Honda Honda CBF 250 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
28 Tem 2012
Mesajlar
185
Sağolasın Gökhan. 20-25'le falan şehir içinde gidiyordum yollarada yeni parke taş döşemişler haliyle üzeri kum.Önümde bi kamyonet vardı, sinyal falan hiç bir şey olmadan sağa kırdı benim soldan kaçacak yerim kalmadı.Freni sıktım motor kaydı bıraktım frenleri o şekilde kayıp düşseydim kendimi daha da parçalardım(denizden çıkıp gelmiştim üzerimde ekipman yoktu). Kamyonetin arka köşesine vurucaktım düz gitseydim bende fren mesafesini arttırmak için gidebildiğim kadar sağa gittim aracın ön tekerinde patladım.

Kaan tekrar geçmiş olsun. Yapabileceğin hiçbir şey yoktu eminim çünkü mesajını okurken dün akşamki küçük kazamı, yaşadıklarımı tarif ettiğin gibi garip bir duyguya kapıldım! Resmen denk geldi. Temel fark zemin temiz asfalttı, neredeyse hasar yok. Dün akşam Yeşilköy'de aynı hızda ilerlerken bir anda solumdaki araba sinyal vermeden sağdaki sokağa hızla son anda döndü. Arkamda kız arkadaşım vardı. Aniden panik fren yaptım, ön teker kaydı. O anda sanıyorum refleks olarak biraz sağa da çektiğim için hız ve denge aniden bitti, ayağımızı yere koyarak sağa yığıldık. Sıfır hızda, arka çanta desteği ile çok temiz bir yığılma olduğu için bana ve arkadaşıma hiçbir şey olmadı. Yerle bile temas etmedik. Emin olamadığım tek şey ön tekerimin arabaya dokunup dokunmadığıydı. İlk anda sağa yığılmayı sanki bu temas destekledi gibi düşündüm ama motoru kontrol ettiğimde ön lastikte ve sol bölümde sıfır temas izi vardı. Sağ tarafta ise plastik depo grenajımda minik bir çizik oluşmuş. Sanıyorum manyak bir refkleksle çat diye durdum. O kadar ani gelişti ki, saniyenin dörtte birinde adam döndü, biz yığıldık dersem abartmış olmam. VE ADAM DÖNDÜĞÜ GİBİ KAÇTI. PLAKASINI DA YAZIYORUM: 34 BP 1426. Bizde ve motorda önemli bir şey olmadığı için polisle, sigortayla uğraşmak istemedim. O kulakçıkları adam değiştirmek lazıımdı ama acil bir işimiz olduğu için devam ettim. Fakat bu adama bir şekilde dersini vermek isterdim. Aradan zaman da geçtiği için Allah'a havale ediyorum artık.

Çıkardım dersler:
1) Her zaman ve özellikle semt içerisinde kesinlikle sağımıza solumuza araç almamamız lazım. Yol bizim de olsa, şerit sayısı çok da olsa bundan kaçınmak, kaçınamıyorsak adamla aramızda (motorun burnu ile diğer aracın arka yanı arasında) bir kaç metrelik yeterli mesafesi olması lazım. Aksi halde adam katil gibi kırdığında üzerinize gelme süresi sizin "sağlıklı" panik fren sürenizden çok daha kısa oluyor. Ben bu tür durumlarla yine artçımla çok karşılaştım ancak "tehlikenin yakınlığına" göre panik fren yaptım ve tak diye dengeli durdum. Dengem bozulmazdı. Bu sefer yaptığım panik fren "sağlıklı" değildi ve dengeli de olamadı. Sollamalarda da yatayda bıraktığımız mesafe bu nedenle hayati önemli.
2) Arka çanta şehir içinde elzem derler. Bir kez daha kanıtlandı. Arçtım kesinlikle güvenli bir boşlukta kaldı. Koruma demiri düşük hızda yerden bu kadar korumaz.
3) Ön tarafta ihmal ettiğim koruma demiri yüzünden kulakçığım yere dokandı :) En kısa sürede taktırmalıyım. Daha yüksek hızda kazada hasar artacaktır.
4) Bu tür bir şehir ortamında usta zihin bile olsanız böyle şeyler başınıza gelebilir. Altımda hayalini kurduğum R6 veya Hornet olsa olacakları düşünmek istemiyorum. Muhtemelen adamın yanından daha hızla giderken adam arka tekerime filan vuracaktı. Daha hızlı olarak çantasız, koruma demirsiz yerle yeksan olacaktık. Motorun bize vereceği hasar daha büyük olacaktı.
5) Artçılı sürüş eğitimi de almak lazım. Özellikle artçılı dengeli panik fren konusunda ustalaşmak lazım. Yine de bazen kaza kaçınılmaz...

Tekeriniz düz bassın :)
 
Son düzenleme:
Katılım
10 Ocak 2012
Mesajlar
779
S.a arkadaşlar ankaradan 3 ay önce aldığım cbf250 motorum 2 hafta önce bizim tabirimizle piston şamarladı. Yaklaşık 1500 tl masraf açtı motorlarınızın yağını kontrol edin benimki yağsızlıktan olmuş. Piston krank kolu krank bilyası ekzantrik zinciri dişlisi değişti. Bu şekilde bir olay yaşayan oldu mu aranızda.
 
Katılım
26 Tem 2008
Mesajlar
2,258
S.a arkadaşlar ankaradan 3 ay önce aldığım cbf250 motorum 2 hafta önce bizim tabirimizle piston şamarladı. Yaklaşık 1500 tl masraf açtı motorlarınızın yağını kontrol edin benimki yağsızlıktan olmuş. Piston krank kolu krank bilyası ekzantrik zinciri dişlisi değişti. Bu şekilde bir olay yaşayan oldu mu aranızda.

Geçmiş olsun :( Yağsız kalan bütün motorlardan aynı cevabı almak mümkün malesef.

---------- Mesajlar birleştirildi - 13:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:38 ----------

Kaan tekrar geçmiş olsun. Yapabileceğin hiçbir şey yoktu eminim çünkü mesajını okurken dün akşamki küçük kazamı, yaşadıklarımı tarif ettiğin gibi garip bir duyguya kapıldım! Resmen denk geldi. Temel fark zemin temiz asfalttı, neredeyse hasar yok. Dün akşam Yeşilköy'de aynı hızda ilerlerken bir anda solumdaki araba sinyal vermeden sağdaki sokağa hızla son anda döndü. Arkamda kız arkadaşım vardı. Aniden panik fren yaptım, ön teker kaydı. O anda sanıyorum refleks olarak biraz sağa da çektiğim için hız ve denge aniden bitti, ayağımızı yere koyarak sağa yığıldık. Sıfır hızda, arka çanta desteği ile çok temiz bir yığılma olduğu için bana ve arkadaşıma hiçbir şey olmadı. Yerle bile temas etmedik. Emin olamadığım tek şey ön tekerimin arabaya dokunup dokunmadığıydı. İlk anda sağa yığılmayı sanki bu temas destekledi gibi düşündüm ama motoru kontrol ettiğimde ön lastikte ve sol bölümde sıfır temas izi vardı. Sağ tarafta ise plastik depo grenajımda minik bir çizik oluşmuş. Sanıyorum manyak bir refkleksle çat diye durdum. O kadar ani gelişti ki, saniyenin dörtte birinde adam döndü, biz yığıldık dersem abartmış olmam. VE ADAM DÖNDÜĞÜ GİBİ KAÇTI. PLAKASINI DA YAZIYORUM: 34 BP 1426. Bizde ve motorda önemli bir şey olmadığı için polisle, sigortayla uğraşmak istemedim. O kulakçıkları adam değiştirmek lazıımdı ama acil bir işimiz olduğu için devam ettim. Fakat bu adama bir şekilde dersini vermek isterdim. Aradan zaman da geçtiği için Allah'a havale ediyorum artık.

Çıkardım dersler:
1) Her zaman ve özellikle semt içerisinde kesinlikle sağımıza solumuza araç almamamız lazım. Yol bizim de olsa, şerit sayısı çok da olsa bundan kaçınmak, kaçınamıyorsak adamla aramızda (motorun burnu ile diğer aracın arka yanı arasında) bir kaç metrelik yeterli mesafesi olması lazım. Aksi halde adam katil gibi kırdığında üzerinize gelme süresi sizin "sağlıklı" panik fren sürenizden çok daha kısa oluyor. Ben bu tür durumlarla yine artçımla çok karşılaştım ancak "tehlikenin yakınlığına" göre panik fren yaptım ve tak diye dengeli durdum. Dengem bozulmazdı. Bu sefer yaptığım panik fren "sağlıklı" değildi ve dengeli de olamadı. Sollamalarda da yatayda bıraktığımız mesafe bu nedenle hayati önemli.
2) Arka çanta şehir içinde elzem derler. Bir kez daha kanıtlandı. Arçtım kesinlikle güvenli bir boşlukta kaldı. Koruma demiri düşük hızda yerden bu kadar korumaz.
3) Ön tarafta ihmal ettiğim koruma demiri yüzünden kulakçığım yere dokandı :) En kısa sürede taktırmalıyım. Daha yüksek hızda kazada hasar artacaktır.
4) Bu tür bir şehir ortamında usta zihin bile olsanız böyle şeyler başınıza gelebilir. Altımda hayalini kurduğum R6 veya Hornet olsa olacakları düşünmek istemiyorum. Muhtemelen adamın yanından daha hızla giderken adam arka tekerime filan vuracaktı. Daha hızlı olarak çantasız, koruma demirsiz yerle yeksan olacaktık. Motorun bize vereceği hasar daha büyük olacaktı.
5) Artçılı sürüş eğitimi de almak lazım. Özellikle artçılı dengeli panik fren konusunda ustalaşmak lazım. Yine de bazen kaza kaçınılmaz...

Tekeriniz düz bassın :)


Gökhan Çok geçmiş olsun. Ucuz atlatmışsınız. Malesef güzel memleketimde bu tip kazalar çok çok fazla. Çünkü motosiklet sürücüsünü bir karasinek gibi işe yaramaz zannedenler çok fazla. Geçenlerde başımdan geçen olay; Bölünmüş yolun bir istikametinde yol çalışması olduğu için, bizi dubalar ile ikiye ayrılmış diğer istikamete verdiler benden önce önümde bir tır, yetişemedim önüne geçmek için de riske etmedim kendimi, neyse tır malum yavaş gidiyor ve dubalar ile bölünmüş yol olduğu için sollama yasağı var, derken arkamda bir pick-up dibime yanaşmış selektör yapıp korna çalıyor beni geçmek istiyor bende huyumdur kamyon tır gibi araçların teker izinden ve araya mesafe koyarak giderim. Adama el-kol yaptım "Ne yapayım tırın üzerinemi çıkayım" gibisinden. Sonra yanaşabildiğim kadar sağa yanaştım ve kamyonetin geçmesini bekledim geldi ve geçti tırın arkasına yerleşti. Karşı şeridin boşalmasını fırsat bilen ben vites küçülterek hayatımın en riskli kapak hareketini yapmak için hamle yaptım :) Dubaların arasından geçerek karşı şeride geçtim gazı kökledim, honda mühendisliğinin vermiş olduğu tork ile önce pick-up'ı sonra tırı solladım karşıdan da bir toyota corolla geliyordu az bir zamanlama ile kendi şeridime geçtim. Pick-up sürücüsüne hayatının kapağını atarken bende uçbuçuk attım, ayaklarımın bağı çözüldü ama değdi.

Bu arada R6 hayaline bende ortağım haberin ola :)
 
Katılım
24 Eyl 2011
Mesajlar
126
Son zamlardan sonra çok yakmayan bir araç kaldığını düşünmüyorum, fakat onun haricinde verilecek cevap kullanıma göre değişiyor olacaktır.

Bakımları yapılmış ve herhangi bir sorunu bulunmayan ve agresif yüksek devirli kullanılmayan CBF250 100km'de 3.0-3.5lt yakar diyebilirim.

Uzun yolda 90-100 arası giderek 3.0'ı yakalarsın.

Ben arada sert kalkarım, ara ara seri hızlanırım.. ve genelde 80-100 arasında seyrederim.. Ne zaman örçsem 4.4 litre yada 4.3 küsür :)
 
Katılım
26 Ocak 2012
Mesajlar
14
İyi günler ben bu motoru yaklaşık 1 ay önce aldım ve aklıma takılan soruları buradan sizlere sormak istedim ben geçenlerde kaza yaptım bunun neticesinde farım çizildi, ön sol sinyal de hasar, debraj maneti yamuldu ve gösterge kabım kırıldı yedek parça konusunda biraz sıkıntı yaşadım özellikle sinyali ve debraj manetini internetten bulamadım ama bulabildiğim cbr 125 sinyali vardı 40 tl ye o buna uyar mı acaba manette aynı şekilde birbirine uyum gösterir mi ? Birde boş gösterge lambası 'N' ışığı iptal olmuştu daha önce bunun için gösterge komple değişmeyecek herhalde :) yada ne gibi bir işlem yapılabilir. Sorularım çok oldu ama yakıt konusunda da 75 tl benzinle yani 18 litre ile en fazla 340 km görebiliyorum rezerve kadar kullanımda uzun yol çoğunluk 100 km ve ara ara 110 -120 civarı zaten istesemde 120 den yukarı düz yol gitmiyor yardımcı olursanız sevinirim :)
 
Katılım
26 Tem 2008
Mesajlar
2,258
Gösterge kabı alt ve üst olarak satılıyor. İnternette rastlamıştım. Göstegedeki "N" ışığı LED olması lazım. Eli iyi leğim tutan bir elektronikçi halledebilir.
 
Katılım
26 Tem 2008
Mesajlar
2,258
peki hocam yakıt ve son hızım nasıldır sence normal mi ?

Bende düz yol ise tek kişi rahat 145 km yapıyorum. 155 km gördüğümde oldu ama biraz rampa aşağı idi. zincir ayarı, lastik basıncı, buji ve filitrenin durumu, rüzgarın durumu vb. gibi etkenler hızı düşürüyor.
 
Katılım
26 Ocak 2012
Mesajlar
14
Bende yokuş aşağı olsa bile 140 i geçmem imkansız kalıyor motor acaba güçten mı düşmeye basladi km 29000 de daha aslında Ankara'da iyi bir usta ya gitsem arabalardaki gibi gücünün ne kadar kaldığını çıkarabiliyorlar mı acaba aklıma takılıyor hem yakıyor hem fazla gitmiyor buji de yeni aslında
 
Katılım
28 Tem 2012
Mesajlar
185
Sağolasın Hasan. Senin vakada bayağı atraksiyonluymuş :)

İyi günler ben bu motoru yaklaşık 1 ay önce aldım ve aklıma takılan soruları buradan sizlere sormak istedim ben geçenlerde kaza yaptım bunun neticesinde farım çizildi, ön sol sinyal de hasar, debraj maneti yamuldu ve gösterge kabım kırıldı yedek parça konusunda biraz sıkıntı yaşadım özellikle sinyali ve debraj manetini internetten bulamadım ama bulabildiğim cbr 125 sinyali vardı 40 tl ye o buna uyar mı acaba manette aynı şekilde birbirine uyum gösterir mi ? Birde boş gösterge lambası 'N' ışığı iptal olmuştu daha önce bunun için gösterge komple değişmeyecek herhalde :) yada ne gibi bir işlem yapılabilir. Sorularım çok oldu ama yakıt konusunda da 75 tl benzinle yani 18 litre ile en fazla 340 km görebiliyorum rezerve kadar kullanımda uzun yol çoğunluk 100 km ve ara ara 110 -120 civarı zaten istesemde 120 den yukarı düz yol gitmiyor yardımcı olursanız sevinirim :)

Cüneyt, senin motorun Twister mı CBF250 mi? Twister değil ise düz yolda 120 görmen normal. Bayır aşağı inerken eğer rüzgar karşıdan gelmiyorsa 130,140 yapması lazım. Bayıra göre değişir tabi. :) Nerede oturuyorsun bilmiyorum ama bisikletle 40 kmye doğal olarak çıkılan bir bayır düşün (ör: 1. köprüden, Altunizadeden-Şükrü Saraçoğlu stadına giden yol gibi) Hasan'ın dediği detaylar önemli. Yağın yeni olsun, zinciri, dişlileri kontrol et. Ben ilk aldığımda aynı şeyi yaşamıştım. O dönem lastikler değişip tüm filtreler, buji yenilenmişti. Tekerlerin göbekleri bile daha rahat dönmeye başlamıştı sanki. Abartmıyorum +10 km hız hemen eklendi.
Parça için http://www.wemoto.com/ + Moto Bakkal + Fatih Kılıçlı (Sahibindende "Hesaplı Motor" diye geçiyor) bir bak.
Bir de depo 16 lt. Yaklaşık 14+rezerve olması lazım. Bu arada depo ağzındaki boğazı geçecek kadar doldurma. Manuelde de uyarıyorlar. Sakatlık olabilir :)

.
 
Katılım
26 Tem 2008
Mesajlar
2,258
Şimdi yanlış anlamada olmasın.. bu 140-150 gibi hızları sürekli yapmıyorum yapmamda.. Zaten yapacak olsam gider 600'lük makine alırım orası ayrı. Genelde 110-120 gibi hızlarda tek veya artıçılı rahat seyrediyorum sıkıntı yok. Çekişten düşme top speed'de azalma gibi şikayetlerinize baskı balatanın durumunu da eklemekte fayda var. Bu önemli!
Mesela benim motor yakıtta seçiyor. Çok ufak farklar ile anlaşılıyor. Örneğin; ben hep shell 95 oktan alıyorum hem daha uzun km gidiyor hemde motorun çalışması daha stabil.. Ama PO'dan aldığım zaman, km'de pek bi fark olmasa da gaz açtığımda tepkimeyi yarım saniye geç alıyorum. Shellde böyle birşey söz konusu değil.
 
Katılım
26 Ocak 2012
Mesajlar
14
http://www.wemoto.com/bikes/honda/cbf_250/04/picture/clutch_switch/
Resimdeki ürün sanırım boş vites gösterge lambasının ledi mavi N şeklinde yanan

---------- Mesajlar birleştirildi - 09:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:00 ----------

benim motorum cbf 250 bu arada yakıttan yana şikayet var benim sadece onun dışında memnunum motorumdan
 
Katılım
28 Tem 2012
Mesajlar
185
Ben başta Shell + BP ağırlıklı takılıyordum. Bir gün baktım 1 saatlik sürüşlerde gaz açıp ani kapayınca pot pot yapıyor. "Pinking" dedikleri erken düzensiz yanma olayı. Esengül'deki çalışanlardan biri Opet'i dene gör bak kesilecek dedi. Hakikaten 2-3 sefer Opet aldım bir sıkıntı olmadı. Sonra eve yakın diye BP'ye döndüm yine. Yine sıkıntı yok. Pek Shell'e uğramıyorum ama alakası da olmayabilir. Belkide ben aşırı ısıtmıştım o günlerde motoru, ondan öyle denk geldi. Bu arada artık akşam dönerken ikinci köprüyü kullanıyorum, yaldır yaldır açıyorum 30 km filan püfür püfür gidiyorum yemyeşil manzaralarla, motor da 1 köprü gibi ısınmıyor. Hatta geçen gün mp3 bile dinledim yolda. Biraz ekstra dikkat istiyor şüphesiz :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:35 ----------

http://www.wemoto.com/bikes/honda/cbf_250/04/picture/clutch_switch/
Resimdeki ürün sanırım boş vites gösterge lambasının ledi mavi N şeklinde yanan

---------- Mesajlar birleştirildi - 09:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:00 ----------

benim motorum cbf 250 bu arada yakıttan yana şikayet var benim sadece onun dışında memnunum motorumdan

Mavi yanan lamban varsa "ayaklık açık" uyarı lambasıdır. Yeşil yanan ise üzerinde N olan boş vites ışığıdır. Yanlış bir ürün almayasın. Bende 2006 model cbf 250 var. Bu modelde mavi yanan ayaklık uyarısı yok.

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:37 ----------

Bu arada kulak tıkacı kullanın arkadaşlar. İleride sıkıntı çekmeyelim; http://www.motosiklet.net/forum/moto-sohbet/119271-kulak-tikaci-kullanmanin-gerekliligi-uzerine-bir-yazi.html

.
 
Katılım
26 Ocak 2012
Mesajlar
14
benim ayaklık açıkken ışık yandığını hatırlayamadım fakat boşta N ışığı yanardı bunu türkiyede bulamaz mıyız acaba
 
Katılım
26 Tem 2008
Mesajlar
2,258
Arkadaşlar yanlış olmasın, resimdeki benim twister. Sırası ile soldaki mavi ışık uzun far, Sarı yanan Ve "S" yazan ışık yan ayaklık açık uyarı ışığı, en sağdaki yeşil "N" yazan ise malumunuz boş vites ışığı. ortadakide boş bir depo :queen:

 
Katılım
11 Ara 2006
Mesajlar
815
benim ayaklık açıkken ışık yandığını hatırlayamadım fakat boşta N ışığı yanardı bunu türkiyede bulamaz mıyız acaba

boş vites müşürün arızalı olmasın? hadi diyelim ampulun patladı ayrıca basit bişeydir o sök götür bi oto elektrikçide bulabilirsin.

ayrıca sıcak havalarda hele hele gündüz vakti çok hor kullanmayın motoru çok ısınınca çalışması değişiyor motorun, mümkün mertebe yüksek vites devir çevirin sıkışık trafikte vs.işi torka bırakın fazla vın vın yapmayın :) 3000-5500 d/d en sağlıklı çalışma aralığı!
 
Katılım
26 Ocak 2012
Mesajlar
14
En iyisi ben bunu Ankarada memlekete gidince bir ustaya götürüp baktırayım bildiğiniz tavsiye edebilceğiniz honda yetkili servis dışında bir yer mı ? Yok usta ben çok gazlamasamda bi depo maksimum 340 daha gitmiyor cbf 150 e göre yakmıyor içiyor :) ayaklık ışığı bende ikinci el aldığımdan beri hiç yanmadı o yüzden bilmiyorum
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst