Honda Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
3 Eki 2006
Mesajlar
2,606
Yağı Pendik teki Honda nın yetkili Motor servisinden almıştım , uyarılarınız için teşekkürler, bende servislerimi oradamı yaptırsam diyodum :pr:

Zincirde herhangi bir ses duymuyorum hareketliliği yağlarken farkettim , tahminim 2 - 3 cm kadar bi esneklik vardı oda bir sorun teşkil etmiyordur sanırım. Amortisoru kendim ayarlayabilirmiyim , Şu anda hangi konumda oldugunu nasıl anlayacağım , bununla ilgili fotograf vs. si olan varmı ?

Bende pendikde güngördenaldım motoru ve servis larakda orayı kullanıcam kısmetse 1000km bakımında.Yağ gibi kendinde temin edebileceğin şeyler böyle servislerde pahalı olabiliyor.Ben 15 ytlye aldım aynı yağı.Rekor bende sanırım :p Pendik güngör motorda 1000km bakımı sadece yağ değiştiriyorlar sanırım 20ytl diye söylemişlerdi.Şimdi yetkili servisde yaptırmazsan yağını tuzunu bu seferde garanti dışı kalır.:silent: En ucuz servis kaça değiştiricekki sanki yağını?:silent:
 
Katılım
10 Ara 2006
Mesajlar
1,444
Ben servis için Kızıltoprak taki Honda yı düşünüyorum , buradan memnun olan yada olmayan varmı ? Bu arada 25 YTL ye Casrol un sprey zincir yağını alıp bu öğlen motorun zincirini yağladım. Bu arada zincirimin sanki biraz bol oldugunu gordum , motor askıda 1. viteste çalışıyoken zincir sallana sallana çalışıyordu , bu normal midir ?

Soru 2 ben yaklaşık 72 kiloyum. Arkama 80 kiloluk bir arkadaş aldım ve neredeyse motorun önü havaya kalktı ve sürüş konforum çok düştü , bunun için amortisrümü ayarlamam gerekiyor yoksa yapacak birşey yok mu ?

Zincirin normalde 20 - 30 mm kadar esnemesi normaldir diyor kitapçık. Arkadaşlar lütfen motosikletlerinizin kitapçıklarını okuyunuz, orada sorularınızın çoğuna yanıt bulacaksınız. İki kişi ile tabii ki amortisörü sertleştireceksiniz, hatta lastiklerin kayma problemi içinde amortisörlerin sertleştirilmesi gerekiyor, önceki forum sayfalarında da yazdık. Hatta Adminimizin amortisörlerle ilgili bir topiği var arayıp bulunuz.
Okumak lazım arkadaşlar, lütfen üşenmeyiniz. Üç gece aynı topiği baştan sona okuduğumu bilirim, bu şekilde motosiklet hakkında pek çok genel bilgiyi de ediniyor insan.Lütfen okuyalım.
Reşat Arbaş'ın kitabı soran arkadaş, kitabevlerinde vardı ama tükenmiş olabilir, netten bakınız.

Bu arada bir arkadaşımızın açtığı cbf150 google grupta da sorularınıza çeşitli yanıtlar bulabilirsiniz, üye olmak isteyen olursa özelden mailini versin.
 
Son düzenleme:
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
15 Kas 2006
Mesajlar
492
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Murat abi naber nasılsıun:) yaptırabildinmi?
 
Katılım
14 Eki 2005
Mesajlar
1,956
Motosikleti
Honda CBF 150, CF Moto MT 650
2 cm esneklik normal sınırlardadır çünki ayaklık inince sürücü ve yolcu zincire baskı yapıp gerecektir ancak bu acıklık 4 cm kadar olursa zincir atabilir lastik kitlenebilir zincir gerginligi ve bakımını o yüzden ihmal etmemelisiniz amortisörü kendi alet takım cantasındaki ayar anahtarıyla ayarlayabilirsiniz ayrıntılı bilgi için kullanım klavuzunun 15 sayfasına bakın hangi konumda oldugunu eyer amortisör hiç ellenmediyse orta sertlik ayarındadır.
kazasız sürüşler:cat:



sende 1 ytl pahalıya almıssın:p :mrgreen: :bounce:

burada yanlışın var aykan
amortisörler eğer fabrika ayarında aise yani orjinalinde en yumuşak konumda
senin 1 tur çevirerek orta sertliğe kendin alman gerekiyor.burada gördüğüm bütün cbf150 lerde bu şekildeydi standartı...
 
Katılım
10 Ara 2006
Mesajlar
1,444
Eveet veri zamanı:

Tripmetreyi sıfırladıktan sonra benzin bitene kadar bi daha ellemediğimi söylemiştim. Agresif ve zaman zaman hızlı kullanımda(100 - 110) yedek deposuz benzin sarfiyatını ölçmek için. Bugün silkeledi ve tam 372km yol yapmıştım yedeksiz. Yedeğe geçip 2 km kadar yol aldım ve benzinciye vardım. Her zaman yedeğe geçmeden fullediğim için 24 - 25ytl tutardı bu kez 29.50ytl tuttu.(Yani 24,50ytl'ye fullemiştimsıfırladığımda ve 372km yol almış oldum)
Genellikle şehir içi ancak biraz agresif (çabuk hızlanmalar, kimi zaman 90km üstü kullanımlar) kullanarak benzin ne kadar gidecek diye düşünmüştüm ve yedeği doğru düzgün kullanmadan bu kadar yol yaptı cbf150, demek ki yedekle yine de 400'ün üstüne çıkacaktı. Benim için CBF150 artık ekonomikliğini fazlasıyla ispatlamıştır.

Bu arada bugün ikinci bin km'mizi de devirdik. 2000km herşey gayet yolunda:cat: .
Maaşallah diyelim beşbin'e doğru yürüyelim.:)

 
Son düzenleme:
Katılım
9 Eyl 2006
Mesajlar
332
geçen gün arkadaşın cbf ını kullanma fırsatım oldu gerçekten güzel bir motor.bir bakıma gezi için ideal yani belinizin ağrımayacağı kanaatindeyim.ancak gördümki motorda bazı eksiklikler var yan ayak sehpası devir saati gibi eksiklikler hemen göze çarpıyor.ama uzun yollar için ideal bir motor olduğunu söliyebilrim..
 
Katılım
10 Tem 2006
Mesajlar
20,993
Motosikleti
Forza250-cygnusL
Hepinizin motorunda 100 la giderken biraz daha gaz açınca tekleme yapıyor dimi?....Sorunu hakkındaaki fikirleriniz neler?....
 
Katılım
10 Ara 2006
Mesajlar
1,444
Hepinizin motorunda 100 la giderken biraz daha gaz açınca tekleme yapıyor dimi?....Sorunu hakkındaaki fikirleriniz neler?....

Yoo, ne tekleme mi? Niye ki? Öyle bir sorunu olan mı varmış? Neden oluyormuş biliyorsanız siz anlatın da aydınlanalım.
 
Son düzenleme:
Katılım
27 Haz 2005
Mesajlar
532
2130 km deyim 100 km / saat hızı geçinçe hiç bir tekleme , aksırma tıksırma yapmıyor , hiç bir mekanik ve fizik sel sorunum yok Allah a şükürler olsun.(Maşallah)
Alp_tunay sen bir karbüratör ayarlarına bir baktır.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
15 Kas 2006
Mesajlar
492
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
geçen gün arkadaşın cbf ını kullanma fırsatım oldu gerçekten güzel bir motor.bir bakıma gezi için ideal yani belinizin ağrımayacağı kanaatindeyim.ancak gördümki motorda bazı eksiklikler var yan ayak sehpası devir saati gibi eksiklikler hemen göze çarpıyor.ama uzun yollar için ideal bir motor olduğunu söliyebilrim..

150 lik Motor devir saatini Çok büyülttüler, Bu tip motolarda devir saati insanın kulağıdır. parça kalitesi nası dikkatini çektimi:)

Hepinizin motorunda 100 la giderken biraz daha gaz açınca tekleme yapıyor dimi?....Sorunu hakkındaaki fikirleriniz neler?....

100 km hızla gıderken gaz açınca tekleme yapmıyorda. Misal 100 le gıderken 200m ılerde ışıkları gordugunde yavaşlayıp ara gaz vererek vites küçülttüğünde gazı yemiyor genellikle :cat:
 
Son düzenleme:
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
15 Kas 2006
Mesajlar
492
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Bu arada tanzikli suyla yıkamayın derim motoru. Ön far içine su kaçırıyor buharlaşıyor, arkadaşınkinede kaçmış ertesi gün Far patlamıştı.
 
Katılım
12 Mar 2006
Mesajlar
3,439
Murat abi naber nasılsıun:) yaptırabildinmi?

daha parça bekliyom arda bugün akşam 6 gibi gelir yarın sabahtan bırakırım takılır eksantrik gergisi bide beyaz ampul arıyorum su dandiklerden degil iyi bi marka osram philips falan üzerindeki philips yeterli ama sarı ısıktan nefret ediyorum:)su teklemeden bahseden arkadaslarada jikleyi kontrol etmelerini ondan degilse yakıt filtrelerini degistirmelerini tavsiye ediyorum orjinal hava ayarı cok hassas bi ayardır bidaha dikiş tutmaz benden sölemesi elletmeyin serviste bile !!!
 
Son düzenleme:
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
15 Kas 2006
Mesajlar
492
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
daha parça bekliyom arda bugün akşam 6 gibi gelir yarın sabahtan bırakırım takılır eksantrik gergisi bide beyaz ampul arıyorum su dandiklerden degil iyi bi marka osram philips falan üzerindeki philips yeterli ama sarı ısıktan nefret ediyorum:)su teklemeden bahseden arkadaslarada jikleyi kontrol etmelerini ondan degilse yakıt filtrelerini degistirmelerini tavsiye ediyorum orjinal hava ayarı cok hassas bi ayardır bidaha dikiş tutmaz benden sölemesi elletmeyin serviste bile !!!

Abi bızım eskı ybr ye passat ın beyaz ampulunu takmıştık Çok tatlı durmuştu. eminim güzel olur. valla dediğim gibi aman yıkama onunu su kaçırıyor ampulün patlar :)
 
Katılım
4 Eyl 2005
Mesajlar
1,077
Bu arada tanzikli suyla yıkamayın derim motoru. Ön far içine su kaçırıyor buharlaşıyor, arkadaşınkinede kaçmış ertesi gün Far patlamıştı.

ya arda nerden çıkarıyorsun ampulünpatladığını yaaa ben servisinde yıkattım tazyikli suyla buhar yaptı tamam ama adamkitapçıkta yazmış zaten uzun farı açın buhar gider diye senin arkadaınkinin patladıysa denk gelmiştir kul yapıyor nedeolsa arıza yapmaz diye bir kaide yok :rendeer: ayrıca 2000 km deyim çok memnunum hiç bir sorunum yok 10 ytl ye 170 kmyol yaptım ama rampa falan çıktım şehiriçi kullanım da dahil ayrıcada bastım:rendeer:
 
Katılım
22 Mar 2005
Mesajlar
1,096
Bu arada tanzikli suyla yıkamayın derim motoru. Ön far içine su kaçırıyor buharlaşıyor, arkadaşınkinede kaçmış ertesi gün Far patlamıştı.

ya arda nerden çıkarıyorsun ampulünpatladığını yaaa ben servisinde yıkattım tazyikli suyla buhar yaptı tamam ama adamkitapçıkta yazmış zaten uzun farı açın buhar gider diye senin arkadaınkinin patladıysa denk gelmiştir kul yapıyor nedeolsa arıza yapmaz diye bir kaide yok :rendeer: ayrıca 2000 km deyim çok memnunum hiç bir sorunum yok 10 ytl ye 170 kmyol yaptım ama rampa falan çıktım şehiriçi kullanım da dahil ayrıcada bastım:rendeer:
Tazyikli su ile yıkamayın diye her motosiklet için derler zaten. CBFye özel bi durum yok.
100 KMden sonra gaz yememe hikayesi neymiş merak ettim doğrusu alp_tunay? Nasıl oluyor o dediğin? :p
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
15 Kas 2006
Mesajlar
492
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
:) ya abi ben duyduğumu gordugumu soyledım kızmayın:) ama yıkamayın dikkat ampüller patlayabilir. :)

Luxorcum sımdı Ampul test programı videosu koyar bulur :p
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst