Honda Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
17 Eyl 2009
Mesajlar
83
Onurun fotoğraflar beni gaza getirdi bugün bende kırmızı cbf150 siparişi verip kaporasını verdim. Bu arada Ankara'dan uygun fiyata kelepir motor arayan olursa eski motorumu satacağım. Hepinize iyi forumlar. Artık kafanızı benim sorulara yormanız gerekmiycek :)

Kırmızı en doğru karar
Mesela ben kırmızı aldığıma hiç pişman olmadım seveni pek çok oluyo motorun :cherry:

226288_10150194500774096_715669095_6807250_6975885_n.jpg


---------- Mesaj ekleme zamanı: 00:44 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 00:41 ----------

Bu arada an itibari ile 550 Km oldu
Bugün bir yukarıdaki fotoğrafta görülen kask ile koruma demiri aldım,
Koruma demirini yarın taktıracağı, ücretini bugün verdim ama vakit olmadığınden yarın taktıracağım.

Açık kask düşünenlere kaskı tavsiye ederim benim hoşuma gitti Beon yaklaşık 5 km yaptım henüz artçı kaskı olarak aldım ama yinede güzel bi kaskmış, fiyatıda oldukça uygun :)
 
Son düzenleme:
Katılım
25 Nis 2011
Mesajlar
177
arkadaşlar arka lastiğimi kalın ve geniş istiyorum bana takılabilicek en büyük ölçüyü söylermisnz ya hız falan önemli değil geniş olsun varsa link te olur hemen değiştrmek istiyorum.....
 
Katılım
11 Eki 2007
Mesajlar
2,838
Arkadaşlar, 2009 model kullandım daha önce 25 bin km ve sattım, 10 gün kadar önce 2011 model aldım. Şu anda 600 km civarındayım. Eski ve yeni kasa arasında şöyle bir fark hissettim. Motoru kardeşime satmıştım. Yani eski kasa yine elimizin altında, karşılaştırma şansımız her daim oluyor.

Yeni kasa ile eski kasa şansıman dişli olanlarında bi farklılık olabilir. Şöyleki, eski kasalarda 70-80 km/h a geldiğimde 5. vitese takardım. Ama yeni kasa 60-70 km/h seviyelerinde 5. vitesi istiyor. Yani 2 kasa, aynı viteste ve aynı hızda farklı devirler kullanıyor. Yeni kasa yüksek devir kullanıyor. Devir hemen doyuyor ve vites istiyor, tüm vitesler için böyle bu. Yeni kasanın şanzıman vites aralıkları eski kasaya nazaran daha kısa gibi. Daha önce cbf deneyimim olduğu halde yeni kasada bi çok kez 6. vitesi aradığım oluyor. 6. vites olsaymış inanılmaz güzel olurmuş. 90-100 motor yağ gibi akar, devirde aşırı yüksek olmazdı. Vites aralıkları kısa olduğu için ve belkide biraz yeni karb. sisteminin güzelliğinden dolayıda olabilir, ara hızlanması ve kalkışı eski kasaya nazaran hayli atak.

Dolayısıyla bu motoru 6 vitesli yapamayacağımız için, eski motorumda da yapmış olduğum gibi arka dişliyi değiştirmeyi düşünüyorum. Orjinal arka dişlimiz 42 t, daha önce 40 t ve 41 t denemiştim. 40 t kalkışı oldukça ağırlaştırıyor. Özelliklede yolculu kullanılıyorsa, bayırlarda durup kalkmak sıkıntılı olabiliyordu. 41 t ise 40 t kadar sıkıntılı değildi. Bundan memnundum. Zamanında bu dişlileri www.rialli.com dan almıştım. Şu anda bu sitede 40 t arka dişli var. Fakat 41 t yok. 41 t nereden bulabilirim. Piyasada 38-40 fazlasıyla var. 42 zaten orjinali oda var haliyle. 41 t çok fazla yok. Ama en ideal dişli modifiyesi, orjinaline en yakın oran olduğu için 41 t. Fakat piyasada yok. 41 t arka dişliye ihtiyacım var. Bilen, duyan var mı =?

250 km de 15-50 Shell vsx yağ ile yağı değiştirmiştim. Fakat kısmen de azalacağını umduğum motor ısınınca aşırı rahatsız edici seviyede artan şıkırdama sesi halen kesilmedi. Servise sordum. Bu km de sibop ayarı yapılmaz ayar bozmaz gibi bişeyler söylediler. Isınınca yapar. Normal dediler. Tamam, soğukken şıkırdama yok. Isınınca yapıyor, anladım da. Isınıncada çok fazla şıkırdıyor. Eski kasadada bi çok kez shell 15-50 yağ kullandım ve bu konudan hiç rahatsız olmamıştım. Yeni kasa shell i sevmedi mi acaba. Ne dersiniz.
 
Son düzenleme:
Katılım
25 Nis 2011
Mesajlar
177
dupnisa mağrası gezisi delice tavsiyeee :)

bugün hiç gidemediğim dupnisa mağarasın bi tur attık 80-90 km civarı..bi motorla gidilip görülebilicek en harika yer orasıdır heralde yolları sanki sırf motorcular düşünülerek yapılmış öyle tatlı virajlar inişler çıkışlar vardı ki...bikaç foto ekleym şimdilk ... motoru da test etmiş oldum full dolu 46 lt çanta ve yüz kiloluk bi artçıda olsa 120 yi gördüğm oldu bayır yukarı bile 100 den aşşağı düşmedim makine oksijeni bol bulunca delirdi resmen kendini bana öyle bi ispatladı kii :D





















 
Katılım
1 May 2011
Mesajlar
97
Arkadaşlar, 2009 model kullandım daha önce 25 bin km ve sattım, 10 gün kadar önce 2011 model aldım. Şu anda 600 km civarındayım. Eski ve yeni kasa arasında şöyle bir fark hissettim. Motoru kardeşime satmıştım. Yani eski kasa yine elimizin altında, karşılaştırma şansımız her daim oluyor.

Yeni kasa ile eski kasa şansıman dişli olanlarında bi farklılık olabilir. Şöyleki, eski kasalarda 70-80 km/h a geldiğimde 5. vitese takardım. Ama yeni kasa 60-70 km/h seviyelerinde 5. vitesi istiyor. Yani 2 kasa, aynı viteste ve aynı hızda farklı devirler kullanıyor. Yeni kasa yüksek devir kullanıyor. Devir hemen doyuyor ve vites istiyor, tüm vitesler için böyle bu. Yeni kasanın şanzıman vites aralıkları eski kasaya nazaran daha kısa gibi. Daha önce cbf deneyimim olduğu halde yeni kasada bi çok kez 6. vitesi aradığım oluyor. 6. vites olsaymış inanılmaz güzel olurmuş. 90-100 motor yağ gibi akar, devirde aşırı yüksek olmazdı. Vites aralıkları kısa olduğu için ve belkide biraz yeni karb. sisteminin güzelliğinden dolayıda olabilir, ara hızlanması ve kalkışı eski kasaya nazaran hayli atak.

Dolayısıyla bu motoru 6 vitesli yapamayacağımız için, eski motorumda da yapmış olduğum gibi arka dişliyi değiştirmeyi düşünüyorum. Orjinal arka dişlimiz 42 t, daha önce 40 t ve 41 t denemiştim. 40 t kalkışı oldukça ağırlaştırıyor. Özelliklede yolculu kullanılıyorsa, bayırlarda durup kalkmak sıkıntılı olabiliyordu. 41 t ise 40 t kadar sıkıntılı değildi. Bundan memnundum. Zamanında bu dişlileri www.rialli.com dan almıştım. Şu anda bu sitede 40 t arka dişli var. Fakat 41 t yok. 41 t nereden bulabilirim. Piyasada 38-40 fazlasıyla var. 42 zaten orjinali oda var haliyle. 41 t çok fazla yok. Ama en ideal dişli modifiyesi, orjinaline en yakın oran olduğu için 41 t. Fakat piyasada yok. 41 t arka dişliye ihtiyacım var. Bilen, duyan var mı =?

250 km de 15-50 Shell vsx yağ ile yağı değiştirmiştim. Fakat kısmen de azalacağını umduğum motor ısınınca aşırı rahatsız edici seviyede artan şıkırdama sesi halen kesilmedi. Servise sordum. Bu km de sibop ayarı yapılmaz ayar bozmaz gibi bişeyler söylediler. Isınınca yapar. Normal dediler. Tamam, soğukken şıkırdama yok. Isınınca yapıyor, anladım da. Isınıncada çok fazla şıkırdıyor. Eski kasadada bi çok kez shell 15-50 yağ kullandım ve bu konudan hiç rahatsız olmamıştım. Yeni kasa shell i sevmedi mi acaba. Ne dersiniz.

dostum hayırlı olsun yeni kasanın arka dişlisi 43 ön dişlide muhtemelen farklıdır.devir farkı burdan kaynaklanıyor fakat devir kesici olmadığından daha yüksek süratlere ulaşılabiliyor.arka dişli 42 yapılabilir aslında
 
Katılım
12 Mar 2009
Mesajlar
172
bugün hiç gidemediğim dupnisa mağarasın bi tur attık 80-90 km civarı..bi motorla gidilip görülebilicek en harika yer orasıdır heralde yolları sanki sırf motorcular düşünülerek yapılmış öyle tatlı virajlar inişler çıkışlar vardı ki...bikaç foto ekleym şimdilk ... motoru da test etmiş oldum full dolu 46 lt çanta ve yüz kiloluk bi artçıda olsa 120 yi gördüğm oldu bayır yukarı bile 100 den aşşağı düşmedim makine oksijeni bol bulunca delirdi resmen kendini bana öyle bi ispatladı kii :D
maaşallah ne diyelim. benim motor artçısız ve 70 kg olduğum halde hiçbir yolda 110 u bile görmedi (inişler hariç). devirde 8200 civarında kalıyor. rodaj sırasında bu durumu bu topiğe yazdığımda birçok kişi limitleri zorlama, bu motordan beklentin ne ki?bunlar hız motoru değil gibi beni apaçi yerine koyarcasına yorumlar yapmışlardı :pale: şu an km 1400 e geldi durum hala aynı. ya ayarlarında bi sorun var ya da ben bu rodaj işini çuvalladım.
 
Katılım
11 Eki 2007
Mesajlar
2,838
dostum hayırlı olsun yeni kasanın arka dişlisi 43 ön dişlide muhtemelen farklıdır.devir farkı burdan kaynaklanıyor fakat devir kesici olmadığından daha yüksek süratlere ulaşılabiliyor.arka dişli 42 yapılabilir aslında

Haydaa, yeni kasanın arka dişli 43 mü :) ben şu dişleri inipte bi sayayım. Bu fark ondan kaynaklanıyor demekki. Saol, aklımın ucundan bile geçmezdi gerçekten. Evet, devir kesici olamdığından eski kasaya nazaran yüksek süratlere çıkabilir ama uzun vadede motor için hayırlı olmaz. Bu yüzden arka dişli 43 se 42 takacağım. Saol dostum, hiç bu ihtimal akıma gelmedi. Gelmezdi de. Benim amacım hız yaptırmak değil, 80-100 km-h aralığını geçmiyorum ama bu aralıkta bile motor çok bağırıyor. Eski kasalar gibi değil, bunu engellemek istiyorum. 90-100 le giderken motor kendini paralıyor, 43 se ivedi 42 takacağım, eski kasalar gibi olsun. Birazda benzinden tasarruf etmiş oluruz bu vesile ile.
 
Son düzenleme:
Katılım
25 Nis 2011
Mesajlar
177
maaşallah ne diyelim. benim motor artçısız ve 70 kg olduğum halde hiçbir yolda 110 u bile görmedi (inişler hariç). devirde 8200 civarında kalıyor. rodaj sırasında bu durumu bu topiğe yazdığımda birçok kişi limitleri zorlama, bu motordan beklentin ne ki?bunlar hız motoru değil gibi beni apaçi yerine koyarcasına yorumlar yapmışlardı :pale: şu an km 1400 e geldi durum hala aynı. ya ayarlarında bi sorun var ya da ben bu rodaj işini çuvalladım.

ya hiç rodajdan haberi olmayan ne adamların motorlarını gördm deli gbi gdiyolar,bnce bi ayarszlık vardır biyerde hava ayarı vs gbii..115 düz yolda rahat gtmesi gerek bnce,devir yapmıyosa erken boğuluyodur belki hava fazla bnzin az olabilr kanımca benim devir ters döncekti en az 13-14 bin devir çeviriyo 5. viteste çıksam o devre bayır aşşa falan 160 dayar heralde makine

bi de 4. vitese kadar 6 bin devire kadar sürüp 5 te zorlarsan yemez haliyle 3 4 en az 8 9 bini göster ki 5 e atınca da çabuk yakalasın yüksek devrii ;)
 
Son düzenleme:
Katılım
11 Eki 2007
Mesajlar
2,838
Bu arada üstteki mesajıma ilaveten ön diş sayısı aynı olabilir. Çünki gerçekten sadece arka ile 1 diş oynanmış gibi tüm sürüş, performans eski kasadan farklı. Eski kasaların orj 42 iken 41 t arka diş ile kullanmıştım.
 
Katılım
12 Mar 2009
Mesajlar
172
Haydaa, yeni kasanın arka dişli 43 mü :) ben şu dişleri inipte bi sayayım. Bu fark ondan kaynaklanıyor demekki. Saol, aklımın ucundan bile geçmezdi gerçekten. Evet, devir kesici olamdığından eski kasaya nazaran yüksek süratlere çıkabilir ama uzun vadede motor için hayırlı olmaz. Bu yüzden arka dişli 43 se 42 takacağım. Saol dostum, hiç bu ihtimal akıma gelmedi. Gelmezdi de. Benim amacım hız yaptırmak değil, 80-100 km-h aralığını geçmiyorum ama bu aralıkta bile motor çok bağırıyor. Eski kasalar gibi değil, bunu engellemek istiyorum. 90-100 le giderken motor kendini paralıyor, 43 se ivedi 42 takacağım, eski kasalar gibi olsun. Birazda benzinden tasarruf etmiş oluruz bu vesile ile.

42 dişli riallide 15 tl. 1 eksik dişin son hıza ortalama katkısı ne kadar olur acaba http://www.rialli.com/urunler/arka-...-grubu/8960__arka-zincir-dislisi-41t-cbf-150/

---------- Mesaj ekleme zamanı: 09:54 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 09:34 ----------

ya hiç rodajdan haberi olmayan ne adamların motorlarını gördm deli gbi gdiyolar,bnce bi ayarszlık vardır biyerde hava ayarı vs gbii..115 düz yolda rahat gtmesi gerek bnce,devir yapmıyosa erken boğuluyodur belki hava fazla bnzin az olabilr kanımca benim devir ters döncekti en az 13-14 bin devir çeviriyo 5. viteste çıksam o devre bayır aşşa falan 160 dayar heralde makine

bi de 4. vitese kadar 6 bin devire kadar sürüp 5 te zorlarsan yemez haliyle 3 4 en az 8 9 bini göster ki 5 e atınca da çabuk yakalasın yüksek devrii ;)

dediğin gibi 6 binleri görmeden geçiyorum vitesleri fakat geç te olsa 5. vites te yüksek devri yakalaması gerekmez mi 15-20 dk gibi mesela.
 
Katılım
25 Nis 2011
Mesajlar
177
42 dişli riallide 15 tl. 1 eksik dişin son hıza ortalama katkısı ne kadar olur acaba http://www.rialli.com/urunler/arka-...-grubu/8960__arka-zincir-dislisi-41t-cbf-150/

---------- Mesaj ekleme zamanı: 09:54 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 09:34 ----------



dediğin gibi 6 binleri görmeden geçiyorum vitesleri fakat geç te olsa 5. vites te yüksek devri yakalaması gerekmez mi 15-20 dk gibi mesela.

uzun yola çıktımı hiç motor şöyle bol inişli çıkışlı kapat yokuş aşşa ne varsa rodajı bitince yaptığım buydu şöyle 5-10 dakka dip gaz gittikten sonra motorun sesi bile değişti gitti o çılız ses gürlüyo resmen şimdi 1 den 2 ye kafa kaldırıyo bikaç kez tekrarla bunu eminm işe yarıycaktr bi de 3 4 5 devri sona daya benm de içim acıdı yaparken ama şimdi ciğeri gerçekten açılmış gibi....)
 
Katılım
25 Nis 2011
Mesajlar
177


daha güzelini gördm aama düz asfalt tipiydi racing lastik desenlisi onu bulamıyorum bitrlü,dişli ddeğiştirmektense lastik değiştirmek büyüğünü takmak daha mantıklı enazndn fren mesafesini de ksaltır yol tutuşuda artar ama dişli olmıycak fazla düz zemnli olması lazım



buna benzer lastik lazım işte,jantı değiştrmeye bile razıyım
 
Son düzenleme:
Katılım
8 Ağu 2009
Mesajlar
449
şimdi bendede kappa 30 lt var 2 sene önce almıştım schooterim için onda güzel bunda kötü duruyor bence fakat gidipte kappa ya 300tl vermek bana koyar ya feci koyar gaff gibi markalar var 95tl ye 46lt var diceksiniz kalite farkı var dorudur yanlız benim aldığım kappa 30lt de zırıltı yapıyor oda dandik kappa nın 35lt sinden itibaren kalitesi başlıyormuş eğer 30lt alıcaksanız kappa hiç bosuna para vermeyin bence 30lt 1kask içinede kaskın 2 eldiven biti giti

Tamamen katılıyorum. Kappa 30lt benim cbf 150 de takılı ve zırıltı yapıyor. Klipsleri bir süreden sonra gevşiyor ve üst kapak aşağı yukarı "tıkır-tıkır" oynamaya başlıyor. Yer anlamında zaten ben aldım siz almayın 30 lt yetmiyor arkadaşlar. FF kask koyarsanız ekstra hiçbir şey koyamıyorsunuz. Eğer benim gibi artçı için yarım kaskınız varsa anca ittire ittire. Asıl değinmek istediğim nokta ise sağlamlık. Motor durduğu yerde yan yattı 2 kere fakat sadece çizik var kappada. Dandik bir çanta olsaydı muhtemelen çatlardı.

Sözün özü : Kesinlikle marka alın ve 46lt den küçük olmasın.
 
Katılım
10 Nis 2010
Mesajlar
1,714
Karar sizin ama bu janta en fazla bu lastik!.. bazen ben bile kalın olduğunu düşünüyorum.
 
Katılım
25 Nis 2011
Mesajlar
177
Karar sizin ama bu janta en fazla bu lastik!.. bazen ben bile kalın olduğunu düşünüyorum.

ben denedim windys bence o lastiğin bi küçüğğüyle değişmesi lazım hantallaştırıyo motoru ben son hızı düşürse ble değiştiricem otobanda gezen adam değilim her türlü şartta rahat gitmek isterim çakıl toprak vs,dişli olmasa da kalın lastik ihtiyacı duyuyorum
 
Katılım
17 Eyl 2009
Mesajlar
83
Arkadaşlar, 2009 model kullandım daha önce 25 bin km ve sattım, 10 gün kadar önce 2011 model aldım. Şu anda 600 km civarındayım. Eski ve yeni kasa arasında şöyle bir fark hissettim. Motoru kardeşime satmıştım. Yani eski kasa yine elimizin altında, karşılaştırma şansımız her daim oluyor.

Yeni kasa ile eski kasa şansıman dişli olanlarında bi farklılık olabilir. Şöyleki, eski kasalarda 70-80 km/h a geldiğimde 5. vitese takardım. Ama yeni kasa 60-70 km/h seviyelerinde 5. vitesi istiyor. Yani 2 kasa, aynı viteste ve aynı hızda farklı devirler kullanıyor. Yeni kasa yüksek devir kullanıyor. Devir hemen doyuyor ve vites istiyor, tüm vitesler için böyle bu. Yeni kasanın şanzıman vites aralıkları eski kasaya nazaran daha kısa gibi. Daha önce cbf deneyimim olduğu halde yeni kasada bi çok kez 6. vitesi aradığım oluyor. 6. vites olsaymış inanılmaz güzel olurmuş. 90-100 motor yağ gibi akar, devirde aşırı yüksek olmazdı. Vites aralıkları kısa olduğu için ve belkide biraz yeni karb. sisteminin güzelliğinden dolayıda olabilir, ara hızlanması ve kalkışı eski kasaya nazaran hayli atak.

Dolayısıyla bu motoru 6 vitesli yapamayacağımız için, eski motorumda da yapmış olduğum gibi arka dişliyi değiştirmeyi düşünüyorum. Orjinal arka dişlimiz 42 t, daha önce 40 t ve 41 t denemiştim. 40 t kalkışı oldukça ağırlaştırıyor. Özelliklede yolculu kullanılıyorsa, bayırlarda durup kalkmak sıkıntılı olabiliyordu. 41 t ise 40 t kadar sıkıntılı değildi. Bundan memnundum. Zamanında bu dişlileri www.rialli.com dan almıştım. Şu anda bu sitede 40 t arka dişli var. Fakat 41 t yok. 41 t nereden bulabilirim. Piyasada 38-40 fazlasıyla var. 42 zaten orjinali oda var haliyle. 41 t çok fazla yok. Ama en ideal dişli modifiyesi, orjinaline en yakın oran olduğu için 41 t. Fakat piyasada yok. 41 t arka dişliye ihtiyacım var. Bilen, duyan var mı =?

250 km de 15-50 Shell vsx yağ ile yağı değiştirmiştim. Fakat kısmen de azalacağını umduğum motor ısınınca aşırı rahatsız edici seviyede artan şıkırdama sesi halen kesilmedi. Servise sordum. Bu km de sibop ayarı yapılmaz ayar bozmaz gibi bişeyler söylediler. Isınınca yapar. Normal dediler. Tamam, soğukken şıkırdama yok. Isınınca yapıyor, anladım da. Isınıncada çok fazla şıkırdıyor. Eski kasadada bi çok kez shell 15-50 yağ kullandım ve bu konudan hiç rahatsız olmamıştım. Yeni kasa shell i sevmedi mi acaba. Ne dersiniz.


Rodaj yapmıyormusunuz motora anlıyamadım :silent:
250 Km'de neden yağ değiştirdiniz ki en azından rodaj bitseydi
Cbf 150'ye sağlam rodaj yaparsan 130 km hıza çıkabilirsin diye duydum
Bunun için yavaş yavaş devirlendirmeyi deneyin
Örneğin 500 km'lik bir rodaj için
ilk 150 km -> 5000 devir
150-200 km arası -> Sollamaya çıkar gibi 5000 devirden 6000 devire çıkıp inin zorlamayın makinayı
200-300 km arası -> 6000 devir

Bu şekilde bir rodajın sürekli düşük devirde gidip daha sonra rodaj biter bitmez asılmaktan çok daha iyi olacağını düşünüyorum,

40t Dişli bende araştırıyım bulursanız burada paylaşırsanız sevinirim bende almayı düşünebilirim :)

---------- Mesaj ekleme zamanı: 11:57 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 11:54 ----------

Tamamen katılıyorum. Kappa 30lt benim cbf 150 de takılı ve zırıltı yapıyor. Klipsleri bir süreden sonra gevşiyor ve üst kapak aşağı yukarı "tıkır-tıkır" oynamaya başlıyor. Yer anlamında zaten ben aldım siz almayın 30 lt yetmiyor arkadaşlar. FF kask koyarsanız ekstra hiçbir şey koyamıyorsunuz. Eğer benim gibi artçı için yarım kaskınız varsa anca ittire ittire. Asıl değinmek istediğim nokta ise sağlamlık. Motor durduğu yerde yan yattı 2 kere fakat sadece çizik var kappada. Dandik bir çanta olsaydı muhtemelen çatlardı.

Sözün özü : Kesinlikle marka alın ve 46lt den küçük olmasın.

Kappa gayet iyi marka diyorlar :silent:
Ben çarşıya çıkınca vs. kaskımı elimde gezdirmiyim bide yağmurluğum, lastik spreyim içinde dursun diyorum ve 35 litre düşünüyorum azmı sizce :silent:
 
Katılım
11 Eki 2007
Mesajlar
2,838
Arkadaşlar rialli.com dan 42 t diş siparişi verdim. 15 tl. Orjinal arka dişlimiz 43 t imiş. Eski kasalarda 42 t idi. İnanılacak gibi değil. Dişleri saymam dahi gerekmedi. Dişlinin üzerinde koskocaman 43 yazıyor. 42 t yi takınca motor rahatlayacak. Gelir gelmez takacağım. Arka dişin 43 t olduğunu bilseydim daha servisten motoru çıkartmadan michalenler için hazır lastikler sökülmüşken 42 t taktırırdım ama aklımın ucuncan bile geçmedi. Bence eski kasa ile yeni kasa arasındaki en önemli farklardan biri. Yeni kasalarda arka dişli 43 t. Vites aralıkları daha kısa kalkış ve ara hızlanma daha seri. Moor çabuk çabuk vites istiyor. Ama 80-90 seviyelerinde bile motor bas bas bağırıyor. 6. vitesi arıyor sanki. Yani eski kasaya nazaran motor aynı vites ve aynı hızda daha yüksek devirler kullanıyor ve haliyle daha çok yakıt tüketecektir. Yeni kasa motor alan tüm arkadaşlara arka dişlilerini 42 t ile değiştirmelerini şiddetle tavsiye ederim. Motor rahatlayacak, yakıt daha da düşecektir. bi dişte en ortalama 5 km/h kadar oynar. Yani eski kasalar gibi olacak. Eski motorla 2. vitesle devamlı 40 km/h ile çıktığım ve her gün kullandığım bi bayır yol var evimin istikametinde. BU yolu şimdi yeni motorumla motor aşağı yukarı aynı devirleri kullanıyorken 35 km/h ile çıkabiliyorum. 40 a çıkınca motor rahatsız edici seviyede ve eskisinden daha yüksek değerlerde devire çeviriyor. Hiç gerek yok. Ayrıca bu değişikliği Honda Müh.. lerine .sormak isterdim. Arka dişli neden 42 den 43 oldu diye. Bunu nasıl açıklarlar acaba. 43 te ile 90-100 km/h ile giden motor daha yüksek devirler kullandığından motor ömrü de eski kasaya nazaran uzun vadede daha kısa olacak, motor daha çabuk bitecek. Birde üstüne devir kesiciyi kaldırmışlar. Bu durumda arkada 43 t dişli ile 120-130 a motoru çıkartmak isteyen arkadaşlara açıkça motorunuza yazık ediyorsunuz demek isterim. Yani 43 t ile bu motoru devir kesici yokken bilinçsizce kullanmak, eski kasaya nazaran motorun daha çabuk bitmesine sebep olacak, 30-40 bin de cbf motor bitiriyor muhabbetleri ayyuka çıkacaktır.


Onur Kardeşim, 250 km de yağ değiştirmemin sebebi engel olabileceğimi düşündüğüm ve motorda 10-40 olduğuna emin olduğum yağı 15-50 ile değiştirmekti. Lakin şıkırtı sesi kesilmedi.
 
Katılım
11 Eki 2007
Mesajlar
2,838
o kadar etkilememsi lazım sonuçta 1/42 fark var... %2 civarı:silent:

1 diş olsa dahi fark ediliyor. 42- 43 ten sadece sayı olarak 1 fark var ama iki dişliyi üst üste koyduğunda dişlilerin çapının birbirinden gözle ayırt edilebilecek şekilde farklı olduğu görülebiliyor. Buda sürüşe yansıyor. Yeni kasa alan tüm ark...lara beklemeksizin arka 43 t dişlerini 42 t ile değiştirmelerini şiddetle tavsiye ederim. 42 t eski kasaların orjinal dişlisi. Ben zaten 80-90 kullanıyorum ama motor bu hızlarda bile baya bağırıyor. Eski kasalar gibi değil. 42 t takıldığında eski kasalar gibi bu hızlarda daha düşük devirlerle seyahat edilebilecek ve otomatikman daha az yakıt tüketimi olacaktır.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst