Honda Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
7 Haz 2009
Mesajlar
2,830
Arkadaşlar rialli.com dan 42 t diş siparişi verdim. 15 tl. Orjinal arka dişlimiz 43 t imiş. Eski kasalarda 42 t idi. İnanılacak gibi değil. Dişleri saymam dahi gerekmedi. Dişlinin üzerinde koskocaman 43 yazıyor. 42 t yi takınca motor rahatlayacak. Gelir gelmez takacağım. Arka dişin 43 t olduğunu bilseydim daha servisten motoru çıkartmadan michalenler için hazır lastikler sökülmüşken 42 t taktırırdım ama aklımın ucuncan bile geçmedi. Bence eski kasa ile yeni kasa arasındaki en önemli farklardan biri. Yeni kasalarda arka dişli 43 t. Vites aralıkları daha kısa kalkış ve ara hızlanma daha seri. Moor çabuk çabuk vites istiyor. Ama 80-90 seviyelerinde bile motor bas bas bağırıyor. 6. vitesi arıyor sanki. Yani eski kasaya nazaran motor aynı vites ve aynı hızda daha yüksek devirler kullanıyor ve haliyle daha çok yakıt tüketecektir. Yeni kasa motor alan tüm arkadaşlara arka dişlilerini 42 t ile değiştirmelerini şiddetle tavsiye ederim. Motor rahatlayacak, yakıt daha da düşecektir. bi dişte en ortalama 5 km/h kadar oynar. Yani eski kasalar gibi olacak. Eski motorla 2. vitesle devamlı 40 km/h ile çıktığım ve her gün kullandığım bi bayır yol var evimin istikametinde. BU yolu şimdi yeni motorumla motor aşağı yukarı aynı devirleri kullanıyorken 35 km/h ile çıkabiliyorum. 40 a çıkınca motor rahatsız edici seviyede ve eskisinden daha yüksek değerlerde devire çeviriyor. Hiç gerek yok. Ayrıca bu değişikliği Honda Müh.. lerine .sormak isterdim. Arka dişli neden 42 den 43 oldu diye. Bunu nasıl açıklarlar acaba. 43 te ile 90-100 km/h ile giden motor daha yüksek devirler kullandığından motor ömrü de eski kasaya nazaran uzun vadede daha kısa olacak, motor daha çabuk bitecek. Birde üstüne devir kesiciyi kaldırmışlar. Bu durumda arkada 43 t dişli ile 120-130 a motoru çıkartmak isteyen arkadaşlara açıkça motorunuza yazık ediyorsunuz demek isterim. Yani 43 t ile bu motoru devir kesici yokken bilinçsizce kullanmak, eski kasaya nazaran motorun daha çabuk bitmesine sebep olacak, 30-40 bin de cbf motor bitiriyor muhabbetleri ayyuka çıkacaktır.


Onur Kardeşim, 250 km de yağ değiştirmemin sebebi engel olabileceğimi düşündüğüm ve motorda 10-40 olduğuna emin olduğum yağı 15-50 ile değiştirmekti. Lakin şıkırtı sesi kesilmedi.

etem abi bu haliyle 43t ile 100km hızla uzun yolda filan sabit gitmek olmazmı diyosun yani daha fazla ses çıkrır kabulde zararı için soruyorum bide 42lik takınca serilik gidicek dimi eskisinin bire biri olucak-servis takıyormu bunu servisten temin edebiliyormuyuz ?
 
Katılım
17 Eyl 2009
Mesajlar
83
Arkadaşlar rialli.com dan 42 t diş siparişi verdim. 15 tl. Orjinal arka dişlimiz 43 t imiş. Eski kasalarda 42 t idi. İnanılacak gibi değil. Dişleri saymam dahi gerekmedi. Dişlinin üzerinde koskocaman 43 yazıyor. 42 t yi takınca motor rahatlayacak. Gelir gelmez takacağım. Arka dişin 43 t olduğunu bilseydim daha servisten motoru çıkartmadan michalenler için hazır lastikler sökülmüşken 42 t taktırırdım ama aklımın ucuncan bile geçmedi. Bence eski kasa ile yeni kasa arasındaki en önemli farklardan biri. Yeni kasalarda arka dişli 43 t. Vites aralıkları daha kısa kalkış ve ara hızlanma daha seri. Moor çabuk çabuk vites istiyor. Ama 80-90 seviyelerinde bile motor bas bas bağırıyor. 6. vitesi arıyor sanki. Yani eski kasaya nazaran motor aynı vites ve aynı hızda daha yüksek devirler kullanıyor ve haliyle daha çok yakıt tüketecektir. Yeni kasa motor alan tüm arkadaşlara arka dişlilerini 42 t ile değiştirmelerini şiddetle tavsiye ederim. Motor rahatlayacak, yakıt daha da düşecektir. bi dişte en ortalama 5 km/h kadar oynar. Yani eski kasalar gibi olacak. Eski motorla 2. vitesle devamlı 40 km/h ile çıktığım ve her gün kullandığım bi bayır yol var evimin istikametinde. BU yolu şimdi yeni motorumla motor aşağı yukarı aynı devirleri kullanıyorken 35 km/h ile çıkabiliyorum. 40 a çıkınca motor rahatsız edici seviyede ve eskisinden daha yüksek değerlerde devire çeviriyor. Hiç gerek yok. Ayrıca bu değişikliği Honda Müh.. lerine .sormak isterdim. Arka dişli neden 42 den 43 oldu diye. Bunu nasıl açıklarlar acaba. 43 te ile 90-100 km/h ile giden motor daha yüksek devirler kullandığından motor ömrü de eski kasaya nazaran uzun vadede daha kısa olacak, motor daha çabuk bitecek. Birde üstüne devir kesiciyi kaldırmışlar. Bu durumda arkada 43 t dişli ile 120-130 a motoru çıkartmak isteyen arkadaşlara açıkça motorunuza yazık ediyorsunuz demek isterim. Yani 43 t ile bu motoru devir kesici yokken bilinçsizce kullanmak, eski kasaya nazaran motorun daha çabuk bitmesine sebep olacak, 30-40 bin de cbf motor bitiriyor muhabbetleri ayyuka çıkacaktır.


Onur Kardeşim, 250 km de yağ değiştirmemin sebebi engel olabileceğimi düşündüğüm ve motorda 10-40 olduğuna emin olduğum yağı 15-50 ile değiştirmekti. Lakin şıkırtı sesi kesilmedi.

Ankaradan eskişehire 2 kişi (Yaklaşık 150 kilo) 5.500 devirde 70km/h hızla geldik (Forumdan Sezgin Kalkan ile, Tekrar sonsuz teşekkür ederim )

Benim 2. motorum olduğu için (ilk motorum 65cc idi) hangi devirde kaç yapması lazım bilmiyorum

42T dişliyi kullanınca yorumunuzu burayada yazarsanız sevinirim bu arada bi link verirmisiniziz bende sipariş etmeyi düşünüyorum ama bu dişliyi takınca garanti sorunu olur mu ?
 
Katılım
11 Eki 2007
Mesajlar
2,838
etem abi bu haliyle 43t ile 100km hızla uzun yolda filan sabit gitmek olmazmı diyosun yani daha fazla ses çıkrır kabulde zararı için soruyorum bide 42lik takınca serilik gidicek dimi eskisinin bire biri olucak-servis takıyormu bunu servisten temin edebiliyormuyuz ?

Ya bence serviste şu an 43 t olmayabilir bile. Çünki 43 t eski kasalarda yok. Sadece yeni kasalarda 43 t var. Servislerde 42 t vardırda 43 t yoktur bence. Adım gibi eminim sen bu gün dişli değiştiremeye gitsen. 42 t istediğini söylemesen dahi sana 42 t dişli takacaklar zaten. 2011 modellerin arka dişlisi 43 t imiş. 43 t diş getirtelim diye düşüdüklerini hiç sanmıyorum. 43 t ile uzun yolda da sahit gidersin ama dediğim gibi 43 t ile 42 t ye nazaran yüksek devir kullanır, daha çok yakıt yakarsın. Motor daha çok ısınır, çünki 43 t ile 100 km/h neredeyse redline seviyesi gibi bişey oluyor. Serilik ataklık vb tahmin ediyorum ki aynı eski kasalar gibi olacak. ama benim eski kasadan bi şikayetim yoktu.

Aslında mühendislere neden kızıyoruz ki, arkayı dişliyi 43 t yapalım, devir kesiciyi kaldıralım, motor daha atak olsun, daha seri olsun, devir kesiciyide kaldıralım, motor daha yüksek devirde, hatta riskli devirlerde uzun süreler çalışabilsede eski kasadan daha yüksek devirlere ve daha yüksek hızlara ulaşabilsin. Zaten sözde kasa değiştirdik. Vites göstergesini kaldırdık biraz da büyük motor havası verdik. Bu yalan yeniliklerle dünya kadar motor sattık. İlerki zamanlarda bu şekilde 43 t diş ile devir kesicisiz kullanım neticesinde biten motorları sıfırlarkende dünyanın parasını kazanalım. Aslında politaikaları inanılmaz seviyede mükemmel. Kanmamak lazım.
 
Katılım
20 Mar 2011
Mesajlar
95
Tamamen katılıyorum. Kappa 30lt benim cbf 150 de takılı ve zırıltı yapıyor. Klipsleri bir süreden sonra gevşiyor ve üst kapak aşağı yukarı "tıkır-tıkır" oynamaya başlıyor. Yer anlamında zaten ben aldım siz almayın 30 lt yetmiyor arkadaşlar. FF kask koyarsanız ekstra hiçbir şey koyamıyorsunuz. Eğer benim gibi artçı için yarım kaskınız varsa anca ittire ittire. Asıl değinmek istediğim nokta ise sağlamlık. Motor durduğu yerde yan yattı 2 kere fakat sadece çizik var kappada. Dandik bir çanta olsaydı muhtemelen çatlardı.

Sözün özü : Kesinlikle marka alın ve 46lt den küçük olmasın.

mrb
benimde önceki motorumda kappa k 30 vardı aynen sesyapıyordu ve sadece kask koyabşkşyırdum,yeni cbf me kappa k35 aldı kesinlikle ases yapmıyor ve kaskımı polar montumu eldivenlerimide koyabiliyorum + motorda çok hoş görüdüyor motorumun görüntüsü değişti.kappa k35 i 175 tl ye aldım ucuzunu almayın yan sanayidir.
saygılarımla slmlr
kazasız cezasız sürüşler.
 
Katılım
8 Ara 2010
Mesajlar
619
ben en son 120 yi gördüm ankarada çevreyol da. 115 e hemen çıkıyor zaten. fakat bu motorla gidilecek en iyi hız 70-80 arası. hem daha güven veriyor hemde kuğu gibi süzülüyor. yakıt dersen oda cabası.
 
Katılım
1 May 2011
Mesajlar
97
Haydaa, yeni kasanın arka dişli 43 mü :) ben şu dişleri inipte bi sayayım. Bu fark ondan kaynaklanıyor demekki. Saol, aklımın ucundan bile geçmezdi gerçekten. Evet, devir kesici olamdığından eski kasaya nazaran yüksek süratlere çıkabilir ama uzun vadede motor için hayırlı olmaz. Bu yüzden arka dişli 43 se 42 takacağım. Saol dostum, hiç bu ihtimal akıma gelmedi. Gelmezdi de. Benim amacım hız yaptırmak değil, 80-100 km-h aralığını geçmiyorum ama bu aralıkta bile motor çok bağırıyor. Eski kasalar gibi değil, bunu engellemek istiyorum. 90-100 le giderken motor kendini paralıyor, 43 se ivedi 42 takacağım, eski kasalar gibi olsun. Birazda benzinden tasarruf etmiş oluruz bu vesile ile.

evet kardeşim aynı şeyleri düşünüyoruz hem kalkışta zorlanmaz hemde 80 90 aralığında daha rahat ilerler amaç bu olmalı zaten eyvallah ethemcim bu motorun açıklaması budur
 
Katılım
8 Ağu 2009
Mesajlar
449
Kappa gayet iyi marka diyorlar :silent:
Ben çarşıya çıkınca vs. kaskımı elimde gezdirmiyim bide yağmurluğum, lastik spreyim içinde dursun diyorum ve 35 litre düşünüyorum azmı sizce :silent:

Kappa iyi marka zaten ben sadece 30lt liğinden memnun değilim alıntıyı okursan anlarsın :)

Bu konuda 40lt ve üstü diyorum başkada birşey demiyorum :)
 
Katılım
1 May 2011
Mesajlar
97
Ya bence serviste şu an 43 t olmayabilir bile. Çünki 43 t eski kasalarda yok. Sadece yeni kasalarda 43 t var. Servislerde 42 t vardırda 43 t yoktur bence. Adım gibi eminim sen bu gün dişli değiştiremeye gitsen. 42 t istediğini söylemesen dahi sana 42 t dişli takacaklar zaten. 2011 modellerin arka dişlisi 43 t imiş. 43 t diş getirtelim diye düşüdüklerini hiç sanmıyorum. 43 t ile uzun yolda da sahit gidersin ama dediğim gibi 43 t ile 42 t ye nazaran yüksek devir kullanır, daha çok yakıt yakarsın. Motor daha çok ısınır, çünki 43 t ile 100 km/h neredeyse redline seviyesi gibi bişey oluyor. Serilik ataklık vb tahmin ediyorum ki aynı eski kasalar gibi olacak. ama benim eski kasadan bi şikayetim yoktu.

Aslında mühendislere neden kızıyoruz ki, arkayı dişliyi 43 t yapalım, devir kesiciyi kaldıralım, motor daha atak olsun, daha seri olsun, devir kesiciyide kaldıralım, motor daha yüksek devirde, hatta riskli devirlerde uzun süreler çalışabilsede eski kasadan daha yüksek devirlere ve daha yüksek hızlara ulaşabilsin. Zaten sözde kasa değiştirdik. Vites göstergesini kaldırdık biraz da büyük motor havası verdik. Bu yalan yeniliklerle dünya kadar motor sattık. İlerki zamanlarda bu şekilde 43 t diş ile devir kesicisiz kullanım neticesinde biten motorları sıfırlarkende dünyanın parasını kazanalım. Aslında politaikaları inanılmaz seviyede mükemmel. Kanmamak lazım.

tüm bu teknik detayları bilerek bu motoru kullanırsak.genelde 80 90 limitlerle kullanıp sadece ihtiyaç anında 120 ve üstü km lere çıkarsak motorun ömrününün kısalacağını sanmıyorum.zaten sürekli üst limitlerde kullanılan bi motor kesinlikle sürücüsünü tatmin etmemeye başlar ve hızla yıpranır.ama normal limitlerde trafiye ayak uydurursanız her zaman elinizin altında kullanabilecek gaz kalır ve gazı çevirdiyinizde hızlanmasına devam ederek ve sürücüsünü tatmin eder.benim deneyimlerime göre çok yavaş gezi temposu 4000-5000 devir aralığı hız 70.normal kullanım 6000-7000 arası hız 80-90.5000-6000 devir aralığı max tork üretildiği devirler olduğu için ufaktan vibrasyon oluyor ve bu kadar sessiz bi makinada keyifsizlik veriyor.ama 6000 devirden sonra devirli olsada yağ gibi çalışıyor ve motor sesi rahatsız edici olmuyor hatta pekte duyulmuyor.7000 devirden kırmızı çizgiye geldiyinizde 115 km hıza ulaşıyorsunuz fakat motor kendini duyurmaya başlıyor.kırmızı çizginin bittiği noktada ise 125 km hıza ulaşıyor.ısrarla gazı bırakmazsanız ve rüzgar ile yolun eyimi sizden yanaysa devir saati boşa çıkırak ilerliyor ve 130 un üstü hızlara ulaşıyor.bunu bir kereliyine yaptım ama çok fazla devir çeviriyor.42 lik dişliyle limitlerde kullanmak en keyiflisi bence.her yere ulaşabilir,akıcı gezilerin keyfine varabilirsiniz

---------- Mesaj ekleme zamanı: 15:17 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 15:02 ----------

Ya bence serviste şu an 43 t olmayabilir bile. Çünki 43 t eski kasalarda yok. Sadece yeni kasalarda 43 t var. Servislerde 42 t vardırda 43 t yoktur bence. Adım gibi eminim sen bu gün dişli değiştiremeye gitsen. 42 t istediğini söylemesen dahi sana 42 t dişli takacaklar zaten. 2011 modellerin arka dişlisi 43 t imiş. 43 t diş getirtelim diye düşüdüklerini hiç sanmıyorum. 43 t ile uzun yolda da sahit gidersin ama dediğim gibi 43 t ile 42 t ye nazaran yüksek devir kullanır, daha çok yakıt yakarsın. Motor daha çok ısınır, çünki 43 t ile 100 km/h neredeyse redline seviyesi gibi bişey oluyor. Serilik ataklık vb tahmin ediyorum ki aynı eski kasalar gibi olacak. ama benim eski kasadan bi şikayetim yoktu.

Aslında mühendislere neden kızıyoruz ki, arkayı dişliyi 43 t yapalım, devir kesiciyi kaldıralım, motor daha atak olsun, daha seri olsun, devir kesiciyide kaldıralım, motor daha yüksek devirde, hatta riskli devirlerde uzun süreler çalışabilsede eski kasadan daha yüksek devirlere ve daha yüksek hızlara ulaşabilsin. Zaten sözde kasa değiştirdik. Vites göstergesini kaldırdık biraz da büyük motor havası verdik. Bu yalan yeniliklerle dünya kadar motor sattık. İlerki zamanlarda bu şekilde 43 t diş ile devir kesicisiz kullanım neticesinde biten motorları sıfırlarkende dünyanın parasını kazanalım. Aslında politaikaları inanılmaz seviyede mükemmel. Kanmamak lazım.

kardeşim dediyin gibi dişli deyiştirirken her konuyu düşünmeliyiz her şey son süratle bitmiyorki bizim amacımız daha hızlı gitmek deyil zaten.fazla dişli farkı uygulamak kalkış ve rampalarda hem motora hem kendimize eziyet olacaktır.son sürattede rüzgar direncinden dolayı yüksek devirlere ulaşamayacaktır dolayısıyla son süratte mucize beklememek lazım.en güzeli 1 en fazla 2 farklı dişli uygulamak hem kalkışı çok yormıycak hemde hemde daha düşük devirlerde uygun seyehat hızlarında giderek keyif ve yakıt ekonomisi sağlıycaktır.bence 42 t:cat: .ethemcim bu arada bu motoru çözmüş durumdasın.çok uzun seneler motoruna tertemiz ve sorunsuz bineceyine eminim kardeşim.inşallah birgün buluşur güzel geziler yaparız
 
Katılım
27 Haz 2009
Mesajlar
662
Arkadsimda 2007 modeli var gecenlerde silivriye gitti 120 ile 1 saate dondu keyifli idi dedi.

Dun 800 km de 1000 bakimi yaotirdim pazar gunu boluda cocukluk arkadasimin dugunu var havada guzel istabul bolu arasi 270 km metehanla konustuk 4 saate sabit 1oo km ile gidersin diyor. Katilmak isteyen olursa beklerim pazar sabahi saa 9 gibi cikicam yola dugun aksam 6 da bitiyor en gec 4 sularinda marsa basar ist. Dogru yola cikarim
 
Katılım
28 Mar 2011
Mesajlar
40
ARKADAŞLAR 300 KM. YAPTIM. MOTORSİKLET GİTGİDE AÇILIYOR 6000 DEVİRİ GEÇMİYORUM. 200 KM. YE KADAR 5000-5500 DEVİRDİ. YAVAŞ YAVAŞ YÜKSELTECEĞİM.

FAKAT MOTORSİKLETTE HOŞUMA GİTMEYEN DİREKSİYON VE ÖN DÜZEN OLDU. SANKİ MOTORA GÖRE ÖN DÜZEN VE DİREKSİYON ZAYIF VE İNCE KALIYOR. :pale:

DİREKSİYON SEYİR HALİNDE BİRAZ TİTRER GİBİ OLUYOR, ÖN DÜZEN ÇALIŞIYOR AMA...

BİR SEBEBİDE ÖN LASTİK HAVASININ FAZLA OLMASI OLABİLİR HAVASINI KONTROL EDECEĞİM. :bounce:

HERŞEY ÇOK GÜZEL GİDİYOR BİR TEK DİREKSİYON BENİ YORUYOR O KADAR.


HA BİDE FUL DEPODAN İBRE KIRMIZININ (E) BAŞLANGIÇ NOKTASINA GELDİ YAPTIĞIM KM. 300 YAKIT DURUMU NASIL ACABA ? NE ZAMAN YEDEĞE DÜŞERİM?:bounce:

KEYİFLİ SÜRÜŞLER...:cat:
 
Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
2011 Kırmızı CBF'e bu Tank Pad'i almayı düşünüyorum
Çokmu abes durur acaba bu model :queen:

pr_01_1060_max.jpg

Onur senin niyet belli abicim...sen baştan bozmuşun perhizi...o tankpede baka baka artık hayaller kura kura yardırırsın yollarda...:queen:

Slm. Metehan abi yine yardırmış ya...:) bursa'dan kareler teşekkürler abi.
Yeni alan arkadaşlarada hayırlı olsun kazasız belasız inşallah.
Bende aldım şuan 125 km.
Istanbuldan mardine travego otöbüs ile getirdim 0 çizik.
1000 km ye kadar birbirimize alşacağımızı düşünüyorum cbf'mle...
Tabii ki burada hepiniz sayesinde çok bilgilendim ama,


''bana özellikle yardımcı olan metehan abiye huzurunuzda teşekkür ediyorum.''


istanbul'daydım uzak kaldım, en kısa zamanda fotoğraflarıda yükleyeceğim.

Arkadaşlar abartısız söylüyorum seyir halindeyken herkes bana bakıyor:)
durduktan sonrada üstüme çullanıyorlar soru soran sorana.

şuan a kadar memnunum daha iyi olacak inşallah.
Herkese kazasız keyifli sürüşler ve saygılar...

Cüno nettin aga yav...:rendeer: bu mesajını kaçırmışım hacım...bişey yapmadık be agi...yalandan birkaç telefon işte...ne karşılayabildik ne ağırlayabildik...aga feleğimizi şaştık...şu an Taksimde Titanic Oteli lobisinden yazıyorum size...petron burada...

hayırlı olsun yeni düldülün...


sen şu plakasız çıktığın ilk metrelerde polise yakalanma hikayeni bi yazsana buraya...sendeki talih kör salih....:queen::cherry:




Arkadsimda 2007 modeli var gecenlerde silivriye gitti 120 ile 1 saate dondu keyifli idi dedi.

Dun 800 km de 1000 bakimi yaotirdim pazar gunu boluda cocukluk arkadasimin dugunu var havada guzel istabul bolu arasi 270 km metehanla konustuk 4 saate sabit 1oo km ile gidersin diyor. Katilmak isteyen olursa beklerim pazar sabahi saa 9 gibi cikicam yola dugun aksam 6 da bitiyor en gec 4 sularinda marsa basar ist. Dogru yola cikarim

napıyon la ayu redi...Habertürk karşısında Titanic oteldeyim...dolapderedemisin...yardır yanıma gel sana bi su ısmarlayayım...:queen:

---------- Mesaj ekleme zamanı: 16:13 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 16:09 ----------

Arkadaşlar rialli.com dan 42 t diş siparişi verdim. 15 tl. Orjinal arka dişlimiz 43 t imiş. Eski kasalarda 42 t idi. İnanılacak gibi değil. Dişleri saymam dahi gerekmedi. Dişlinin üzerinde koskocaman 43 yazıyor. 42 t yi takınca motor rahatlayacak. Gelir gelmez takacağım. Arka dişin 43 t olduğunu bilseydim daha servisten motoru çıkartmadan michalenler için hazır lastikler sökülmüşken 42 t taktırırdım ama aklımın ucuncan bile geçmedi. Bence eski kasa ile yeni kasa arasındaki en önemli farklardan biri. Yeni kasalarda arka dişli 43 t. Vites aralıkları daha kısa kalkış ve ara hızlanma daha seri. Moor çabuk çabuk vites istiyor. Ama 80-90 seviyelerinde bile motor bas bas bağırıyor. 6. vitesi arıyor sanki. Yani eski kasaya nazaran motor aynı vites ve aynı hızda daha yüksek devirler kullanıyor ve haliyle daha çok yakıt tüketecektir. Yeni kasa motor alan tüm arkadaşlara arka dişlilerini 42 t ile değiştirmelerini şiddetle tavsiye ederim. Motor rahatlayacak, yakıt daha da düşecektir. bi dişte en ortalama 5 km/h kadar oynar. Yani eski kasalar gibi olacak. Eski motorla 2. vitesle devamlı 40 km/h ile çıktığım ve her gün kullandığım bi bayır yol var evimin istikametinde. BU yolu şimdi yeni motorumla motor aşağı yukarı aynı devirleri kullanıyorken 35 km/h ile çıkabiliyorum. 40 a çıkınca motor rahatsız edici seviyede ve eskisinden daha yüksek değerlerde devire çeviriyor. Hiç gerek yok. Ayrıca bu değişikliği Honda Müh.. lerine .sormak isterdim. Arka dişli neden 42 den 43 oldu diye. Bunu nasıl açıklarlar acaba. 43 te ile 90-100 km/h ile giden motor daha yüksek devirler kullandığından motor ömrü de eski kasaya nazaran uzun vadede daha kısa olacak, motor daha çabuk bitecek. Birde üstüne devir kesiciyi kaldırmışlar. Bu durumda arkada 43 t dişli ile 120-130 a motoru çıkartmak isteyen arkadaşlara açıkça motorunuza yazık ediyorsunuz demek isterim. Yani 43 t ile bu motoru devir kesici yokken bilinçsizce kullanmak, eski kasaya nazaran motorun daha çabuk bitmesine sebep olacak, 30-40 bin de cbf motor bitiriyor muhabbetleri ayyuka çıkacaktır.


Onur Kardeşim, 250 km de yağ değiştirmemin sebebi engel olabileceğimi düşündüğüm ve motorda 10-40 olduğuna emin olduğum yağı 15-50 ile değiştirmekti. Lakin şıkırtı sesi kesilmedi.

çok önemli detay dikkate almanızı rica ederim...lastik değiştirmek isteyenler özellikle...arada kaynasın ...
 
Son düzenleme:
Katılım
8 Kas 2009
Mesajlar
376
Çeşme-alaçatı-kuşadası-efes-şirince-marmaris-kızkumu-saklıgöl-fethiye-ölüdeniz-kelebekler vadisi derken yarın bir buradan olyposa gitmek kaldı, sonra inşallah eskişehire dönüş yolu başlayacak.. şu ana kadar yaklaşık 1500 km oldu.yakıt olarakta 150 lira civarında benzin aldım..2 kişiyiz + 30-40 kilo yük, toplamda 180 kilo..sadece yokuşlarda sorun çıkarıyor makine.dönünce ayrıntılı rapor hazırlarım umarım..
 
Katılım
1 Eki 2008
Mesajlar
326
Selamlar,benim motor 2011 değil ama Aydoğanx'in getirttiği panellerden var...bahsettiğin değerleri bugun gözledim.
40 KM-2.vites=6000 Devir
60 KM-3.vites=6000 Devir
80 KM-4.vites=6500 Devir

100 KM-5.vites=7000 Devir...

---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:45 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:40 ----------

Selamlar mete-han çaktırdım kardeşim mesajları geriye doğru okursan bulursun...yazmıştım buraya ama son zamanda CBF 150 topiği öyle bir hızlandıki yetişmek kabil olmuyordu selamlar sevgiler...valla CBF 250 alın ve Motor görün sonra 150 likler Serçe gibi gelecek size..



Selamlar,Ethemm76 bravo ilkkez sen farkettin,işte bunun için bende bu devir-km değerlerimi yazarken benim motorun daha az devirle daha hızlı gittiğini farkettim...ama karşılaştıracak bir fırsat olmadıydı...Hatta Kızılkurtnickli arkadaşta bizim motor devirlerinde bir uyuşmazlık olduğunu yazmıştı...Demekki sebebi budur

---------- Mesaj ekleme zamanı: 16:48 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 16:42 ----------

Sanırım o panellerin devir sayacı bin devir fazla çünkü yeni cbf ile gözlemlediğimde 7 bin devirde 90 km hız yapıyordu 9 bin devirde 120 ye çıktı. Diğer devirleri gözlemlemedim ama rodaj bittikten sonra o hızlarda vites değiştirerek gördüğümü yaparım. Şuan tork ağırlıklı vites değiştirmeye özen gösteriyorum



İşte mesele buydu...
 
Son düzenleme:
Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
Çeşme-alaçatı-kuşadası-efes-şirince-marmaris-kızkumu-saklıgöl-fethiye-ölüdeniz-kelebekler vadisi derken yarın bir buradan olyposa gitmek kaldı, sonra inşallah eskişehire dönüş yolu başlayacak.. şu ana kadar yaklaşık 1500 km oldu.yakıt olarakta 150 lira civarında benzin aldım..2 kişiyiz + 30-40 kilo yük, toplamda 180 kilo..sadece yokuşlarda sorun çıkarıyor makine.dönünce ayrıntılı rapor hazırlarım umarım..

Sezgin bol bol foto bekleriz hacım...artçın var aman dikkat...:rendeer:
 
Katılım
1 Eki 2008
Mesajlar
326
Selamlar CBF Ailesi,bu forumda geçirdiğimiz çok güzel diyaloglar,bilgi paylaşımı,dayanışma gerçekten övgüye değer.Ben kemdi namıma çok yararlandım,Allahtan hepinize,motorlarınızla birlikte, kazasız belasız cezasız bir ömürboyu neşeli sürüşler dilerim.
Bu sabah itibarı ile Sevgili CBF'mi satmış bulunuyorum,:salut:alan arkadaşa hayırlı uğurlu olsun...
sizi yinede takip etmeye çalışacağım,hepiniz Allaha emanet olun...:cat:

İşte ilgili mesajım Sevgili Metehandro...:mrgreen:
 
Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
İşte ilgili mesajım Sevgili Metehandro...:mrgreen:

abicim ben bişey diyim...en güzelini yaptın...vallahide kurtuldun...bu zamanda 250 cc den aşağısı hamallık...resmen yolda tırmalıyosun...bi rüzgar yiyorsun pat 80 i geçemiyorsun...afedersin sokarım öyle motora ben...motor dediğin zart diye 120 ye sabitlenecek...yakışır...makina kız gibi namussuz...parlıyor...güle güle kullan...:rendeer:
 
Katılım
1 Eki 2008
Mesajlar
326
Bir hafta dayanabildim Motorsuz,baktımki Belediye Otobüsleri beni intihara sürükleyecek...gittim bu kısrağı aldım. Zaten epeydir aklımdaydı CBF 250...Sana daha güzellerini dilerim...
 
Katılım
1 Eki 2008
Mesajlar
326
abicim ben bişey diyim...en güzelini yaptın...vallahide kurtuldun...bu zamanda 250 cc den aşağısı hamallık...resmen yolda tırmalıyosun...bi rüzgar yiyorsun pat 80 i geçemiyorsun...afedersin sokarım öyle motora ben...motor dediğin zart diye 120 ye sabitlenecek...yakışır...makina kız gibi namussuz...parlıyor...güle güle kullan...:rendeer:

Çok teşekkür ederim,İnşallah daha güzellerine sen binersin...biz ihtiyarladık gari,bu benim son motorum olucak herhalde...:mrgreen:
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst