honda cbr 250 ve hayal kırıklığı

Katılım
15 Haz 2015
Mesajlar
9
merhaba arkadaşlar, uzun bir süre ara verdiğim motor serüvenime bu yaz bir honda cbr 250 alarak son verdim, 2012 model 7500 km dışardan çok ama çok temiz görünen çiziği bile olmayan bir motor aldım. yağını suyunu kontrol edip sıkıntısız bir şekilde kullanmakta iken, 8500 km de olan motor 6. viteste 120 km hızla giderken aniden yığıldı stop etti ve sonra çok gürültülü bir şekilde çalışmaya başladı. motorda duman atma ve benzeri sıkıntılar olmadığı için atlayıp 100 km ötedeki yetkili servise götürdüm. garantisi falan da yok, önce krank kolu falan dendi ama şimdi usta motoru açtığını ve segman piston ıvır zıvır bir sürü parçanın motor yağsız kaldığı için kullanılamaz durumda olduğunu ve değişmesi gerektiğini söyledi. fiyat verilmesini bekliyorum bakalım ne çıkacak, ancak daha önceden yağsız kalan bir motor ki bendeyken hiç yağsız kalmadı 1000 km sorunsuz bir şekilde gidermi? kafamda deli sorular ve büyük bir hayal kırıklığıyla bekliyorum.
 
Katılım
15 Ara 2013
Mesajlar
497
Sora trde neden ikinci el almiyosun derler... sordugun soru hakkinda hiç bi fikrim yok. Allah yardımcın olsun motorda açılmış satarkende fiyatını dusurttururler acilmis bunun motoru diye üstüne simdi bi ton para sayacan .. kafanda kim bilir daha ne deli sorular...bence eski sahibiyle görüşün bak kardeşim ben bunu aldim parasini zaten verdim, dürüstce soyle nasil kullandin de belki oda yagsiz susuz birakmadi? Makinede bi gariplik var... gerçi 8500 km nasil gidecek o gariplikle orasida meçhul bi konu olur ama
 
Son düzenleme:
Katılım
15 Haz 2015
Mesajlar
9
34 yaşındayım, 6 tane arabam 3 tane motorum oldu, herpsini ikinci el aldım ve hiç bir sıkıntı yaşamadım. ilk defa başıma öyle bir şey geliyor, motoru aldığım çocukta öyle apaçi kılıklı biri değildi, ve motoruna o kadar güzel bakmıştı ki tereddüt etmeden aldım. nazar deyip geçiyorum ama çokta zoruma gidiyor honda gibi markada böyle bir sorunla karşılaşmam.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
25 Ağu 2014
Mesajlar
580
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Honda gibi markami? 4 japon icinde en kalitesizi. Parca ve iscilik kalitesi rezalet. Honda markasindan cacik olmaz. 2015 0 km cbr1000rr aldim mecburiyetten
Guya amiral gemisi hondanin ama kalitesizlikten gebermis.
 
Katılım
20 Eyl 2013
Mesajlar
2,767
Honda gibi markami? 4 japon icinde en kalitesizi. Parca ve iscilik kalitesi rezalet. Honda markasindan cacik olmaz. 2015 0 km cbr1000rr aldim mecburiyetten
Guya amiral gemisi hondanin ama kalitesizlikten gebermis.

O nasıl bir mecburiyettir söyleyin bizde bilelim. Yanlış anlamayın bu arada, iyidir, kötüdür demiyorum. Bence diğer 3 japonun gerisinde ama öyle ölmüş gebermiş derecesinde kötüyse neden aldınız ki?
 
Katılım
25 May 2011
Mesajlar
684
merhaba arkadaşlar, uzun bir süre ara verdiğim motor serüvenime bu yaz bir honda cbr 250 alarak son verdim, 2012 model 7500 km dışardan çok ama çok temiz görünen çiziği bile olmayan bir motor aldım. yağını suyunu kontrol edip sıkıntısız bir şekilde kullanmakta iken, 8500 km de olan motor 6. viteste 120 km hızla giderken aniden yığıldı stop etti ve sonra çok gürültülü bir şekilde çalışmaya başladı. motorda duman atma ve benzeri sıkıntılar olmadığı için atlayıp 100 km ötedeki yetkili servise götürdüm. garantisi falan da yok, önce krank kolu falan dendi ama şimdi usta motoru açtığını ve segman piston ıvır zıvır bir sürü parçanın motor yağsız kaldığı için kullanılamaz durumda olduğunu ve değişmesi gerektiğini söyledi. fiyat verilmesini bekliyorum bakalım ne çıkacak, ancak daha önceden yağsız kalan bir motor ki bendeyken hiç yağsız kalmadı 1000 km sorunsuz bir şekilde gidermi? kafamda deli sorular ve büyük bir hayal kırıklığıyla bekliyorum.

aynisi benim cbr250mede olmustu. garanti kapsaminda bozulan herseyini degistiriyorlar. tekrar rodaj yapiyorsun, sonra yola devam.
 
Katılım
6 Mar 2011
Mesajlar
2,592
Hacım CBR 250 lerin bazılarında fabrikasyon hata var. Ne satanın ne de senin suçun değil.
Bu duyduğum düşük kilometredeki 5. vaka. Bir tanesi aynı grup sürüşünde olduğumuz arkadaşa oldu ilk sahibiydi 4000-4500km deyken. Diğeri aynı gün anadolu yakasındaki başka bi arkadaşa oldu. Bu ikisi de garantiden değişti. Yıl 2011 di
Hemde götürüldüğü gün servisteki parçalarla değiştirildi. Neden olmuş olabilir diye sorulduğunda Servisin cevabı şu oldu "Bu motorlarda oluyor bazen fakat şimdi bir daha kesinlikle yapmaz"


Şimdi sorular şunlar;
- 2010-2011 de üretilen bir motorun komple motor takımı bir serviste neden bulunur?
- "Bir daha yapmaz" derken neye dayanarak söylüyorsun yine orjinal parça takıldı.Bir kusur var da onu mu kapattınız?

Honda artık bu motorları incelemeli ve fabrikasyon bir hata varsa ücretsiz hata gidermesi yapması gerekiyor.
 
Katılım
20 Ağu 2005
Mesajlar
7,460
Tüm motorları geri çağırmayı istemediklerinden ellerinde parça bulundurup sorun çıktıkça anında çözüp müşterinin sağda solda bağırmasını da engelliyorlar. Parçalardan birinde imalat hatası vardır, onunla birlikte komple grubu değiştirince çözülüyordur.
 
Katılım
15 Ara 2013
Mesajlar
497
E bu adamin garantisi bitmiş nolcak şimdi? Ne kadar hondayi begenmesemde bu kadar sacma bi hareket yapacaklarini sanmıyorum. Marka ismi diye bisey var. Su saatten sonrada honda almam
 
Katılım
5 Ağu 2012
Mesajlar
2,890
Honda gibi markami? 4 japon icinde en kalitesizi. Parca ve iscilik kalitesi rezalet. Honda markasindan cacik olmaz. 2015 0 km cbr1000rr aldim mecburiyetten
Guya amiral gemisi hondanin ama kalitesizlikten gebermis.

mecburiyetten 2015 1000rr mı aldın ahahahahaha :queen: ayrıca efendy06 arkadaşıma da katılıyorum

---------- Mesajlar birleştirildi - 09:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:09 ----------

dostum motoru açtıklarında içinden yağ çıkmış mı peki? yağun durumu neymiş? yağlama yapmayı kesmiş olabilir yağ pompası olabilir bu tarz şeyler arıza verecekse kimde ne zaman arıza vereceği belli olmaz çünkü 1000km az bi yol değil.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
25 Ağu 2014
Mesajlar
580
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Sahibiyim diye soylemiyorum 1000RR harbi amele motosikleti. Oyuncak gibi kumanda kollari , plastik aksami çin mali motorlardan farki yok. Motorda isi yalitimi bile yok. Butun hararet totonuzdan apisinizdan heryerden giriyor.

2011 yilinda bir onceki kasadan 0 km almistim ondada ayni boktu. Kasa degisti Honda essek degil duzeltmistir dedim. Essekmis harbiden.

Sen git kaliteden geberen 2015 0 km R6 ni 1ay kullanip yurumuyor diye sat sonra git 1000rr al. Attan inip essege bile binemedik. Arasindaki kalite farki cok buyuk cunku.

Mecburen 1000rr , nedeni r1 ve s1000rr gereksiz pahali. Suzuki marka olarak turkiyede çöpten farksiz ne distribitor ne servis ne parca ne satici var, ne bok oldugu belli olnayan bir marka, ikinci elde yok o yuzden onuda eledim.

1000 liklerde su anda turkiyedeki kral zx10 hem hiz hem teknoloji hem parca ve iscilik kalitesi hem uygun fiyat. Kimse zx10 nun eline su dokemez.

E onada 3 ay bekleyeceksin dediler, benimde tarzim degil hem para ver hem 3 ay bekle yok oyle yagma, yari fiyatina verseler 3 ay beklemem insanin ertesi gunu belli degil ne 3 ayi, oyle salak mantikmi olur :mrgreen:

İste o yuzden bu essegi aldik idare ediyoruz. Satilik ilani hazir zaten satip zx10 alicam 0 km.
 
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
Sahibiyim diye soylemiyorum 1000RR harbi amele motosikleti. Oyuncak gibi kumanda kollari , plastik aksami çin mali motorlardan farki yok. Motorda isi yalitimi bile yok. Butun hararet totonuzdan apisinizdan heryerden giriyor.

2011 yilinda bir onceki kasadan 0 km almistim ondada ayni boktu. Kasa degisti Honda essek degil duzeltmistir dedim. Essekmis harbiden.

Sen git kaliteden geberen 2015 0 km R6 ni 1ay kullanip yurumuyor diye sat sonra git 1000rr al. Attan inip essege bile binemedik. Arasindaki kalite farki cok buyuk cunku.

Mecburen 1000rr , nedeni r1 ve s1000rr gereksiz pahali. Suzuki marka olarak turkiyede çöpten farksiz ne distribitor ne servis ne parca ne satici var, ne bok oldugu belli olnayan bir marka, ikinci elde yok o yuzden onuda eledim.

1000 liklerde su anda turkiyedeki kral zx10 hem hiz hem teknoloji hem parca ve iscilik kalitesi hem uygun fiyat. Kimse zx10 nun eline su dokemez.

E onada 3 ay bekleyeceksin dediler, benimde tarzim degil hem para ver hem 3 ay bekle yok oyle yagma, yari fiyatina verseler 3 ay beklemem insanin ertesi gunu belli degil ne 3 ayi, oyle salak mantikmi olur :mrgreen:

İste o yuzden bu essegi aldik idare ediyoruz. Satilik ilani hazir zaten satip zx10 alicam 0 km.
Para var huzur var motordan motora atlıyor adam :cherry:
 
Katılım
15 Haz 2015
Mesajlar
9
İçinde yağ vardı tabi, ben götürdüm motoru servise kontrol ede ede, bende ona şaşırıyorum, madem zamanında yağsız kalmış o zaman yapması gerekmiyor mu bu arızayı
 
Katılım
15 Haz 2015
Mesajlar
9
Motor 2012 model malesef garantisi biteli 2 yıl olmuş. Sağlam bir masraf çıkaracaklar şimdi bakalım ne diyecek servis
 
Katılım
12 Tem 2013
Mesajlar
578
Zamanında yağsız kalmasıyla ilgisi yok bence. Başka bir arıza var, servis anlayamamış olabilir, yağsız kaldı diyip işin içinden çıkmıştır. Çok iyi incelemek lazım, bazen çok büyük arızaların çok küçük sebepleri olabiliyor.
 
Katılım
13 Nis 2012
Mesajlar
534
Motor 2012 model malesef garantisi biteli 2 yıl olmuş. Sağlam bir masraf çıkaracaklar şimdi bakalım ne diyecek servis

2012 modelde aynısı başıma geldi 5150 km de idi garantiden bütün parçalar yapıldı. 19 bin km de sattım bi arkadaşa ondan da benim bir arkadaşım aldı şuan motor 30 bin km ye geldi hala bir sorun yok ama üst mesajlarda denildiği gibi bu şekilde çok cbr250r patladı. 2012 de servis parça ve işçilik 800/900 tl arası tutmuştu sanırım tabi ben ödemedim ama Anes motordan merak edip öğrenmiştim bilgin olsun. Yapıldıktan sonra soğumazsan sorunsuz binersin ;)
 
Katılım
23 Mar 2015
Mesajlar
498
Motorun icinde yag varsa nasil yagsiz kaldi. ayrica yagsiz calistigi 5 dk icinde motor biter ole zamanla olacak bisey degilki gecmiste yagsiz kalmis diye biseyi ilk defa duydum. Baska bi sorun olabilir pompa bozulmus dese anlicam. Filtre tikanmis dese yine olur dicez. gecmiste yagsiz kaldi demek bariz uyduruk bi cevap gibi duruyor.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst