Honda Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
18 Mar 2011
Mesajlar
385
burda hiçbir cbf kullanıcısı yoktur ki düzgün kullandım yağ yaktı diyemez. cbf çok sıkıştırmadıktan sonra yağ yakmaz eksilse bile zaten o zaman kadar yağ değişimi gelmiştir. ben senede 1 kere yağ değiştiren insanım .
 
Katılım
15 Nis 2013
Mesajlar
116
burda hiçbir cbf kullanıcısı yoktur ki düzgün kullandım yağ yaktı diyemez. cbf çok sıkıştırmadıktan sonra yağ yakmaz
Hocam düzgün kullanmak ve sıkıştırmamak derken tam olarak anlatılmak istenen nedir açıklayabilir misin.Benim gibi bilmeyen arkadaşlar öğrensin.Eminim önceki mesajlarda yazıyordur ama madem konusu açıldı tekrar etmekte fayda vardır.
 
Katılım
18 Ocak 2012
Mesajlar
1,426
Motosikleti
HONDA HORNET 750, HONDA PCX 125, YAMAHA X MAX 250 Tech Max
Redline'a girmeden sürün bi sıkıntı olmaz.
 
Katılım
2 Eyl 2010
Mesajlar
69
merhaba arkadaşlar.. 2015 model siyah cbf'm ile yine aranızdayım. bu 2,cbf'm... daha önceki yine sıfır aldığım 2011 model gri ( profil resmim) idi.
sattıktan sonra yaklaşık 3 sene ara verdim ama anladım ki çok uzun bir ara vermişim... :)
 
Katılım
9 Şub 2016
Mesajlar
283
cbf kullanıcı arkdaşlar şeklen çok tutmasamda almayı düşündüğüm motorlardan birisi ama çok uzun vadeli kullanamayacağım için zarar etmeyecdeğim bir motor almak istiyorum cbr a en az 6000 vermek yerine cbf alırsam elden söylendiği kadar hızlıve rahat çıkıyormu ? cbf alırken dikkat edilmesi gereken nedir yardımcı olursanız sevinirim.
 
Katılım
8 Mar 2009
Mesajlar
722
İyi ki almışım karakaçanı

Gitmediğim yol, almadığım keyif kalmadı

v5mGn4.jpg


o32lJk.jpg


MpXbb9.jpg
 
Katılım
9 Şub 2016
Mesajlar
283
3.350 TL 2011-35000KM
3.000 2009-19000KM
3.200 2010-10000KM
3.650 2012-32300KM

Hepsinin bakımlı olduğunu varsayalım hangisini almak mantıklı bir tercih olur?
cbf alırken nelere dikkat etmem gerekir yardımcı olursanız sevinirim.
 
Katılım
21 Mar 2016
Mesajlar
875
Her iki motoruda sürdüm. İkiside çok güzel motorlar olmakla birlikte cbf hem daha kalıplı, hemde denge konusunda daha ağırbaşlı. Yıllardır ybr kullanan ve hala ybr si bulunan samimi bir arkadaşımında görüşleri abi cbf al yönünde olmuştu. Farklı bir fikri yansıttığı için belirtmek isterim.

110 km max hızı yapabiliyor. 110 km hıza çıkarken hiç zorlandığını da görmedim. Bu arada 98kg idim motoru ilk aldığımda buna göre kıyaslayın. Şimdi 88 kg dayım ve vermeyede devam ediyorum. Zira kilo motosiklete binmek istiyorsanız ve kıyafetlere de önem veriyorsanız ilgilenmemiz gereken önemli bir konu.

Üzerindeki sıfır gelen lastikleri (2 kez cbf aldım) doğrudan hiç binmeden michelen pilot street ile değiştirin. Çok büyük yararını görürsünüz. Öncelikle yol tutuş ve dolayısıyla güvenlik adına. Orjinal lastikleri iyi değil.

Bunun dışında ben bazen devirli nadiren devirsiz sürüyorum. Yağ yakmadan ötürü herhangi bir eksilme yaşamadım. Motorum 2015 model. 2015 kasımda alındı.

Yoğun trafikte debriyajla uğraşmaktan elleriniz acıyabiliyor. Ama çok fena da olmuyor. Sonuçta sıkışıklık motorda geçici bir konu.

Benim en beğendiğim yanı segmentine göre yol tutuşu, dengesi ve virajının çok iyi oluşu.

Eksik yanı arka frenlerin kampana olması... İyi tutuyorlar diyemem. Hele ısındığında iyice koyveriyor. Ön fren kullanımı bu modelde daha da şart. Ama bunun artısı hem acemiyken arka tekerlek kolay kolay kitlenmiyor hemde mecburen ön freni kullanmayı ve panik freni öğreniyorsunuz. Ybr 125 te kafa daha oynak mesela cbf ye göre.

Merhabalar,

Öncelikle bu mesajımı ybr konusuna da gönderdiğimi söylemek isterim. Umarım kurallara aykırı değildir. Bazı noktalar yüzünden hala ybr mi cbf mi diye düşündüğüm için değerli fikirlerinize başvurmak istedim.


Bu kardeşiniz 2006 yılında yamaha ybr 125 alıp bir sene kullanıp, annesinin hakkımı helal etmem demesiyle motorunu satmış biridir. Yıllar geçmiş, mesleğini ve ekmeğini eline aldıktan sonra, ya işe gidip gelmelik bir motor mu alsam derken kendini tekrar buralarda bulmuştur. Eski motorumla bir tek bile resmim olmadığını fark ettim biraz üzücü.

Şimdi tekrar motorcu kardeşlerinin yardımını istirham eder;

İnsan yaşını almaya başlayınca beklentileri ve istekleri değişiyor olsa da, evden işe işten eve gitmelik günde 15-20 km kadar yolu gidip gelecek, kendisi ucuz, hani olur ya yedek parçaya ihtiyaç duyarsa parçası ucuz servisi bol (anadolu yakası) bir motor bakarken gene kendimi ybr 125 veya cbf 150 bakarken buldum. Bu noktada sanırım hemfikiriz (cbf 150 - ybr 125) Daha ucuz olur diye ikinci ellere de baktım ama taksit imkanları sebebiyle sanırım sıfır alacağım. Kimin motora nasıl baktığını bilemiyorsunuz, eş dost olmadıktan sonra.

Bir diğer nokta, ben direkt söyleyeyim kilolu bir kardeşinizim. Cbf 150 in Azami taşıma kapasitesinin 170 kilo olduğunu duydum. Sadece benim ağırlığım bu ölçütün %75 ine tekabül ediyor. Bu konuda özellikle yorumlarınızı rica ediyorum. Yüklüyken veya artçınız varken motor performansı ve frenleme konusunda tecrübelerinizi duymak isterim. Bu nokta frenlemenin daha iyi olması sebebiyle cbf 150 mi seçmeli acaba dedirtiyor bana. Ayrıca amortisörler uzun vadede bu yükle sıkıntı çıkarır mı ? Ben artçı almayacağım kesinlikle ama arkaya çanta takabilirim, bilgisayar vs gibi şeyleri taşımak için.

Uzun yol demesek de hafta sonları istanbul içi karşıya gidip gelmem gerektiğinde sanırım sıkıntı çıkarmaz. toplam gidiş geliş 120 km yoldan bahsediyorum. Bir çok motorcunun emniyet şeritlerinden tın tın gittiğini görüyorum. Tın tın dediğime bakmayın trafik malum benim araçla gitmemden daha çabuk varıyorlardır eminim. Hız ihtiyacım yok ama 80-90 da da zorlanmasın yeter. Az da yakıyor zaten bunu tecrübe etmiştim. Kilo meselesini de hesaba katmanızı rica ederim. Motor şişer mi ? önümüz yaz malumunuz.

Sıfır lastikleri direkt çöpe mi atmalıyım ? Öyle ise ne takayım direkt ? Ayak marşına hiç ihtiyaç duydunuz mu ? Bu nokta beni ybr ye itiyor.

Kışın buralar kötü oluyor. İşe arabayla gidip gelmeyi düşünüyorum. Ama motoru kapatabileceğim kapalı otoparkım yok. Açık otoparkta dış etkilere maruz kalacak mecburen. Konu hakkındaki görüşlerinizi istirham ederim.

Teşekkürler, iyi forumlar.


---------- Mesajlar birleştirildi - 12:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:11 ----------

Elbette en yeni olanı yani cevap: 3.650 2012-32300KM
Çünkü sizde 2009 alsanız bile bir süre sonra kmsi aynı olacak satarken model öne çıkacak.

3.350 TL 2011-35000KM
3.000 2009-19000KM
3.200 2010-10000KM
3.650 2012-32300KM

Hepsinin bakımlı olduğunu varsayalım hangisini almak mantıklı bir tercih olur?
cbf alırken nelere dikkat etmem gerekir yardımcı olursanız sevinirim.
 
Katılım
27 Mar 2016
Mesajlar
21
Merhaba arkadaşlar, kardeşler, abiler.

Kafamdaki son bir kaç soruyu netleştirmek için buradayım. Sanırım en doğru yerdeyim.
Ben de herkes gibi YBR125 ile CBF150 arasında kalıp 150cc olması ve daha heybetli görünmesi nedeniyle CBF150'de karar kıldım.
Yaz başında alacağım bir tane.
Benim bu motoru almak isteme amacım uzun yollara gitmek istemem. Yamaç paraşütü pilotuyum. Yaz boyunca paraşütümü arkaya atıp Türkiye'nin değişik bölgelerine gidip uçmak istiyorum. İstanbul'da yaşıyorum. Her hafta sonu Tekirdağ, Sakarya, Pamukova, Arnavutköy Karaburun, Çatalca Ormanlı, festival ve yarışma zamanlarında da Konya, Aksaray, Tokat, Ölüdeniz gibi yerlere gidip geleceğim.
Şimdi bir kaç önemli sorum var.
1- Bir tam dolu depoyla ortalama 100-110 km hızla kaç km yol alırım?
2- Hem asfalta hem de yer yer araziye uygun, ıslak zeminde kaymayan hangi lastik takmalıyım?
3- Koruma demiri ve yan çanta demiri nereden alınır, kaç liraya mal olur?
4- Motoru yeni almış CBF kullanıcısına sizin ilk tavsiyeleriniz nelerdir?

Ha bir de "Olum o kurye motoru lan ne yapcan onu?" diyen eşe dosta elimin tersiyle bir tane vurmam caiz mi? ::cekic::

Cevaplar için şimdiden teşekkürler.
 
Katılım
7 Tem 2008
Mesajlar
36
Merhaba arkadaşlar, kardeşler, abiler.

Kafamdaki son bir kaç soruyu netleştirmek için buradayım. Sanırım en doğru yerdeyim.
Ben de herkes gibi YBR125 ile CBF150 arasında kalıp 150cc olması ve daha heybetli görünmesi nedeniyle CBF150'de karar kıldım.
Yaz başında alacağım bir tane.
Benim bu motoru almak isteme amacım uzun yollara gitmek istemem. Yamaç paraşütü pilotuyum. Yaz boyunca paraşütümü arkaya atıp Türkiye'nin değişik bölgelerine gidip uçmak istiyorum. İstanbul'da yaşıyorum. Her hafta sonu Tekirdağ, Sakarya, Pamukova, Arnavutköy Karaburun, Çatalca Ormanlı, festival ve yarışma zamanlarında da Konya, Aksaray, Tokat, Ölüdeniz gibi yerlere gidip geleceğim.
Şimdi bir kaç önemli sorum var.
1- Bir tam dolu depoyla ortalama 100-110 km hızla kaç km yol alırım?
2- Hem asfalta hem de yer yer araziye uygun, ıslak zeminde kaymayan hangi lastik takmalıyım?
3- Koruma demiri ve yan çanta demiri nereden alınır, kaç liraya mal olur?
4- Motoru yeni almış CBF kullanıcısına sizin ilk tavsiyeleriniz nelerdir?

Ha bir de "Olum o kurye motoru lan ne yapcan onu?" diyen eşe dosta elimin tersiyle bir tane vurmam caiz mi? ::cekic::

Cevaplar için şimdiden teşekkürler.

Bence doğru bir seçim yapmışsın ben 3 senedir cbf kullanıyorum uzun yollara da gidiyorum işe gidip gelirken de kullanıyorum kısacası her Allah ın günü kullanıyorum bir sıkıntı yaşamadın sorularına gelince 1. soru ben 100 110 km değil de 90 100 km lerle yolculuk yapıyorum size de öyle tavsiye ederim 90 km ile motoru sıkmadan güvenle yolculuk edersin benim motor yedek depoya düşene kadar 350 km yol gidiyor hiç tamamen bitirmedim ama herhalde 400km gider 2. soru eniyi lastik 3 marka var onları araştır derim michelin,pirelli, ve metzeler en iyi bunlar diye biliyorum 3. soru bu adrese bak koruma demirleri mevcut bunun gibi siteler var google den bakabilirsin http://www.rialli.com/urunler/362_honda-cbf-150/ 4. soru her yeni motorun rodaj süresi vardır ona dikkat et yeter cbf sağlam motordur ha birde kurye motoru diyenlere elinizin düzüylede vurabilirsiniz caizdir :)..

---------- Mesajlar birleştirildi - 19:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:51 ----------


çok güzel resimler 2. resin neresi Muğla mı acaba mükemmel bir manzara..
 
Katılım
8 Mar 2009
Mesajlar
722
Selam
Yeni alacaklara al al
Almışlara hayırlı olsun :)
Ben üç yıldır kullanıyorum
Çanakkaleden Sinopa
Eskişehirden Bartına
Yaklaşık 16-17 bin km dir keyifle sürüyorum
Bir depoyla 450 km yi gördüm ve yakıt aldığımda 12,3 litre almıştı

574zBj.jpg

Burası Mugada
Yukardaki yerde Bartın Güzelce hisardı

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:21 ----------

Kampa festivale giderken böyle sarıyordum :)

VvkJ1P.jpg
 
Katılım
19 Ocak 2016
Mesajlar
14
Bende 2016 0 modelle aranıza katılmayı düşünüyorum
İkinci elle uğraşmayi sevmiyorum o yuzden 0 almak istiyorum
Hedefim motosiklet i öğrenip 250cc ye geçmek zaten suanda bütçem binek motosiklet lere yetiyor
Tvs ile cbf arasinda kaldım cbf düşünüyorum çünkü satmasi kolayima geliyor.
Ama tvs nin tipine ve gidişine bayılıyorum
Size bir kaç sorum olacak 2016da yağ yakma olayı devam ediyor mu?
Tavsiye edilen yag degisme km si ne kadar?
Simdiden cevap verecek arkadaşlara teşekkür ediyorum
 
Katılım
26 May 2008
Mesajlar
3,547
Online olarak honda orjinal yedek parça satan internet sitesi var mı bildiğiniz? Yan sanayi aramıyorum. Debriyaj balatası arıyorum. Yan sanayi alıp kısa süre sonra sıkıntı çıkarmasından korkuyorum.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst