Honda Honda CBR 250R Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
10 Eyl 2007
Mesajlar
1,015
honda 250 lik kullanıcısı olarak birkaç fikrimi yazayım dedim..benim makina cift silindir gerci ama..tek silindirin titreşim ve sorun olabileceği söylentileri..yeni başlayanlara uygunmu ??düşmelerde granajlara gelebilecek zararlar..sağlamlık ??

sahsen benim 250 lik depo altında bulunan kısa kranajlardan 1800 km sonra kendi kendine hem sağdan hem soldan çatladı..bunun depo altındaki diz dayama yerleri nekadar sağlam..??2000 km sonra catlarsa kac kuruş?? granti kapsamındamı gibi sorular...
**??
bakım ve idame ?? tek ön disk düştünüz eğldi ??düzelttiremediniz ..ne kadar ??alternatif markaları mevcutmu ??yeni başlayanlar tercih edecekmiş...üstündeki lastik ne marka ?takoz gibiyse 200 km sonra yeri öpme olasılığı var...

ama en önemlisi kimden aldınız ...Güngör motor iyi yer ..diğerleri ??abs li versiyonu ...burda satmaz ..ufak cc ufak abs..bozuk yollar..2 gün sonra elde kalır abs..yeni başlayanlar alabilir ..peki nerde hondanın düşme takozları koruma demirleri vs vs...videoda arkadaş ayaga kalkıyor...kawa arkada..gercekte hangisi daha dengeli..egzozu ..sakın 2000 km sonra patlamasın....

Hondanın bizim gibi ülkelereki genc kitleye satmak icin yaptırttığı şık bir arac..fiyatı iyi..güvenilir yerden alınırsa zevk li olur kullanımı ..orjinal yedek parcaları diğer markalara nazaran daha kolay bulunur..ama yamahanında bu sene ülkemize sıkı giriş yaptığı düşünülürse beklenilip alınmasında yarar vardır...

Hondanın ürettiği 250 cc lerden birini kullanan bir kullanıcı olarak şahsi fikirlerim bunlardır arkadaşlar ..

tüm forum üyelerine saygılar..

Felaket derecede bir arkadaşı hatırlattınız bana nedense, cbf250 si olan :)

Haklısınız tabiki yedek parça azınsanmayacak kadar önemli birşey, fiyatları vs vs..
Fakat dendiği gibi, SS class ına giren motorlar ve fiyatları da ona göre.
Ucuz isteyenler parçası ve motoru cbf ybr tarzı motorlara yönelebilirler :)
Hangi SS motorun parçası ucuz 1 allahın kulu çıkıp da söylesin bana?

öyle 3-5 bin km dede orasının burasının çatlayacağını hiç ama hiç zannetmiyorum.Arkadaşımın 20 binlik 2007 model cbr ına bindim.Ön çamurluğu kendi kırmış ordan gelen bir ses.onun dışında hiçbiyerinde ne bir oynama ne bir çatlama nede bir yarılma söz konusu.bimem anlatabildim mi.

Honda dan bahsediyoruz, zannetmiyorum ki 3-5 bin km de biyerleri çatlasın kullanıcı aşırı yüklenmediği sürece.

Saygılar.
 
Katılım
25 Tem 2010
Mesajlar
631
kıyılır mı abicim bende onu diyorum :p ne olacak bu sonumuz erisin şu karr:mrgreen:



SS in zevki + küçük motor olmasının pratikliği bence şehir için için güzel.işe gidiş geliş için kullanacağım ben günde 50 km fix.güzel olacak :) Cross extra bi heycan, istersen kar çamur dinlemez bi alet tabi :mrgreen:
resim006l.jpg

resim014p.jpg

resim012o.jpg

fotolara bakınca neden cross istediğimi anlarsın sanırım..
cross hep içimde bir uhde :) ama cbr da istiyorum bakalım hangisi ağır basacak..
 
Son düzenleme:
Katılım
20 Tem 2008
Mesajlar
291
Felaket derecede bir arkadaşı hatırlattınız bana nedense, cbf250 si olan :)

Haklısınız tabiki yedek parça azınsanmayacak kadar önemli birşey, fiyatları vs vs..
Fakat dendiği gibi, SS class ına giren motorlar ve fiyatları da ona göre.
Ucuz isteyenler parçası ve motoru cbf ybr tarzı motorlara yönelebilirler :)
Hangi SS motorun parçası ucuz 1 allahın kulu çıkıp da söylesin bana?

öyle 3-5 bin km dede orasının burasının çatlayacağını hiç ama hiç zannetmiyorum.Arkadaşımın 20 binlik 2007 model cbr ına bindim.Ön çamurluğu kendi kırmış ordan gelen bir ses.onun dışında hiçbiyerinde ne bir oynama ne bir çatlama nede bir yarılma söz konusu.bimem anlatabildim mi.

Honda dan bahsediyoruz, zannetmiyorum ki 3-5 bin km de biyerleri çatlasın kullanıcı aşırı yüklenmediği sürece.

Saygılar.

aynen bende katılıyorum olsa olsa bu bizim eski hd 200 cüdür
 
Katılım
25 Tem 2010
Mesajlar
631
Felaket derecede bir arkadaşı hatırlattınız bana nedense, cbf250 si olan :)

Haklısınız tabiki yedek parça azınsanmayacak kadar önemli birşey, fiyatları vs vs..
Fakat dendiği gibi, SS class ına giren motorlar ve fiyatları da ona göre.
Ucuz isteyenler parçası ve motoru cbf ybr tarzı motorlara yönelebilirler :)
Hangi SS motorun parçası ucuz 1 allahın kulu çıkıp da söylesin bana?

öyle 3-5 bin km dede orasının burasının çatlayacağını hiç ama hiç zannetmiyorum.Arkadaşımın 20 binlik 2007 model cbr ına bindim.Ön çamurluğu kendi kırmış ordan gelen bir ses.onun dışında hiçbiyerinde ne bir oynama ne bir çatlama nede bir yarılma söz konusu.bimem anlatabildim mi.

Honda dan bahsediyoruz, zannetmiyorum ki 3-5 bin km de biyerleri çatlasın kullanıcı aşırı yüklenmediği sürece.

Saygılar.

evet kardeşim dediklerine katılıyorum ayrıca şunu eklemek isterim geçenlerde de başka bir başlık altında yazdım yamaha hakkındaki yedenk parça sorununu arkadaş çok sıkı girecek Türkiyeye diyor ama kim getiriyormuş ??? ybr 125 ten başka hiçbir modelin yedek parçası yok sipariş ver gelsin oh ne güzel... ben 40.000 km yamaha cyrpton kullandım hava filtresini bile 2 hafta sonra getirdiler... başka örnekler veririmden bu başlık altında kalabalık etmesin ama honda çok nadir modellerin dışında parça sıkıntısını yaşatmıyor en azından benim gördüğüm ve bildiğim kadarıyla..
 
Katılım
27 Kas 2008
Mesajlar
1,771
honda 250 lik kullanıcısı olarak birkaç fikrimi yazayım dedim..benim makina cift silindir gerci ama..tek silindirin titreşim ve sorun olabileceği söylentileri..yeni başlayanlara uygunmu ??düşmelerde granajlara gelebilecek zararlar..sağlamlık ??

sahsen benim 250 lik depo altında bulunan kısa kranajlardan 1800 km sonra kendi kendine hem sağdan hem soldan çatladı..bunun depo altındaki diz dayama yerleri nekadar sağlam..??2000 km sonra catlarsa kac kuruş?? granti kapsamındamı gibi sorular...
**??
bakım ve idame ?? tek ön disk düştünüz eğldi ??düzelttiremediniz ..ne kadar ??alternatif markaları mevcutmu ??yeni başlayanlar tercih edecekmiş...üstündeki lastik ne marka ?takoz gibiyse 200 km sonra yeri öpme olasılığı var...

ama en önemlisi kimden aldınız ...Güngör motor iyi yer ..diğerleri ??abs li versiyonu ...burda satmaz ..ufak cc ufak abs..bozuk yollar..2 gün sonra elde kalır abs..yeni başlayanlar alabilir ..peki nerde hondanın düşme takozları koruma demirleri vs vs...videoda arkadaş ayaga kalkıyor...kawa arkada..gercekte hangisi daha dengeli..egzozu ..sakın 2000 km sonra patlamasın....

Hondanın bizim gibi ülkelereki genc kitleye satmak icin yaptırttığı şık bir arac..fiyatı iyi..güvenilir yerden alınırsa zevk li olur kullanımı ..orjinal yedek parcaları diğer markalara nazaran daha kolay bulunur..ama yamahanında bu sene ülkemize sıkı giriş yaptığı düşünülürse beklenilip alınmasında yarar vardır...

Hondanın ürettiği 250 cc lerden birini kullanan bir kullanıcı olarak şahsi fikirlerim bunlardır arkadaşlar ..

tüm forum üyelerine saygılar..

aman abi yapma eyleme böyle şeyler yazma yoksa başına üşüşürler. honda fanatiklerinin arasında dogruyu söyleyeni kovarlar. alan alsın milletin hayalleri var daha tekeri asvalta degmedi bu motorun birde degse

:cat:sakın kıral çıplak deme
 
Katılım
11 Mar 2011
Mesajlar
3
her motorun artısı eksisi vardır alacagınınız zevke göre bütcenize göre ayarlarsınız ... cok serviste gördüm adam yeni 150 lik almış kafa yalpalıyor diyor..catlamaya gelince catlıyabilir arkadaş..catlamayacak olsa kul yapısı olmazdı..motorsiklet kullanıcısı olarak sorunumuz tek bir markanın domine etmesi..yamahada ,kawada ,suzukide yeteri kadar eğilseler ..bizler kullanıcılar olarak rahat ederiz..ama bilincli kullanıcılar olarak rahat ederiz....

Bu bağlamdan bakınca aslında hangi marka aldığınız diil önemli olan hangi satıcıdan aldığınız..

Ama tabiki sonucta bir zevk işi güzelde görünüyor..başka sayfalarda Kawa ile karşılaştırılmış..şimdi ülkemizdeki kawa yetkilisinin kötü olması Kawayı kötü bir marka yapmıyor..kişisel fikrim Kawa motorların hondadan daha iyi olduğu..neticede adamların işi bu..araba ucak robot yapmıyorlar.:)))motorsiklet yapıyorlar:))fiyat farkı var ise mutlaka bir nedeni vardır..

not bir ingiliz atasözü:ucuz mal alacak kadar zengin diilim der..

tekrardan saygılar
 
Katılım
27 Kas 2008
Mesajlar
1,771
helalllll ya sen nerdeydin be dostum. engin görüşlerine hayran kaldım at gözlügüyle olaylara bakmayışın sevindirici.
 
Katılım
10 Eyl 2007
Mesajlar
1,015
her motorun artısı eksisi vardır alacagınınız zevke göre bütcenize göre ayarlarsınız ... cok serviste gördüm adam yeni 150 lik almış kafa yalpalıyor diyor..catlamaya gelince catlıyabilir arkadaş..catlamayacak olsa kul yapısı olmazdı..motorsiklet kullanıcısı olarak sorunumuz tek bir markanın domine etmesi..yamahada ,kawada ,suzukide yeteri kadar eğilseler ..bizler kullanıcılar olarak rahat ederiz..ama bilincli kullanıcılar olarak rahat ederiz....

Bu bağlamdan bakınca aslında hangi marka aldığınız diil önemli olan hangi satıcıdan aldığınız..

Ama tabiki sonucta bir zevk işi güzelde görünüyor..başka sayfalarda Kawa ile karşılaştırılmış..şimdi ülkemizdeki kawa yetkilisinin kötü olması Kawayı kötü bir marka yapmıyor..kişisel fikrim Kawa motorların hondadan daha iyi olduğu..neticede adamların işi bu..araba ucak robot yapmıyorlar.:)))motorsiklet yapıyorlar:))fiyat farkı var ise mutlaka bir nedeni vardır..

not bir ingiliz atasözü:ucuz mal alacak kadar zengin diilim der..

tekrardan saygılar

Hiç olmaz olamaz Amman tanrım demiyorum ben.Ellbette ki olur.Dediğiniz gibi kul yapısıdır ennihayetinde.

Fakat sanki her 3 motordan 1 tanesi yapıyormuş gibi lanse etmeniz yanlış.İfade etme biçiminiz yanlış.

Fanatizm se fanatizm acun evet :farao:




fotolara bakınca neden cross istediğimi anlarsın sanırım..
cross hep içimde bir uhde :) ama cbr da istiyorum bakalım hangisi ağır basacak..

Off olaya bak.Ne yapmışsın abicim sen öyle :queen:

Geçen biyerde görmüştüm cup a benzeyen cross motorun resmi vardı forumda.öyle bişey iyi gider sana:mrgreen:
 
Son düzenleme:
Katılım
8 Mar 2011
Mesajlar
125
her motorun artısı eksisi vardır alacagınınız zevke göre bütcenize göre ayarlarsınız ... cok serviste gördüm adam yeni 150 lik almış kafa yalpalıyor diyor..catlamaya gelince catlıyabilir arkadaş..catlamayacak olsa kul yapısı olmazdı..motorsiklet kullanıcısı olarak sorunumuz tek bir markanın domine etmesi..yamahada ,kawada ,suzukide yeteri kadar eğilseler ..bizler kullanıcılar olarak rahat ederiz..ama bilincli kullanıcılar olarak rahat ederiz....

evet haklısınız ki honda dışındaki markaların yeteri kadar eğilmemesi bu markaları kötü yapmaz, öyle bir iddia da çok yersiz olur! hondanın tercih edilmesindeki en büyük sebeplerden biri de piyasasının geniş olması, yedek parçasının kolay bulunması değil mi?? çok yakın bir arkadaşım yamaha R1 kullanıyor 3 aydır parça bekliyor.. Bu markanın kötü olmasından değil ama ben kendi adıma söyleyeyim motorumun görüntüsünde bile küçük de olsa bir bozukluk beni huzursuz ediyor her pazar onu okşayarak sildiğimden :mrgreen: dolayısıyla aylarca parça beklemeyi göze alamam..
Bu arada motorların kaç km'de sorun çıkaracağı biraz da kullanıcıdan kaynaklanmıyor mu yaw :cherry:
 
Katılım
27 Kas 2008
Mesajlar
1,771
hondanın şu 12 kusura satılan vtr si orjinal japon malı idi devirli makina denilen 10500 devir çeviren iki silindir.10500 deviri paylaşıp 5250 devir bir piston çeviriyor. buda aslında tek silindir 8000 çeviren motora göre daha az devir çevirmiş olmuyor mu?
yani motor ömrü uzamıyor mu.?
 
Katılım
20 Ağu 2005
Mesajlar
7,460
10500 devirde her iki piston da dakikada 10500 kere inip çıkar, ikisi de aynı kranka bağlı.
 
Katılım
25 Tem 2010
Mesajlar
631
Off olaya bak.Ne yapmışsın abicim sen öyle :queen:

Geçen biyerde görmüştüm cup a benzeyen cross motorun resmi vardı forumda.öyle bişey iyi gider sana:mrgreen:
bende gördüm ama Türkiyede ne yazıkki yok olsa alırdım büyük ihtimal
ama geçen ismi geçen motor 125 cc. ondan fazla hoşuma gitmedi :) toprak yolun tadı farklı ama cbr farklı ikisininde tadını almak gerek :)
 
Katılım
27 Kas 2008
Mesajlar
1,771
büyük cc li bir motoru örnek alacak olursak 600 cc / 4 eşittir 150 cc çıkar.her silindir motor devrini sıralı olarak paylaşır kırank kolunda çıkan toplam devirdir. yani 16 bin çeviren yamaha r6 silindir başına 4 bin çevirir. eger tek silindir. olsaydı tek piston 16 bin çeviremez di. ki çevirse idi
Bu aşırı güç krank milini de biyel kolunuda, buradaki tüm burçları da üzecektir. Motor vuruntulu çalışacaktır.tek silindirdeki bu cc ye göre artan vibrasyonun sebebi budur. Bu sebeple büyük hacimli motorlar 2 hatta 4 silindirli olarak üretilir.
İşte bu avantajlar kayıpların önüne geçtiğinde silindir sayısı artsa iyi olur. Tabii motoru sığdırmak, metal fiyatları ve ürün geliştirme maliyetleri çok çok önemlidir. Projeler maliyetle başlar ve maliyetle biter geri kalan her şey ikincildir.
 
Son düzenleme:
Katılım
10 Eyl 2007
Mesajlar
1,015
cbr 125 de nasıl oluyor bu olay peki
13 bin devir göstergesi = tek silindir ?
merakımdan soruyorum yanlış anlaşılmasın.

vtr için silindir başı 5250 çeviriyor demiştiniz.
 
Katılım
27 Kas 2008
Mesajlar
1,771
Tanım: Ana olarak torkun beygir gücünden çok daha önemli olduğu Dual-Sports ve Dirt-Bike ve Motocross gibi daha küçük motorsikletlerde kullanılır. Maliyet, ağırlık ve basitliğin ön plana çıktığı diğer tip motorsikletlerde de kullanılır (Suzuki Savage 650, MZ Sport). Tek bir karbüratör kullandıklarından, karbüratör senkronizasyon işlemine gerek yoktur. V Twinler de dahil olmak üzere diğer tüm tip motorlardan daha çok tork üretirler.

Tek Silindirli Motorların dezavatajları yüksek devirli olmamaları ve fazla beygir gücü ya da yüksek hız üretememeleridir. Tek silindirleri olduğundan motorun düzgün çalışması çok zordur çünkü tek silindir çok fazla vibrasyona neden olur.
 
Katılım
27 Kas 2008
Mesajlar
1,771
bu site bilgi paylaşım sitesi biz bildigimizi koyarken bilmediğimizi de ögrenicez



Günümüzde, Paralel Twin motor bir zamanlar olduğu kadar popüler değildir ancak tek silindirli gibi tork üretir, hafiftir ve neredeyse iki kat devir üretir ve aynı zamanda beygir gücü ve hızı yüksektir. Bu tipi kullanan motorsikletler GS500E, CB400/500, Ninja 250 er 5
er 6 gibi hafif ve hızlı olma avantajları nedeniyle bu tasarımı seçmişlerdir. Tek silindirliye oranla neredeyse iki kat parçası olması ve çift boğazlı karbüratör kullanması nedeniyle bakım masrafları diğer sıralı motorlar kadar olmasa da yüksektir. İki pistonu olması ve piston kuvvetlerinin etkilerini karşılamak için kontra balansları bulunması tek silindirli motorlara göre daha düzgün çalışmalarını sağlar.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst