Honda Honda CBF 250 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
7 Haz 2010
Mesajlar
6
ya bayadır okuyorum bununla ilgili bi bilgi görmedim motorun vites aralıkları normal kullanımda veya sport kullanımda devir aralıkları ne olması gerekir ven en yavaş en devirsiz kullandığım 6-7 devir arası sport kullanımda yani hızlı kullanımda 8-9 bin devirler arası vites değiştiriyorum
tabi duruma göre değişir ama sizce en uygunu nedir
2. olarak ta amortisör keçe m yağ kaçırıyor kazadan sonra ön düzende bir şeyler var ama yağ kaçırması hariç çok problem yok keçeyi nasıl temin ederim ucuz bir şey orijinal olmayan ama kaliteli alayım mı
3. hususta ben biraz zayıf bir insanım 65 kilo yani kalkışta motor güçlü 3 vitesin yarısına kadar patinaj çekebiliyor mükemmel bi duygu motora ne gibi zararlar verir.

ilginiz için şimdiden teşekkür
 
Katılım
19 May 2010
Mesajlar
126
Apo, bu konuyu baştan aşağıya okumak için geç bile kalmışsın, ben bir iki gün içinde hatim etmiştim konuyu :bounce:

Kısıtlı tecrübem ve bilgimle ikinci sorunla ilgili yorumumu yapayım,
Motor, 5000 devirin altında biraz keyifsizleşiyor, hele 4000 devire indiğinde iyice hantal kalıyor. Bu durumda dediğin gibi 5000-7000 devir arası zaten normal kullanım aralığı bence.

Tabi olayı abartıp ben tren gibi hızlansam da olur önemli olan az yakması dersen o zaman durum başka :)

Spor kullanıma gelince, ben motoru 8000 devirin üstüne pek çıkartmıyorum, çünkü bu devirden sonra da yine ivmelenmesi azalıyor. Zaten 8000 de vites atınca yine 6000 lere düşüyor ki yine buraları çok kuvvetli olduğu bölge.

Sonuç olarak spor da kullanacak olsan, normal de kullanacak olsan bu motorun en tatlı aralığı 6000-8000 RPM arası.

Bu konuda bi yanlışım varsa tecrübeli arkadaşların düzeltmesini bekliyorum.

Patinaj olayına gelince, ben de 80 kiloyum ama şimdiye kadar hiç patinaj çektirmedim, ya sen gaza sağlam asılıyorsun, ya da benim motorda bir ayarsızlık var..
 
Katılım
7 Haz 2010
Mesajlar
6
ya ben bilerek yapıyorum 3. vitesin yarısına kadar patinaj çekmesi çok mütiş bi olay ama motora çok zarar veriyor mu onu merak ediyorum
 
Katılım
19 May 2010
Mesajlar
126
Arkadaşlar merhaba,

Bugün yaptığım 200 km lik ağva seyahatim ile toplamda 1000 kilometreden fazla yol yapmış oldum :cherry:
Dönüşte Şile-Ataşehir arasını 45 dakikada aldım, tam 50 km. Virajlı ve geniş yollarda gitmek cidden çok keyifli oluyor.

Sabah yola çıkmadan önce yağ durumunu kontrol edeyim dedim, kullanma kılavuzunda ne yazıyorsa aynen uyguladım ve baktım ki motorda hiç yağ kalmamış! Doğru Ali ustanın yolunu tuttum. Orada da kontrol edildi, normal çıktı. Meğer yağ kontrol edeceğin zaman motorun tam dik durması gerekiyormuş!
Bu da günün kıssadan hissesi olsun :)

Herkese keyifli sürüşler..

 
Katılım
7 Haz 2010
Mesajlar
6
forum gerçekten çok pasif ben sorular sordum ama cevap veren olmadı
cityrider e teşekkür ediyorum
 
Katılım
13 Eyl 2006
Mesajlar
770
arkadaslar bişey sorucam. benim arkadas cbf250 satıyor ama ufak bi arızası var motorun egzantrikte ve subaplardan ses geliomus. bunun tamiri var mi. tamir oldumu aynı hatayı tekrar yapıyor mu bilgi verirmisiniz.
 
Katılım
19 May 2010
Mesajlar
126
Apo, malum bu model artık ülkemize gelmediği için yavaş yavaş kullanıcılarının azalması normal. İki senedir yenisi satılmadığı için yavaş yavaş ikinci el piyasası daha da azalmaya devam edecek. 10 000 km nin altında model heralde piyasada üç beş tane falan kalmıştır. Ben 4000 km de aldım ama ben de yaz sonunda 10 000 i geçmiş olurum heralde :cherry:

Dogan, bahsettiğin bu modelin kronik sorunuymuş, ama anladığım kadarıyla motorun gidişine etki edecek bir sorun değil. Eğer istanbuldaysan Ali usta ya bir göstermeni tavsiye ederim.
 
Katılım
13 Eyl 2006
Mesajlar
770
Apo, malum bu model artık ülkemize gelmediği için yavaş yavaş kullanıcılarının azalması normal. İki senedir yenisi satılmadığı için yavaş yavaş ikinci el piyasası daha da azalmaya devam edecek. 10 000 km nin altında model heralde piyasada üç beş tane falan kalmıştır. Ben 4000 km de aldım ama ben de yaz sonunda 10 000 i geçmiş olurum heralde :cherry:

Dogan, bahsettiğin bu modelin kronik sorunuymuş, ama anladığım kadarıyla motorun gidişine etki edecek bir sorun değil. Eğer istanbuldaysan Ali usta ya bir göstermeni tavsiye ederim.

yok kardeşim izmirdeyim, honda yetkili servisine gitsem yardımcı olurlar snrm. zaten motor calışıyorms sadece ses var şıkır şıkır. honda en dogru cevabı verir sanıyorum tamiri dahil. bakalım ne kadara mal olur. ama tamir olması cok onemli olmucak bi sorun olabilirmi pki?
 
Katılım
13 Eyl 2006
Mesajlar
770
arkadaslar hondadan fiyatları aldım

Egzantrik gergi 210 TL
Otomatik gergi 160 TL
Egzantrik zinciri 210 TL

İşçilik Saati 25 TL ortalama 3-4 saat sürüyormus.

eğer subaplardada sorun varsa 70 tl de subapcı alıyormus.

yuh dedim tahminimden cok yuksek. adam ben en max. fiyatı verdim diyor ve ekliyor;
Cbf 250 lerde bu sorun hep oluyor 10 bin 15 bin kmde bu ses yine olucak. tamiri olmuo mu diyorm oluo iste ama yine cıkıo diyor. Kronikmiş yani ve soğumama neden oldu. sıfır ybr bakmaktan başka çarem kalmadı. bilgilendreym istedim. iyi gunler.
 
Katılım
19 May 2010
Mesajlar
126
Doğan, sen bu gelen zincir sesini duydun mu kendin? Yani ne kadar rahatsız edici? Bir de tamiri yapılmadan da motor kullanılabiliyor muymuş onu da öğrenmek lazım.

CBF e alternatif olarak sıfır YBR demişsin, eğer 125 liği düşünüyorsan sana şunu söyliyim, arada dağlar kadar fark var, eğer 250 liği düşünüyorsan o da çok para yani bildiğim 8-9 bin civarında bir fiyatı var, satacağın zaman çok zarar edersin.
 
Katılım
13 Eyl 2006
Mesajlar
770
yani benim kendi arkadasım değil dolaylı yoldan diyeyim. motoru daha gormedim sadece adam tamir olması lazım diyormus ama motor calışıyormus. sadece ses yani. iste ben 125lik istemiyorum diye bunu dusundum ama honda yetkili serviside bana bu sesin 10 bin km sonra tekrarlayabileceğini kronik oldugunu belirtti o yuzden sogudum. piyasası 2.5el olarak 4-5.500 tl gibi. hani sıfır 4.5 milyara ybr alcagıma 250 lik honda diyordum. ama kronik olması kotu, heleki parçası cok pahalımıs.
 
Katılım
19 May 2010
Mesajlar
126
Arkaraşlar merhaba,

Geçtiğimiz hafta rüzgarlı bir günde TEM de yaptığım kısa yolculuk beni o kadar çok yormuştu ki, kendime bir ön cam almaya karar vermiştim.

Motorumu bu haliyle seviyorum, madem Naked aldık, naked kullanalım diye düşünüyordum. Önce baya araştırma yaptım kısa ve hoş görünecek bir cam bulmak için. Ama yaptığım araştırmalarda, kısa camın pek bir faydası olmayacağı fikrine kapılmaya başlamıştım.

Cuma günü kendime linkte görünen camdan aldım ve cumartesi günü hemen uzun yola çıktım

camın linki:

http://www.mrashop.de/mrashop/mra/e...)&infoSystemStartButton=1&kpartform=(345,20,0)

bu da yağtığım gezi detayları:

http://www.motosiklet.net/forum/etkinlik-gezi-fotograflari/77756-19-haziran-erdek-gezisi.html

Rüzgar baya kuvvetli esiyordu. Şundan eminim ki eğer cam olmasaydı yoldan
geriye bile dönebilirdim!

Motorun son hızında 10 km lik bir artış var. Eskiden yatmadan düz yolda 120 de takılıyordu, şimdi 130 a çıkabiliyorum. Sadece son süratte değil, ara hızlanmalarda bile sanki motor biraz daha rahat gibi. Artık rüzgar karşıdan bile esiyor olsa kesinlikle eskisi gibi yormuyor.

CBF 250 ve hatta bütün naked sahiplerine ön cam kullanmalarını tavsiye ederim..

Keyifli sürüşler,
 
Katılım
13 Ara 2009
Mesajlar
22
cbf 250 akü

iyi akşamlar...
motosikletimin aküsünü değiştirecem de internetten yuasa aküler satan bir site buldum. motosikletin üzerinde bulunan 12 v/6 ah lık akü yerine 12v/9 ah lık akü alsam boyut olarak farkı var mıdır, yani cbf 250nin akü yerine sığmasında bir sorun çıkar mı?
 
Katılım
26 Haz 2010
Mesajlar
154
arkadaslar hondadan fiyatları aldım

Egzantrik gergi 210 TL
Otomatik gergi 160 TL
Egzantrik zinciri 210 TL

İşçilik Saati 25 TL ortalama 3-4 saat sürüyormus.

eğer subaplardada sorun varsa 70 tl de subapcı alıyormus.

yuh dedim tahminimden cok yuksek. adam ben en max. fiyatı verdim diyor ve ekliyor;
Cbf 250 lerde bu sorun hep oluyor 10 bin 15 bin kmde bu ses yine olucak. tamiri olmuo mu diyorm oluo iste ama yine cıkıo diyor. Kronikmiş yani ve soğumama neden oldu. sıfır ybr bakmaktan başka çarem kalmadı. bilgilendreym istedim. iyi gunler.

merhaba ,ben anlamadım fiyatlandırmaları ben geçen gün zincir gergi otomatiğini honda yetkili servisinde yenisini taktırdım parcanın fiyatı faturada 74 tl gözüküyor sanırım bazı yerler fiyatları kendilerine göre veriyorlar .Bu parçaların fiyatlarını Birde Konşuk Motora sormanı tavsiye ederim

---------- Mesaj ekleme zamanı: 03:55 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 03:48 ----------

Arkaraşlar merhaba,

Geçtiğimiz hafta rüzgarlı bir günde TEM de yaptığım kısa yolculuk beni o kadar çok yormuştu ki, kendime bir ön cam almaya karar vermiştim.

Motorumu bu haliyle seviyorum, madem Naked aldık, naked kullanalım diye düşünüyordum. Önce baya araştırma yaptım kısa ve hoş görünecek bir cam bulmak için. Ama yaptığım araştırmalarda, kısa camın pek bir faydası olmayacağı fikrine kapılmaya başlamıştım.

Cuma günü kendime linkte görünen camdan aldım ve cumartesi günü hemen uzun yola çıktım

camın linki:

http://www.mrashop.de/mrashop/mra/e...)&infoSystemStartButton=1&kpartform=(345,20,0)

bu da yağtığım gezi detayları:

http://www.motosiklet.net/forum/etkinlik-gezi-fotograflari/77756-19-haziran-erdek-gezisi.html

Rüzgar baya kuvvetli esiyordu. Şundan eminim ki eğer cam olmasaydı yoldan
geriye bile dönebilirdim!

Motorun son hızında 10 km lik bir artış var. Eskiden yatmadan düz yolda 120 de takılıyordu, şimdi 130 a çıkabiliyorum. Sadece son süratte değil, ara hızlanmalarda bile sanki motor biraz daha rahat gibi. Artık rüzgar karşıdan bile esiyor olsa kesinlikle eskisi gibi yormuyor.

CBF 250 ve hatta bütün naked sahiplerine ön cam kullanmalarını tavsiye ederim..

Keyifli sürüşler,

Merhaba , Camı nereden , ne kadara aldınız ?
 
Son düzenleme:
Katılım
19 May 2010
Mesajlar
126
Camın yenisi 150€ civarında mototal da var. Ben sahibinden de ikinci el buldum :cat:

100 TL ye normal cam almak varken buna üç kat para verilirmi bilmiyorum, ama üstündeki ek aparatı çok işe yarıyor..
 
Katılım
26 Haz 2010
Mesajlar
154
Camın yenisi 150€ civarında mototal da var. Ben sahibinden de ikinci el buldum :cat:

100 TL ye normal cam almak varken buna üç kat para verilirmi bilmiyorum, ama üstündeki ek aparatı çok işe yarıyor..

Teşekkürler evet epey pahalı ama güzel yapmışlar .Belki bende uygun bulurum , bulamazsam başka alırız artık...
 
Katılım
14 Eyl 2007
Mesajlar
2
Arkadaşlar lastikleri değiştirmem gerekiyor. Ucuza bulabileceğim bir yer ya da site biliyor musunuz? Metzeler'ler 400 TL'ye yakın görünüyor.
 
Katılım
8 Kas 2009
Mesajlar
1,401
Arkadaslar sıfır kadar temiz 2009 model ybr 125 ile motorunu takas etmek isteyen varsa bana mesaj atabilir.Takas yapacak YBR 250 yada cbf 250 arıyorum çok temiz ve masrafsız olması ilk tercihim olacaktır.
 
Katılım
13 Tem 2009
Mesajlar
75
Titreme sorunu

Arkadaşlar merhaba, 2003 model twister aldım size birşey sormak istiyorum. Motosiklet ısındıktan sonra kalkışlarda veya düşük devirlerde titreme yapıyor. Bu normalmi sizce?

arkadaslar hondadan fiyatları aldım

Egzantrik gergi 210 TL
Otomatik gergi 160 TL
Egzantrik zinciri 210 TL

İşçilik Saati 25 TL ortalama 3-4 saat sürüyormus.

eğer subaplardada sorun varsa 70 tl de subapcı alıyormus.

yuh dedim tahminimden cok yuksek. adam ben en max. fiyatı verdim diyor ve ekliyor;
Cbf 250 lerde bu sorun hep oluyor 10 bin 15 bin kmde bu ses yine olucak. tamiri olmuo mu diyorm oluo iste ama yine cıkıo diyor. Kronikmiş yani ve soğumama neden oldu. sıfır ybr bakmaktan başka çarem kalmadı. bilgilendreym istedim. iyi gunler.

Ben 40.000 de twister aldım hiçbir ses gelmiyor! Ayrıca motor hiç açılmamış. Cbf'den farklımıdır bilmiyorum.
 
Katılım
7 Şub 2009
Mesajlar
159
Lastik

Arkadaşlar lastikleri değiştirmem gerekiyor. Ucuza bulabileceğim bir yer ya da site biliyor musunuz? Metzeler'ler 400 TL'ye yakın görünüyor.





ben 2 gün oldu DURO taktırdım ön arka 225 tl. ıslak zeminde nasıldır bilmem ama pirelli ve metzelir varken girdiğim gibi girebiliyorum viraja.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:22 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:19 ----------

Arkadaşlar merhaba, 2003 model twister aldım size birşey sormak istiyorum. Motosiklet ısındıktan sonra kalkışlarda veya düşük devirlerde titreme yapıyor. Bu normalmi sizce?



Ben 40.000 de twister aldım hiçbir ses gelmiyor! Ayrıca motor hiç açılmamış. Cbf'den farklımıdır bilmiyorum.



valla benimki 24000 oldu ses geliyor 3 haftadır yeni başladı. bakalım ne yapacaz?????? pahalı da :((((
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst