Honda Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
4 Nis 2007
Mesajlar
392
motor hakkında fazla teknik bigim yok yanlış olmasın yağın fazla konması contanların bozulmasına sebep olup yağın eksilmesine neden olur diye bişey duydum sanki önceki sayfalarda 1,2lt yağdan bahsedildi.bursa durankardeşler 0,9lt yağ koydu 1000km bakımında motor daha rahat çalışır ve zorlanmaz demişti bana ne derece doğru tartışılır
 
Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
işin aslı bende pek anlamıyorum ama bu aralar motor blok ısısı ayağıma kadar gelmeye başladı...e çıkmayalımmı dışarı anasını satayım...keşke su soğutmalı motor alaydık ya....
 
Katılım
12 Mar 2006
Mesajlar
3,439
motor hakkında fazla teknik bigim yok yanlış olmasın yağın fazla konması contanların bozulmasına sebep olup yağın eksilmesine neden olur diye bişey duydum sanki önceki sayfalarda 1,2lt yağdan bahsedildi.bursa durankardeşler 0,9lt yağ koydu 1000km bakımında motor daha rahat çalışır ve zorlanmaz demişti bana ne derece doğru tartışılır

CBF 150 standart yağ kapasitesi 1 lt dir motor dagıtılınca 1,2 lt yağ cıkar içinden ancak normal bakımlarda 1 lt koyulur aksamlardaki yag tam olarak karter tıpasından assagı inmez ancak 0,9 koydurmakta çok mantıklı degil çünki enaz 300 km sonra eksiltecektir 500 gr ma düşerse motor yanar haberiniz ola arkadaşlar fazla koyulursada keçeleri patlatır örneğin 1,6 lt koyulursa patlatır heryer batar:mrgreen:

kanka haklıymışın...eğer bakım ihmal edilirse ayvayı yedik...motor yanıyomuş yağsızlıktan...500 gra kadar çıkabiliyormuş...ama dediğim gibi bu bize bağlı birşey...hatta serevis ben Uşağa gidiyom dedim...uşak sonrası Manisayada gidiyom dedim...orada yağ koydurmamı istediler...heheh...durum bu yane...:p


motoru olurda yakarsan(ki yanmışı geldi servise herif 12.000 km de ilk defa servise gelmiş...bakım makım hak getire motoru yakmış zalak) bedeli işçilik hariç piston miston vs 300 lira bişey...yani doya doya yakabilirsin...:p

:mrgreen::queen:abi ne yaptın sen ya giderken bidon al yanına tabi eksiltir okadar yol :p sıcakta 20/50 koyun nasılsa her 1000 de bir eksiltiyor bosuna diğerine para vermeyin burda servis 20/50 koyuyor 50 derece !! hava
 
Son düzenleme:
Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
:mrgreen::queen:abi ne yaptın sen ya giderken bidon al yanına tabi eksiltir okadar yol :p sıcakta 20/50 koyun nasılsa her 1000 de bir eksiltiyor bosuna diğerine para vermeyin burda servis 20/50 koyuyor 50 derece !! hava

hacı yağ önemliymiş ya...damarlarda dolaşan kan misali...aman diyim ben tırsarım böle işlerden...20/50 dediğin magnatecmi...:)
 
Katılım
12 Mar 2006
Mesajlar
3,439
hacı yağ önemliymiş ya...damarlarda dolaşan kan misali...aman diyim ben tırsarım böle işlerden...20/50 dediğin magnatecmi...:)

yo diğil abi magnatec ilk çalıstırmada pistonla silindir arasında bi film olusturarak motorun ilk çalıstırmada işe yarıyomuş muş deniyo bilemiyorum nekadar gerçek bizimkisi normal saf ve saf 20/50:p kamyon yagı otobüs yagı nedersen de:queen:motorlar için şaka bi yana hava çok ısınyıor malum bu yüksek ısıda makinanın harareti tavan yapıyor yagda çok çabuk inceliyor örnegin 15/40 burada kullanamassın kullansan bile 500 km sonra motorda 1 damla bulamassın onun için 20/50 veya castrol atevo 20/40 bu sıcaklarda idealdir :cat:

peki bu yağ eksiltme olayı ybr 125 te oluyormu yoksa cbf15ye has bi özellikmi ben kıllandım şimdi motor 2100km de yağınada hiç bakmıyorum

senin ybr eksiltmez rahat ol ama arada bi baksan iyi olur 20/40 castrol atevo kullan!! kısın 15/40 koyarsın
 
Son düzenleme:
Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
yo diğil abi magnatec ilk çalıstırmada pistonla silindir arasında bi film olusturarak motorun ilk çalıstırmada işe yarıyomuş muş deniyo bilemiyorum nekadar gerçek bizimkisi normal saf ve saf 20/50:p kamyon yagı otobüs yagı nedersen de:queen:motorlar için şaka bi yana hava çok ısınyıor malum bu yüksek ısıda makinanın harareti tavan yapıyor yagda çok çabuk inceliyor örnegin 15/40 burada kullanamassın kullansan bile 500 km sonra motorda 1 damla bulamassın onun için 20/50 veya castrol atevo 20/40 bu sıcaklarda idealdir :cat:


saf derken aptal bişey demi...aptal ve saf yağları niye kullanıyozki....yağ dediğin IQ yüksek olmalı...:pnası espirikti...bu saatte bu çıktı işte napalım...


peki çözüm nedir aga...bi yağ koyalım olsun bitsin...kekeolar yağdan bile para kaznıolar valla...değiştirin ayağına ekpamk kapısı...milyar dolarlık epmek bunlar ama...
 
Katılım
12 Mar 2006
Mesajlar
3,439
abi istediğini yap nekoyarsan koy :mrgreen::queen::queen:90 numara difransiyel yağı ve kızartma yağı hariç ne koyarsan farzdır:mrgreen:
 
Son düzenleme:
Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
abi istediğini yap nekoyarsan koy :mrgreen::queen::queen:90 numara difransiyel yağı ve kızartma yağı hariç ne koyarsan farzdır:mrgreen:

ulan koycam dikiş makinesi yağını...evde bir sınger var 75 yıllık.....onla birlikte durur bi yağ var...fekat pek bir ince...motoru uçurmasın...yetermi acep 100 ml lik plastikde...:p


bizim alp kıldiken bbaday duymasın bu sıkıntıyı...üşüşürler hemen...cbf ye pok atmazlarsa olmaz...:pale:
 
Katılım
12 Mar 2006
Mesajlar
3,439
abi aman idareli kullan altın gibi degerlidir singer yagları valla fazla varsa yolla kargoyu ben öderim has ve has zincir dişli yagı olur ondan :mrgreen::cherry:yav burayıda şebekistana çevirdik atacaklar bizi :mrgreen:
 
Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
abi aman idareli kullan altın gibi degerlidir singer yagları valla fazla varsa yolla kargoyu ben öderim has ve has zincir dişli yagı olur ondan :mrgreen::cherry:yav burayıda şebekistana çevirdik atacaklar bizi :mrgreen:

biz Türküz...bize bişiy olmaz......:pyaz rehaveti nedeniyle topiğimiz geyiğe sarmıştır...:cherry:
 
Katılım
3 Ocak 2006
Mesajlar
1,164
arkadaşlar selam geçen hafta marmok için adanadan marmarise gittik yolculuk sırasında motorum tam yüklü bir şekilde ve tam gaz da gidip geldim yaklaşık 2750km yol yaptım hava çok sıcak ve rampalarla dolu bir yoldu yağ yakma gibi bir sorun olmadı ancak ben 50gr ilave etme gereği duydum oda sıcaktan buharlaşma olmuştur


Shot at 2007-06-28
 
Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
valla söyledilerde inanmamıştım...helal olsun....bu sıcakta nasıl gittin geldin birader...şaşıyom ben...hemde tam koruma...
 
Katılım
12 Haz 2006
Mesajlar
119
ahmetnr valla helal olsun abi yaa başka foto yokmu ya da topic açtın mı bu geziyle ilgili gidemiyoruz bakardık bari
 
Katılım
10 Ara 2006
Mesajlar
1,444
ahmetnr bravo vallaha. Marmok'a gitmeyi ben de istiyordum ama hem izin almam mümkün olmadı hem de yol arkadaşsız çekilmez diye düşündüm. Bir dahaki yıla gitmek istiyorum, üstelik baldızım da orada oturuyor. Çadırda kalma derdim yok. Ama oranın da zevki çadırla çıkar herhalde.:)
Seni kutluyorum, hem sen hem cbf150 iyi bir deneyimden yüzünüzün akıyla çıkmışsınız.:cat::rendeer:
 
Katılım
12 Haz 2006
Mesajlar
119
ahmetnr ahmet abi ortalam kaç km. hızla gittin kaç km. de bir mola verdiniz motor hiç bayıldımı biras fazla sordum ama kusuruma bakma artık okudum gezi topicini harika bi gezi olmuş Allah nicelerini nasip etsin
 
Katılım
3 Ocak 2006
Mesajlar
1,164
ahmetnr ahmet abi ortalam kaç km. hızla gittin kaç km. de bir mola verdiniz motor hiç bayıldımı biras fazla sordum ama kusuruma bakma artık okudum gezi topicini harika bi gezi olmuş Allah nicelerini nasip etsin


selam gezide benim motorun hacmi küçük olduğu için biraz fazla basmak zorunda kaldım gezi boyunca tam gaz gidip geldim rampalarda çok rahattı virajlarda arkadaki yük beni ve moturu olumsuz etkiliyordu kendimi riske atmak istemedim ve virajalara mümkün olduğu kadar emniyetli almaya çalıştım motor ortalama 100 km hızla gitti ancak yol durumuna göre 120 km yede ara ara çıktığını gördüm yaklaşı 100 km de bir mola vererek yolumuza devam ettik hiç bir sorun yaşamadım sadece eğridir gölünde motoru durduğum yerde yan yatırdım ağırlığını hesaplayamadım ama koruma demiri de bunu telafi etti yağ yakma olayıda olmadı motor çok rahattı herkese selamlar
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst