Honda Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
16 Haz 2010
Mesajlar
591
Motosikleti
Yamaha Tracer 700
ilkadam ve ezio41 ben ilk göz ağrım cbf150 den sonra CRF250L ye geçenlerdenim. 1.70 li boylar sıkıntı olmaz zaten oturunca motor çöküyor. Ayrıca motoru bir miktar alçaltma imkanı da var. Ben çok memnunum motorumdan kesinlikle tavsiye ederim.
Ozgranl yağ konusunda dedikleriniz bir nebze doğrudur. Çok kaliteli olmayan yağlar vizkozite endeks arttırıcı denilen katkılar kullanarak yağın ısı aralığını arttırırlar. Bunlara kısaca VII (viscosity index improvers) bu maddeler yay gibi uzayıp kısalabilme özelliklerine sahiptir. Bu katkılar özellikle ıslak tip debriyajlı motorlarda çok kısa sürede özelliklerini yitirirler. Katkısız yağlar düz tabir edilen mesela 20w20 ya da direk 20 numara gibi adlandırılır. En iyi yağlar polyalphaolephin içeren tam sentetik yağlardır. VII katkıları özellikle energy saving etiketi bulunan yağlarda daha fazla bulunur.
 
Katılım
13 Ocak 2015
Mesajlar
336
ilkadam ve ezio41 ben ilk göz ağrım cbf150 den sonra CRF250L ye geçenlerdenim. 1.70 li boylar sıkıntı olmaz zaten oturunca motor çöküyor. Ayrıca motoru bir miktar alçaltma imkanı da var. Ben çok memnunum motorumdan kesinlikle tavsiye ederim.
Ozgranl yağ konusunda dedikleriniz bir nebze doğrudur. Çok kaliteli olmayan yağlar vizkozite endeks arttırıcı denilen katkılar kullanarak yağın ısı aralığını arttırırlar. Bunlara kısaca VII (viscosity index improvers) bu maddeler yay gibi uzayıp kısalabilme özelliklerine sahiptir. Bu katkılar özellikle ıslak tip debriyajlı motorlarda çok kısa sürede özelliklerini yitirirler. Katkısız yağlar düz tabir edilen mesela 20w20 ya da direk 20 numara gibi adlandırılır. En iyi yağlar polyalphaolephin içeren tam sentetik yağlardır. VII katkıları özellikle energy saving etiketi bulunan yağlarda daha fazla bulunur.

İlginize teşekkürler ben sayfanızı da takip ediyorum, cross motordan nefret ederdim ancak crfyi görünce resmen aşık oldum bunu satınca nasipse direk almayı düşünüyorum, motor çok büyük duruyor yol lastiği ve topcase takıp kullanmak istiyorum kullanıcılardan gördüğüm şehiriçi ve uzun yol için çok uygun görünüyor.
Kafama takılan sorular denge, yol tutuş, virajları iyi mi? rüzgardan çok savruluyor mu? ortalama 100-120 ile seyir güvenlimidir?
Beni biraz bilgilendirirseniz sevinirim.

Selamlar
 
Katılım
16 Haz 2010
Mesajlar
591
Motosikleti
Yamaha Tracer 700
CRF250L ile Dünya turu yapan bile var. Üzerinde gelen lastikler asfalt kullanımı için uygun. Kuru havalarda tutuşu cbf150 nin orjinal lastiklerine göre çok iyi. Araziye girecekseniz pek tavsiye edilmiyor. Uzun yolda düşük depo hacmi nedeniyle devamlı mola vermeniz gerekir. (200km de bir) rüzgardan etkileniyor ama aşırı değil. Motor yüksek olduğundan 120 km nin üzerinde pek stabil değil. 100-110 ile gayet konforlu. Şehir içinde kaldırım merdiven çukur vs dinlememesi ve araçların yanından geçerken aynaları kurtarması büyük bir artı. Yakıt tüketimi cbf150 kadar. Bakım aralığı 12000km. Dengesi dağ bisikleti gibi. Çok kıvrak ve atik. Ağırlığını hiç hissettirmiyor. Vites geçişleri çok net debriyaj hafif. Frenleri güzel arka fren biraz alışınca güzel tutuyor. Cbr250 si olan arkadaşımla aynı hızlarda virajlara girebiliyordum. Alışınca çok rahat. Yükseklik sizi korkutmasın, benim boyum 1.75 ve ayaklarımın ikisini de yere tam basabiliyorum. Kilom 80. Olmadı alçaltma kiti var ama bence gerek kalmaz. Ben ilk çıktığında yeni aldığım 2. cbf150 yi 1000km de satarak hiç düşünmede aldım. Şimdi fiyatı çok artmış ama fiyat performans olarak değer. Bir kere cbf150 ile kalite farkı çok bariz.
 
Katılım
13 Ocak 2015
Mesajlar
336
Detaylarıyla çok güzel aydınlattınız beni teşekkürler, birçok kullanıcı da memnun dediğiniz gibi bende çok kaliteli buluyorum, sanırım kararımı verdim nasipse yıl sonuna doğru olur. Aslında CBR250 düşünüyordum küçük görünüyor, R25, Z250 vs onlar daha da küçük e şimdi bunlara çanta takılınca çok bozacak tipini, çantasız motor da düşünemiyorum CRF bence büyüklüğü ve kullanımı ile çok ideal. Zaten hız merakım yok 100 ile rahat seyir eden bir motor, kamyon sollama derdi de yok :)
Tek zayıf yönü depo hacmi küçük.

Selamlar
 
Katılım
11 Ağu 2005
Mesajlar
190
Motosikleti
Cbf 150
Arkadaşlar 2015 kırmızı renk.. Işıl ışıl bi cbf 150 sahibi oldum şükür :) koruma demiri+arka çanta taktırdım ceza yemeyiz inşallah bu çantadan? Motor 450 km ye geldi rodaja dikkat ediyorum. Şuan 500 km ye kadar pek 5000 deviri geçmedim arada sırada çok nadir 6000 i buldurdum. 500 km den sonra 6000 deviri geçirmiyoruz burdan onu da öğrendim. Çünkü kullanım kitapçığnda 500 km ye kadar motorda ani gazlama yapmayın diyor ben bunu degil sizin söylediklerinizi referans alıyorum tabi ani gaz açmıyorum kibar kullanıyorum. Bir de motorla gezinince ısınıyor ve ilk çalıştığı 1500 devir dakika oluyor sana 2800 devir. Neden böyle bişey yapıyor bi yerde sorun olabilirmi? Motor sıfır oldugu için acaba sübap ayarı vs yapılmamış olabilirmi? teknik konulardan motor markalarından anladıgım kadar anlamıyorum. 1448. sayfada @ethemm76 üstat bundan bahsetmiş? Bi aydınlatabilirmisiniz?
 
Kocaeli İl Temsilcisi
Katılım
19 Ağu 2013
Mesajlar
3,455
Arkadaşlar 2015 kırmızı renk.. Işıl ışıl bi cbf 150 sahibi oldum şükür :) koruma demiri+arka çanta taktırdım ceza yemeyiz inşallah bu çantadan? Motor 450 km ye geldi rodaja dikkat ediyorum. Şuan 500 km ye kadar pek 5000 deviri geçmedim arada sırada çok nadir 6000 i buldurdum. 500 km den sonra 6000 deviri geçirmiyoruz burdan onu da öğrendim. Çünkü kullanım kitapçığnda 500 km ye kadar motorda ani gazlama yapmayın diyor ben bunu degil sizin söylediklerinizi referans alıyorum tabi ani gaz açmıyorum kibar kullanıyorum. Bir de motorla gezinince ısınıyor ve ilk çalıştığı 1500 devir dakika oluyor sana 2800 devir. Neden böyle bişey yapıyor bi yerde sorun olabilirmi? Motor sıfır oldugu için acaba sübap ayarı vs yapılmamış olabilirmi? teknik konulardan motor markalarından anladıgım kadar anlamıyorum. 1448. sayfada @ethemm76 üstat bundan bahsetmiş? Bi aydınlatabilirmisiniz?


Merhaba hayırlı olsun motorunuz . Kazasız belasız . :) Rodaj süreci cbf için biraz zahmetlidir . 5-6.000 devirler arası 60 70 km falan yapıyor . Işıklarda veya kalkarken ani gaz açmayın yavaş yavaş açın . Sürekli de aynı devirde kullanmayın . Viteslerle oynayın devamlı ki alışsın dişliler birbirine . Yani 5. viteste 5.000 devirde sürekli 100 km yol yapmayın . Rolanti ayarınız fazla . En fazla motorun ısındıktan sonraki deviri 1.400 d/d olmalıdır . Kitapçığa bakarak rolanti ayarını motor sıcakken ve çalışır vaziyette iken ayarlabiliriniz . Motorun soğukken ki rolanti deviri 1-1100 d/d olsun . :)
 
Katılım
11 Ağu 2005
Mesajlar
190
Motosikleti
Cbf 150
Merhaba hayırlı olsun motorunuz . Kazasız belasız . :) Rodaj süreci cbf için biraz zahmetlidir . 5-6.000 devirler arası 60 70 km falan yapıyor . Işıklarda veya kalkarken ani gaz açmayın yavaş yavaş açın . Sürekli de aynı devirde kullanmayın . Viteslerle oynayın devamlı ki alışsın dişliler birbirine . Yani 5. viteste 5.000 devirde sürekli 100 km yol yapmayın . Rolanti ayarınız fazla . En fazla motorun ısındıktan sonraki deviri 1.400 d/d olmalıdır . Kitapçığa bakarak rolanti ayarını motor sıcakken ve çalışır vaziyette iken ayarlabiliriniz . Motorun soğukken ki rolanti deviri 1-1100 d/d olsun . :)

Sizde de cbf 150 vardı metehan abi gibi mahkumum diye geziyodunuz :) değişmişsiniz iyi olmuş.cbf çok güzel güven veren bir motor. saatte 60/70 arası köye gidip geliyorum :) o manzarayı araba ile geçtiğimiz için pek tadını alamamışız motorla bambaşka oluyor :) sizinde yeni motorunuz hayırlı olsun bakalım.. ben ninja 250sl in üzerine oturmuştum pek konforlu gelmedi bana ama sizinki için bişey diyemiyorum tekeriniz düz bassın kazasız belasız ve size de hayırlı olsun üstat :) Ayrıca motoru vites düşürürken veya yavaşlamak istediğim zaman kompresyona sokuyorum böyle yapmayıp debriyaja basıp direkt fren yapsam bişey farkedermi? teşekkürler.:thumleft:
 
Kocaeli İl Temsilcisi
Katılım
19 Ağu 2013
Mesajlar
3,455
Sizde de cbf 150 vardı metehan abi gibi mahkumum diye geziyodunuz :) değişmişsiniz iyi olmuş.cbf çok güzel güven veren bir motor. saatte 60/70 arası köye gidip geliyorum :) o manzarayı araba ile geçtiğimiz için pek tadını alamamışız motorla bambaşka oluyor :) sizinde yeni motorunuz hayırlı olsun bakalım.. ben ninja 250sl in üzerine oturmuştum pek konforlu gelmedi bana ama sizinki için bişey diyemiyorum tekeriniz düz bassın kazasız belasız ve size de hayırlı olsun üstat :) Ayrıca motoru vites düşürürken veya yavaşlamak istediğim zaman kompresyona sokuyorum böyle yapmayıp debriyaja basıp direkt fren yapsam bişey farkedermi? teşekkürler.:thumleft:


Evet hocam bende de cbf 150 vardı . Pazartesi sattım :) Cbf başlangıç için ideal bir motor . Şehiriçinde de baya ekonomik bir motordur fakat uzun yol ve otoban için ne yazıkki güvenli bir motor değil . Frenleri olsun , dengesi olsun kötüdür baya . Zaman içerisinde anlayacaksınız ne demek istediğimi . :) İyi dilekleriniz için tşk. ederim sağolun . :) Motoru kompresyona sok tabi ama fazlada bağırtmadan normal devirlerinde sokarsan birşey olmaz .
 
Katılım
11 Ağu 2005
Mesajlar
190
Motosikleti
Cbf 150
Evet hocam bende de cbf 150 vardı . Pazartesi sattım :) Cbf başlangıç için ideal bir motor . Şehiriçinde de baya ekonomik bir motordur fakat uzun yol ve otoban için ne yazıkki güvenli bir motor değil . Frenleri olsun , dengesi olsun kötüdür baya . Zaman içerisinde anlayacaksınız ne demek istediğimi . :) İyi dilekleriniz için tşk. ederim sağolun . :) Motoru kompresyona sok tabi ama fazlada bağırtmadan normal devirlerinde sokarsan birşey olmaz .

valla şimdiye kadar hep ramsey, kinetic, kanuni popcorn tarzı scooter lar kullandıgım için cbf bana merso gibi geldi :) şimdi bu başlıgı inceliyorum bakalım. evet vitesli olarak başlangıç motoru gibi oluyor cbf bana. Tabi saydıgım scooter larla uzun yol hiç yapmadım şehir içi, ve köy içi ayrı ayrı vardılar şimdi bunu 2 durum için de kullanıyorum bakalım zamanla büyütürüz hele şu borçlardan bi kurtulalım :) hemde viteslide uzun yolda pişelim. Zaten bütçemin büyük kısmını güvenlige ayırdım. Agv k4 evo, venom air racing mont, venom eldiven,4riders dizlik aldım. millet robot muamelesi yapıyo :queen: İstesem 2. el hyo tarzı bişey alırdım veya pulsar alırdım. Fakat 7.400 ken almadıgım motoru neden 9 a alayım ki? bazı yerlerde 8.5 falan diyorlarmış kampanyalı vs.. yumdum gözümü aldım cbf yi :) hiç olmazsa kendini kanıtlamış sorunsuz güvenceli bi marka.
 
Katılım
13 Ocak 2015
Mesajlar
336
Arkadaşlar 2015 kırmızı renk.. Işıl ışıl bi cbf 150 sahibi oldum şükür :) koruma demiri+arka çanta taktırdım ceza yemeyiz inşallah bu çantadan? Motor 450 km ye geldi rodaja dikkat ediyorum. Şuan 500 km ye kadar pek 5000 deviri geçmedim arada sırada çok nadir 6000 i buldurdum. 500 km den sonra 6000 deviri geçirmiyoruz burdan onu da öğrendim. Çünkü kullanım kitapçığnda 500 km ye kadar motorda ani gazlama yapmayın diyor ben bunu degil sizin söylediklerinizi referans alıyorum tabi ani gaz açmıyorum kibar kullanıyorum. Bir de motorla gezinince ısınıyor ve ilk çalıştığı 1500 devir dakika oluyor sana 2800 devir. Neden böyle bişey yapıyor bi yerde sorun olabilirmi? Motor sıfır oldugu için acaba sübap ayarı vs yapılmamış olabilirmi? teknik konulardan motor markalarından anladıgım kadar anlamıyorum. 1448. sayfada @ethemm76 üstat bundan bahsetmiş? Bi aydınlatabilirmisiniz?

Hayırlı uğurlu olsun motorunuz Allah utandırmasın.
Selamlar
 
Katılım
12 Kas 2007
Mesajlar
414
Motoruma 3d power led sis farı taktım montajı gaet basit oldu klipsle koruma demirine bagladım elektrik tesisatını aray anahtar koyarak çakmaklıktan aldım aydınlatmasıda cok güzel, video linkinide paylaştım. https://youtu.be/hlDxXxCzZ0I
 
Son düzenleme:
Katılım
27 May 2011
Mesajlar
887
Selam dostlar.

Demin yakıt ölçümümü yaptım.

310 km'de 10 lt benzin tüketmişim.

Yani 100 km / 3.2, 3.3 lt gibi bişeye tekabül ediyor.

Orta- Sert kullanımla elde edildi bu sonuç

Daha sakin kullanırsam 2,7 2,8 semalarına inecektir eminim.

Sizin yakıt tüketimleri ne alemde, selamlar :)
 
Katılım
13 Ocak 2015
Mesajlar
336
Selam dostlar.

Demin yakıt ölçümümü yaptım.

310 km'de 10 lt benzin tüketmişim.

Yani 100 km / 3.2, 3.3 lt gibi bişeye tekabül ediyor.

Orta- Sert kullanımla elde edildi bu sonuç

Daha sakin kullanırsam 2,7 2,8 semalarına inecektir eminim.

Sizin yakıt tüketimleri ne alemde, selamlar :)

Selam,

litre hesabı yapmadım matematik biraz zayıf :D
her defada depoyu fulleyip tripmetre açıyorum, ortalama 400,450 arası yapıyorum.
 
Katılım
7 Nis 2015
Mesajlar
14
ben 100 km de 3,3 lt ölçtüm bana fazlaymış gibi geliyor sibop ayarlarını yeniden yaptırmam gerektiğini düşünmeye başladım
 
Kocaeli İl Temsilcisi
Katılım
19 Ağu 2013
Mesajlar
3,455
Selam dostlar.

Demin yakıt ölçümümü yaptım.

310 km'de 10 lt benzin tüketmişim.

Yani 100 km / 3.2, 3.3 lt gibi bişeye tekabül ediyor.

Orta- Sert kullanımla elde edildi bu sonuç

Daha sakin kullanırsam 2,7 2,8 semalarına inecektir eminim.

Sizin yakıt tüketimleri ne alemde, selamlar :)

ben 100 km de 3,3 lt ölçtüm bana fazlaymış gibi geliyor sibop ayarlarını yeniden yaptırmam gerektiğini düşünmeye başladım


Bende cbf varken en fazla 3 litreyi görüyordum agrasif kullanımda . Sanırım sizler fazla sıkıştırıyorsunuz motoru . Eğer 80-90 km aralarında sürekli kullanırsanız yakıt ortalamanız 2.6 olacaktır . Yüksek vites , düşük devir kullanırsanız eğer 2.5 litreleri görmeniz münkün . :) Şuan ki kawasaki z 250 sl motorumun sakin devirlerde kullanım ortalaması 3 litre . :)
 
Katılım
23 Ara 2014
Mesajlar
47
arkadaşlar merhaba motorumda yakıt fazla yaktığını düşünüyorum.
bide siz değerlendirin kilom 105 topcase seti var (2 yan bir 47 lt arka )
ağırlıklı şehir dışı uzun yol yapıyorum.
Başlarda 110-120 arası gittiğimden olduğu için dedim.
ama son 3 depo fullememde 90 ı geçmedim.
genede 17,5 kuruş km de yakıo (lt 4,69 TLden alıyorum)
km hesabına göre 3,7LT/100km yapar

bakımlarını serviste yaptırdım. garantisi devam edio 1. yılı yeni doldu mayıs ayında (2014 model)

arabayı satmasaydım demeye başladım. 18 -20 kuruş yakıodu arabam yağmurda ıslanmıodum :(

değerlendirmenizi fikrinizi önerinizi bekliyorum teşekkürler



tekrar dile getireyim :)

pazartesi günü izmir honda servise götürüp hava filtresi ve buji değişimi yaptırdım yağ değişimi bilimun bakımlarını yaptırdım.
subap ayarını kontrol ettiler ama sıkıntı yok dediler.

arkadaşlar CBF imi aldığımdan beri 400 km yapamadım kapağa değdiresiye kadar benzin yüklememe rağmen.
şimdi gene ölçüyoumm inşallah düzelir buradan paylaşacağım gelişmeyi.
buradan merak ettiğim bir soru var yedek depo minimun kaç km götürür. tırsıom yolda kalmaya da :) o yüzden 350 km yapınca dolduryorum.
 
Katılım
18 Ara 2014
Mesajlar
203
Tekeriniz düz bassın arkadaşlar bir iki sorum olacak benim sizlere buraları da karıştırıyorum öğrenmek için devamlı.
Ben motoru 8bin km civarında aldım ilk motorum şimdi 10bin oldu yağını değiştirdim.
buji
yağ filtresi
Zincir
debriyaj balatası
fren balataları kaplinler
fren hidroliği
amörtisör hidroliği
akü
subap ayarı
bunlar hangi km aralıklarında değişir aşağı yukarı uzun yol yapmayı planlıyorum yolda kalmak istemiyorum
2 ustaya gittim 2 sininde içime sinmedi işçiliği. kendimde mühendisim ufak tefek kendim uğraşmak istiyorum
kitapçıktaki değilde tecrübeli arkadaşlardan duymak istedim gözle muayene yine edicem görebileceklerimi ama aşağı yukarı km sini bilince insan daha dikkatli görür
Yardımcı olacak olan arkadaşlara da teşekkürler.
 
Katılım
2 Tem 2012
Mesajlar
4,753
Motosikleti
Hero X Pulse 200
arkadaşlar merhabalar,

1-2 hafta içinde gv 250'mi satıp cbf 150 alacağım, şehiriçinde okula gidip gelmek için daha pratik olacağını düşünüyorum. sormak istediğim bişey var, uzun yolda 100-110 km/h gibi hızlarda sabit gidebilirmi? 90-100 bandında ne kadar 100-110 bandında ne kadar yakar?

yaz bitene kadar 5000 km uzun yolum olucak bu sebepten öğrenmek istiyorum
 
Katılım
7 Nis 2015
Mesajlar
14
100 110 ile sabit gitmez. 80 100 aralığı gidebilirsin motor rahat ve stabil olarak zorlanmadan yol alıyor. 100 den sonra zorlandığını hissediyorum belki bendeki böyledir başkalarıda yazarsa daha anlaşılır olacaktır.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst