Honda Honda CBR 125R Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
2 Ağu 2012
Mesajlar
641
arkadaşlarım abilerim kardeşlerimm bi sorum olarak motorsiklete hgs aldım ama nereye yapıştırcam öndeki küçük camdan okunurmuki alan ve yapıştıran arkadaşlardan yardım isticektim birde zincir için en makul yağ markası isticektim yardımınız için teşekkür ederim :)

Ben hgs aldığımda ön cama yapıştırdım düzgünce üzerindende 1 kat şeffaf geniş bantla geçtim :)
Ön tarafta görebilirsin...



Uploaded with ImageShack.us
 
Katılım
30 Mar 2013
Mesajlar
5
Merhabalar,
İlk motorum olarak bir CBR 125 R almak istiyorum ve muhtemelen amatörlükten dolayı motorda çizik oluşacağı ve yana yatacağı için ikinci elle başlamaya karar verdim. Fakat 2. el motorsiklet alınırken nelere dikkat edicem hiçbir fikrim yok. CBR 125 R ile başlıycam, bana önerebileceğiniz püf noktaları varsa, söylerseniz sevinirim.
Şimdiden teşekkürler.
 
Katılım
6 Şub 2012
Mesajlar
1,948
Motosikleti
Bajaj Dominar 250
Merhabalar,
İlk motorum olarak bir CBR 125 R almak istiyorum ve muhtemelen amatörlükten dolayı motorda çizik oluşacağı ve yana yatacağı için ikinci elle başlamaya karar verdim. Fakat 2. el motorsiklet alınırken nelere dikkat edicem hiçbir fikrim yok. CBR 125 R ile başlıycam, bana önerebileceğiniz püf noktaları varsa, söylerseniz sevinirim.
Şimdiden teşekkürler.

Burdan ne kadar söylesek boş kardeş .. mutlaka bilen biriyle gidip baktırman gerek .. Nette 2.el motorsiklet alırken dikkat edilmesi gerekenler yaz arattır bi çok bilgi bulursun ama eksik kalacağından emin olabilrsn ..
 
Katılım
26 Mar 2012
Mesajlar
512
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Düşük hacimli motorlar pek özen gösterilerek kullanılan motorlar değildir temiz kullanlanan azdır bence sıfır al veya tanıdık birinden al :)
 
Katılım
30 Mar 2013
Mesajlar
5
Teşekkürler Enes,
Bilen biri tanımadığım için öğrenmek istemiştim bunları. Bi okuycam alırken dikkat edilmesi gereken şeyleri. İnternetten bi yerden motorun plakasından bakımıyla ve kaza geçmişiyle ilgili verilere ulaşabileceğimiz bir yer var mı?
 
Katılım
12 Kas 2011
Mesajlar
329
Arkadaşlar vites geçişleri 500 km'den sonra sertleşmeye başladı öyle ki ışıklarda 1'e geçmediği oldu. Az gazla kullanmaya çalışıyorum; 7000'i de şehirdışında farkedemeden 1 defa geçtim. Genel olarak 6000 üzerine çıkmıyorum. 800 km'yi buldu motorum. Servise 500'de falan yağ değişmeli mi diye 2 defa sordum bir motoru alırken, iki vitesler sertleşmeye başlayınca. Gerek yok 1000'de değiştireceğiz dediler. Ki kullanım klavuzunda da aksi bir şey yok, ilk bakım ve ilk yağ değişimi 1000'de görünüyor. Hal böyle iken, Motul 5100-7100 ya da ikinci seçenek Mobil1 4t racing yağ düşünüyordum. Bakım için bir ücret almayacaklarmış ustanın dediğine göre; buna karşılık Mobil1'in servisteki fiyatı 35 lira imiş. Aynı yağ Anes'te 25 lira. Ne veya hangi viskozitede hangi yağı tavsiye edersiniz?. Bu arada Mobil1'in viskozitesi 15w 50. Herkese selamlar.
 
Katılım
6 Şub 2012
Mesajlar
1,948
Motosikleti
Bajaj Dominar 250
Arkadaşlar vites geçişleri 500 km'den sonra sertleşmeye başladı öyle ki ışıklarda 1'e geçmediği oldu. Az gazla kullanmaya çalışıyorum; 7000'i de şehirdışında farkedemeden 1 defa geçtim. Genel olarak 6000 üzerine çıkmıyorum. 800 km'yi buldu motorum. Servise 500'de falan yağ değişmeli mi diye 2 defa sordum bir motoru alırken, iki vitesler sertleşmeye başlayınca. Gerek yok 1000'de değiştireceğiz dediler. Ki kullanım klavuzunda da aksi bir şey yok, ilk bakım ve ilk yağ değişimi 1000'de görünüyor. Hal böyle iken, Motul 5100-7100 ya da ikinci seçenek Mobil1 4t racing yağ düşünüyordum. Bakım için bir ücret almayacaklarmış ustanın dediğine göre; buna karşılık Mobil1'in servisteki fiyatı 35 lira imiş. Aynı yağ Anes'te 25 lira. Ne veya hangi viskozitede hangi yağı tavsiye edersiniz?. Bu arada Mobil1'in viskozitesi 15w 50. Herkese selamlar.

Hacı vitesler zamanla yerine oturur .. ki Cbr nin öyle yumuşak bi vites sistemi yok zaten .. Bi çok motoru denemiş biri olarak söylüyorum genel olarak hondalarda ztn vitesler kemikli ve kazık gibi .. normale gidiyo senin motor sıkıntı yok :D Zamanla alışırsın .. Yağa gelince .. bnım tavsiyem 25-30bin km devirmiş motorlarda 15-50 kullanıp yağ kaçaklarını ve aşınmayı indirgemekten yana .. yeni motorlarda (ki yaz şartları ülkemizde mağlum 50 60 derecleri görmüyorz) 10w-40 yağları tecrübelerim doğrltusunda tavsie ederim .. Marka olaraksa Benim top 3üm..

1. Motul .
2.İphone
3.Shell ..

Bi çok markayı denemiş biri olarak bunları gönül rahatlıyğıyla koyarım .. Castrol ve mobil gibi yağları , balık kızartmak için bile kullanmam , açık ve net ..

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:05 ----------

Teşekkürler Enes,
Bilen biri tanımadığım için öğrenmek istemiştim bunları. Bi okuycam alırken dikkat edilmesi gereken şeyleri. İnternetten bi yerden motorun plakasından bakımıyla ve kaza geçmişiyle ilgili verilere ulaşabileceğimiz bir yer var mı?

Operatör farketmez .. 5664 Numarasına Plakayla beraber kısa mesaj atarsan Sana yanıt gelir kazası olup olmadığı .. Tutanak varsa tabiki ..

Örnk : KAZA 31ABC43 ... Bu şekilde yaz gönder plakayı ..
 
Katılım
28 Eki 2012
Mesajlar
1,043
Bu gün baya bi yol yaptım fakat motorumdan ses gelmeye başladı. Kontağı açtığımız andaki enjeksiyon sesi gibi bir ses, çalışırken hiç susmadan devamlı çıkıyor. Nedeni ne olabilir? Bilen varmı? pazar pazar heryer kapalı.
 
Katılım
26 Mar 2012
Mesajlar
512
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Hacı vitesler zamanla yerine oturur .. ki Cbr nin öyle yumuşak bi vites sistemi yok zaten .. Bi çok motoru denemiş biri olarak söylüyorum genel olarak hondalarda ztn vitesler kemikli ve kazık gibi .. normale gidiyo senin motor sıkıntı yok :D Zamanla alışırsın .. Yağa gelince .. bnım tavsiyem 25-30bin km devirmiş motorlarda 15-50 kullanıp yağ kaçaklarını ve aşınmayı indirgemekten yana .. yeni motorlarda (ki yaz şartları ülkemizde mağlum 50 60 derecleri görmüyorz) 10w-40 yağları tecrübelerim doğrltusunda tavsie ederim .. Marka olaraksa Benim top 3üm..

1. Motul .
2.İphone
3.Shell ..

Bi çok markayı denemiş biri olarak bunları gönül rahatlıyğıyla koyarım .. Castrol ve mobil gibi yağları , balık kızartmak için bile kullanmam , açık ve net ..[COLOR="Silver''

Castroll motor yağı konusunda en iyisi sanırdım:silent: birşey daha öğrenmiş oldum :)
 
Katılım
6 Şub 2012
Mesajlar
1,948
Motosikleti
Bajaj Dominar 250
Castroll motor yağı konusunda en iyisi sanırdım:silent: birşey daha öğrenmiş oldum :)

Castrol reklamdan ötesi değil .. Motorunu sevmiyonmu diyesim gelir koyanlara :) yağ uçar gider yüksek devre dayanmaz , özelliğini kaybeder , üstüne viteslerle güreşirsin , sesli gürültülü çalışır makina .. vs vs .. Yağı castrol Benzinide Bp kullandınmı ohh kafa rahat :D mis gibi ... Makinasına işkence yapmak isteyenlerin formülü :p
 
Katılım
12 Kas 2011
Mesajlar
329
@EneS_Turker Eyvallah arkadaşım. :) Motul 7100'e karar verdim.
@mhmtesk Çalışır haldeki enjeksiyon sesi neden kaynaklanıyor bilmiyorum ama o ses kendi motorum dahil çok kişinin aracında var. Bildiğim kadarıyla, kulağa kötü gelmesi dışında herhangi zararı da yok.
 
Katılım
12 Eyl 2012
Mesajlar
21
Arkadaşlar vites geçişleri 500 km'den sonra sertleşmeye başladı öyle ki ışıklarda 1'e geçmediği oldu. Az gazla kullanmaya çalışıyorum; 7000'i de şehirdışında farkedemeden 1 defa geçtim. Genel olarak 6000 üzerine çıkmıyorum. 800 km'yi buldu motorum. Servise 500'de falan yağ değişmeli mi diye 2 defa sordum bir motoru alırken, iki vitesler sertleşmeye başlayınca. Gerek yok 1000'de değiştireceğiz dediler. Ki kullanım klavuzunda da aksi bir şey yok, ilk bakım ve ilk yağ değişimi 1000'de görünüyor. Hal böyle iken, Motul 5100-7100 ya da ikinci seçenek Mobil1 4t racing yağ düşünüyordum. Bakım için bir ücret almayacaklarmış ustanın dediğine göre; buna karşılık Mobil1'in servisteki fiyatı 35 lira imiş. Aynı yağ Anes'te 25 lira. Ne veya hangi viskozitede hangi yağı tavsiye edersiniz?. Bu arada Mobil1'in viskozitesi 15w 50. Herkese selamlar.
vites konusunda biraz sıkıntı var evet benimde debriyaj çok üst noktada kavrıyor çogu zaman kalkarken ani kalkışar yapıyorum bi servise göstericem bide şu 1.vitesten 2. vitese attığımda bi şırak sesi gelio çok rahatsız edici herkezde olumuyomu arkadaşlar???
 
Katılım
6 Şub 2012
Mesajlar
1,948
Motosikleti
Bajaj Dominar 250
vites konusunda biraz sıkıntı var evet benimde debriyaj çok üst noktada kavrıyor çogu zaman kalkarken ani kalkışar yapıyorum bi servise göstericem bide şu 1.vitesten 2. vitese attığımda bi şırak sesi gelio çok rahatsız edici herkezde olumuyomu arkadaşlar???

Evt var .. benımde bu motorda en rahatsız olduğum şey bu .. Şanzuman inecek gibi atıyor bazen dişli sürtüyor gibi .. Bi ara balatayı fln bile kontrol ettim bu yüzden ama cbr de kronik .. Cbf den sonra en berbat vites sistemine sahibiz :D neyse Allahtan sağlam ..

@EneS_Turker Eyvallah arkadaşım. :) Motul 7100'e karar verdim.
@mhmtesk Çalışır haldeki enjeksiyon sesi neden kaynaklanıyor bilmiyorum ama o ses kendi motorum dahil çok kişinin aracında var. Bildiğim kadarıyla, kulağa kötü gelmesi dışında herhangi zararı da yok.

Yanlış hatırlamıyorsam 7100 serisi Madeni katkılı yağ idi .. bence onu almada, 5100 serisi performans serisi var onu kullan motulun . bizim motorlar için 1 numaradır .. o Ses enjeksiyon sisteminden geliyo demişti arkadaşlar bizim enjeksiyonumuz yok bilmiom ama tabi :D Zararı yokmuş kronik bişey ..
 
Katılım
1 Ara 2012
Mesajlar
263
benimkinde de vardi o ses dikkt etmstm dha once radyatordeki su belli bi scaklga ulastgnda devirdayma baslio bir bu birde fan var radyatorun arkasndaki sogutma fani o calisinca da ses bir miktar artio bu sesleri ariza gbi alglams olblrsnz.birde depoyla gostergelern arasna egilip dinledgnzde ince tiz bir enjeksiyon sesi var.bunun dsnda da zincirlerden gelen ses de var malumunuz.ama kafaya taklcak birsey yok rahatlkla yola devam ;)
 
Katılım
12 Kas 2011
Mesajlar
329
@Tanselyazici Debriyaj ilk zamanlar bana da yukarıda kavrıyor gibi geliyordu; şimdi normal olduğunu düşünüyorum. Sanırım debriyaja alışmakla alakalı. Vites konusunda kendi motorumda şuan rodajla yağdan dolayı bir sertlik olduğunu düşünüyorum.
@EneS_Turker Şimdi baktım kılavuzda "Motosikletinizin yağ katkı maddelerine ihtiyacı yoktur. .. Grafitli ya da molibdenum katkılı yağ kullanmayın" yazıyor. 5100 yerine niye 7100 dedin dersen 5100 yarı 7100 tam sentetik diye biliyorum. 10800 rpm'e kadar gidiyor ya, bir de malum 125cc devirli kullanırım; yarı sentetik korumaz diye düşündüm. 5100 sipariş edeyim öyleyse.
 
Katılım
12 Eyl 2012
Mesajlar
21
dostlar kalın lastik takan varmı aranızda biraz kaba bi görüntü oluyor dediler ama sıkıntı olurmu bu lastikler berbat ötesi su görünce bildiğin kolbastı yapıoruz birlikte :mrgreen:
 
Katılım
26 Mar 2012
Mesajlar
512
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
dostlar kalın lastik takan varmı aranızda biraz kaba bi görüntü oluyor dediler ama sıkıntı olurmu bu lastikler berbat ötesi su görünce bildiğin kolbastı yapıoruz birlikte :mrgreen:

yakıt artar-motor zorlanır-rodajdaki makineye sakın standartdan ölçülerden fazlasını takma :)
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst