İsa dostum fatih arkadaşımızın dedikleri aynen doğrudur.Bende senin gibi vitesli motor seçerken her kullanıcı gibi Yamaha ybr 125 ile Honda Cbf 150 arasında kalmıştım.Ancak beni Cbf 150 de herşeyden önce etkileyen kısmı tasarımı oldu.Ben tasarımına o büyük enduro motorlarındaki heybetli görüntüsüne vuruldum
Sonrasında araştırdım ve hah bu motor benim için biçilmiş kaftandır dedim.
Yamaha yı kullanmadım bilemem gerçi Cbf 150 yi de kullandığım söylenemez ya
Aralarında Yamaha'nın sorunsuzluk açısından bir adım önde olduğunu söylüyorlar.Ha cbf de kesinlikle yamaha dan geri kalır bi motor değil.Bi kere daha güçlü ve torklu bi makinedir artçılı kullanacaksan bunları göz önünde bulundurabilirsin.
Yamaha'nın şehir içinde bisiklet tarzındaki yapısından dolayı daha kıvrak olduğunu söylüyorlar bizim cbf lerin direksiyon dönüş açısı yamaha ya nazaran biraz daha kısa.
Cbf 150 de arka da monoshock yani sertliği ayarlanabilir süspansiyon vardır yamaha da ise standart eski tip ayarsız süspansiyon bulunmaktadır.
Cbf 150 nin öne çıktığı konulardan bir diğeri de konforu dur.Bu sözümü inan motoru kullanan herkesten duyabilirsin ve herkesin hem fikir olduğu bir konudur.Ayrıca Cbf 150'nin yedek parça fiyatları yamaha ya nazaran daha ucuzdur.
Son olarak istanbuldaki motorsiklet fuarında her iki modelinde üzerine oturma fırsatı buldum ve cbf 150 gerçekten başka diyebilirim.Yamaha ya oturup şöyle bi baktığında yok arkadaş insana motorsiklete biniyormuş hissiyatını vermiyor.Bisiklet gibi ayrıca gösterge paneli cbf 150 ye nazaran daha basit tasarlanmış o yüzden açık söyliyim sarmadı yani.Cbf 150 nin o tok yapısı ve koltuğa oturduğunda şöyle bi motorun paneline doğru baktığında insanı doyuruyor.Yamaha'nın benzin sarfiyatını bilemem ancak bizim forumda arkadaşlarımızdan bildiğim kadarıyla Cbf 150 100km de çok sakin kullanımda 2lt, normal kullanımda 2,5lt devirli ve sıkıştırarak kullanıldığında da 3lt yakıyor diye biliyorum.
Bunlar benim naçizane düşüncelerim.Bildiğim kadarıyla motorların artılarını eksilerini paylaştım.Umarım sana ışık tutabilmiştir.
----------------------------------------------------
Ayrıca arkadaşlar Cbf 150 miz için benzini hangi istasyonlardan alıyorsunuz?.En iyi verimi hangi istasyonda aldınız?