Honda Honda CBR 125R Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
16 Şub 2008
Mesajlar
0
Teşekkür ederim dostum. Ben 110 ile giderken husursuz hissediyorum motosiklet çok bağırıyor gibi geliyor. yüksek devirde kullanmaya alışık biri olmadığımdandır belki vites geçişeri 5-6 bin devir arası genelde benim ortalama sürüş ise uzun yolda 6500 devir bandında da ara ara da 7 hatta eğimli yol görünce 8-9'ada çıktığım oluyor anlık ivmelenme hızlanma için tekrar 6-7 bin devir bandına düşürüyorum. Ramazandan sonra Bursa-Bulgaristan gibi bir yol kat etme niyetim var yaklaşık 600 km'lik bir yol. bakalım nasipse gideceğiz :)

Bende normalde 4-6 bin arası vites yükseltip sakin gidiyorum. ama açık yolda 6000 devir 80 km hızla gittiği için orta şeritte 100 le giden motora selektör yapan bir millet olduğumuzdan direk 110-115 e bağlarım. canım daha değerli:)

Zaten R25 te 100 km de 7000 devir yapıp bağırıyor inazuma da 7500 devir yapıyor. onlardamı 90 la gitsin:p biri 150 biri 180 yapıyor.

senin dediğin motora hiçbir zarar vermez. Motoru yıpratan 2-3 ölümcül hata

1) boşta tak tak tak kesiciye vurmak

2) motoru ısıtmadan 3 cizgiye gelmesini beklemden harşşş diye gazlamak

3) üst devirlerde kompresyonla yavaşlamak, vites küçültmek
 
Son düzenleme:
Katılım
13 Ocak 2013
Mesajlar
436
Bende normalde 4-6 bin arası vites yükseltip sakin gidiyorum. ama açık yolda 6000 devir 80 km hızla gittiği için orta şeritte 100 le giden motora selektör yapan bir millet olduğumuzdan direk 110-115 e bağlarım. canım daha değerli:)

Zaten R25 te 100 km de 7000 devir yapıp bağırıyor inazuma da 7500 devir yapıyor. onlardamı 90 la gitsin:p biri 150 biri 180 yapıyor.

senin dediğin motora hiçbir zarar vermez. Motoru yıpratan 2-3 ölümcül hata

1) boşta tak tak tak kesiciye vurmak

2) motoru ısıtmadan 3 cizgiye gelmesini beklemden harşşş diye gazlamak

3) üst devirlerde kompresyonla yavaşlamak, vites küçültmek

Anekdotlarına uymaya çalışacağım, güzel yorumun için teşekkür ederim. Hayırlı kandiller dilerim :)
 
Katılım
7 Mar 2016
Mesajlar
1,086
Bugün motorun arka lastiği 140 tabanlı bir lastik ile değiştirdim.Ondan sonra ne alakası olduğunu anlayamadığım bir şekilde motordan uğultu gelmeye başladı.

Acaba fan sesi mi bu fan mı açtı diye düşündüm.Motosikletim daha önce hiç fan açmadı, hatta ısı göstergesi 3 dişin üzerine hiç çıkmadı.Baktım ısı 3 diş, radyatörün arkasındaki pervane de dönmüyor.Dedim o zaman bu ses fan sesi değil.

Motorun sağına soluna kulak verdim ama sesin nereden geldiğini bulamadım.Son olarak tahminim egzostan geliyor gibi.Normal egzos sesinin dışında farklı bir uğultu var gibi....
Daha önce böyle bişey ile karşılaşan oldu mu? Ses hakkında fikri veya tahmini olan var mı?
 
Katılım
14 May 2015
Mesajlar
120
Bugün motorun arka lastiği 140 tabanlı bir lastik ile değiştirdim.Ondan sonra ne alakası olduğunu anlayamadığım bir şekilde motordan uğultu gelmeye başladı.

Acaba fan sesi mi bu fan mı açtı diye düşündüm.Motosikletim daha önce hiç fan açmadı, hatta ısı göstergesi 3 dişin üzerine hiç çıkmadı.Baktım ısı 3 diş, radyatörün arkasındaki pervane de dönmüyor.Dedim o zaman bu ses fan sesi değil.

Motorun sağına soluna kulak verdim ama sesin nereden geldiğini bulamadım.Son olarak tahminim egzostan geliyor gibi.Normal egzos sesinin dışında farklı bir uğultu var gibi....
Daha önce böyle bişey ile karşılaşan oldu mu? Ses hakkında fikri veya tahmini olan var mı?

hocam sürekli gelen viiiii sesini soruyorsan o enjeksiyon sesi.
ama lastiği değiştirdikten sonra oldu diyorsan hiç bilmiyorum
yani enjeksiyon sesi lastik değiştirdikten sonrada öncede vardır yani sabittir : D
belki sen lastiği değiştirdikten sonra enjeksiyon sesini farketmişsindir
birde hocam bizimkilere 140 takılıyor mu yoksa fabrika değeri dışında bir değer mi 140?
 
Katılım
7 Mar 2016
Mesajlar
1,086
Yok o enjeksiyon sesinin dışında bir ses gelmeye başlamıştı.Egzostan geldiğini düşünmüştüm ama sonradan ses yok oldu kendi kendine düzeldi.

0 km yol yapmış çıkma r25 lastiği aldım arkaya, o da ırc marka.Benim lastiğim eskiydi, ya ondan dolayı ya da taktığım lastik 140 taban olduğundan dolayı yol tutuşu olumlu etkilendi.

Görsel olarak pek bir fark olmadı, 130 taban ile 140 arasında pek fark yok.Olumsuz birşeyde olmadı, motorun çekişi aynı diyebilirim ben bir değişiklik farketmedim.Muhtemelen yakıtı da pek etkilememiştir diye düşünüyorum yakıtı daha ölçmedim...
 
Katılım
13 Ara 2014
Mesajlar
145
merhaba arkadaşlar, 2014 model 14bin km de , tiger egsozlu cbr 125 im var. bugün bi yakıt ölçümü yapayım dedim ve 100km de 4.5lt yaktı. ama 8k devirin altında sürmedim sizce bu yakıt fazla mı cbr 125 için ?
 
Katılım
20 Eyl 2015
Mesajlar
378
Arkadaşlar cbr kullanıcıları olarak pulsar 200ns in kalitesini felan nasıl buluyorsunuz objektif olarak ? Siz olsanız 10,700TL ye Cbrmı tercih edersiniz , yoksa 8.000 pulsarmı
 
Katılım
7 Mar 2016
Mesajlar
1,086
Hocam ben pulsar alacaktım boyum yetmediği için pulsar almadım.Az çok bildiğim şeyleri yazayım yanlışım varsa düzeltin.

Cbr bence yakıt olarak, parça kalitesi olarak ve sorunsuzluk olarak pulsardan önde. Tip olarak zaten pulsardan çok çok çok daha önde. Muhtemelen 2.el piyasası da pulsardan daha iyidir.

Ama hız ve güç olarak pulsara göre baya yetersiz kalıyor. Oturuş pozisyonu olarak değerlendirirsek pulsara göre birazcık yorucu olabiliyor.
 
Son düzenleme:
Katılım
20 Eyl 2015
Mesajlar
378
Hocam ben pulsar alacaktım boyum yetmediği için pulsar almadım.Az çok bildiğim şeyleri yazayım yanlışım varsa düzeltin.

Cbr bence yakıt olarak, parça kalitesi olarak ve sorunsuzluk olarak pulsardan önde. Tip olarak zaten pulsardan çok çok çok daha önde. Muhtemelen 2.el piyasası da pulsardan daha iyidir.

Ama hız ve güç olarak pulsara göre baya yetersiz kalıyor. Oturuş pozisyonu olarak değerlendirirsek pulsara göre birazcık yorucu olabiliyor.

Hocam bende sorunsuzluğu ve güven verdigi için honda tercih etcem ama çevremde motor süren herkes 125 lik makinaya 11 bin Tl verilir mi diyor , bende hak veriyorum ama pulsardan sonra hondaya binince kalbim hondada çarptı benim ama tabi sürmedigim için ikisinide bilemiyorum aldıktan sonra pişman olurmuyum. İki bayide test sürüşü yaptırmıyor maalesef
 
Katılım
20 Nis 2014
Mesajlar
10
Kardeşim benim cbrdan da farklı ve garip bir ses geliyordu. Servise gittim. Anlattım olayı Çalışan arkadaş balata temizleyici sıktı frenlerin
iç kısmına balataların olduğu yere ses kayboldu. Belki aynı sorunla karşılaşmış sındır.

---------- Mesajlar birleştirildi - 05:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 05:23 ----------

Arkadaşlar cbr kullanıcıları olarak pulsar 200ns in kalitesini felan nasıl buluyorsunuz objektif olarak ? Siz olsanız 10,700TL ye Cbrmı tercih edersiniz , yoksa 8.000 pulsarmı

Arkadaşım CBR daha iyidir Fakat hiç kullanmamışsın. Bence git kullan motorları kendin karar ver. Sonra pişman olma :D
 
Katılım
5 Nis 2006
Mesajlar
527
Hocam bende sorunsuzluğu ve güven verdigi için honda tercih etcem ama çevremde motor süren herkes 125 lik makinaya 11 bin Tl verilir mi diyor , bende hak veriyorum ama pulsardan sonra hondaya binince kalbim hondada çarptı benim ama tabi sürmedigim için ikisinide bilemiyorum aldıktan sonra pişman olurmuyum. İki bayide test sürüşü yaptırmıyor maalesef

hocam neden sıfır alıyorsun 2. el al cbr ı . Ayrıca honda kullanmadıysan pulsar al derim ama honda dan pulsara geçmek parça kalitesi, makina olarak ıhhh diyorum.
 
Katılım
27 Tem 2013
Mesajlar
121
Bende cbr sahibiydim bundan 2 sene evvel cbr 125 vardi sifir almistim ilk ciktiginda kirmizi rengini sonrada aradan 250 r aldim ve sonra da askerlik cikti satmisdm smdide askerlikde bitti motor alicagim ama 125 cbr alicagima 200 ns alirim daha iyi 125r emin ol 200 ns tadini vermez gorunusu var gitmiyor bide o fiyat alinmaz ben 7.5 almistim cbr yi
 
Katılım
28 Ocak 2015
Mesajlar
581
2015 model cbr dan sonra 2016 model cbr repsol almış bulunmaktayım 3 ay önce aldım :) allah kaza bela vermedi şuana kadar vermezde inşalah :)

Motor :2720 km de ve motordan ses geliyor burdaki motosiklet ustasına götürdüm motoru dinledi ve sibop ayarı dedi .

Servisi arayıp sordum sibop ayarı kaç paraya yapıyorsunuz 50 tl dedi motorun bakımında getirsem motor 2700 km de 1300 km sonra gelsem sıkıntı olurmu dedim hayır dendı şimdi forum sakinleri motorun sibop ayarını ben nasıl bozmuş olabilirim tavsiyelerinizi dinliyorum birde servis 50 tl çokmu diyor birde bu ayar yapılırsa birdaha bozulurmu ?
 
Katılım
16 Haz 2016
Mesajlar
46
Merhabalar herkese,
Ben yeni ehliyet aldım. Başlangıç motoru alıcam inş. Cbr 125r ın 2. elini almayı düşünüyorum ama pek piyasayı bilmiyorum. Yaklaşık ne kadar verilir 2. el 2012 ve sonrası cbr için ?
 
Katılım
3 Mar 2012
Mesajlar
281
2012 model 10.000 km alti temiz cbr 125 7.500 tl eder mi arkadaslar ? zarar etmeden satabilirmiyim ?
 
Katılım
25 Mar 2012
Mesajlar
113
Hayalete,
kazadan sonra model değiştirmiş olabilirsin....
buralarda mısın bilmiyorum ama geçen seni markette gördüm.
motorla geldiğin halde hiç ekipmanın yoktu.
haberin olsun lakabın hayalete çıktı.
Lütfen ekipmansız çıkma.
R25 miydi o uzaktan stop lambasını gördüğüm.... gerçi ses duke ama.... neysee
Tekerin düz bassın.
 
Katılım
13 Ocak 2013
Mesajlar
436
4000 Bakımına giriceğim yakında. Neler değişiyor ve ortalama ne kadar tutar acaba daha önce yaptıran arkadaşlar rica etsem bilgi verebilirmi acaba :) ?
Herkese kazasız belasız sürüşler, iyi günler :)
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst