Honda Honda CBF 250 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
4 Ağu 2006
Mesajlar
56
20,000 km sonunda ekzantirik zinciri değişmesi gerektiği servis tarafından söylendi. Orjinal ekzantirik zinciri 192 ytl cik.. yan sanayisi 60 ytl .. merak edene duyurulur..

Not: Yan sanayi çin malı değildir...:)

yansanayiyi sirkecidemi sordun acaba

merhba bütün motosiklet kullanıcıları cbx 250 kullanıcısı olarak buda benden hediye olsun owners manual birezilyaca ama işinize yarıyabilir dosya boyutu 19 mb limitli kullanıcılara duyrulur

http://www.dosya.cc/Kopyas_ownersmanualscbx250.rar.html
 
Son düzenleme:
Katılım
21 Eki 2005
Mesajlar
3,170
"Owners Manual" için teşekkürler. Bilgisayara indirdim. Şu anda inceliyorum. Oldukça faydalı bölümler var. Aynı zamanda kapsamlı bir şekilde her parça ayrı ayrı anlatılmış. Her cbf-cbx 250 kullanıcısı okumalı.Paylaşım için teşekkürler...:cat:

--- --- ---

Arkadaşlar ; bazı parçaların orjinal olması taraftarıyım.
Mesela ekzantirik zinciri kolay kolay bozulmayan bir parça ve aynı zamanda ulaşması da zor biryerde. Eğer tahrip olursa motorda önemli arızalara yol açabilir...

Bunun gibi parçaların mutlaka orjinal olması tavsiye edilir. Çünkü motoru kullandığınız süre boyunca 1 defa ya da 2 defa değişecek. Ve bütün mekanizmayı dengede tutan parçalardan biri... :cat:
 
Katılım
21 Eki 2005
Mesajlar
3,170
Anlaşılan kimsenin canı bişey yazmak istemiyor.
Şimdi ben yazacam ama muhtemelen yine sadece okunup mesaj yazılmayacak ve 4. sayfaya düşecek. :)

16.000 km'yi geçtik ;
- Zincir + ön-arka dişli istiyor,
 
Son düzenleme:
Katılım
7 Ağu 2008
Mesajlar
2
Merhabalar sevgili CBF 250 kullanıcıları! :rendeer:

Efendim ben 1 yıl kadar önce motosiklet sevdasına tutuldum.
Fakat dedim ki bu gelip geçici bir heves olmasın, bu yüzden işe biraz ders almakla başlayayım. A2'yi aldıktan sonra yaklaşık 1 ay kadar süren temel+ileri sürüş eğitimi aldım. O da bitince vaktin tamam olduğuna karar verdim.

Sonunda CBF 250 almama yetecek parayı denkleştirdim. Lakin aklıma takılan sorular var. Cevaplarını da ünlü halk şairi Demet Akalın'ın da dediği gibi "düşünüyorum, bulamıyorum, işin içinden çıkamıyorum".

Forumların pek çoğunu baştan aşağı okudum lakin birtakım kilit soruları sormakta ve tecrübeli kullanıcılardan cevaplar almakta fayda var..

Şöyle ki;

1) Bu motosiklet beni eğitecek bir motosiklet midir?
2) Türkiye yollarına dayanıklı mıdır?
3) Sürüş ergonomisini bu segmentte ve benzer fiyatta olan motosikletlerle kıyasladığınızda nasıl buluyorsunuz?
4) CBF / CBX 250 alıp 4 sene kullandıktan sonra bu motosikleti değerinde elden çıkarabilecek miyim?
5) İkinci el CBF / CBX 250 alırken nelere dikkat etmeliyim?

Bu kilit sorulara kısa kısa cevaplarınızı bekler, saygılar sunarım.
 
Katılım
21 Eki 2005
Mesajlar
3,170
Merhabalar sevgili CBF 250 kullanıcıları! :rendeer:

Efendim ben 1 yıl kadar önce motosiklet sevdasına tutuldum.
Fakat dedim ki bu gelip geçici bir heves olmasın, bu yüzden işe biraz ders almakla başlayayım. A2'yi aldıktan sonra yaklaşık 1 ay kadar süren temel+ileri sürüş eğitimi aldım. O da bitince vaktin tamam olduğuna karar verdim.

Sonunda CBF 250 almama yetecek parayı denkleştirdim. Lakin aklıma takılan sorular var. Cevaplarını da ünlü halk şairi Demet Akalın'ın da dediği gibi "düşünüyorum, bulamıyorum, işin içinden çıkamıyorum".

Forumların pek çoğunu baştan aşağı okudum lakin birtakım kilit soruları sormakta ve tecrübeli kullanıcılardan cevaplar almakta fayda var..

Şöyle ki;

1) Bu motosiklet beni eğitecek bir motosiklet midir?
2) Türkiye yollarına dayanıklı mıdır?
3) Sürüş ergonomisini bu segmentte ve benzer fiyatta olan motosikletlerle kıyasladığınızda nasıl buluyorsunuz?
4) CBF / CBX 250 alıp 4 sene kullandıktan sonra bu motosikleti değerinde elden çıkarabilecek miyim?
5) İkinci el CBF / CBX 250 alırken nelere dikkat etmeliyim?

Bu kilit sorulara kısa kısa cevaplarınızı bekler, saygılar sunarım.

Merhabalar öncelikle aramıza hoşgeldiniz.
Yapmanız gereken en doğru sırayı takip etmişsiniz. Bence motosiklet sürmek isteyen herkes sizin gibi yapmalı. :cat:

Sorularınızı elimden geldiğince cevaplamaya çalışayım;

1. CBF250 gerçekten bir geçiş motorudur. Yani öğrenmek, eğitmek, teknik geliştirmek ve üst sınıfa geçmek için doğru seçim olacaktır.

2. Süspansiyon bakımından oldukça rahat diyebilirim.

3. Oturuş pozisyonu, kullanım rahatlığı ve sürüşteki denge bakımından sınıfının en iyisi diyebiliriz.

4. Maalesef hiçbir motor 4.sene sonra değerinde satılamaz. Cbf250 için de geçerlidir bu.
Fakat Honda markası sayesinde ve bakımlı bir motor olursa güzel bir fiyata okutabilirsiniz.

5. Bu motorlar teknik bakımdan 20.000 km'yi geçtiği zaman resetlenir. Yani 20.000 km'yi geçmiş birçok cbf250'nin egzantrik zinciri, debriyaj balataları, tahrik zinciri ve dişlileri değişmiş olur. Eğer 20.000 km'yi geçen bir motor alacak olursanız bu gibi parçaların ne zaman nerde değiştiği önemlidir.

Bu arada 3.000 - 10.000 km arasında 2.el bir CBF sizin için idealdir. :cat:
 
Katılım
7 Eki 2006
Mesajlar
143
Yağ filtesini nereden alabilirim?

Selamlar,

Arkadaşlar cbf 250 yağ filtresini nereden alabilirim?( Bostancı- Ataşehir civarı). Tam olarak dükkan ismi verebilirseniz sevinirim...Özele de mesaj atabilirsiniz.. Bostancı oto sanayiiye gittim ama girişteki bir iki dükkana sordum.. Adamlar sattıkları filtrelerin tam olarak hangi motorlara uyduğunu bilemediler?

Teşekkürler...
 
Katılım
7 Ağu 2008
Mesajlar
2
Merhabalar öncelikle aramıza hoşgeldiniz.
Yapmanız gereken en doğru sırayı takip etmişsiniz. Bence motosiklet sürmek isteyen herkes sizin gibi yapmalı. :cat:

Sorularınızı elimden geldiğince cevaplamaya çalışayım;

1. CBF250 gerçekten bir geçiş motorudur. Yani öğrenmek, eğitmek, teknik geliştirmek ve üst sınıfa geçmek için doğru seçim olacaktır.

2. Süspansiyon bakımından oldukça rahat diyebilirim.

3. Oturuş pozisyonu, kullanım rahatlığı ve sürüşteki denge bakımından sınıfının en iyisi diyebiliriz.

4. Maalesef hiçbir motor 4.sene sonra değerinde satılamaz. Cbf250 için de geçerlidir bu.
Fakat Honda markası sayesinde ve bakımlı bir motor olursa güzel bir fiyata okutabilirsiniz.

5. Bu motorlar teknik bakımdan 20.000 km'yi geçtiği zaman resetlenir. Yani 20.000 km'yi geçmiş birçok cbf250'nin egzantrik zinciri, debriyaj balataları, tahrik zinciri ve dişlileri değişmiş olur. Eğer 20.000 km'yi geçen bir motor alacak olursanız bu gibi parçaların ne zaman nerde değiştiği önemlidir.

Bu arada 3.000 - 10.000 km arasında 2.el bir CBF sizin için idealdir. :cat:

Bu açıklayıcı cevap için teşekkürlerimi sunarım. :)
 
Katılım
4 Ağu 2006
Mesajlar
56
Selamlar,

Arkadaşlar cbf 250 yağ filtresini nereden alabilirim?( Bostancı- Ataşehir civarı). Tam olarak dükkan ismi verebilirseniz sevinirim...Özele de mesaj atabilirsiniz.. Bostancı oto sanayiiye gittim ama girişteki bir iki dükkana sordum.. Adamlar sattıkları filtrelerin tam olarak hangi motorlara uyduğunu bilemediler?

Teşekkürler...

yakınında bi tvs bayisi varsa apache lerin yağ filitreleriyle aynıdır boşuna fazlapara ödeme
 
Katılım
30 Ara 2005
Mesajlar
4,358
1) Bu motosiklet beni eğitecek bir motosiklet midir?
2) Türkiye yollarına dayanıklı mıdır?
3) Sürüş ergonomisini bu segmentte ve benzer fiyatta olan motosikletlerle kıyasladığınızda nasıl buluyorsunuz?
4) CBF / CBX 250 alıp 4 sene kullandıktan sonra bu motosikleti değerinde elden çıkarabilecek miyim?
5) İkinci el CBF / CBX 250 alırken nelere dikkat etmeliyim?

Bu kilit sorulara kısa kısa cevaplarınızı bekler, saygılar sunarım.

1) Evet. Bence başlangıç için ideal motordur. 125cc bence maddi olarak imkan varsa gereksizdir başlangıç için. Tabi sport motorları saymıyorum rs125 gibi.
2)Türkiye yollarına dayanıklıdır. Yavaş gidildiğinde her yola girer. Çukurlarda çok güvenlidir. Çok sert çukurlarda bile hiç birşey yaşamadım.
3) tek silindir olunca biraz titreşim olabilir 2 silindirlilere göre. Fakat çok kıvra bir motor. Özellikle şehiriçi ideal bir motor.
4) 4 sene yaşlanan bir aracı aynı değerde nasıl satabilirsiniz? Muhtemelen 6 bin ytl olan araç 3-4 binden daha düşük değere satılacak.
5) cbf-cbx alırken ekzantrik sesine dikkat et derim.
 
Katılım
21 Eki 2005
Mesajlar
3,170
Bence güzel plakalar da var :cherry:

58475022yw2.jpg


plaka7km9bp6qs9kt5do9.jpg


20070902_1_1188731450_y92i.jpg
 
Katılım
7 Eki 2006
Mesajlar
143
Yağ değiştirirken aman dikkat

Herkese selam,

Aman dikkat benim başıma geldi sizin gelmesin.

Motorumun yağını kendim değiştirmeye karar verdim. Bu işlemi ilk kez yaptım ve karter tapasını yerine takarken fazla sıkmaktan karter yuvasındaki dişlileri bozmuşum. Yağ kaçırmaya başladı. Servise götürdüm. Neyseki geçici de olsa başka bir pul ve sabitleyici ile halletiler ama bir sonraki yağ değişiminde kartere yeni diş açtırmam gerecekmiş...Anlayacağınız astarından pahalıya patladı. Kolay gibi görünen bir işlemi yaparken bile işin inceliklerini bilmezsen böyle olur dedim kendi kendime...

Aman dikkat!!
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
29 Ara 2007
Mesajlar
2,819
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
cbf 150 mi cbf 250 mi?

benim aklımda cbx/cbf 250 var ama eşimi bir türlü ikna edemiyorum..

sizce hangisini almalıyım ya 3700ytl ye cbf 150 alıcam aşimi sevindirecem yada 3500ytl---4000ytl verip cbx/cbf 250 alıp kendi keyfime bakacam..

cbx/cbf250 yakıtları nasıl,, son sürati kaç kmh,, vede piyayası nasıl..

dohc 4 valve motoru olması bana pek yakmaz gibi geliyor..
 
Katılım
16 Eyl 2006
Mesajlar
401
cbf 150 mi cbf 250 mi?

benim aklımda cbx/cbf 250 var ama eşimi bir türlü ikna edemiyorum..

sizce hangisini almalıyım ya 3700ytl ye cbf 150 alıcam aşimi sevindirecem yada 3500ytl---4000ytl verip cbx/cbf 250 alıp kendi keyfime bakacam..

cbx/cbf250 yakıtları nasıl,, son sürati kaç kmh,, vede piyayası nasıl..

dohc 4 valve motoru olması bana pek yakmaz gibi geliyor..

CBF 150'si olan CBF 150'yi,CBF 250'si olan da CBF 250 al der genelde..
Ben ikisini de kullanmış birisi olarak CBF 150 al diyorum kesinlikle..
CBF 250 alacaksan vazgeç,biraz daha sık dişini,git GS 500,ER 5 al...
 
Katılım
7 Eki 2006
Mesajlar
143
1 aydır- yak. 1800 km yaptım cbf 250 ile ....Cok memnunum.

186 cm boy 90 kg ...ile 7000 devirde yak 100 km.hız yapıyorum... Maksimum 120 yaptım ama yokuş aşağı , rüzgar cok farkettiriyor... En sevdiği hızlar 90-110 km arası

Bir depo ( 16 lt) yaklaşık 50 ytl ye doluyor... 450 km yol yaptım..(genelde 6-7bin devirlerde kullanırsan).

Görünüş olarak bence cbf 150 likten cok daha güzel.....Özellikle ilerde motorunu büyüteceksen büyük cc li motorlara daha yakın bir makine...

CBF 150 liği kullanmadım yorum yapamayacağım...

Kolay gelsin.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
29 Ara 2007
Mesajlar
2,819
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
CBF 150'si olan CBF 150'yi,CBF 250'si olan da CBF 250 al der genelde..
Ben ikisini de kullanmış birisi olarak CBF 150 al diyorum kesinlikle..
CBF 250 alacaksan vazgeç,biraz daha sık dişini,git GS 500,ER 5 al...

canım garacavam sen iyi diyorsunda ben en fazla 250cc lik bir makineye binebilirim yani maddi gücüm o kadarına yeter başka bi derdim yok eşimin dediği olacak siyah cbf 150 alıcaz..:rendeer:
 
Katılım
18 Ocak 2007
Mesajlar
281
canım garacavam sen iyi diyorsunda ben en fazla 250cc lik bir makineye binebilirim yani maddi gücüm o kadarına yeter başka bi derdim yok eşimin dediği olacak siyah cbf 150 alıcaz..:rendeer:

aslında kazasız belasız full korumalı sür de ne sürersen sür.....
eşin ve sen tek tek binecekseniz ve sadece şehiriçi kullanacaksanız evet 150 olur. ama bir parça gezelim beraber de binelim derseniz 250 daha ideal.. 150 kim ne derse desin bayılıyo uzun yolda... ki ikisini de kullandım ...
 
Katılım
21 Eki 2005
Mesajlar
3,170
Merhaba arkadaşlar

Egzantrik zinciri hakkındaki görüşlerini paylaşır mısınız!
20.000 civarında değiştiğini duyuyorum hep acaba doğru mudur?
Yoksa daha fazla kullanan var mı? Değişim ücreti ne kadaRdır acaba?

Korkut hocam bende de foto var. Üşeniyorum walla :mrgreen:
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst