuz yani zinciri eleyin bir kere onun sesi ayrı. eğer sizin motorunuzdaki ses benim motorumdakiyle aynıysa devir saatinden geliyor. Fakat devir saatini elinle tuttumu kesilme durumu söz konusu değil :D şimdi niye devir saati çünkü devir saatini açtığımda içinde iki tane zemberek vardı. Zemberekler devir saatinin kadranına bağlı olan bir demir çubuğa bağlıydı. Zemberekler çok ince olduğundan hemen titreşime geçiyor ve zemberekler boşta olduğundan yamlarındaki plastiğe çarpıp zil sesi gibi ses veriyor. Açtığım zaman resim çekmeyi düşündüm fakat telefonun kamerasının otofokusu olmamasından dolayı bulaşmadım makineyle çekmeyede üşendim ama keşke fotoğraflasaymışım diyorum şimdi. :D sınavlar bittikten sonra yaz tatilinde üşenmezde devir saatini açarsam sesin sebebini resimle açıklamaya çalışırım. :)
 
Katılım
29 Kas 2010
Mesajlar
317
Bu pazarbaşı honda benim delirmeme neden olacak. Arıyoruz geldi mi cbr250 kadının verdiği cevap şuan mesai saatimiz bitti tekrarladım geldi mi diye yine mesai saatimiz bitti lütfen kapatır mısınız gibi cevap alıyorum. Ben onlardan motosiklet alacağım bunlar telefonda böyleyse bir arıza çıkardı mı uğra pazarbaşına sonra yak motoru oradaki kadın öfkenin başlangıcı :pl:
 
Katılım
20 Şub 2013
Mesajlar
390
Şu sesi bir duysam kesin konuşacağımda duymadım fakat şöyle söyliyim 5000 devirde geliyor diyorsunuz yani zinciri eleyin bir kere onun sesi ayrı. eğer sizin motorunuzdaki ses benim motorumdakiyle aynıysa devir saatinden geliyor. Fakat devir saatini elinle tuttumu kesilme durumu söz konusu değil :D şimdi niye devir saati çünkü devir saatini açtığımda içinde iki tane zemberek vardı. Zemberekler devir saatinin kadranına bağlı olan bir demir çubuğa bağlıydı. Zemberekler çok ince olduğundan hemen titreşime geçiyor ve zemberekler boşta olduğundan yamlarındaki plastiğe çarpıp zil sesi gibi ses veriyor. Açtığım zaman resim çekmeyi düşündüm fakat telefonun kamerasının otofokusu olmamasından dolayı bulaşmadım makineyle çekmeyede üşendim ama keşke fotoğraflasaymışım diyorum şimdi. :D sınavlar bittikten sonra yaz tatilinde üşenmezde devir saatini açarsam sesin sebebini resimle açıklamaya çalışırım. :)

Bendeki ses sadece 5000 devirde değil, her zaman geliyor. :D Bi kaç haftadır oluyor öncesinde yoktu. Zincirle biraz oynayayım, baktım olmuyor, servise götürürüm... Zaten çok temiz bi düştük motorla virajda, vites kolu ve sol peg yamuldu. Servisten gelip el yordamıyla düzelttiler. Bir dahaki bakımda değiştireyim diyodum ama baktıkça gözüme batıyor.
 
Katılım
4 May 2013
Mesajlar
150
pazarbaşını aradığına eminmisin? :mrgreen: bende aradım birkaç kez hiç problem falan çıkarmadılar, daha sonra motorumu oradan aldım. Ama malesef halen plaka çıkarmalarını bekliyorum!!! Adamların plaka işlemlerini bitirmeleri 3 4 gün. Maşallah diyorum başka birşey demiyorum bu konuya. Yarım günlük işi 3 4 günde hallediyorlar.
 
Katılım
30 Nis 2013
Mesajlar
56
Arkadaş bu ses ile ilgili hiç sabit bişi yok camdan zincire plakadan dişlilere..... Ama o ses yüzünden motoru yatanda yok. Onun için çok sallamıyorum ben artık
 
Katılım
14 Nis 2013
Mesajlar
75
Arkadaşlar şu zıngırdama sesi benim de içime dert oldu. Yalnız ben zincirden geldiğini düşünüyorum. Sol arkadan geliyormuş gibi oluyor, acaba zincir mi gevşedi diye düşünüyorum. Sesden şikayet eden arkadaşlar; düzenli olarak zincir gerginliğini kontrol ediyor musunuz? Benimki 1200km.de havalar da ısındı gevşemiş olabilir diye düşünüyorum.

o sesi bende sol arkadan hissediyom zincir gibi geliyor :mrgreen: sanki arkamdan bişey kopmustu yere sürtünerek geliyor gibi ama bu ses 10 dk sonra geçiyor bende :silent:
 
Katılım
30 Nis 2013
Mesajlar
56
devir içinse 120 tlmı ne noterde verdım bıde 5 tl kargomu ne oduyormussun ama daha gelmedı.
 
Katılım
12 Nis 2012
Mesajlar
326
Arkadaşlar şu sesi çok merak ettim evinizde tungstenli ampul kalmışsa kafanıza bir vurur musunuz çıkan ses sizin motorunuzdaki zıngırdamaya benziyor mu bir söylerseniz zahmet olmassa, memnun olurum. :D :D Biraz saçma bir istek oldu ama neyse :cherry:
 
Katılım
20 Mar 2013
Mesajlar
13
merhaba arkadaşlar,
hafta sonu rodaj gezim sonucunda rodaj dönemi bitmiş bulunmakta ve manisa ordu honda servisinde 1000 bakımı yapıldı.sadece yağ değişti yağ filtresi değiştirilmedi ve birazda zincir yağlaması 15 dakikada bitti. bir dahaki bakım ne zaman dedim; -2500 de bir daha yağ değişecek 5000 de tam bakıma geleceksin dedi. daha önce forumda hiç karşılaşmadım böyle bir bakım periyoduna. siz bu konuda ne düşünüyorsunuz.
 
Katılım
4 May 2013
Mesajlar
45
banada 1000 den sonra 3000-6000-9000-12000 e geleceksin dediler de kullanma klavuzunda 1000 den sonra 12000 var.
 
Katılım
16 Şub 2009
Mesajlar
2,377
Arkadaşlar şu zıngırdama sesi benim de içime dert oldu. Yalnız ben zincirden geldiğini düşünüyorum. Sol arkadan geliyormuş gibi oluyor, acaba zincir mi gevşedi diye düşünüyorum. Sesden şikayet eden arkadaşlar; düzenli olarak zincir gerginliğini kontrol ediyor musunuz? Benimki 1200km.de havalar da ısındı gevşemiş olabilir diye düşünüyorum.

Zincir seside varda o ayrı.5500 devirde sabit gitmeyi ve debriyaja basmadan gazı çok azıcık bırakmayı deneyin.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst