Honda Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
14 Şub 2016
Mesajlar
16
Arkadaşlar mart ayının sonunda ehliyetim çıkıyor sıfır cbf almayı düşünüyorum fiyata 5800 yaparız dediler daha fazla inme olanakları varmı bi bayi olarak onu öğrenmek istedim açıkçası bi 100 falan daha inseler ekipman için çok iyi olacak
 
Katılım
18 Şub 2016
Mesajlar
37
Arkadaşlar 2016 modeli nasıl birşey bilgisi olan varmı subatin sonunda fiyat değişeceğini yazıyor kendin sitesinde 0 almayı düşünüyorum bekleyimmi fark olacak mi tasarımda
 
Katılım
3 Ocak 2012
Mesajlar
15
Selam arkadaslar bugun motorumu sattim honda cbf 150 2014 model ama trafik cikis tarihi 2015.01.28 5000 tl verdim haydi hayirlisi niyetim cbr 125 almak umarim pisman olmam
 
Katılım
15 Nis 2013
Mesajlar
116
Arkadaşlar 2016 modeli nasıl birşey bilgisi olan varmı subatin sonunda fiyat değişeceğini yazıyor kendin sitesinde 0 almayı düşünüyorum bekleyimmi fark olacak mi tasarımda
Tasarımda fark olacağını sanmıyorum.2016 modellerin hangi ayda satışı başlar ve 2016 modellerin satışı başladığında 2015 modellerde ekstra bir indirim olur mu acaba.
 
Katılım
18 Ocak 2012
Mesajlar
1,426
Motosikleti
HONDA HORNET 750, HONDA PCX 125, YAMAHA X MAX 250 Tech Max
Arkadaslar aramızda normal camı ile tvs apache aynası takıp kullanan varsa bi resim atabilir mi acaba rica etsem cogu kisi görüş açısında iyileşme oldugunu soylüyor dogru mudur?
 
Katılım
8 Mar 2009
Mesajlar
722
v5mDPR.jpg
 
Katılım
1 Mar 2016
Mesajlar
9
Cbf 150 motosikietim için 1 Ay evvel arwic 35 lt çanta aldım ve aldığım yerde taktırdım.Geçen gün yokuş yukarıya çıkarken motorun arkasından sökülüp düştü.Çanta sağlam şükür.Alt tabladaki plastikler kopmuş.Halbuki ağır bir şey de yoktu.İzmir'de alt tablasını temin edebileceğim ve gerçekten plastik değilde sağlam adam gibi bir şey önerecek arkadaşlar varsa bekliyorum.Teşekkür ederim şimdiden.
 
Katılım
1 Ağu 2014
Mesajlar
1,475
2016 modeller bayilere ne zaman gelecekmiş? Yeni modeller martta geliyor sanırım :silent: Fuarda tanıtılan kaç modeldi acaba? Birde bu cb125e ile cbf arasında çok güç farkı var mı?
 
Katılım
18 Ocak 2012
Mesajlar
1,426
Motosikleti
HONDA HORNET 750, HONDA PCX 125, YAMAHA X MAX 250 Tech Max
sehir içinde kullndım cb125 e modelini. freni daha iyi guc farkı cok az denecek kadar var
 
Katılım
13 Tem 2015
Mesajlar
683
Cbf 150 motosikietim için 1 Ay evvel arwic 35 lt çanta aldım ve aldığım yerde taktırdım.Geçen gün yokuş yukarıya çıkarken motorun arkasından sökülüp düştü.Çanta sağlam şükür.Alt tabladaki plastikler kopmuş.Halbuki ağır bir şey de yoktu.İzmir'de alt tablasını temin edebileceğim ve gerçekten plastik değilde sağlam adam gibi bir şey önerecek arkadaşlar varsa bekliyorum.Teşekkür ederim şimdiden.

İnternette alt tabla var 25tlye fakat senin çantanın tutma yerleri demir değilse yine çok sağlam olmayacak. Çantaya 4 delik açıp pul, civata birde kelebek somunlardan kullanılarak daha sağlam hale getirilebilir.

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:57 ----------

sehir içinde kullndım cb125 e modelini. freni daha iyi guc farkı cok az denecek kadar var

Ayrıca cb125e de 80 ve sonrasında titreşim artıyor, uzun mesafede yoruyor insanı.
 
Katılım
1 Mar 2016
Mesajlar
9
Tavsiye için tşkler hocam.Fakat çanta arwic plastiği dandik gibi matkapla delerken komple çatlar diye korkuyorum.Hala bi çözüm bulamadım.Çanta evde yatıyor hala.Plastik en kalın cırt kelepçelerden alıp öyle birşey yapmaya çalışıcam.
 
Katılım
24 Ocak 2015
Mesajlar
77
Arkadaşlar, 2012 cbf in karbüratöründe hava ayar vidası yok değil mi? Her tarafına baktım, bir hava ayar vidası göremedim. Sadece motorun sağında yaylı bir rölanti ayar vidası var. Motorun sol tarafındaki karbüratörün altında olan ufak vidayı hava ayar yeri zannediyordum ama o vida karbüratör haznesindeki biriken pisliği deşarj etmek için bir musluk gibi birşeymiş. Nitekim biraz gevşetince karbüratöre bağlı bir hortumdan aşağı benzin boşalıyor. Yine karbüratörün solunda elektrik bağlantısı var burası sanırım jikleye kumanda ediyor çünkü jikle kelebeğini açıp kapayan (eski modellerdeki gibi) bir mekanik düzen yok! Acaba hava ayarını da bu elekrikli fişten beyin vasıtasıyla mı yapıyor anlayamadım. Forumda bakındım ama herkes hava ayarının yapıldığından bahsediyor.Merak ediyorum bu 2012 modellerde hava ayarı var mı yok mu?

(Bu arada eski motoruma ya da eskiden karbüratörlü arabalarıma hava ayarı yapabiliyordum)

Burada önemli olan şey de şu; eğer bu modellerde hava ayarı yoksa,ya da otomatikse yetkili serviste veya tamircide hava ayarı yaptım diyen ustalar neyin ayarını yapmış oluyor. Ya da 2012 model ve üstünde -vidayı sonuna kadar sık,sonra 3 tur geri al. diyen arkadaşlar hava ayarını nereden yapıyor?
 
Katılım
12 Kas 2007
Mesajlar
414
Yeni karburatorler diaframlı karburator diğe geçiyo.Eski karburatorde hava ayar vidası vardı ayarlamıştım yenisinde hiç ihtiyaç duymadım varmı bilmiyorum karburatörü incelemiştim gormedi öyle bir vida bi problem yoksa kurcalama bence.
 
Katılım
13 Mar 2016
Mesajlar
5
Merhaba arkadaşlar. 2015 cbf150 aldım izmirde kullanmaktayım malum sıcak havalar geliyor bunun için motorda hangi yağı kullanmalıyım bu konuda bilgili kişilerden tavsiye beklemekteyim. Bu arada izmir içerisinde takip edebileceğim bir grup var mıdır şimdiden teşekkür ederim.
 
Katılım
13 Nis 2006
Mesajlar
673
Merhabalar,

Öncelikle bu mesajımı ybr konusuna da gönderdiğimi söylemek isterim. Umarım kurallara aykırı değildir. Bazı noktalar yüzünden hala ybr mi cbf mi diye düşündüğüm için değerli fikirlerinize başvurmak istedim.


Bu kardeşiniz 2006 yılında yamaha ybr 125 alıp bir sene kullanıp, annesinin hakkımı helal etmem demesiyle motorunu satmış biridir. Yıllar geçmiş, mesleğini ve ekmeğini eline aldıktan sonra, ya işe gidip gelmelik bir motor mu alsam derken kendini tekrar buralarda bulmuştur. Eski motorumla bir tek bile resmim olmadığını fark ettim biraz üzücü.

Şimdi tekrar motorcu kardeşlerinin yardımını istirham eder;

İnsan yaşını almaya başlayınca beklentileri ve istekleri değişiyor olsa da, evden işe işten eve gitmelik günde 15-20 km kadar yolu gidip gelecek, kendisi ucuz, hani olur ya yedek parçaya ihtiyaç duyarsa parçası ucuz servisi bol (anadolu yakası) bir motor bakarken gene kendimi ybr 125 veya cbf 150 bakarken buldum. Bu noktada sanırım hemfikiriz (cbf 150 - ybr 125) Daha ucuz olur diye ikinci ellere de baktım ama taksit imkanları sebebiyle sanırım sıfır alacağım. Kimin motora nasıl baktığını bilemiyorsunuz, eş dost olmadıktan sonra.

Bir diğer nokta, ben direkt söyleyeyim kilolu bir kardeşinizim. Cbf 150 in Azami taşıma kapasitesinin 170 kilo olduğunu duydum. Sadece benim ağırlığım bu ölçütün %75 ine tekabül ediyor. Bu konuda özellikle yorumlarınızı rica ediyorum. Yüklüyken veya artçınız varken motor performansı ve frenleme konusunda tecrübelerinizi duymak isterim. Bu nokta frenlemenin daha iyi olması sebebiyle cbf 150 mi seçmeli acaba dedirtiyor bana. Ayrıca amortisörler uzun vadede bu yükle sıkıntı çıkarır mı ? Ben artçı almayacağım kesinlikle ama arkaya çanta takabilirim, bilgisayar vs gibi şeyleri taşımak için.

Uzun yol demesek de hafta sonları istanbul içi karşıya gidip gelmem gerektiğinde sanırım sıkıntı çıkarmaz. toplam gidiş geliş 120 km yoldan bahsediyorum. Bir çok motorcunun emniyet şeritlerinden tın tın gittiğini görüyorum. Tın tın dediğime bakmayın trafik malum benim araçla gitmemden daha çabuk varıyorlardır eminim. Hız ihtiyacım yok ama 80-90 da da zorlanmasın yeter. Az da yakıyor zaten bunu tecrübe etmiştim. Kilo meselesini de hesaba katmanızı rica ederim. Motor şişer mi ? önümüz yaz malumunuz.

Sıfır lastikleri direkt çöpe mi atmalıyım ? Öyle ise ne takayım direkt ? Ayak marşına hiç ihtiyaç duydunuz mu ? Bu nokta beni ybr ye itiyor.

Kışın buralar kötü oluyor. İşe arabayla gidip gelmeyi düşünüyorum. Ama motoru kapatabileceğim kapalı otoparkım yok. Açık otoparkta dış etkilere maruz kalacak mecburen. Konu hakkındaki görüşlerinizi istirham ederim.

Teşekkürler, iyi forumlar.
 
Katılım
4 Ara 2015
Mesajlar
63
Merhabalar,

Öncelikle bu mesajımı ybr konusuna da gönderdiğimi söylemek isterim. Umarım kurallara aykırı değildir. Bazı noktalar yüzünden hala ybr mi cbf mi diye düşündüğüm için değerli fikirlerinize başvurmak istedim.


Bu kardeşiniz 2006 yılında yamaha ybr 125 alıp bir sene kullanıp, annesinin hakkımı helal etmem demesiyle motorunu satmış biridir. Yıllar geçmiş, mesleğini ve ekmeğini eline aldıktan sonra, ya işe gidip gelmelik bir motor mu alsam derken kendini tekrar buralarda bulmuştur. Eski motorumla bir tek bile resmim olmadığını fark ettim biraz üzücü.

Şimdi tekrar motorcu kardeşlerinin yardımını istirham eder;

İnsan yaşını almaya başlayınca beklentileri ve istekleri değişiyor olsa da, evden işe işten eve gitmelik günde 15-20 km kadar yolu gidip gelecek, kendisi ucuz, hani olur ya yedek parçaya ihtiyaç duyarsa parçası ucuz servisi bol (anadolu yakası) bir motor bakarken gene kendimi ybr 125 veya cbf 150 bakarken buldum. Bu noktada sanırım hemfikiriz (cbf 150 - ybr 125) Daha ucuz olur diye ikinci ellere de baktım ama taksit imkanları sebebiyle sanırım sıfır alacağım. Kimin motora nasıl baktığını bilemiyorsunuz, eş dost olmadıktan sonra.

Bir diğer nokta, ben direkt söyleyeyim kilolu bir kardeşinizim. Cbf 150 in Azami taşıma kapasitesinin 170 kilo olduğunu duydum. Sadece benim ağırlığım bu ölçütün %75 ine tekabül ediyor. Bu konuda özellikle yorumlarınızı rica ediyorum. Yüklüyken veya artçınız varken motor performansı ve frenleme konusunda tecrübelerinizi duymak isterim. Bu nokta frenlemenin daha iyi olması sebebiyle cbf 150 mi seçmeli acaba dedirtiyor bana. Ayrıca amortisörler uzun vadede bu yükle sıkıntı çıkarır mı ? Ben artçı almayacağım kesinlikle ama arkaya çanta takabilirim, bilgisayar vs gibi şeyleri taşımak için.

Uzun yol demesek de hafta sonları istanbul içi karşıya gidip gelmem gerektiğinde sanırım sıkıntı çıkarmaz. toplam gidiş geliş 120 km yoldan bahsediyorum. Bir çok motorcunun emniyet şeritlerinden tın tın gittiğini görüyorum. Tın tın dediğime bakmayın trafik malum benim araçla gitmemden daha çabuk varıyorlardır eminim. Hız ihtiyacım yok ama 80-90 da da zorlanmasın yeter. Az da yakıyor zaten bunu tecrübe etmiştim. Kilo meselesini de hesaba katmanızı rica ederim. Motor şişer mi ? önümüz yaz malumunuz.

Sıfır lastikleri direkt çöpe mi atmalıyım ? Öyle ise ne takayım direkt ? Ayak marşına hiç ihtiyaç duydunuz mu ? Bu nokta beni ybr ye itiyor.

Kışın buralar kötü oluyor. İşe arabayla gidip gelmeyi düşünüyorum. Ama motoru kapatabileceğim kapalı otoparkım yok. Açık otoparkta dış etkilere maruz kalacak mecburen. Konu hakkındaki görüşlerinizi istirham ederim.

Teşekkürler, iyi forumlar.

merhaba,

ybr yi hiç sürmedim bir bilgim yok, 3 aydır 2012 model cbf sahibiyim, ilk motorum ve acemi sürücüyüm yani. 1.80 boyunda 97 kiloyum, ekipmanlar kask dizlik falan derken 100 kiloyu geçiyorumdur, motorun bu yükü rahatlıkla taşıdığını, hızlanmasında ve durmasında hiç bir sorun olmadığını rahatlıkla söyleyebilirim.

cbf nin şöyle bir avantajı da bariz var, kurye işi yapan kardeşler çoğunlukla bu motoru tercih ettiği için kullananı fazla, ustası anlayanı fazla. olur da yolda kalırsanız bile biri durup hemen bir çözüm bulabiliyor. (ben sadece bir kere lastikten dolayı sorunu yaşadım, kendi hatamdı)

kendim bankacıyım, hafta içi hiç binmiyorum zaten haftasonu gezeyim diye aldım, istanbulda çatalca, karaburun, arnavutköy, silivri gibi yerlere tek kontakta gidip geldim, sizin dediğiniz gidiş geliş 120 km bu motor için devede kulak kalır.

başka bir arkadaşım honda cb125e kullanıyor ve 130 kilo civarı bir kilosu var :) o benim gibi değil her gün 80 km civarı yol yapıyor ve onu bile rahatlıkla götürüyor o makine 125 cc olmasına rağmen. hondalar çok sağlam gerçekten. yamahalar da çok sağlam tabiki ama hiç kullanmadığım için bişey diyemiyorum.

ben aldığımda üzerinde ırc lastik vardı michelin ile değiştirdim, fark gerçekten çok fazla, ha irc de belki çok kötü değildir bilemem , dediğim gibi acemi olduğum için ne olur ne olmaz diye değiştirdim. pirelli taktıranlar da var.

benimkini önceki sahibi kapalı alanda tutmuş hep, ben de kapalı alanda muhafaza ediyorum o yüzden açık alanda ne kadar yıpranır bişey diyemeyeceğim,

sözün özü ikisi de çok iyi motor, ama cbf daha kalıplı ve bence daha güzel :) hangisini alırsanız alın şimdiden hayırlı uğurlu olsun. kazasız belasız sürüşler
 
Katılım
4 Eyl 2014
Mesajlar
616
Bu gün İstanbul Haydarpaşa civarlarında çevre yolu sapağında bir cbf'li arkadaş beni 300-400m önce kilidimi düşürdüğüm için uyardı (yola çıkmadan önce(1-2km önce)geşişigüzel arka sinyale asıp unutmuşum), belki forumdan biridir diye ona buradan tekrar teşekkür etmek istiyorum.

Kilidi buldum, haber verdiğin için çok teşekkür ederim.

(siyah ybr, 45 plaka)
 
Katılım
15 Haz 2014
Mesajlar
3,215
Motosikleti
600RR
2016 modellerde yağ yakma devam ediyor mu ona göre cbf veya cbe düşünüyorum teşekürler
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst