Evet Hasan bir bakacağım geldiğinde. Bu arada ibret olması ve Google tarafından indekslenmesi için HGS mağduriyetimi paylaşmak istiyorum;
Bakiyesinde 45 TL bulunan HGS etiketim kaybolduğu için 13 Şubat 2013 tarihinde İTÜ içerisindeki PTT merkezinden yeni etiketimi satın aldım. Yeni etiketi alırken mutlaka 35 TL yeni bakiye yüklemesi zorunluluğu olduğu söylendi. Bunu da yeni karta yüklediler. Eski etiketimde kullanılmamış olan 45 TL bakiyemin yeni etiketime aktarılması için PTT merkezinde ilgili formu doldurdum. 1 ayı geçmesine rağmen eski etiketimdeki bakiyenin yeni etiketime aktarılmadığı HGS sorgulama sayfasında görülüyor. Web sitelerinde ise işlemin 7 günde yapıldığı yazıyor. Şikayetimi
[email protected] adresine iletiyorum dönüş yapılmıyor. 444 17 88 no.lu telefonlarını ise kimse açmıyor. Yeni kartımda bakiyem bittiği için sorgulama sayfasında "Kara Liste"ye alındığım görülüyor. Adamlar aktarana kadar yine gidip bakiye yüklemem isteniyor. Resmen mağdur durumdayım.
İşin ibretlik boyutları:
1) Kartınız zarar görür, bozulur veya kaybolursa ASLA yenisini temin etmiyor, aynı etiket no.su ile satmıyorlar. YENİSİNİ satıyorlar, ESKİSİNİ iptal edip bakiyenizi yenisine aktaracağız diyorlar ama AKTARMIYORLAR. Sistemi anlattıkları reklam metinlerinde ise bu durumdan bahsedilmiyor.
2) Bu sebeplerden yeni etikete geçerken size bir form imzalatıyorlar. Formda "kaybolan veya zarar gören eski etiketin bir şekilde birileri tarafından kullanılması halinde" tüm cezai yaptırımı kabul ettiğinizi imzalıyorsunuz. Kaybolan etiket için iptal sağlamıyorlar veya sağlayamıyorlar olarak yorumlanabilir.
3) PTT merkezlerinden alınan HGS etiketine bakiyeyi banka hesabınızdan yükleyemiyorsunuz. Bankadan alırsanız bunu yapabiliyorsunuz. Kartı size hangi kurum sattı ise yüklemeler konusunda muhatabınız o oluyor. Bu saçma uygulama yüzünden mesai saatleri içinde Online banka şubemden kartıma bakiye yükleyemiyorum. Mesai bittiğinde ise belkide gişelerden kaçak geçmek durumunda kalacağım. Böyle olduğunu söyleselerdi banka şubemden başvuruda bulunurdum.
4) Etiketiniz olmadan kaçak geçmeniz durumunda hiçbir ceza gelmediğini bir arkadaşımdan duydum. HGS sorgulama sayfasından kaçak geçişlerini 1.5 ay boyunca sorguladığını ama hiçbir geçiş gelmediğini söyledi. Sistem henüz sağlıklı çalışmıyor olabilir.
.