Honda Honda CBR 125R Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
30 Eyl 2012
Mesajlar
289
hocam yanlışın olmalı çünkü cbr 11600 de kesiciye giriyor yani 12000 devir imkansız. sanırım 151 km hız gördüğünde 11500 devir civarındadır. Ama iyi gitmiş hakkaten, bende 149 görmüştüm düzde arkadan rüzgar eserken. Peki senin yol durumun neydi ?

Otoban dostum hafif eğim vardı tabi 12nin üzerindeydi devir diğerlerinde dediğin doğru ama 12ye kadar girmiyor kesiciye 6. viteste
 
Katılım
30 Kas 2011
Mesajlar
1,121
devir kesici olan motorlarda yokuş aşağı dahi olsa kesicinin ilerisine gitmiyor devir. Yani şöyle anlatayım 1. viteste dahi yokuş aşağı bassanız 11600 ün ötesine geçiremezsiniz devri. Tam kesiciye geldiğinde ivmelenme durur ve frenliyormuş gibi olur motor. Ama şuda var 151 km hızla giderken devir saatine çok dikkatli bakamamış olabilirsin çünkü insan yola konsantre oluyor o esnada. Zaten ha 11600 ha 12000 yani uzatılacak birşey değil maksat muhabbet olsun :) Ben 149 km gördüğümde devir saatine bakmak aklıma bile gelmemişti şaşkınlıktan, 125 lik motor nasıl yapar bu hızı diyordum :)
 
Katılım
30 Eyl 2012
Mesajlar
289
devir kesici olan motorlarda yokuş aşağı dahi olsa kesicinin ilerisine gitmiyor devir. Yani şöyle anlatayım 1. viteste dahi yokuş aşağı bassanız 11600 ün ötesine geçiremezsiniz devri. Tam kesiciye geldiğinde ivmelenme durur ve frenliyormuş gibi olur motor. Ama şuda var 151 km hızla giderken devir saatine çok dikkatli bakamamış olabilirsin çünkü insan yola konsantre oluyor o esnada. Zaten ha 11600 ha 12000 yani uzatılacak birşey değil maksat muhabbet olsun :) Ben 149 km gördüğümde devir saatine bakmak aklıma bile gelmemişti şaşkınlıktan, 125 lik motor nasıl yapar bu hızı diyordum :)

Benim motor şukadar yapıyoda şunu gördüm de tarzında bi insan değil hatta soranlara 130 yapıyor diyordum bundan önce.Anlık değil yol oldukça o hızı birkaç kez net gördüğümden böyle konuşuyorum 153 olmuyor 152 :) Sen anlık görmüşsün, 12bini geçiyor 152de kalıyor bi dahakine video cekerim kask kamerası alırsam sana
 
Katılım
26 Mar 2012
Mesajlar
512
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
arkadaslar ay basında honda cbr 125 r alıcam 1500km de kullanırken nelere dıkkat etmelıyım kac km de zıncırı hangı yagla ile yaglamalıyım kac km de bakım yaptırmalıyım ayrıca kac bın devırde vıtes degıstırerek kullanmalıyım bana bilgi verebilecek birisi varmı?

1-200-500 km arası arası normalde yağlanır ama illa şu km yağlancak die birşey yok elinle kontrol edersin yağ azsa temizleyip yağlarsın kısacası zırt pırt yağlanmaz.

2-Yağ markasına fazla önemli değil tanındık bir marka kullan ama en kalitelisi olsun diyorsan motul dur.

3-6.000 devir en ideal vites değiştirme devridir eğer 6.000 devirde vites atarsan son vitesde sanırım 70 km hıza çıkıyor yeni başlıyacağından 4.000 devirde at motora alış sonra yavaş yavaş vites atma devrini yükseltirsin :)

4-bakım konusuna gelince normalde ilk 1000 km bakıma girer 4.000 bakımına girecek saten motorun yani 2.500-3.000 km de bir bakıma sokulabilir.
 
Katılım
30 Kas 2011
Mesajlar
1,121
Benim motor şukadar yapıyoda şunu gördüm de tarzında bi insan değil hatta soranlara 130 yapıyor diyordum bundan önce.Anlık değil yol oldukça o hızı birkaç kez net gördüğümden böyle konuşuyorum 153 olmuyor 152 :) Sen anlık görmüşsün, 12bini geçiyor 152de kalıyor bi dahakine video cekerim kask kamerası alırsam sana
Öyledir hocam ayıp ettin videoya falan gerek yok :) belki üretimden kaynaklı ufak fark olabilir iki motorun km saatleri arasında. Çünkü benim motor hiç bir viteste 11600 devirin üstüne çıkmaz anca arkadan kamyon itmesi lazım :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:00 ----------

1-200-500 km arası arası normalde yağlanır ama illa şu km yağlancak die birşey yok elinle kontrol edersin yağ azsa temizleyip yağlarsın kısacası zırt pırt yağlanmaz.

2-Yağ markasına fazla önemli değil tanındık bir marka kullan ama en kalitelisi olsun diyorsan motul dur.

3-6.000 devir en ideal vites değiştirme devridir eğer 6.000 devirde vites atarsan son vitesde sanırım 70 km hıza çıkıyor yeni başlıyacağından 4.000 devirde at motora alış sonra yavaş yavaş vites atma devrini yükseltirsin :)

4-bakım konusuna gelince normalde ilk 1000 km bakıma girer 4.000 bakımına girecek saten motorun yani 2.500-3.000 km de bir bakıma sokulabilir.

Son viteste 6000 devir ile giderken 78 km/h görüyor cbr. Yani her 1000 devirde 13 km/h artıyor. Deneyin 10000 devirde de 130 km/h görüyor tabi bu yazdıklarım sadece sonuncu vites için geçerli
 
Katılım
19 Şub 2013
Mesajlar
108
Bende düz yolda 140 gördüm gazı salmasaydım daha giderdi bide arkadaşlar sehir içi motor az yaksın diye ilk 1.vitesden 2 ye atarken 3000 de atıyom diger vitesleride 4500 de atıyom motora bi zararı olurmu ?
 
Katılım
26 Mar 2012
Mesajlar
512
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Bende düz yolda 140 gördüm gazı salmasaydım daha giderdi bide arkadaşlar sehir içi motor az yaksın diye ilk 1.vitesden 2 ye atarken 3000 de atıyom diger vitesleride 4500 de atıyom motora bi zararı olurmu ?

neden olsunki kardeşim benim motor daha rodajı tamamlamadı trafikte kaçıcam diye 1. vitesde 5.000 devirde 2. yi 6.000 attığım oldu sanırım sizin oralar çok sakin bizim burada 4500 şehir içinde vites değiştirsen kendnidi arabanın altında bulursun :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:55 ----------

Arkadaşlar cbr 125 te far her zaman yanıyor mu?

Ben söndüğünü görmedim de?

güvenlik meselesi herzaman yanıyor
 
Katılım
30 Kas 2011
Mesajlar
1,121
çok düşük devirlerde kullanmakta iyi değildir arkadaşlar. Motorun içi daha erken kurum bağlar ve sağırlık dediğimiz performans düşüşü meydana gelir. Rodaj döneminde önemli olan aniden gaz vermemek ve uzun süre yüksek devirde gitmemektir. Vites değişim öncesi anlık olarak 7500 devire kadar bile gelinebilir hiç bir zararı yoktur ama bu 7500 devire birden gazı kökleyerek değilde yavaş yavaş arttırarak gelmek önemli olan. Zaten cbr diğer 4 zamanlı tek silindirli 125 liklere göre daha yüksek devirli olduğu için alt devirleri biraz güçsüz. Bu yüzden çok baymamaya özen gösterin
 
Katılım
3 Şub 2013
Mesajlar
59
Beyler motorum 4000 kmye geldi,ve su depodan gelen bip sesinde bi artis var,hafta sonu 300 km kadar bi yol yaptim bu yoldan sonra sanki dahada artti,km arttikca sesin arttigini hisseden oldu mu ?
 
Katılım
6 Ocak 2013
Mesajlar
37
motoruma kavuştum üstünden inmiyorm beyler:_) bu dördüncü günüm motorla ancak zaman bulabildim mesaj yazabilmek için:)
 
Katılım
19 Şub 2013
Mesajlar
108
konca ben pek trafige çıkamıyom mahlum ehliyet yok genelde ara sokaklarda dolaşıyom o yüzden pek motoru sundiremiyom
 
Katılım
9 Ağu 2010
Mesajlar
257
Motorumu alalı 3 gün oldu 2011 model 9000 km de siyah nasipse yarın 10000 bakımına girecek cbf 150 den geçiş yaptım ilk gün epey sert ve yorucu geldi bana cbf 150 yi aramadım desem yalan olur ama gün geçtikçe alışıyor insan bu gün 4. gün ve makıne pek hoş gelmeye başladı cbf gibi kullanılmıyor haliyle sürekli gaz istiyor bende hakkını veriyorum düzde rüzgar arkamda 148 km hıza çıktım bayır aşşağı 151 km hız gördüm 125 cc bir motor nasıl oluyorda bu hıza çıkabiliyor yoksa bizim saatlerdemi bir problem var :D bu arada yüzüğü çıkarttım motoru alalı bir hayli hayranım oldu
kızlar yiyecekler motorumu benimi :D:D
 
Katılım
26 Mar 2012
Mesajlar
512
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Motorumu alalı 3 gün oldu 2011 model 9000 km de siyah nasipse yarın 10000 bakımına girecek cbf 150 den geçiş yaptım ilk gün epey sert ve yorucu geldi bana cbf 150 yi aramadım desem yalan olur ama gün geçtikçe alışıyor insan bu gün 4. gün ve makıne pek hoş gelmeye başladı cbf gibi kullanılmıyor haliyle sürekli gaz istiyor bende hakkını veriyorum düzde rüzgar arkamda 148 km hıza çıktım bayır aşşağı 151 km hız gördüm 125 cc bir motor nasıl oluyorda bu hıza çıkabiliyor yoksa bizim saatlerdemi bir problem var :D bu arada yüzüğü çıkarttım motoru alalı bir hayli hayranım oldu
kızlar yiyecekler motorumu benimi :D:D

Hayırlı olsun kazasız belasız sür kardeşim :)
 
Katılım
13 Nis 2013
Mesajlar
150
Arkadaşlar, CBR 125'im 500 km'ye gelmek üzere. Yağı, suyu için bir şey yapmam gerekir mi? Yoksa 1000 km bakımına kadar bir şey yapmaya gerek yok mu?
 
Katılım
30 Kas 2011
Mesajlar
1,121
Özellikle sahibine çok dikkat et apaçi tiplerden asla motor alınmaz aklında olsun daha bayiden çıktığı gibi kaç yapcak ( onların deyimiyle kaç bascak ) diye anasını ağlatıyorlar motorların ve satarkende rodajı itina ile yapılmıştır diye kandırıyorlar insanları. Rodajı düzgün tamamlanan 10000 km deki motor rodajı apaçilerin elinde geçen 1000 km deki motordan daha iyidir. O yüzden sahibine dikkat et arkadaşım. Daha 1970 km de olan motorun pek birşeyine bakılamaz malesef ama 1000 km bakımını yaptırdığına emin ol kitapçığa işlenmiş olması senin için daha da güven verici olur
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst