Honda Honda CBR 125R Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
28 Nis 2009
Mesajlar
1,946
ama oluyo işte yokuş çıkarken sürekli sorun yaşıyorum artçım olduğunda peki bu durumda vites mi büyütsem daha iyi olur vites mi küçültsem?

motorun zorlandıgı yerde her zaman düşük vitese gecmelisin motor hızlandıkça vites yükseltmeni bekler yavasladıkcad egil......eger sen rampada ,egimine göre degişir ,ancak genelde 1 yada ikinci vitesler kullanılır ,artcın oldugu zamanda motorun tasıdıgı yük üstüne rampanın motorda yarattıgı yük nedeniyle 1 yada 2.viteste cıkmalısın
2.viteste yetmeyebilir dik bir rampaysa o zaman 1.vitese düsürüp deviri arttırıp rampadan tırmanacaksın baskada yolu yok....
 
Katılım
22 Haz 2009
Mesajlar
33
uzun bir geziye çıktım nedense sağ gözündeki far (ampül) tahminimce patldı servise götürmeden kaç para ya patlar...

bildiğim kadarıyla 13/55watt beyaz ampuller bizim motorlara uyuyor.Elektrik aksamını biraz zorluyormuş haberin olsun.Opet shoplarda var fiatı 4.5tl.Ben kendi başıma takmayı denedim ama grenajları sökünce bile gidon'un aşağıya doğru giden ayakları bana engel oldu yani servislik işi var kanımca..İşçilik ne kadar alırlar bilemiyorum.Buarada orjinal ampulu de 20 tl civarında.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 19:09 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 19:06 PM ----------

motorun zorlandıgı yerde her zaman düşük vitese gecmelisin motor hızlandıkça vites yükseltmeni bekler yavasladıkcad egil......eger sen rampada ,egimine göre degişir ,ancak genelde 1 yada ikinci vitesler kullanılır ,artcın oldugu zamanda motorun tasıdıgı yük üstüne rampanın motorda yarattıgı yük nedeniyle 1 yada 2.viteste cıkmalısın
2.viteste yetmeyebilir dik bir rampaysa o zaman 1.vitese düsürüp deviri arttırıp rampadan tırmanacaksın baskada yolu yok....

katılıyorum.Bence Cbr 125'çilerin canını sıkan tek konu bu olsa gerek.Dik yokuşları 2.vitesle de alırsın ama bence zorlamanın anlamı yok ben o yokuşu 2.vitesle zorlayacağıma 1.viteste yavaşça çıkmayı tercih ederim..
 
Katılım
2 Tem 2008
Mesajlar
460
bildiğim kadarıyla 13/55watt beyaz ampuller bizim motorlara uyuyor.Elektrik aksamını biraz zorluyormuş haberin olsun.Opet shoplarda var fiatı 4.5tl.Ben kendi başıma takmayı denedim ama grenajları sökünce bile gidon'un aşağıya doğru giden ayakları bana engel oldu yani servislik işi var kanımca..İşçilik ne kadar alırlar bilemiyorum.Buarada orjinal ampulu de 20 tl civarında.
sağolasın hemen yaptırmıcam zaten zevk amaçlı kullanıyorum motorumu , servise gitmeden, düzgün bir şekilde yapan varsa yazsın inşallah
 
Katılım
10 Haz 2009
Mesajlar
232
teşekkürler fatih,
zaten sorular genelde aynı cogu sayfada aynı şeyler var

bence tum sayfalara bi goz gezdir bu şekilde gene sormak istedigin olursa muhakkak cevap verilir suphen olmasın

bir sorum daha olacak, bugün yine biraz turladım. çoook önceki sayfaların birinde 2000-3000 devirde kullanmak zinciri ya da motoru yorar gibi birşey yazıyordu. Bu ne kadar doğru? Sormamın sebebi ben en çok 3000devirde öylesine yavaş yavaş gezmeyi seviyorum. :)

bir de benim motorun sanırım rolantisi düşük 1000 1200 civarında. motoru tanıyayım deneyim diye jikleyi çektim. motor stop etti. jikle çekili iken çalıştırıncada en fazla 1500 oluyor rolanti. bu neden kaynaklı olabilir?

motorum 6000 km'de. alırken adam son bakımını yaptıramadım demişti ama son bakım derkende 5000bakımını yaptıramadım dedi. kitapçıkta da rutin bakımın 4000 km de olduğu yazıyor. siz kaç kmde bi bakıma götürüyorsunuz. yarın ilk kez bir motoru bakıma götürücem. nelere dikkat etmemi önerirsiniz?

bi sorayım dedim üç olmuş:)

selamlar, saygılar...
 
Katılım
22 Haz 2009
Mesajlar
33
teşekkürler fatih,


bir sorum daha olacak, bugün yine biraz turladım. çoook önceki sayfaların birinde 2000-3000 devirde kullanmak zinciri ya da motoru yorar gibi birşey yazıyordu. Bu ne kadar doğru? Sormamın sebebi ben en çok 3000devirde öylesine yavaş yavaş gezmeyi seviyorum. :)

bir de benim motorun sanırım rolantisi düşük 1000 1200 civarında. motoru tanıyayım deneyim diye jikleyi çektim. motor stop etti. jikle çekili iken çalıştırıncada en fazla 1500 oluyor rolanti. bu neden kaynaklı olabilir?

motorum 6000 km'de. alırken adam son bakımını yaptıramadım demişti ama son bakım derkende 5000bakımını yaptıramadım dedi. kitapçıkta da rutin bakımın 4000 km de olduğu yazıyor. siz kaç kmde bi bakıma götürüyorsunuz. yarın ilk kez bir motoru bakıma götürücem. nelere dikkat etmemi önerirsiniz?

bi sorayım dedim üç olmuş:)

selamlar, saygılar...

2 sorunun cevabı öncelikle bu motorların rutin bakımları 0 km'den itibaren 1000 km bakımı sonra 4000 km bakımı, 8000 km bakımı diye gidiyor.
1.soruna gelcek olrsak ; motor çalışır vaziyette jikle çekilmez çekersen stop etmesi normal olur.motor çalışmadan çekiceksin sonra motoru çalışır vaziyete getiriceksin.jikle normalde 2200 2000 devirleri arası tutar motoru.senin motorda niye 1500de tutuyor onu hiç bilmiyorum ama bi problem yaratıcağını düşünmüyorum.
 
Katılım
13 Haz 2008
Mesajlar
1,331
teşekkürler fatih,


bir sorum daha olacak, bugün yine biraz turladım. çoook önceki sayfaların birinde 2000-3000 devirde kullanmak zinciri ya da motoru yorar gibi birşey yazıyordu. Bu ne kadar doğru? Sormamın sebebi ben en çok 3000devirde öylesine yavaş yavaş gezmeyi seviyorum. :)

bir de benim motorun sanırım rolantisi düşük 1000 1200 civarında. motoru tanıyayım deneyim diye jikleyi çektim. motor stop etti. jikle çekili iken çalıştırıncada en fazla 1500 oluyor rolanti. bu neden kaynaklı olabilir?

motorum 6000 km'de. alırken adam son bakımını yaptıramadım demişti ama son bakım derkende 5000bakımını yaptıramadım dedi. kitapçıkta da rutin bakımın 4000 km de olduğu yazıyor. siz kaç kmde bi bakıma götürüyorsunuz. yarın ilk kez bir motoru bakıma götürücem. nelere dikkat etmemi önerirsiniz?

bi sorayım dedim üç olmuş:)

selamlar, saygılar...

Bakımlar 1000-4000-8000-1200 diye gider senin dediğine göre en son bakım 1000 km de yapılmış bence sen yarın servise götür motoru ne olur ne olmaz..Rolanti benim 1300 civarında motor sıcakken..
 
Katılım
22 Haz 2009
Mesajlar
33
Onun düşürüp yükseltmek aslında çok basit fren manetinin üstünden motora doğru bakınca bir tür vida gibi bişey var ondan ayar yapılıyor benimkide biraz düşük zannedersem..

bugün 2009 cbr 125'ime müşteri geldi 3.600e bıraktım motoru yarın servise götürcez baktırmaya. bi sorunu çıkmazsa yarın satışı veriyorum kızımı terkediyorum ne yazıkki :(
 
Katılım
22 Haz 2009
Mesajlar
33
Şu an ki cbr piyasasına göre ii fiyata gidiyor arkadasım...

aslnda bakarsanız ötv durumu da var. yani neticesinde ötv düşük o nedenle cakalaz'ın da dediği gibi şuanlık piyasasına göre iyi gidiyor.ama tertemiz motor yürürü de motoru da tertemiz.alan arkamdan küfür etmicek bundan eminim :mrgreen:
 
Katılım
22 Haz 2009
Mesajlar
1,279
arkadaşlar aranıza yeni katıldım adım onur...
4 aylık bir cbr125 ım var hemde kırmızı...aşığım ben ona:D
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst