Arkadaşlar selamlar. Epeydir motosikletin arabaya göre daha "medeni" bir taşıt olması gibi nedenlerle ilgileniyorum, bu Haziran'da B sınıfı ehliyetimi yükseltmek için kursa ve sonrasında mümkün olursa bir tür "motosiklet güvenli/ileri sürüş kursu"na gidip, bu arada yaz sonu gibi de bir motosiklet almak istiyorum. İncelediğim kadarıyla CBR125 mantıklı bir başlangıç motosikleti, bu yüzden onun üstünde duruyorum. Tamamen subjektif fikirlerime göre:
1) Racing tipinde olması nedeniyle kötü niyetli sürücülere karşı biraz daha güvenilir gibi. İncelediğim kadarıyla kötü niyetli sürücüler daha çok "naked" türü motosikletlere bulaşma eğilimi gösteriyorlar. Racing'ler biraz daha "araba" imajına sahip.
2) Yine Racing'ler daha kıvrak galiba. Yarışta buna ihtiyaç olması yüzünden böyle düşünüyorum. Kullanım rahatlığı biraz sınırlıymış ama kıvraklık daha kolay kullanım ve böylece güvenlik getirebilir.
3) Motor gücü.

Aslında gözüm daha büyüklerindeydi ama CBR600F ile ilgili sorduğum motosiklet tutkunu arkadaşım bana onun gibi bir şeyle iki ay ömür biçince vazgeçtim. Malum yeni başlıyorum.
4) Honda kalitesinin verdiği güven.
5) Fiyat/performans oranı. Performanstan kastım hız falan değil, o paraya elde ettiğiniz kalite ve güven gibi şeyler.
Motosiklet kullanımıyla ilgili diğer sorularımı başka zamana saklayarak, CBR125 ile ilgili bir şeyler sormak ve belki fikir vermek istiyorum(ilk mesajdan nasıl bir ukalalıksa

). Burası bir tanışma konusu anladığım kadarıyla, ama tabii bu nedenle uzun bir muhabbet dönmüş ve forumda bilgiye ulaşmak da yine bu yüzden zorlaşmış. Önerilerimi bu anlamda değerlendirirseniz sevinirim.
Öncelikle, rakamsal sonuçlar!

Hiçbir yerde CBR125 ile ilgili rakamsal sonuçlar göremedim. Bir tek bu konunun ilk sayfasında sağolsun bir arkadaşın daha çok subjektif fikirleri var. Bir gezinizde, CBR125'in 0-100 km hızlanması ve özellikle mesela 80-120 km hızlanmasını (esnekliğini) de denerseniz, 1. sayfayı editleyerek yazar mısınız? Mesela yanınızda CBR125'ten daha hızlı bir arkadaşınız ve onun arkasındaki kronometre tutanla deneyebilirsiniz, CBR125 kullanıcısı arkadaş 100'e ulaştığında (ya da 80'den 120'ye çıktığında) kornaya basabilir, yanındaki motorda kronometre tutan arkadaş zamanı kaydeder. Bu, CBR125'in performansı konusunda potansiyel motordaşlarınıza daha iyi fikir verecektir. 80-100 esnekliğinin önemi de tabii araç sollama sırasında ortaya çıkıyor. Hazır başlamışken, yakıt tüketimi ile ilgili rakamlar da vermeyi deneyebilirsiniz. Hakikaten 3-3.5 l/100 km gibi komik rakamlar mı harcıyor? Hatta bir dostum daha beterinden bahsetti, "Tek silindirli o, en fazla 3 litre harca 100 kilometrede" diye...
Bunlar benim kişisel merakım tabii... Deneyiminiz sayesinde, yeni alacak biri için değerli olabilecek başka bilgiler de bulup, ilk mesaja eklerseniz benim gibi deneyimsiz başkalarına da yardımı olacaktır. Hatta bu sorular zaten yanıtlanmış olabilir ama takdir edersiniz ki 100 sayfalık konuda bulmak pek mümkün değil. Yanıtlanmış sorularsa, ilk mesajı editleyip ekleyerek bilgi arayan arkadaşların daha rahat ulaşmasını sağlayabilirsiniz.
2007 yılı içinde siyah bir CBR125'le aranıza katılmak ümidiyle...
