- Katılım
- 6 Eki 2007
- Mesajlar
- 2,237
Problem çıkaran motorumla sağ salim İstanbula döndüm. Daha önce yazdığım üzere motorum çekişte kesilmeler yapıyordu. Fethiye'de ve Kuşadasında Honda servislerine baktırmıştım. İstanbula dönerken Kuşadası Honda'dan Murat ustanın söylediği gibi yaptım. Sürekli devir ve vites değişikliği yaptım. Benim bu motora biçtiğim maksimum hız 100 km/h. Fakat Murat ustanın dediğini yapıp zaman zaman kısa süreliğine 110 km/h ya çıktım. Çekişte kesilmeler yaparsa yedek bujiyi tak ve öyle dene demişti. Güzelçamlı'dan İzmir çıkışına kadar hiç problemsiz geldim. Motor İzmirden Manisa'ya doğru rampalara gelince gene kesiklik yapmaya başladı. Fakat bujiyi değiştirmeye üşendim. Yine de yolun zevkini çıkarmaktan çok arıza testine çıkmış gibiydim. Ve bir şey keşfettim. Kesiklik yaptığında gaza yüklenirsem durum düzeliyordu. Bana göre bu durum ateşleme, motorun şişmesi, karbüratör, benzin ve benzin akış problemi gibi bir sorun olmadığını gösterir. Ustalar ne der bilemem. Benim anladığım kadarıyla bu durum varyatörü yada kayışı bitik bir scooter gibi hareket iletimi sorunudur. Yani motorda zaman zaman düzgün kavrama olmuyor. Bu durum sıcak havada veya motor ısındıkça daha çok oluyor. Ben gaza asıldığımda kavrama tekrar gerçekleşiyor. Benim teşhisim bu. Neyse hakkımızda hayırlısı...
Son düzenleme: