Honda Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
11 Şub 2011
Mesajlar
442
vabisciler : eşimle beraber ağırlığımız 115-120kg geliyor. Düz yolda 110 devam edince 115i zorluyor, eğim aşağı 120 oluyorsada kesinlikle güvenli değil.motorun önü iyice hafifliyor,sadece kısa süreliğine çıkıyorum o hıza. Dediğin gibi 100 ün üstü motor sağlığı için iyi değil. hızlı gitmek için değil ama belli bir hızın üstünde kullanırken,yani uzun yol kullanımlarında, kesinlikle min. 500cc lazım zaten gozum kle500 falan arıyor,imkanım olunca kesin geçeceğim.düşük süratte bazen tehlikeli olabiliyor.
 
Katılım
1 May 2011
Mesajlar
97
arkadaşlar en randımanlı devir aralığı 5000 ila 8000 arası demiştim fakat bu uzun yol kullanımı için.orman yolları gibi müsait yollarda yani gezerkende bu devirleri kullanmak şart deyil tabi.1,2 ve 3 cü vites için düz yolda 4000-4500 devire gelip vites deyiştirdiyinizde 3500 devirlere inip tatlı bi gazla devam edebiliyosunuz bu motoru yormuyor fakat bu 4. özellikle 5. vites için yorucu oluyor.bu yüzden 4. vitese attığınızda devir en fazla 4000 devire düşmeli 5. vites içinse 4500 diyorum ben.ama sabit yavaş tempoda keyif sürüşleri için uygun vites ve az devirle gidilmesi normal.mesela bi orman yolunda geziyosam 4. vites 4000-5000 aralığını kullanıyorum.hızım 50-60 arası oluyor.eğer düz ve rampa olmayan bi yolsa yine aynı devir aralığında 5. vitesi kullanıyorum 60 km üzerine çıkıyor ve makine verdiyiniz benzinin tamamını randımanlı yaktığını sesiyle ve rahat çalışmasıyla anlatıyor zaten.ve emin olun en ekonomik sürüş bu.
 
Katılım
18 Mar 2011
Mesajlar
385
evet daha açılmamış olabilir. motor daha 1200 km de. serviste ustam en ekonomik devri nedir diye sorduğumda . ne ekonomosi ne yakıyorki zaten istediğin devirde git . cevabı alıp dumura uğramış durumdayım zaten bence bu devir aralıklarını fazla kafaya takmayın. uzman otoriteler. zaten bu konuda son noktayı koymuş dahada umrumda olmaz.
 
Katılım
7 Eki 2008
Mesajlar
1,124
Ortalama 100km/2.5-3 lt yakan bir motosikletten bahsediyoruz. Daha ekonomiği cuplar herhalde :) Ben yine de bu hafta sonu fulleyip deniyeyim 500km kadar bir yolum var :)
 
Katılım
9 Ağu 2010
Mesajlar
257
Selam arkadaşlar şuan motorum yok TVS APACHE almayı düşünüyorum şuan arkadaşımda var 2011 model TVS depoyu fulledi sürekli birlikteyiz hep birlikte geziyoruz deneme maksatlı yedeğide son damlasına kadar bitirdik ve toplamda geneli şehir içi ve agresif kullanım olmasına rağmen bir depo benzinle 790 km yol yaptı bu değer cbf 150 ye göre iyimi kötümü sizce şuanki 2011 cbf in yakıt değerleri nekadar ölçen arkadaşların yorumlarını bekliyorum
 
Katılım
7 Eki 2008
Mesajlar
1,124
Selam arkadaşlar şuan motorum yok TVS APACHE almayı düşünüyorum şuan arkadaşımda var 2011 model TVS depoyu fulledi sürekli birlikteyiz hep birlikte geziyoruz deneme maksatlı yedeğide son damlasına kadar bitirdik ve toplamda geneli şehir içi ve agresif kullanım olmasına rağmen bir depo benzinle 790 km yol yaptı bu değer cbf 150 ye göre iyimi kötümü sizce şuanki 2011 cbf in yakıt değerleri nekadar ölçen arkadaşların yorumlarını bekliyorum

Şimdii bakalım TVSnin teknik değerlerine.

Motor: 4 zamanlı hava soğutmalı
Motor hacmi: 147.5cc
Max Güç: 13.5hp
Max Tork: 12.3nm
Kompresyon Oranı: 9.5:1
Şanzıman: 5 vites
Süspansiyon: Ön teleskopik çatal, arka gazlı süspansiyon
Frenler: Ön 240mm Disk, arka 130mm kampana
Lastikler: Ön 90.90.17, arka 100.80.18
Dingil Mesafesi: 1260mm
Ağırlık: 136 kg
Yakıt Deposu: 16 Lt
Fiyatı: 3349 YTL

yani 16/790= 100km de 2lt civarı yakmış.
cbfin 10/460 (kendi ortalama değerim- uzun yol şehir içi karışık.) 100km de 2.1lt

Yani pek bir fark yok gibi ya da benim için bu fark verdiği konfora değmeyecek bir şey.

Bu arada Cazadolor45 senin yamaha ybr125 in yokmuydu ? Ben mi yanlış hatırlıyorum.
 
Katılım
24 Kas 2007
Mesajlar
69
Selam arkadaşlar şuan motorum yok TVS APACHE almayı düşünüyorum şuan arkadaşımda var 2011 model TVS depoyu fulledi sürekli birlikteyiz hep birlikte geziyoruz deneme maksatlı yedeğide son damlasına kadar bitirdik ve toplamda geneli şehir içi ve agresif kullanım olmasına rağmen bir depo benzinle 790 km yol yaptı bu değer cbf 150 ye göre iyimi kötümü sizce şuanki 2011 cbf in yakıt değerleri nekadar ölçen arkadaşların yorumlarını bekliyorum
Arkadaşım kesinlikle markadan şaşmamanı tavsye ederim.Bunu söylerken gerek ybr ,gerek apache gerekte cbf kullanmış biri olarak söyluyorum.Kullanacaksan ybr veya cbf kullanmanı tavsiye ederim apache ye göre.Bundan 20 gün kadar önce yeni kasa apache mi sattım, 2 ay kullandım tecrube ettim,motorun estetigi,çekişi güzel zaten alacak olanlarıda bu özellikleri etkiliyor.Lakin sade bu özellikler yetmiyor ,konfor noktasında sınıfta kalır diger iki markadaki süspansiyonu rahatlıgı bunda bulamazsın vibrasyon dedigimiz hadiseyi fazlasıyla hissedersin(ne kadar bunu kullanıcıları kabul etmesede) uzun bir yolda seni bu özelliginden dolayı müthiş yorar, çok sesli çalışır o sesli çalışması kullanıcıyı rahatsız eder.Diger önemli husus ise parca sıkıntısıdır bu motoru getiren ithalatcı firmadan dolayı servis agı ve parca sıkıntısı bir hayli fazladır, ve şunu kesinlikle söyleyim bir honda veya yamahadaki gibi deildir servisleri sıradan mahalle motorcularına servislik veriyorlar.Şunu her zaman söylemişimdir ybr cekişsiz,hondanın kendine has kronik sorunları var ama her şeye ragmen bu motorların kalitesini o motorda bulamazsın o yuzden acele etmemeni tavsiye ederim ben bunları apache nin sayfasında da ordaki arkadaşlarda yazdım ,tercih senin sadece bunları yaşamış biri olarak seni uyarmak istedim ,Allah gönlune gore versin
 
Katılım
8 Eki 2010
Mesajlar
78
İyi günler arkadaşlar.Ceket ihtiyacı olanlar için uygun olduğunu düşündüğüm bir ceket.Ben sipariş verdim.İlgili siteden daha önce ceket,kask vb.ürünler aldım herhangi bir sorun yaşamadım.DIFI CAGE AX CEKET KDV Dahil : 69,90 TL http://www.motomaxonlineshop.com/main/difi_cage_ax_ceket-pmu1713.html
bv64woo2ey1sn6qp1.jpg
 
Katılım
8 Ara 2010
Mesajlar
619
taylanx7 geçmiş olsun.
arkadaşlar motosikletlerimiz 13 beygir, 5500lerde 9 newton tork çeviriyor. eti belli budu belli, bir abi tavsiyesinde bulunacağım; özellikle şehir içinde kullanırken ilk 3 vites hariç 5000 devrin altında kullanmayın. gerektiğinde hızlı tepki vermez motor, olmadık risklerle karşılaşırsınız. 4 ten 5 e atarken 6000devirden önce yükseltmeyin vitesi . örneğin 4000devirde iken 4 ten 5 e atıldığında devriniz 3000in altına iner , bu devirde motor kendini toparlayamaz, o sırada kaçmanızı gerektirecek bir durum ortaya çıkarsa hiç şansınız olmaz. 5000-5500 aralığı oldukça ideal motor devri. 5500 70km/h hız demek. 60-70 arasıda hem yakıt açısından hemde motor gücünü rantabl kullanmak açısından uygundur. özellikle 50km ultı hızlarda 5 yerine 4. vitesi kullanmanız şiddetle tavsiye olunur.
 
Katılım
7 Haz 2009
Mesajlar
2,830
Ahmet abi motor 11.6ps yazıyor sitede oda 11.1bg takabul ediyor vede 5250 devirde 12.5tork veriyor die biliyordum yanlısın olmasın :)
 
Katılım
1 May 2011
Mesajlar
97
arkadaşlar kaynaklardaki veriler hala güncellenmedi yeni kasalar için.yeni versiyonlar teknik açıdan yurtdışındaki cbf 150 unicorn ile aynı.kullanım kılavuzumuz bile eski kasaya ait.hala vites göstergesi görünüyo mesela

---------- Post added at 18:13 ---------- Previous post was at 18:10 ----------

arkadaşlar kaynaklardaki veriler hala güncellenmedi yeni kasalar için.yeni versiyonlar teknik açıdan yurtdışındaki cbf 150 unicorn ile aynı.kullanım kılavuzumuz bile eski kasaya ait.hala vites göstergesi görünüyo mesela
bu arada abolgi arkadaşım durumu net ve doğru olarak açıklamış katılıyorum
 
Katılım
25 Mar 2011
Mesajlar
107
Kardeş gecmiş oılsun üzüldüm , şimdi ne kadar canını sıkma desekte canın sıkılacaktır,ama daha kötüde olabilirdi sana bişe olabilirdi.Kazayı nerde yaptın mavi bulvar tarafındamı oldu[/QUO

otoban girişinin karşısında tellidereye giden parke yolda ışıklı ilk kavşak işde ne ise hallederiz bakalım yarın senin oraya bir uğrayayım da bir bak fena deil ama can sıkıcı işde
 
Katılım
24 Kas 2007
Mesajlar
69
Kardeş gecmiş oılsun üzüldüm , şimdi ne kadar canını sıkma desekte canın sıkılacaktır,ama daha kötüde olabilirdi sana bişe olabilirdi.Kazayı nerde yaptın mavi bulvar tarafındamı oldu[/QUO

otoban girişinin karşısında tellidereye giden parke yolda ışıklı ilk kavşak işde ne ise hallederiz bakalım yarın senin oraya bir uğrayayım da bir bak fena deil ama can sıkıcı işde
Buyur gel beklerim , ben akşama dogru senin parkın ordan gectim yol üstünden baktım belki görürüm diye göremedim.Yarın gel bir ugra cayımı iç, motor içinde sıkma canını daha kötüde olabilirdi en azında sen sağlıklısın ondan gerisi boş..
 
Katılım
25 Mar 2011
Mesajlar
107
440 km yaptım henüz yedeğe düşmedi nasıl bir değer sizce bugun yarın düşer sanırım bir depo baz alınarak tabi
 
Katılım
9 Ağu 2010
Mesajlar
257
Arkadaşımın APACHE ye kullandıktan sonra YBR zevk vermez oldu sattım şuan motor yok ayın 25 inde alıyorum nasipse tvs yi ybr kullandık 4 tane cbf geçti elimizden birde apache deneyelim bakalım bu arada tvs yakıt kapasite yedekde dahil 16 lt cbf 13 lt

---------- Post added at 23:55 ---------- Previous post was at 23:47 ----------

Yorumların işin sağol kardeşim ama 4 tane cbf kullandım hepsindede sorun yaşadım ybr sorunsuz ama yeterli değil şuan TVS düşünüyorum ve denemek istiyorum alıcam eğer bahsettiğin gibi memnun kalmazsam satarım her malın bir alıcısı çıkar derler üç beş lira zararına satar çıkarırım elden eğerki göyle bişey olacak olursa CBF alırım ve birdaha kesinlikle motor değiştirmem galiba 8. motorum olacak tvs ki bu motoru uzun yolda kullanmıcam genelde şehir içi ve en uzun yapacağım yol 15 km olacak işim gereği yvs 15 km gibi kısa bir mesafede fazla yormaz herhalde bakalım deneyeceğiz inşallah pişman olmam herkeze hayırlı akşamlar
 
Katılım
10 Tem 2011
Mesajlar
9
selam arkadaşlar adım eren ben de motor sürmeyi bilmeyip öğrenmeye çalışanlardanım ama bu işten caymak üzeredeydim çünkü ilk kez düştükten sonra cesaretimi epey bir kaybettim moral bozukluğu da cabası cbr125 2011 başlığında da yazmıştım alıcam diye , cbf150'si, scooter ile cbr125 olan arkadaşlarım var scooterı olan hariç diğer ikisi en başından beri cbr'a karşıydı öğreniceksen kesinlikle cbf150 almalısın diyorlardı scooterı olan arkadaşım ise 'sürmeyi bilmiyorsan scooter al' deyip duruyor ancak cbf 150 gerçekten çok daha konforlu güven veriyor scooterla yanyana geldiğinde motor gibi motor dedittriyor kendine :) cbr 125 ise daha agresif sürmeyi öğrenilebilcek bir motor değil çok masraf çıkartır diyorlardı doğruymuş sonunda ikna oldum bugün cbf150 bakıcağım ilk defa motorlu bir aracım olucak kısmetse ama sorunum kullanmayı bilmemem :)

İlk düşüşüm ise akşamları arkadaşımla beraber galata köprüsüne balığa gidiyorduk gece 1 den sonra köprünün üstünde sürmeye çalışıyordum ilk 1-2 gün düz hiç bir yere sapmadan köprüyü bir uçtan diğer uca geçebiliyordum arkadaşımda daha ilk çalıştırıp sürünce sesini çıkartmıyordu ancak pazartesi gecesi köprünün açılıcak olması nedeniyle herkesi çıkarttılar bizde eminönüne iskelelerin oraya indik arkadaş oltaları toplarken bende bir tur atıyım dedim bi 60-70 metre gittikten sonra geri döndüm gaza frene basmadan yüklenince motor birden kendini öne attı acayip korktum panikleyip freni ararken :) bi daha gaza vurdum o an düşüceğimi anladım cesaretimi toplayıp dengemi sağlamaya çalıştım 1 2 metre o hızda gittikten sonra o panikle 3.defa gaza vurunca (evet yuhh :) kendimi yerde buldum sol tarafa kapaklandım nasıl olsa şuraya kadar gidicem diye kaskı da takmamıştım Allah'a şükür ucuz atlattık.Hemen ayağa kalktım en korktuğum şey olmuştu bir de orda duran taksiciler bir şey var mı diye koşarak gelince daha da panik yaptım normalde yere ilk düştüğümde korku yerine sinirlerim tavan yaptı kaldırırken motoru tekmelemek geldi içimden ama etraftakiler koşturunca panikledim.Eve geldiğimde inanılmaz bir hayal kırıklığı moral bozukluğu güvensizlik geldi kafamı yastığa koyup unutmaya çalıştım ama sol tarafımdaki morluklar uyutmadı :) ertesi gün motor görünce bırakın sürmek istemeyi tüylerim diken diken oluyordu dün cesaretim biraz olsun yerine geldi cbf150'si olan arkadaşım durumumu görünce akşam geldi biraz gezdik cbf150 gerçekten çok rahat artık bizim elemanmı öyle sürüyor yoksa motordan mı bilmiyorum kaymak gibi akıyor ne hızlı ne yavaş bugün beraber gidip bakıcaz daha çok düşücem anlaşılan :)
 
Katılım
12 Kas 2009
Mesajlar
745
selam arkadaşlar adım eren ben de motor sürmeyi bilmeyip öğrenmeye çalışanlardanım ama bu işten caymak üzeredeydim çünkü ilk kez düştükten sonra cesaretimi epey bir kaybettim moral bozukluğu da cabası cbr125 2011 başlığında da yazmıştım alıcam diye , cbf150'si, scooter ile cbr125 olan arkadaşlarım var scooterı olan hariç diğer ikisi en başından beri cbr'a karşıydı öğreniceksen kesinlikle cbf150 almalısın diyorlardı scooterı olan arkadaşım ise 'sürmeyi bilmiyorsan scooter al' deyip duruyor ancak cbf 150 gerçekten çok daha konforlu güven veriyor scooterla yanyana geldiğinde motor gibi motor dedittriyor kendine :) cbr 125 ise daha agresif sürmeyi öğrenilebilcek bir motor değil çok masraf çıkartır diyorlardı doğruymuş sonunda ikna oldum bugün cbf150 bakıcağım ilk defa motorlu bir aracım olucak kısmetse ama sorunum kullanmayı bilmemem :)

İlk düşüşüm ise akşamları arkadaşımla beraber galata köprüsüne balığa gidiyorduk gece 1 den sonra köprünün üstünde sürmeye çalışıyordum ilk 1-2 gün düz hiç bir yere sapmadan köprüyü bir uçtan diğer uca geçebiliyordum arkadaşımda daha ilk çalıştırıp sürünce sesini çıkartmıyordu ancak pazartesi gecesi köprünün açılıcak olması nedeniyle herkesi çıkarttılar bizde eminönüne iskelelerin oraya indik arkadaş oltaları toplarken bende bir tur atıyım dedim bi 60-70 metre gittikten sonra geri döndüm gaza frene basmadan yüklenince motor birden kendini öne attı acayip korktum panikleyip freni ararken :) bi daha gaza vurdum o an düşüceğimi anladım cesaretimi toplayıp dengemi sağlamaya çalıştım 1 2 metre o hızda gittikten sonra o panikle 3.defa gaza vurunca (evet yuhh :) kendimi yerde buldum sol tarafa kapaklandım nasıl olsa şuraya kadar gidicem diye kaskı da takmamıştım Allah'a şükür ucuz atlattık.Hemen ayağa kalktım en korktuğum şey olmuştu bir de orda duran taksiciler bir şey var mı diye koşarak gelince daha da panik yaptım normalde yere ilk düştüğümde korku yerine sinirlerim tavan yaptı kaldırırken motoru tekmelemek geldi içimden ama etraftakiler koşturunca panikledim.Eve geldiğimde inanılmaz bir hayal kırıklığı moral bozukluğu güvensizlik geldi kafamı yastığa koyup unutmaya çalıştım ama sol tarafımdaki morluklar uyutmadı :) ertesi gün motor görünce bırakın sürmek istemeyi tüylerim diken diken oluyordu dün cesaretim biraz olsun yerine geldi cbf150'si olan arkadaşım durumumu görünce akşam geldi biraz gezdik cbf150 gerçekten çok rahat artık bizim elemanmı öyle sürüyor yoksa motordan mı bilmiyorum kaymak gibi akıyor ne hızlı ne yavaş bugün beraber gidip bakıcaz daha çok düşücem anlaşılan :)

Sana tavsiyem hiç acele etme, önemli olan bu işi hızlı öğrenmek değil, uzun yıllar yapabilmek.

Bol bol yazı oku, pratik yap, motora iyice alış.

Trafik tecrüben var sayıyorum, yoksa ve araba kullanabiliyorsan önce araba ile trafiğe alış ve en son olarak trafiğe(sakin zamanlarda) giriş yap.

En önemlisi bunun eğitimini al,eminim faydasını göreceksin.
 
Katılım
10 Tem 2011
Mesajlar
9
yorum için teşekkürler trafik tecrübem hiç yok yaklaşık 2 haftadır şu siteyi ziyaret ediyorum http://alfamotosiklet.blogspot.com/ sayfaları da yazıcımdan çıkartıp okuyorum ama sadece okumakla olmuyor motorun üstüne çıkınca işler değişiyor önemli olan da bu yazılanları reel ortamda uygulayabilmek
motoru almak için acele ediyorum çünkü havalar bozup kış gelmeden en azından temel denge,frenleme,gaz kontrolu,viraj,slalom çalışmlarını öğrenmek istiyorum.Öncelikle bu kış ayına kadar asla ve asla trafiğe çıkmadan akşamları trafiğe kapalı alanda arkadaşlarımın yardımı ile çalışıcam.temmuz un 25 ve 26 sında da honda nın motorsiklet eğitim merkezinde güvenli sürüş 1 eğitime kaydoldum.Eğer bahsettiğim şekilde kasım ekim ayına kadar öğrenirsem kısmet olursa 2012 nin mayıs-haziran aylarında ufak ufak trafiğe çıkmaya başlarım şu an yukarıda anlattığım olaydan ötürü cesaretim ve moralim 0 artık 2 metre bile gitsem kesinlikle kaskımı montumu dirsekliklerimi filan takıcam düşmem iyi oldu şakası olmadığını anladım hem korkmayıp hem de sürüyorum işte ya deyip havaya girmemek gerekiyor sanırım :)
 
Katılım
18 Haz 2011
Mesajlar
167
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
yorum için teşekkürler trafik tecrübem hiç yok yaklaşık 2 haftadır şu siteyi ziyaret ediyorum http://alfamotosiklet.blogspot.com/ sayfaları da yazıcımdan çıkartıp okuyorum ama sadece okumakla olmuyor motorun üstüne çıkınca işler değişiyor önemli olan da bu yazılanları reel ortamda uygulayabilmek
motoru almak için acele ediyorum çünkü havalar bozup kış gelmeden en azından temel denge,frenleme,gaz kontrolu,viraj,slalom çalışmlarını öğrenmek istiyorum.Öncelikle bu kış ayına kadar asla ve asla trafiğe çıkmadan akşamları trafiğe kapalı alanda arkadaşlarımın yardımı ile çalışıcam.temmuz un 25 ve 26 sında da honda nın motorsiklet eğitim merkezinde güvenli sürüş 1 eğitime kaydoldum.Eğer bahsettiğim şekilde kasım ekim ayına kadar öğrenirsem kısmet olursa 2012 nin mayıs-haziran aylarında ufak ufak trafiğe çıkmaya başlarım şu an yukarıda anlattığım olaydan ötürü cesaretim ve moralim 0 artık 2 metre bile gitsem kesinlikle kaskımı montumu dirsekliklerimi filan takıcam düşmem iyi oldu şakası olmadığını anladım hem korkmayıp hem de sürüyorum işte ya deyip havaya girmemek gerekiyor sanırım :)

az kendini topla,kendine güven.
Düşmen ii olmuş.muhtemelen bi'daha panik yapıp düşmeyeceksin.artık nasıl duracağını öğrendin.
Fazla detaylara da girmesen iyi olur.
Ben de ilk vitesli kullandığımda,fren yerine gazı kökleyip karşıdan gelen motora çarmiştım.bi'şey olmadı.yavaştık hatta çarptığım motorcu acemi olduğumu anlayıp durmuştu:)

daha sonra bu tarz bi'şey başıma gelmedi.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst